Fórum - Téma


J10 - Brzdove kotuce + oblozenie


Fórum Qashqai J10 J10 - Brzdove kotuce + oblozenie

Informace o modelu: Nissan Qashqai J10


1  2  3

2012-04-02 20:04:12

Caute hose,

prvy krat som riesil problem s kotucmi tak sa podelim o info...

Pri brzdeni mi zacalo z nicoho nic trepat volantom a niekedy je citit aj trepanie (vibrovanie) od pedalu brzdy. Predpokladal som nejaky problem s brzd. kotucom or platnickami co mi v servise potvrdili. Znamy mi poradil este nech najskor vyskusam niekde mimo premavky par krat po sebe prudko zabrzdit, ze to moze byt aj nejaka necistota medzi kotucom a platnickou. Na jeden a pol dna mi to pomohlo, vibrovanie prestalo, ale zase sa to casom vratilo.

Dnes som sa bol v servise v Petrzalke opytat co s tym, tak mi servisak povedal, ze to istotne bude kotucom, a ze mam tri moznosti:

1) ak by kotuc nebol velmi skriveny a po "ofrezovani" by ostal hrubsi ako 2cm tak sa to ofrezuje a bude po probleme,

2) ak nebude aktualna moznost 1, tak treba kupit nove kotuce, dosticky a pliesky,

3) ostat ako som a jazdit s trepotom v rukach.

Origo suciastky na prednu napravu od nissanu stoja: kotuc 2x112eur dosticky 1x75eur a pliesky 1x80eur, co je dokopy cca 380eur + 2h prace. Prefrezovanie kotucov by vyslo cca 70-80Eur.

Pre upresnenie mam cca 43000km, na kotuce celkovo sa zaruka nevztahuje, avsak ak by som najazdenych do 40000km, dalo by sa to vybavit vramci zaruky.

Origo QQ kotuce standardne vydrzia 60-80tis. kilometrov.

Servisak mi este povedal, ze kotuc sa moze skrivit ked prudko zabrzdim, kotuc sa rozzeravi hned na to splechnem cez nejaku kaluz vody, ktora na zeravy kotuc prudko schladi a je hotovo.

Vie mi niekto poradit, ci sa oplati kupit tuto origo nissan vybavu (kotuce, dosticky, pliesky) za380eur, alebo je vyhodnejsie nieco ine? Na kazdom fore pisu nieco ine, niekde tvrdia ze origo diely vydrzia 3-4x dlhsie ako hociake ine, inde ze ak brat tak jedine brembo, brat mi zase poradil, ze jeden z najlepsich pomerov cena/kvalita ma anglicka znacka EBC. Kazdy radi nieco ine a velakrat protichodne veci. Riesil uz nejaky kaskajak podobny problem?

Vdaka za kazdu jednu radu

yef

2012-04-02 21:21:20

ja som tento problem riešil už niekolko krát a naposledy vlani. 1. krát to bolo ked som QQ kúpil a po cca 15000 km mi to robilo prvýkrát. Bolo to v r. 2007. Výmena za cca. 12.000,- sk, reklamácia neuznaná. Vlani mi to začalo robiť znova a kedže kotúce boli dosť hrubé tak mi ich v Nissane ofrezovali. Vydržalo to cca asi rok, Prave znovu cítim jemné chvenie vo volante, ale zatial to neriešim. Takže už origo kotúče nechcem ani vidieť, ak to bude ešte viac tak tam dám nejaké iné.

