Fórum - Téma


J11 - 1.2 Visia VS 1.6 Tekna MEGA test


Fórum Qashqai J11 J11 - 1.2 Visia VS 1.6 Tekna MEGA test

Informace o modelu: Nissan Qashqai J11


1  2

2015-12-30 22:20:27

Zdravím Všechny Qashqaiaky :) 

Tak tu ode mne máte mega TEST - David vs. Goliáš  

Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Visia

vs

Nissan Qashqai 1.6 DIG-T Tekna 

 

Jednou větou o mně: 

vlastním Qashqai 1.2 DIG-T zhruba půl roku , najeto 6000 km, Visia výbava, žádný zásadní problém zatím nenastal. 

 

Situace: 

Měl jsem jedinečnou možnost vyzkoušet na pár dní úplný opak jak v ceníku :) tak i výbavě oproti mému mazlíku tj. Nissan Qashqai 1.6 DIG-T – Tekna, včetně panoramatické střechy, vyhřívaného předního skla apod. 

Auto jsem měl možnost projet na pár dní, jak město, okresky tak i dálnice prostě celkově pár stovek KM kombinovaného provozu. 

 

 

Klíče a startovaní: 

Ještě před startem se už můžeme zastavit u startovacích klíčů, já mám klasický vystřelovací k Tekně už máte šišatý bez klíče – auto se obsluhuje kompletně bez klíčově. Je to opravdu bomba že ten klíček jen hodím do kapsy u bundy k dokladům, přijdu k autu a dotknu se na klice tlačítka a auto se odemknu. V autě nastartuji tlačítkem a při odchodu z vozidla po jízdě se jen otočím a zase zmáčknu tlačítko na klice dveří, abych náhodou nepřehlédnul že auto se opravdu zamčelo nebo ne – sklopí se automaticky zrcátka (podle Vašeho nastavení). Samozřejmě že je také více klasická možnost že odemknu a zamknu auto tlačítkem na ovladači ale ten luxus nic nevytahovat z kapes ať už klíče od auta nebo telefon Vám opravdu dodá pocit 21. století. 

 

Vzhled: 

Vzhledově na parkovišti Tekna zaujme stříbrnými lištičkami na střeše a panoramatickou střechou, další postřeh jsou samozřejmě automaticky sklopené zrcátka a poslední největší věc co asi trápí všechny majitele Visia výbavy – že má krásné chromované mlhovky místo toho škaredého do nebe volajícího plastového pupku co nic nedělá. Jinak se auta až tolik neliší. V mém případě mně strašně na designu chybí boční chránící lišty dveří a také crossover pack (stříbrný plastový panel pod oběma nárazníky), protože už jsem si na to zvykl že to na mém QQ mám, chápu ale že za tu nekřesťanskou cenu 380 eur s DPH cca už ten crossover pack není až tolik krásný. Já osobně jsem ten crossover pack měl v rámci příslušenství 500 euro v ceně auta, takže to tolik peněženku nebolelo. 

 

 

 

Světla: 

Když už zapneme světla je zde vidět další zásadní rozdíl, Tekna má moc pěkné full LED světla. Já je ve svém QQ i přes více zářivé žárovky do bílé/studené barvy jsou stále dost do žluta. Jedná se myslím o Osram Night Breaker, bohužel jsem udělal chybu teď už bych určitě koupil cool blue intense které budou více do bílé/studené barvy. Pří jízdě si Tekna v režimu Auto sama pěkně přehazuje světla mezi LED pro denní svícení a LED denní s potkávacími světly a zadní potkávací, podle světelné situace například venku denní a v parkovacím domě i potkávací. 

 

 

 

 

 

 

Výbava: 

Další rozdíl ve výbavě jako panoramatická střecha je také zajímavá, vzadu jsem sice neseděl pří jízdě ale určitě to má svoje kouzlo, nejen pro děti ale i pro ty ženský co jsou z toho unesený. Teknu jsem testoval nedávno takže jsem využil jak vyhřívané přední sklo tak vyhřívané sedačky. Co se k tomu dá dodat, místo čekaní pár minut na základní zahřátí motoru a modlení se aby se sklo moc nezamlžilo při jízdě, si pěkně sednete do auta, zapnete vyhřívání předního skla i sedačky a můžete za pár sekund vyjet i v chladnějším počasí a za další 2 minuty už jde krásné teplo ze sedačky i skrz zimní bundu. 

