Fórum - Téma


hrozí zadření motoru na Z-ku při jízdě n


Fórum 350Z hrozí zadření motoru na Z-ku při jízdě n

Informace o modelu: Nissan 350Z (Z33)


1  2

2013-03-02 10:41:42

Zaepám se odborníků jak je to s odstředivou silou oleje v motoru a jeho případné zadření???

Včera mě jeden borec strašil, že Z-ka tímto trpí a po 5-ti ježděních na okruhu to někdo zadřel a celkově s tím je prý problém.

Pokud ano, tak jak tomu předejít vzhledem k tomu, že chci na okruh párkrát letos zavítat

Díky K.

2013-03-02 11:53:18

Vubec se toho neboj tohle je problem u driftu a ani tam jsme motor neoddelali.

Spis pozor na studene starty a toceni motoru pokud neni ohraty.

2013-03-02 12:40:43

Ok, super, to jsem rád.. co se týče zahřátí motoru, čekám dost dlouhou dobu, v Z mi sice chybí kontrola teploty oleje, ale z jiného auta mám odzkoušené, že je to min. 10min od nastartování..

2013-03-02 12:41:43

Teda spíš 10min jízdy mimo město.. nastartování by mohlo být zavádějící...

2013-03-02 16:42:31

Olej jse ti ohriva i prez vymenik, takze tu teplotu orientacne poznas podle teploty vody.

2013-03-02 20:05:43

Tohle by mohla řešit větší olejová vana, nee??

2013-03-02 20:50:24

Tohle řeší suchá vana.

2013-03-03 18:03:25

BMarcellus: a je to nezbytne? pokud to drzi i pri driftech tak se na to asi vykaslu. na kolik to prijde?

2013-03-03 18:28:39

ka_p: já nevím o žádnym případu zadřenýho motoru z této příčiny.Ztka sice nestuduju,ale to by se už vědělo mezi námi děvčaty

Co vím i z autodromu most,tak je důležitější olej uchladit přídavným chladičem,jestliže bys měl víc jak nějakých 120-130 st. C.

Jestli by to šlo předělat na suchou vanu a jak s přídavným chladičem ti musí pomoci znalejší lidi,nebo odborníci na takový úpravy.Pak bys zjistil i cenu

Důležitý je neustále mezi jízdama kontrolovat hladinu oleje.Pokud někdo jezdil dlouho na max. a spálil hodně oleje,mohl mít pak problémy s mazáním

Nedá se někde něco zjistit přímo na Z foru?

 Svobi
2013-03-03 18:50:24

No já mam info ,že se pár motorů Zetek na okruhu zníčilo z důvodu malé olejové náplně a hlavně odlití oleje . U driftu to tak nachylny nebude na odliti tam nemáš 1G nejakou dobu na jednu stranu ,ale furt se to prehodi ...

2013-03-03 19:56:37

Pokud to nekdo mysli vazne, tak se urcite vyplati investovat do jine vany, prepazek a pridavneho chladice oleje. Jak uz ma nekdo (semi)slick, tak uz je slusne pretizeni.

2013-03-03 20:10:02

To by mohlo stačit ne??

http://www.jdm-shop.cz/pr...-olejova-vana-nissan-350z

2013-03-03 21:32:58

jagy: semislicky prozatim nemam, ale podvozek stavitelny, stavitelna ramena a odklony nastavim predek na 2st. a zadek na necele 3st. mam odlehcena kola 9x18 s et25. ted tam mam jina kola podlozkama 15mm tak kdyz to pujde, necham je tam, to by mohlo zvysit stabilitu? no a na kolik by to cca vyslo? a kde koupit za dobry kack semisl. a jake?

2013-03-04 08:57:39

No tak prave ze u driftu je to mnohem horsi. A jinak to chlazeni neni odveci to urcite a uz tim jse ti zvetsi olejova napln.

