Fórum - Téma


Hlinikove kridlo


Fórum Tuning a úpravy Hlinikove kridlo



1  2

2011-08-01 23:13:01

Třeba toto tvrzení.

Tak napr. takova combi, Ty jsou zasrany vzadu hned jako svina, porad stiras a porad stejne nic nevidis.

A s Primusou hatch jsem max. spokojen, tam se nic neviri, auto vzadu cisty, sklo vzdy absolutne suchy i za silnyho deste. Parada.

No asi bych to nerozebiral tak moc dopodrobna. U nasich aut je kridlo opravdu jen kvuli designu, nemuze mit absolutne zadny vliv a pokud ano, tak opravdu hoodne minimalni, ze to nikdo nepozna. Zavodni auta, tam je to neco jineho, maji to ale spocitane a je to hodne slozity, vsichni vi, jiz vyse zminovana F1.

A hlinikove kridlo? Proste ptakovina, nedokazu si to ani predstavit. Bud origo a nebo se na to radsi vyflaknout. Tuzingu uz jsme vsude videli az az. A videt pak jeste pri ulitnuti toho kridla nejaky sťatý hlavy okolo silnice, o to nikdo asi nestoji.

2011-08-01 23:19:22

zase je to tam o tom jake to kombi je jak je dlouhe jestli ma napr "vydutou prdel" nebo rovnou atd jak je tam naraznik jak daleko sou kola od zadku jaky podtlak vnika pod autem atd...

nicmene mas pravdu ze nova auta sou na tom lepe (tzn i 15let stary japonci) a proste proto ze dnes je moznost na aute tech bodu zpocitat treba 500 a pak se to samozrejmě projeví. spotreba se nesnizuje jen motorama.

2011-08-01 23:21:38

Fizz:To co já nacouval,to Ty jsi najezdil popředu.Prosím, mě to Ty nevysvětluj.Věř tomu,že jsem toho najezdil víc než Ty.A i s velkejma autama.Potřebuješ něco vědět?

2011-08-01 23:24:05

No Nic,Fizz. mě zase nezklamal.Jako lidi na 200SX foru..

2011-08-01 23:36:21

Broucku sorac, tak Tvoje Prima je treba jina, s kombi jsem nejel, to je fakt. Ale uz dost kombajnu jsem ridil, neco jsem i videl a vetsinou na to opravdu dost trpi. Ale samozrejme nejen kombajny. Ale to je jedno, zase to tu moc pitvame.

Jinak nerikal jsem ze kridlo nema nejakou funkci, resp. rikal, ale to jsem myslel spis nejaky ty origo. Ty jsou rekl bych opravdu prevazne na ten design. Ale kridla aby plnili svoji funkci, tak jak jste psali, jsou profi a budou drahy jako svina a jeste funguji za urcitych podminek. Coz na standardni auto nema fakt smysl.

2011-08-01 23:41:27

vždyť sem to napsal přeci

2011-08-02 12:29:03

no jakože ani nevím proč má liftback stěrač jakože, nepamatuju kdy jsem ho použil:D zadek se mi nezasírá maximálně tak po značku, to hatchbacky jsou na tom hrozně. třeba ani první octávie neměli zadní stěrače.

já si to nastuduju ale až ve třeťáku to to budu mít v předmětu do zkoušky, fyzika aplikovaná na silniční vozidla, na to se těším:P:D což o to nějakej ten aerodynamickej tunel v garáži je člověk schopen nasymulovat aby viděl jak obtéká vzduch auto a kdo to dělá neplechu. ale liftback GT se mi bez zadního křídla nelíbí takže ho sundávat nebudu dokud neuhnije:D

2011-08-02 13:39:28

ja zkoušku z aplikovane fyziky mám. dokonce z tohodle semestru tak mi neco v hlavě uvízlo, ale brouček nas všecky strčí do kapsy protože celý život couvá aby se mu nešpinilo přední sklo.

btw případné dotazy směřujte na něj určitě vám rád poradí, za který konec se drží štetec a pošle i pár desítek fotek jak se štetec správně namáčí.

2011-08-02 14:25:17

nechce se mi to tu pročítat znova, ale neříkáte náhodou všichni skoro to samý?

a myslím si to i já - to co má sériová P11 nebo třeba N15 není křídlo ale spojler, který podle mě nemá žádnej přítlačnej smysl, ale možná trochu zlepší to špinění auta - myslím si, že prostě odvrátí ty víry co jsou za autem (který maj mimochodem i značný vliv na odpor vzduchu auta)

jinak jeho vliv na špinění může snadno posoudit někdo, kdo jezdil s P11 s a bez spojleru či N15 taktéž.

Za sebe - N15 se spojlerem - zadek je rel. čistý, okno zcela čistý (za jízdy)

P11 bez spojleru - okno je za jízdy čistý, zadní stěna se podle mě špiní víc než třeba ta almera, ale to je nesrovnatelný

důležitá info - oboje byly sedany

jinak P11 není hatchback ale liftback - stejně jako ta zmiňovaná oktávka (nechci slovíčkařit, ale zrovna u tohohle tématu je to docela důležitý rozdíl )

Jinak aerodynamika je určitě náročný obor a těžko jí nasimulovat doma v garáži :D

2011-08-02 15:01:26

petagne: no aerodynamiku celkovou, ale stačí ti obří větrák, stálá místnost a trocha kouře jen abys věděl jak proudí vzduch kolem auta. nebo stačí nasimulovat na modýlku, kdysi jsme tohle dělali s modelama letadýlek v modelářoj a pak se podle toho stavěli větší. tohle není žádnej zázrak. měli jsme krabici metr krát metr krát dva metry s dvouma větrákama a dýmovýma svíčkama. horší je pak počítat vztlakové plochy a podobně, ale taky jsme to dělali když jsme zjišťovali jestli bude model schopný vůbec letu. podle mě by něco obdobného šlo provést na modelu auta, případně pokud si jo zapálenej tak si vlastní aerodynamický tunel postavit. ale od 12 let jsem se o to nezajímal:D S aerodynamikou se čachruje už dlouho a začalo to v dobách kdy se superitenligentní počítače ani zdaleka nešplhali na to co máme teď doma. já bych to spíš bagatelizoval než zveličoval, určitě to nějak půjde. ale po zkoušce budu moudřejší:D

2011-08-02 15:49:58

Ale to je jasny ze tady piseme vsichni to samy.

Jinak ja mam ten liftback bez kridelka a proste zadek v pohode, takze asi tak

Kdyz jedu napr. v tom desti a je proste dost mokro, tak kouknu do zrcatka a jasne vidim jak se to za autem neviri, jako napr. u nejakych aut, ale krasne to odletuje hodne dozadu za auto, cili nic se nespini. No a co je uplne perfect, kdyz pekelne prsi, tak s liftbackem za jizdy nemate absolutne mokry okno, proste ani kapka, to je parada. Nesmi se ale zastavit.


Odpovědět

1  2