Fórum - Téma


J10 - 1.6 DIG T & Suzuki vitara 1.6 VVT


Fórum Qashqai J11 J10 - 1.6 DIG T & Suzuki vitara 1.6 VVT

Informace o modelu: Nissan Qashqai J11


1  2

2015-11-21 20:51:35

Zdravím všetkých majiteľov qashqaia 1.6 DIG T. Pomaly nastane čas na výmenu auta. Do súboja k N.Q. som vybral novú Suzuki Vitara. Tieto 2 auta skončili v mojom finálnom výbere. Auto by malo slúžiť na každodennú jazdu do práce (1 osoba mimo mesto) 12 km tam a 12 km späť, + mesto + 2- (4) osoby letná (more)a zimná (lyžovačka) dovolenka. Ročne najazdím cca 13 - 20 000 km. Mám záujem o buď nové autá alebo 1-3 ročné jazdenky. Moje + a - áut. Nissan.Q.- nový motor 1.6 dig T od nissanu- ?? aká je kvalita a spoľahlivosť tohto motora, servisné náklady, spotreba... / Vitara- 1.6 klasika v overenej atmosfére. Vitara- úspornejšia v spotrebe paliva. Nissan- prepracovanejší interiér, nepôsobí tak lacno ako vo Vitare, Vitara ponúka 4x4 ( ak by som sa rozhodol nad Vitarou tak na 90% by som išiel do 4x4), cenová relácia modelov N.Q./ S.V., kvalita spracovania oboch áut....Previesť sa pár km pri skušobnej jazde niečo napovie ale dlhodobejšie skúsenosti majiteľov sú trošku inde.

Viem, že rozhodnutie bude na mne ale rád by som vedelel objektívne názory od Vás majiteľov.

 Svobi
2015-11-21 21:06:56

andy65: Ne ze bych byl zaujatej pro Nissany , SUzi mam rad ,ale uz jen kvuli atmo motoru vs. turbo bych vzal tu 1.6 turbo od Nissanu . S velkim autem bude trapeni s atmosferou , furt vytaceni atd. do te prace a zpet je to jedno ,ale pak na tu dovolenou apod. Spotreba pri klidne jizde bude rovnaka a dynamika uplne jinde . Pokud budes menit kvalitni oil a casto ne po 30 tkm tak vydrzi . A ve 4x4 jde koupit take ne ?

Pokud staci predokolka tak bych nebral vuz Crossover(SUV) ,ale neco klasickyho kombi , liftback atd. Na co mit kozu s vyssi spotrebou kdyz muzes mit normal auto . Takze leda 4x4 .

Ted koukam ze zatím qasqai ve 4x4 pouze s dci to je naprd . Podle me zachvilku bude i pro 1.6 benzin zpočátku tento motor nebyl v nabídce .

Případně bych volil neco od Mazdy v 2.0 skyactiv benzinu .

Ono asi dost lidem stačí ty menší atmosfery když kupují htp apod ale je to otrava me vytacel 2.0 benzin na dálnici když cestuju 400km za den . Je fakt ze ta vitara není vůbec těžká tak to ten motor zvládne pokud nejsi moc náročný na rychlost

2015-11-21 21:27:00

Ahoj mam 1.6Dig-t 11 mesicu. Naprosta spokojenost. Motor je od nissanu. Dlouhodobou spotrebu mam 6.5 pocitac, ale dle tankovani 6.8l. Jezdim kazdy den do prace 16-20 Km mestem. Rekord pres mesto do prace pri plynule jizde podle pocitace 4.2l jinak tak 5.5l. Leto dovolena, 4 dospele osoby, plny kufr , 1200km tam dodrzovani rychlosti spotreba 5.5. Zpet 1200km ( trochu jsem to hnal asi 350km 160-180 km/h ), tak jsem si spotrebu pokazil na prumer 2400km v prumeru 6.4l). Zamozrejme kolony nebo kdyz za to vemes tak to neco spolkne.

Pohodlne sezeni, interier dobre zpracovani.