 

 

 

Nissan connect: 

Jako další zásadní část výbavy je samozřejmě Nissan connect (dotykový barevný displej s GPS navigací), ovládání je intuitivní a považoval bych celkově Nissan connect jako za jednu z lepších ať už z hlediska kvality displeje, že je to dotykové nebo jak má velký displej. Musím se přiznat že až tolik jsem si s tímto rozhraním nehrál, navigaci jsem vyzkoušel jen jednou a MP3 jsem s sebou neměl abych mohl nadávat jako určitá část z Vás jak jsem jedním okem zahlédnul na Nissan foru. 

 

 

 

Parkovací asistenti: 

Na parkovací panoramatický systém se velmi rychle zvyká, člověk se pak opravdu nepotřebuje dívat do zrcátek jen se možná letmo rozhlédnou jestli se na mně neřítí auto a můžu vesele parkovat na milimetry a nebát se že odřu svoje nebo cizí auto. Je zde samozřejmě přítomný polo-automatický parkovací asistent na kameře naklikáte kde chcete zaparkovat a auto Vám jen řekne že máte zařadit 1 nebo R a mírně popojíždět a pěkně točí volantem za Vás, je to zajímavé ale v reálném použití asi opravdu spíše pro ženy co mají problém s parkováním nebo machrovinka když někoho povezu. Opravdové využití si dokážu asi představit jen v případě nějakého zvláštního a zmenšeného prostoru kde si to auto bude více regulovat samo, možná někdo máte problémy s příčným parkováním nebo se bojíte o svoje 19 palcové kola, ale tak proti gustu žádný dišputát, bylo to dostatečně použitelné a to se cenní. Dost zajímavá a mírně skrytá funkce, aspoň pro toho co neměl čas projít celý manuál k vyšší výbavě, při příčném parkovaní dá „kliknout“ prstem do displeje a z obrazovky kde na jedné polovině vidím co je za autem a panoramu, po kliknutí vidím pěkně jen záběr z jedné kamery u obrubníku a panoramatický pohled viz foto s kuželem. 

 

 

 

Jízdní asistenti: 

Asistent jízdních pruhů jsem neměl možnost vyzkoušet protože byl vypnutý. Musí se nechat že asistent nárazu a mrtvého úhlu má něco do sebe, když jsem se vyšší rychlostí přibližoval k autu přede mnou, auto na mně začalo pípat že možná narazíme, na test jestli to fakt začne brzdit jsem koule neměl ještě k tomu s „cizím“ autem. Sledování mrtvého úhlu je taky takové poživatelné, když tam něco je svítí vám kontrolka oranžově v interiéru u bočních zrcátek, že bude zle když pojdete na tu kterou stranu, v případě že pustíte směrové světlo „špatným“ směrem auto Vám zapípá, takže pokud nebudete prasátka jako v BMW nebo většina SUV a budete používat směrová světla možná Vám tento asistent jednou zachrání alespoň pár euro nebo někomu život, zase takový můj malý povzdych vítej v 21. Století. 

 

 

Podvozek: 

Já jako polo autíčkař bych si spíš řekl, čert to vem tu torzní tyč nebo více prvková náprava MacPherson na zadní nápravě, však už můj QQ s torzní tyčí je velmi pohodlné auto a u mě osobně testovaných jako řidič - ani Superb, BMW řady 3 nebo třeba Ford Focus II nebo III nedosahují jeho pohodlnosti a tichosti podvozku, opak je pravdou dá se jít ještě dále. Více prvková zadní náprava u této Tekny je poznat a auto je ještě tišší, pohodlnější a jistější na silnici, kdo nezažil rozdíl nepochopí. 

 

 

 

Rozpoznávaní dopravních značek: 

Jeden z dalších asistentů co Vám zpříjemní život, minimálně v místech kde to méně nepoznáte nebo nevěnujete až tolik pozornost řízení. Několikrát jsem se více zamyslel nad Nissan connectem případně hovorem s někým a najednou nevěděl jaká je maximální rychlost a palubní PC vám to pěkně připomene a musím nechat že jim to funguje na 99% správně, ovšem podezírám tento systém že kombinuje data z GPS ala Sygic/Waze s kamerovým systémem a suplují si svoji chybovost navzájem, což ovšem nevadí když to prostě sem tam využijete a můžete se na to vcelku spolehnout. 