2013-03-04 12:58:59

pri drifte je mensie bocne pretazenie ako pri jazde na okruhu, co sa tyka problemu s prelievanim oleja vo vani. problem s odlevom oleja vplyvom bocneho pretazenia vyriesi bud sucha olej. vana alebo accusump, len vacsia vana s prepazkami nic nevyriesi. tento problem sa ale vyskytuje az s pouzitim slickov a pri jazde v dlhych tiahlych zakrutach, na beznych pneu nie je nebezpecny.

2013-03-04 14:26:39

Mensi pretizeni pri drifte

Raddy tohle auto jezdi bez uprav

http://www.sauto.cz/osobn...50-z/12074168?goFrom=list

a fakt jsi myslis ze to pri driftech neni horsi???

Potom nechapu proc to na RB motorech vyslovne ty prepazky doporucuji primo renomovane jako NISMO kdyz to je na nic.

http://www.rhdjapan.com/n...il-pan-baffle-plate-20307

Jinak pro Z 33 je to akorat zvetseni vany a nejake pseudo prepazky.

http://www.rhdjapan.com/n...il-pan-baffle-plate-20307

Nevim kolik lidi tady melo rozdelane to VQ

2013-03-04 14:41:21

pri uvahach o vplyve pretazenia na mazanie su dolezite len 2 parametre:

velkost a vektor pretazenia

cas trvania pretazenia

najvyssie mozne bocne pretazenie na danom aute je vzdy dosiahnute pri gripovej jazde, nikdy nie pri drifte. pri drifte je bocne pretazenie relativne nizke, pretoze zadna pneumatika sa po povrhu smyka, preto je to drift. akonahle penu strati kontakt s povrchom, pretazenie vzdy klesa. navyse pri drifte je bod otacania na prednej naprave, cize teoreticky v oblasti motora je pretazenie minimalne, maximalne potom v zadnej casti. kdezto pri prejazde zakrutou je bod otacania (idealne) v centre auta a na cele auto posobi rovnaka odstrediva sila, ktora je navyse podstatne vyssia a dlhsie trvajuca.

akekolvek auto moze jazdit bez uprav, pokial na danom aute nedochadza k odsunu oleja vplyvom pretazenia. Vsetko zavisi od konstrukcie konkretneho motora/olejovej vane a aktualneho pretazenia. avsak som si isty, ze na spravnom okruhu a na slickoch bez vacsich problemov olej od cerpadla odtecie vplyvom pretazenia a sposoby kratkodoby vypadok mazania. presne na tieto ucely sluzi accusump. mozes mi verit, ze prepazky vo vani tento problem nevyriesia, alebo aj nemusis

2013-03-07 08:46:03

Tiež ma to dosť zaujíma, nakoľko som si na túto sezónu kúpil na Zetko 2 sady slickov , tak nerád by som niečo pokašlal

2013-03-07 09:48:14

ja osobne by som urobil nasledovne:

instaloval by som spolahlivy budik tlaku oleja, idealne s moznostou pamate na min a max hodnoty a urobil by som zopar testov na slickoch na okruhu s tiahlymi zakrutami. Ak zaregistrujes vypadky tlaku, idealne riesenie je accusump: http://www.accusump.com/accusump_units.html

moj osobny nazor je ze ak dokazes najst limity slickov na 350z (v zmysle max. pretazenia), tak zaroven dokazes najst limity serioveho mazania....

2013-03-07 22:21:05

Nevím jak přímo u motorů 350Z, ale obecně asi není konstrukční důvod proč by to tak mělo být více náchylné než jiné motory... Pro hobby ježdění na okruhu - udržuj olej v horní části rysky, nepřehřívej, chlaď po pár kolech a užívej ekvivalentní olej a často jej měn. Pro okruhvou pilu plus: třeba ta větší vana a pořádné chlazení oleje neuškodí... Každopádně bych se asi nejvice vyvaroval toho, abych přijel, měl v motoru nic moc olej s minimem na rysce a šel dát na slikách pěkný boční přetížení při nějakých "vytrvalostních" jízdách... To pak se rád rozškytne při sušší chvilce každý motor


Odpovědět

1  2