Nekdo ma problemy, ale u mne nic. Doufam ze to tak zustane. Nekupoval bych starsi pod 2015. Mohl by jsi trefit nejaky kus co ma problemy.

Na zimu bych bral 4x4, ale na tyden na horach a nejaky vikend jsem to ozelel. Chtel jsem puvodne 1.6 diesel +4x4. Kdyz jsem kupoval auto nebyl diesel momentalne v nabidce a vysel tento nejsilnejsi benzin motor. Ted ale nelituju. Motor ma dobry tah. Kroutak plny od 2000-4000ot.

Mel jsem nekolik aut na vyber. Suzuki tam nebyla. Narovinu, kdy byla myslim ze QQ vypada mnohem lepe, ale to ne jen muj nazor.

2015-11-21 21:49:56

david001: Dík, QQ je nádherné auto. Tá 4x4 nie je podmienkou. Ťažko hovoriť o spoľahlivosti tohto motora a servisných nákladoch keďže je to nový motor. Tvoja spotreba sa mi pozdáva. A ako je to s tou "turbo dierou" pri akcelerácii? Rátam pri mojom nájazde mimo mesto + mesto by som sa so spotrebou QQ v priemere dlhodobo mohol zmestiť do 7 l.

2015-11-21 21:55:48

svobi: dik, mam v súčasnosti kombi a v pohode ale páčia sa mi crossovery, tak uvažujem...

2015-11-21 22:04:32

andy65: myslim, ze tak uplne novy neni. On byl v juku, mel ale 190koni a nizsi kroutak. Tady po uprave ma vyssi kroutak a "jen 163 koni" Nekdy mala dira v turbu je znat, ale nic zasadniho. Pri rozumne jizde se na 100% vejdes do 7l. Jezdim 70% mesto ( vetsi cast okruh) 20% dalnice 10% zbytek a mam tuto spotrebu. Nevim jestli to ma vliv, ale zajizdel jsem dle pokynu a radeji jsem menil olej a filtr ve 4 tis. a ne v predepsane prvni garanci.

Naklady za prvnich 11 mesicu. 2x prezuti pneu a benzin. + vyse zmineny olej, ale to byla moje akce

Zkouska nemecko dalnice, max rychlost a i spotreba

2015-11-21 22:22:38

david001: dobre vidím 7,7?

2015-11-21 22:53:55

andy65: ne, pocitac je v rezimu rychlosti a 77 je momentalni prumerna rychlost cesty. Myslim ze to bylo kolem 20l

 Svobi
2015-11-22 00:38:06

Ted jsem zrovna na pumpě mel jeden casak a test vitary a psal ze je to docela slabé . Ale byla tam i cx5 z 2.5 skyactiv ideál volba ke kaskaji myslím

2015-11-22 11:19:52

svobi: CX 5 je uz pre mna asi veľká to uz je SUV, bol som sa pozrieť na CX3 a tá je zase malá, škoda že to nie je na platforme Mazdy3 ale 2. Značka Mazda je tretia v poradí pri mojom výbere, ešte som poškuľoval aj po novej Honde HRV ale tam bude motor podobne lenivý ako vo Vitare.

2015-11-22 11:56:49

david001: Tá dovolenková spotreba 5,5- 6,4 je na benzín super. Môžme porovnať: Aj ja som bol toto leto v Chorvátsku cca 1000 km ( Košice- Primošten)+ Split...v 4 osobách, plne naložené auto- taktiež dodržiavanie rýchlosti -130-140km, pokiaľ sa dobre pamätám priemerku tam som mal 5,6, domov 5,7 ( BMW E46 320D Touring, 110kw) podľa PP. V októbri som si dal tu námahu a odsledoval som si spotrebu podľa tankovania a vyšla mi 6,4. Takúto dlhodobú spotrebu možem dosiahnuť aj s benzínom (cca plus/mínus, rozdiel1-2l nie je tak brutálny) a preto uvažujem že sa vrátim k benzínovemu motoru, diesel sa mi veľmi neoplatí.