 

 

 

Moje jízdní historie a projev 1.2 motoru: 

Předtím než začnu hodnotit a spekulovat nad rozdílem mezi motorem 1.2 a 1.6 DIG-T musím uvést na pravou míru moje dosavadní zkušenosti a to je to že jsem jen párkrát seděl v něčem silnějším jako je například Toyota Celica 6G 2.0 GT cca 220 koní, nebo BMW 320d cca 150 koní a řidičské základy získal na Renault Twingo 1.2 - 1995 a Opel Corsa D 1.4 - 2008 , takže jsem spíše jezdil na 75~ koňovém mini autě až posledního půl roku jezdil na SUV s 1.2 Turbo benzin QQ se 115 koni. První věc ještě před jízdou 1.6 DIG-T má grill shutter ( díky za rozšíření slovníku Mr. Duncho ) a motor je už tak akorát v motorovém prostoru ne jak ten můj mini 1.2 DIG-T který je tam trochu utopený a malý. Charakteristiku motoru 1.2 bych po tomto testě zhodnotil tak že turbo zabírá už při 2100 otáčkách, je ho i někdy mírně slyšet jak sviští a výkon je lineární s vyššími otáčkami a stále takový tichý, prostě to tak táhne trochu víc když se to točí nahoru ale aby člověk zažil pořádný zvuk musí to opravdu velmi vytočit, není to prostě klasický benzinový řev od 2500 otáček ale zvláštní tichý hybrid. Auto není celkově líné a tento výkon mi stále připadá velmi dobrý, když se chce dá se s ním jezdit svižně a zábavně a pořád se držet maxima 3000 otáček. Situace je v těchto studenějších týdnech ovšem taková že i když s 1.2 jedu na důchodce jsem rád že jsem pod 8.0 litrů. Respektive kombinovaně v zimním počasí mám teď okolo 7.4 na poslední nádrži dálnice s městem a musím si fakt dát pozor na to abych ten plyn moc nemačkal, člověk nemůže moc bláznit pokud nechce mít spotřebu nad 9 litrů v zimním počasí. Ano v létě s klimatizací jsem měl bez problému spotřebu okolo 7.8 litrů se svižnou jízdou. Zima se tváří pro tohle auto a motor jako horši období na spotřebu. 

 

 

 

Projev 1.6 motoru: 

Auto mi připadá stále tiché oproti 1.2 ale už při rozjezde na parkovišti je proste cítit a slyšet že pod kapotou je něco silnějšího, má to prostě svoje grády že člověk opravdu cítí že ten motor žije a má ho chuť vytáčet, ale pokud jedete na důchodce, motor je stále tichý a není tam zásadní rozdíl oproti 1.2 , spotřeba město okolo 7 litrů a brzo už svištíte na pětku. Zvuk mi připadá jako na normálním benzinovém motoru. Když ten motor ovšem necháte zahřát a dovolíte si ho vytočit nad 3000 otáček, začíná opravdu peklo při 3000 otáčkách začíná pomalu zabírat turbo a při 3500 dostanete opravdu velmi slušnou injekci výkonu která ještě mírně roste s vyššími otáčkami, na dálnici se necháte pár sekund trochu unést na pátý rychlostní stupeň a už je tam 160kmh a ještě tam máte 6ku, opravdu grandiózní, samozřejmě v té chvíli přestává sranda a začíná se třepat řidičák. Ale zpět na zem a normální jízdu, ten zásadní rozdíl je ve stylu jízdy a spotřebě, jel jsem par kilometrů dlouho trasu, pár vesnic, pár okresů, cca 40 minutová jízda, normální jízda ani agresivita ani spotřeba, párkrát vytočený motor na 4000 otáček abych si užil výkonu, dojel do místa do určení a sedl na prdel z palubního počítače – 5.8 litru. Určitě to také ovlivnili vesničky kde se dá jet 55kmh na pětku apod. že jsem tam asi nahnal spotřebu, kdybych ale jel se svým 1.2 QQ a držel tempo za 1.6 QQ tak bych tam měl spotřebu aspoň o litr větší. Na stejné cestě zpátky s mírně rychlejším tempem, sem tam vytočený motor pro radost, přidaná ještě krátká jízda po dálnici a spotřeba si sedla na 6.2 litru za jízdu a to jsem nejel na důchodce, je to krása. 