2012-04-03 07:09:32

toto som našiel pri oktavke

Vibrace kol při brzdění mohou mít vždy několik příčin a někdy je potřeba prověřit více komponentů přední nápravy, než se podaří problém odstranit. Samozřejmě jako první se mění brzdové kotouče, které také bývají nejčastější příčinou těchto vibrací, pokud se ovšem závada znovu objeví v krátkém čase po opravě, tak bych se spíše soustředil na hledání problému a k další výměně bych rozhodně přistoupil až po odstranění samotné příčiny. V první řadě je potřeba změřit „házivost“ kotouče, měření se provádí úchylkoměrem s přesností 0,01mm. Každý brzdový kotouč má mírnou nerovnost, která by se měla standardně pohybovat do 0.20mm (měřeno u okraje brzdné plochy po celém obvodě) na jedno otočení kotouče. Za mezní hranici tolerance je považováno 0,40mm, pokud má kotouč větší úchylku tak již citelně „kope“ do pedálu při brzdění a je nutno ho vyměnit. V případě, že je naměřená hodnota v toleranci a vibrace při brzdění se spíše přenášejí do volantu, je nutno hledat příčinu v uložení kola. Kolo je v podstatě přišroubované k náboji ,který je upevněn přes tlumič pérování do podběhu kola a ve spodní části drží náboj rameno. Takže musíme prověřit pevnost těchto spojení - horní uložení tlumiče, spodní čep ramene, silentbloky ramene a čepy řízení. Ve Vašem případě bych si tipnul, že problém bude v zadních silentblocích ramen, které jsou nejslabším článkem na přední nápravě Oktávií a již několikrát jsem podobné vibrace při brzdění odstranil právě výměnou těchto silentbloků. Důležitou součástí diagnostiky tohoto problému je také správně seřízená geometrie kol přední nápravy, přílišná sbíhavost zvyšuje namáhání již uvedených silentbloků a snižuje jejich životnost. Pokud jsou všechny uvedené spojovací body přední nápravy pevné a kotouč je „zkroucený“ více, než je uváděná tolerance, pak je potřeba hledat příčinu v brzdiči nebo v nekvalitním materiálu kotouče. Brzdič může být zarezlý, pak zůstane při povolení brzdy neustále vysunutý a brzdová destička je neustále v kontaktu s kotoučem, což způsobuje jeho přehřátí a následně zvlnění. Setkal jsem se také s tím, že byly vychozené vodící čepy brzdiče a ten se pak při brzdění na kotouči příčil a následně způsobil zvlnění (toto ovšem není příliš častá závada). Předpokládám, že kotouče Vám byly v autorizovaném servisu vyměněny na záruku a tím to servis považuje za vyřešené, ale je ve Vašem zájmu trvat na odstranění příčiny tohoto problému a nespokojit se s pouhou výměnou kotoučů za nové.

2012-04-04 21:52:46

Abych zodpovedel Yeffovu otazku: Myslim, ze se original kotouce nevyplati - sam vidis na svem aute, ze se brzy zkrouti. Take jsem problem resil a zvolil jsem kotouce Nipparts a desticky Icer. Pred dvema lety ani jina moznost druhovyroby nebyla, a jsem spokojenejsi nez s originalnimi dily. Dnes uz mas na vyber i ze znacek jako Brembo nebo Ate, tam bude kvalita jeste lepsi. A co se prace tyka, vymenil jsem si je sam na cerstvem vzduchu...

2012-04-05 08:43:30

Bych se rád zeptal, jaký brzdy tam máte - ve smyslu jak velký... QQ totiž dostává 2 velikosti brzd, tak mě zajímá, jestli se tento problém vyskytuje i u velkejch brzd ( nejdou nasadit kola 16") nebo je u malejch brzd, a jestli je nějak ovlivněnej stylem jízdy (že by ste se pochlubili, jak moc brzdíte). Nevím přesně, na kterej typ QQ se větší brzdy dávaj, ale na QQ+2 2.0dci 4x4 určitě... ale není moc "těžších" verzí

Abych věděl, jestli se mám taky bát :)

2012-04-05 12:23:00

Myslim,ze je to hodne o stylu jizdy.Ja mam najeto jen 15tis tak zatim nemohu moc soudit,ale kdyz vidim nektera auta predemnou jak vyseji porad na

brzdach tak se moc nedivim,ze nekomu kotouce vydrzi mene.Ale treba jsou od Nissanu doopravdy mene kvalitni.

2012-04-05 22:18:19

Servisák mi řekl :zkroucené kotouče není jen o stálém brždění, ale prudké brždění a pak zachlazení vodou, bacha na krizové brzdění v dešti a hlavně material kotoučů je na ...

2012-05-16 00:08:34

ak by si kupoval neoriginaly, tak skus tu: http://www.autohilfe.sk/p...platnicky-a-kotuce-brzdy/

udajne maju celkom dobre ceny a osobne mozem potvrdit profesionalny pristup

2012-05-23 18:37:11

Pre boha ! nedajte sa ojebat neJakým trotlom, ktorý sa vás chce zbaviť! Ak aj z úplne rozsvietenym kotúčom prebehnete cez kaluž nič sa mu nestane , pokiaľ sa vám vlna z tej kaluže neprelieva do polovice čelného skla.