2015-11-22 12:42:07

andy65: take jsem se vratil k benzinu. Ceny stejne a servis drazsi. Jeste k tomu ten filtr pevnych castic Na moje jezdeni se uz nafta nevyplati.

2015-11-22 12:48:19

david001: presne tak (...ale aj tak najlepšie auto je služobné auto)

2015-12-01 09:56:02

Porovnanie atmosféra & turbo:

http://autozurnal.ta3.com...isu-atmosfera-alebo-turbo

2015-12-02 20:22:08

Pár čísel (€ ) na porovnanie:

SUZUKI VITARA 1.6 IVVT 5 MT 88 kW 2 WD: 1. Comfort od 14.200(akcia)-16.200, 2.Premium od 15.400-17.400, 3. Elegance od 16.700-18.700

4 WD: 1. od 16.200- 18.200, 2. od 17.500- 19.500 3. od 18.800- 20.800

NISSAN QQ 1.6 DIG T 6MT 120kW : Visia 18.750, Acenta 20.610 N-Tec 23.210

HONDA HRV 1.5 i- VTEC 6MT 96kW: Comfort 17.490, Elegance 19.190, Executive 22.090

2015-12-02 21:12:02

andy65: tak to ja mel asi super cenu nebo na slovensku to maji tak drahe? Ja dal za 1.6 Digt. NTEC + prosklena strecha a lyziny, + metaliza, + zimni gumy 583.000 Kc Za tu cenu co tu pises jsem to mel komplet + vyhrivana sedadla, cross paket, zimni alu vcetne cidel a chromove listy a jeste nejake drobnosti A to beru kurz eura cca 27,-Kc

2015-12-03 13:02:07

ano mohu potrvrdit ze na slovensku kdyz vezeme v potaz cennikovku na webu, tak u mne osobne (QQ 1.2 Visia) pred pul rokem tam byl rozdil cca 1700 euro v prospech toho ze pojedu pekne domu a koupim to radsi na cesky znacky :)

aktualne podle google kurzu ( 27.03 )

CZ:

1.2 Visia 384900 czk = 14239 eur

1.6 Visia 459900 czk = 17023 eur

SK:

1.2 Visia 15990 eur

1.6 Visia 18750 eur

rozdil:

1751 eur

1727 eur

v pripade ze nekdo s tim nechce mit tolik papirovacky dovoz na klic ( na "znacky" ) na slovensko z nemecka jsem uz 2x v okoli zazil za cca 800 euro. ( ale to neni na odtahovce ze ano pokud bych chtel opravdu "nove" co mi jeste nikdo nezprasil s 5km na tachometru, tak by to jeste asi nake to euricko stalo navrh, porad by se ale vyplatilo )

ted vice k tematu:

ja osobne bych nic nemenil, po cca pul roce a 5500km bych zase koupil qashqai visia 1.2 , kdybych vic nasetril tak mozna prave qashqai visia 1.6 v silnejsim motoru, ne ze by mi tolik chybel vykon ale 1.2 ma vyssi spotrebu nez 1.6 , nez napriklad misto lepsi vybavy. ( rozdil 2000 eur cca za dalsi stupen vybavy nebo 1.2 vs 1.6 motor) .

Nake zasadni problemy jsem nenasel, kromne toho ze jsem si dodelaval tahokov do narazniku abych chranil topeni od chladice na zimu, ale to je mini kosmetika a mozna ze neni potreba. Auto je velmi tiche ( podle mne ) i pri vyssich rychlostech, nekteri uzivatele tady na foru si stezuji na aerodynamicky hluk vzduchu, pripadalo mi (z fora ) ze to byli mouchy prvovyroby ze kousky 2015 uz tento problem nemaji.

Vykon s 1.2 staci i na agilni/rychlou/agresivni jizdu takze s 1.6 to bude nekonecny labuzo.

Palubni PC s barvickama, normalni - par fukcni a blbustek tam je, ale i tak ma kazdy zapnutou spotrebu nebo rychlost na displej.

Tempotmat - co dodat OK, libi se mi ze si muzu pridavat rychlost po 1km pekne pravym palcem na volante.