 

 

 

 

 

 

Celkové srovnání motoru: 

Ano 1.6 je sranda, sportovní projev. Zvuk 1.6 je jako zvuk motoru a ne jako tichá lineární 1.2, ano spotřeba je cca o litr menší, stojí to za 2100 až 2760 euro? 

 

 

 Za mně osobně ne, po dálnici většinou jezdím 125-140 tachometrových na tempomate, větší rychlostí skoro vůbec – nejsem až tak velký pirát a do Německa nejezdím, 80% mojí jízdy je ve městě kde pokud je potřeba můžete jezdit jako prase i s Renault Twingem 1.2 tak mi ten 1.6 motor nechybí. Takže mohu akorát potvrdit tak jako ostatní na foru, pokud někdo jezdí 50% a více dálnice asi bych zainvestoval do 1.6 motoru, kvůli spotřebě a více houževnatému motoru, do města 1.2 stačí bohatě a o papíry za rychlost se dá přijít i s favoritem. Stále ale platí můj názor že i ten 1.2 motor je dost živý a zábavný. Pokud někdo do teď jezdil jen s 2.0 motorem a více tak si asi na 1.2 turbo benzin nezvykne a bude buď trpět nebo bude muset zaplatit alespon o 2000 euro více.

 

 

 

Celkové srovnání výbavy: 

Nejvíce by mně chybělo vyhřívaní předního skla, to je prostě k nezaplacení respektive ano můžu si dokoupit do svojí Visie startovaní na SMS nebo nezávislé topení za pár stovek euro, ale když už jsem se jednou rozhodl že koupím nové auto v určité výbavě za určitou cenu, nevyplatí se do něj tolik investovat když jednoho dne většina z nás auto bude prodávat po pěti až deseti lety, budu asi muset překousnout a tiše závidět ostatním. Třeba se na to podívat taky z jiného úhlu, vyhřívání předního skla je jen v Tekna výbavě za příplatek a já osobně tak rozežraný nejsem abych bral auto v plné palbě, takže mi to až tolik nemůže chybět. Ostatní hračky a asistenti jsou určitě super a pomáhají, bez klíčový systém je opravdu luxus a třešnička na dortu, každý se už musí rozhodnout sám jaký má standard a jak moc má hlubokou peněženku. 

 

 

 

Celkově bych stále svoje rozhodnutí neměnil, 1.2 DIG-T Visia za krásných 15990 eur s DPH podle ceníku, svoji klimatizaci, MP3 a tempomat ke svému štěstí mam a koníci pod kapotou se vyškrábat dají bez velkých problému aby jste vyškolili kde jakého Golfistu nebo Octaviu, většina lidí neumí řídit a nemá vkus. 

 

 

 

Tak snad to bude někdo číst :) , všechnu kritiku a chytaní za slovíčko sem, rád se pokusím obhájit nebo si nechat poradit od zkušenějších.

2015-12-30 23:21:23

frost.silenec:Mám objednán QQ 1,2 Tekna a měl jsem obavy z malého motoru. Vaše zkušenosti jsou pro mne velice zásadní, dozvěděl jsem se od vás, že není důvod k obavám. Přeji hezký den.

2015-12-31 09:39:20

Ak je výber podriadený cene potom nieje čo riešiť, všeobecne ale som sa najslabším motorizáciám vyhýbal a neľutoval som nikdy. Kto má camry 2.2 teraz by bral 3.0, kto má accord 2.0 teraz by vybral 2.4, kto má primeru 1.6 ľutuje že nebral 2.0. Pri jazdenkách sa rozdiel maže, pri novom môže byť zásadný...