Druhá vec je že ak ma niekto problém s deformáciou originál kotúčov mal by sa naučiť používať brzdy.

2012-05-30 10:33:15

Problém s kotúčmi som našťastie nemusel riešiť, ale môžem sa podeliť o skúsenosť s ich životnosťou. S pôvodnými originálnymi kotúčmi mám najazdených 105 000 km a včera som absolvoval pozáručnú (ročnú) prehliadku v origo NISSAN servise (teda, nie ja, ale 1,6 QQ). Technik mi povedal, že brzdy kontrolovali a že kotúče v pohode vydržia ešte ďalších 20-25 000 km, takže to budem riešiť asi až za rok (dúfam). Pravdou je, že sa snažím jazdiť podľa pravidiel "starej školy" (nemusím mať plný kotol keď v už svieti červená na svetlách a potom gumovať asfalt) a keď sa dá, pribrzdím motorom. Tak, snáď budú mať v servise pravdu.

2012-09-05 16:59:28

Tie od Nissanu su ozaj dosť na 2 veci .vlastna skusenosť .

2012-09-21 10:46:13

A mate nejaky tip na dobre kotuce, aka znacka?

2012-09-21 14:21:58

Dal som pred 3 dnami aj kotuce aj platnicky japanparts mam uz 350km tak som skusal ci budu hadzat zatial ok .cena 100eur plus 15 eur nahodenie ziaden nissan servis a uz ziadne originali .

2012-11-18 17:00:24

Ani tieto nevyzeraju zle, je to tu aj trochu popisane.. http://www.tuning.sk/doku...-vrtane-drazkovane-kotuce. Pre nase QQ by mohla byt dobra kombinacia BRZDOVÉ OBLOŽENIE - GREENSTUFF + EBC standard disk. Problem, ktory som riesil pri zalozeni vlakna zmizol, mi neuverite, po vyzuti a opatovnom obuti qq - asi 4 mesiace naspat :))

Vcera som bol menit na zimne gumy a technik mi vravel, ze mam zbrusene predne dosticky, ze este tak mesiac dva a mam ich vymenit (Pri brzdeni z vyssich rychlosti, citim jemne chvenie co mi vysvetlil, ze je z dovodu, ze dosticky su uz tenke a rychlo sa rozeravia, ze sa to tak moze prejavovat.)

Tak teraz vyskusam kombo: origo brzdove kotuce + EBC GREENSTUFF. Kupovat budem pravdepodobne z http://www.ebcbrzdy.sk Ak ma niekto nejaky iny typ, budem vdacny.

yef

2012-11-18 17:22:18

Zdarec. A po kolika ujetých km budeš ty destičky měnit?

dismay, 2012-11-18 17:22:18 napsal:

Zdarec. A po kolika ujetých km budeš ty destičky měnit?

2012-11-18 17:24:12

aktualne mam cez 48000km

2012-11-19 10:36:43

Tak nakoniec som, aj na zaklade pozitivnej skusenosti jedneho slovinca na anglickom fore, objednal z http://www.brakes4u.co.uk/ Nakupna cena bola cca 54libier co je stale menej ako 89Eur zo slovenskeho eshopu. Postovne do BA bolo 14 libier.

UPDATE: v pondelok som objednal a dnes vo stvrtok, tj na stvrty den prisli

2014-09-03 19:26:05

Zdravím všetkých , kúpili sme nissan qashqai . Tachometer ukazuje 77000km a predné kotúče sú už dosť zodraté /doštičky úplne, predpokladám, že už boli raz menené/. Je to reálne pri nájazde toľkých kilometrov? Jazdila ním žena väčšinou po meste. Po koľkých km ste menili prvý krát kotúče a doštičky? Yeffo písal, že " Origo QQ kotuce standardne vydrzia 60-80tis. kilometrov "

2014-09-03 19:55:02

Koľko ti vydržia kotúče a doštičky samozrejme záleží aj od štýlu jazdy a kde sa jazdí. Vymeň a nerieš to radšej sa zameraj akú značku dáš.

2014-09-03 20:02:21

fefe111: Jasne, len som zvedavý ako sa držia ostatné qasqhaje. Pozeral som japanparts kotúče aj doštičky. Sú v obstojnej cene. Kvalitou neviem. Má niekto skúsenosť?


Odpovědět

1  2  3