Asistenti - v nejnizsi vybave tam bude jen naka kontrola trakce a "Aktívne udržanie stopy" ktere mi pripadalo ze dost pomohlo kdyz jsem zkusil prez noc bez provozu krizovatku do praveho uhlu ve vyssi rychlosti ze jsem se nezabil... ( ocekaval jsem slusnej smyk + kontrolu trakce ).

stop start - parkrat se nedohodneme ze ja bych se zrovna rozjel kdyz vypina motor a skonci to rucnim vypnutim/nastartovanim motoru, ale to se mi stava tak jednou za cca 2 tydny a je to spis moje chyba, jinak mi pripada ze vypina motor kdyz neni studeny nebo napriklad nevypina potom co jsem dal autu zabrat - je to opravdu inteligentnejsi nez ze se snazi za kazdou cenu vypnout motor.

vyber auta:

taky jsem koukal vsude mozne, hyundai ix35, Duster, mazda 3, CX-3, CX-5 , Sportage, dokonce i Hyundai i30 kombi v 1.6 znel zajimave , Suzuki SX4 , v te dobe jeste byla stara vitara jinak bych o ni taky vice zavadil, cena 14200 zaklad zni zajimave => po blizsim shlednuti, uroven vybavy je horsi nez v QQ a musi se jit na stupen vyse na 15400 a uz je to 1:1 s vybavou i cenou, mozna trochu lepe pro suzuki ( automaticka klima ) .

U mne uplne puvodne byl rozpocet okolo 12-14k eur a vlastne vsechny auta byli mimo cenovou kategorii, takze jsem dost tlacil na cenu abych se sesel na pul cesty s vysnenym autem a moji penezenkou.

muj vyber byl cca takto:

mazda 3 mala, tempomat az v 2. vybave, really?

cx-3 mala, draha

cx-5 dost draha

sportage drazsi o 1k eur cca , nema LED

ix35 docela drahy, uz se i tak nevyrabi

i30 kombi zajimava volba, za ty prachy, bluetooth, tempomat...

SX4 nic moc design, chybi 6ka

Qashqai mirne drazsi (z meho vyberu), LED, tempomat, klima, USB MP3

Duster crashtesty O.o a zakladni vybava bez dalkoveho ovladani? opravdu nejsme v cine...

Ted jeste zni zjimave novy Hyundait Tucson, ale strasne to zabil pan pri teste co jsem videl nekde ze ta jejich 1.6 v turbu nejezdi pod 8.0 litru normalni kombinovanou jizdou, takze docela hruza..

Nova Vitara vypada velmi zajimave jak cenou tak i designem, ale osobne se mi moc nelibi a uz jsem prirostl ke Qashqaiovi.

Z neutralniho pohledu rekneme ze Vitara vs. Qashqai vypada zvenku stejne - pekny novy design.

Cena je taky +- na stejno, 6 kvalt to je, takze taky nerozhodne.

U cem by u mne Vitara prohrala je interier - to je des a hruza i na propagacnich materialech, nedej boze ve videu na youtube nebo v realu. Levne skarede plasty bojim se rict ze snad na urovni fabie pred par rokama.

Turba se v Qashqaiovi nebojim, zaruku mam zaplacenou na 4 roky a pokud by jsem ho nahodou usmazil tak neocekavam az tak obrovskou palku za to aby se repasovalo nebo koupilo nove..

Qashqai jsem nakonec vzal kvuli cena, design, LEDky a ze je to SUV :)

Moje poznamky u vyberu berte s rezervou, tak jsem to videl zhruba ja pred pul rokem.

2015-12-03 13:42:42

frost.silenec: pekná práce. naprosto souhlasím.

2015-12-03 14:49:44

frost.silenec: Teda klobouk dolů Slohově jsi zamakal a je to přesně tak jak říkáš

2015-12-03 20:34:15

v tom pripade velke diky , jsem rad ze to vidite stejne.

jsem peknych par let na slovensku bez ceskeho jazyka a pan češtin musi dost trpet, ale tak informace jsem predal


Odpovědět

1  2