2015-12-31 10:21:15

hola,

ano může to být zásadní rozdíl při novém autě a je to cítit už jen při startu na místě - síla té 1.6ky, je to větší sranda, menší spotřeba a zvuk případně charakteristika křívky jako motor, jen to není taková bomba za ~2500 euro, když ta 1.2 stačí pro to auto taky.

například papírové zrychlení na 100kmh:

1.2 - 10,9 sekundy

1.6 - 9,1 sekundy

pro někoho velký rozdíl, ja tam vidím cca 19% rozdíl který je zanedbatelný, opakuji pro mne

2015-12-31 11:34:35

Kópia videa AMBA0021

2015-12-31 12:59:51

Myslel som cenový rozdiel.... pri novom aute markantný, pri jazdenke sa stráca.... papierové hodnoty sú možno skoro rovnaké ale je jasné že väčší objem musí ísť lepšie hlave pri záťaži, kopec, vyššie obsadenie... ale je to individuálne čo kto potrebuje. Ale ked kúpiš silnejší nebude v budúcnu ponosovanie prečo som nekúpil silnejšie....

2015-12-31 18:20:42

Frost pekne si to napisal.Ja som tiež zvažoval či 1,6 alebo 1,2.Dokonca pri vyberani noveho auta som nad 1,2 ani nešpekuloval, do salonu som isiel s tym,že si objednam 1,6 ale po predvadzacej jazde som usudil,že 1,2 mi bohato staci.Mam najazdenych 2500 km a motor ide krasne.Cesta do Prahy a spať priemerka 6,8 je krasna a to som na dialnici kolisal medzi 120 az 160km/h.

2015-12-31 20:27:59

Pekne napisane, ja som tiez riesil dilemu, ze aky motor (zena chce Pulsar), nakoniec dilemu vyriesil cennik. Kedze 90 percent jazd bude robit zena do/z roboty tak jednadvojka staci, resp. bude musiet. A ked sa budem chciet vyblbnut ja, sadnem do Primery.

2016-01-02 12:17:02

Velmi pěkné, pečlivě provedené, a tedy užitečné srovnání. Na mne ovšem zapůsobilo poněkud kontraproduktivně: Ujistil jsem se, že koupit 1,6 DIG-T vůbec nebylo špatně - asi by mě dnes dost mrzelo, kdybych se býval rozhodl jinak. Jasně, je to za víc peněz, určitě bych si také vystačil se základní verzí, ale život je i o tom, udělat si občas nějakou tu ratost.

A pak - když vepředu chybí mlhovky, žádná, byť slušivá lišta to nezachrání ...

2016-01-02 12:50:32

punto: Ahoj,

ano máš pravdu s 1.6 jsi neprohloupil, celkově jsem si chtěl vyhrát a srovnat ty výbavy a sepsat to pro ostatní co si mohou představit když pujdou do určitého motoru nebo výbavy.

Ano můžete si dát projíždku předváďečkou ať už různý motor nebo výbava, ale není to dost času aby člověk našel všechny mouchy nebo jestli je to použitelné do normalního života, dvojnásob když se rozhodujete co si za auto koupit celkově.

Možná máš pravdu že to bylo částečně kontraproduktivní, spíš jsem chtěl v závěru obhájit že ta 1.2 není až tak velký zločin proti přírodě a dá se s ní vyblbnout nebo každodeně s ní žít, což je pravda.

Ohledně té sem tam radosti, já jsem hold mladý ucho - okolo 25 let , takže pro mně úspěch že jsem si to mohl dovolit jen za svoje, přez socko výbavu, tipuju že dost lidí co mně v autě vidí si myslí že jsem si to půjčil od tatínka nebo za jeho prachy..

Částečně pro mně také jako procvičení pana Čeština, svůj rodný jazyk už začínám zapomínat..

2016-01-02 13:19:59

frost.silenec: Asi nosím dříví do lesa, ale musím a to rád, souhlasit, že volba motorizace a výbavy je velice individuální záležitost. Mne přišlo rozumné nechat se hýčkat výbavou Tekna a motor 1,2 s CVT mi připadal rozumný, i když jsem měl nedobrý pocit z 1,2 ccm, ale po přečtení vašeho srovnání a následné diskuze o tomto jsem sklidnil mysl. V únoru čekám dodání a tak se jen těším na dobrou jízdu.

2016-01-02 13:51:15

jobat: nechtěl jsem reagovat na vše, i když jsem chtěl. Jsem vemi rád že jsem někomu pomohl a že těch pár hodin slohové práce k něčemu bylo ;) , věřím že budeš spokojený, hračky v Tekně jsou praktické a použitelné.

2016-01-02 14:41:36

frost.silenec: Ahoj, musím se přidat s pochvalou . Oceňuji chuť zpracovat takové porovnání a pokusit se objektivně vyhodnotit obě auta. Zvláště s přihlédnutím k tvému věku je to o to víc kladné. Jsem rád, že se najdou i tací z mladé generace, kteří si nehrají na "mistry světa". To přímo nesnáším a netýká se to jenom mladých.... To, že jsi si koupil vůz "pouze za svoje" stojí jednoznačně za ocenění . Přeju Ti hodně km bez nehody a aby vůz dobře sloužil k tvé spokojenosti a nepotkali tě žádné nepříjemnosti technického a ani jiného rázu .

2016-01-02 15:39:23

scorpion60: Zcela souhlasím, také to tak vnímám...

2016-01-02 22:43:17

frost.silenec: diky, jsem rada, ze mam 1,6, ale jako predvadecku- ten rozdil byl tim padem mnohem mensi a rozhodne stal za to :)

Btw mam za sebou uz temer 6000km a jsem hodne spokojena jak s motorem tak s vybavou (N-tec), rozhodne nic nelituju.

P.s. Taky jsem jeste pod 30, k to u blondyna, takze pohledy kdyz z auta vystupuju jsou ruzne.. Uz jsem si dokonce i vyslechla "to se nekomu jezdi kdyz tatinek plati"... No, neplati ale tyhle poznamky me pobavi, protoze tim ti lidi jasne rikaj, ze zavidi, takze si toho nevsimaj a be proud

duncho  
2016-01-10 17:38:37

Krasne a objektivne porovnanie, vdaka. Ak by som kupoval auto, nevahal by som sa na tento clanok spolahnut :)

2016-01-10 18:21:29

Souhlas se vším, co jste napsal. Mám QQ 1.2 Xtronic N-tec (automat) a auto ve městě jede dobře. Na delší cesty si člověk musí zvyknout, že se musí připravit na předjíždění kamionu.. Předtim jsem měla QQ 2.0 (2011), ale člověk si zvykne... Musí

2016-07-03 17:03:02

frost: Díky za zajímavou a čtivou recenzi. Chci obměnit domácí "autopark", QQ mám v merku (výbava Acenta) a přemýšlím, zda 1,2 na auto tvaru krabice opravdu stačí Takže vítám každý názor.

duncho  
2016-07-03 18:18:43

axel.foley: 1.2 CVT staci ak nie si narocny a jazdis lezernym tempom. Ak jazdis dynamicky, tak zvol 1.6dCi prip 1.6 benzin ak jazdis casto kratke trasy.

2016-07-03 18:23:15

axel.foley: hola, ja bych stale nemenil, mam cerstve 14500~ km, reklamoval jsem ten vrzajici volant kvuli podlozkam na tlumici a nedopasovane dvere ( sli spatne zavirat), vsehcno ostatni ok a zadny zasadni problem nebyl ze bych si trhal vlasy co jsem si za kram koupil domu.

motor mi pripada ze jsem zajel az pri 13000 km?! , protoze az v posledni dobe mi spotreba s 1.2 sedla dlouhodobe na 7.5 ( 90% mesto) a nemusim jezdit jak duchodce.

V pripadne dalnice se tam nebojim dat klidne i za 4. rychlostni stupen (jednou za cas kdyz na mne tlaci stihacka a chci velmi rychle zrychlit, dotocit do 140kmh a pak uz za 5...) na chvilku, opravdu se s tim moterem da zit. Mne by spis nez ten docela fajn vykon 1.6 spis chybela ta uspora spotreby protoze s tou 1.6 jsi minimalne o 1 L dole ve vsech tipech provozu.

na druhou stranu te musim upozornit ze jsou tu i jini uzivatele ktery jsou radi ze se jim podarilo odstoupit od kupni smlouvy nebo by to nejradeji udelali, ale podle jejich zkusenosti se jim tam sralo vic veci naraz se kterymi jsem ja vubec problem nemel.


Odpovědět

1  2