Fórum - Téma


Hlinikove kridlo


Fórum Tuning a úpravy Hlinikove kridlo



1  2

2011-07-29 18:27:46

Cawec!

Da se nejak zlegalizowat hlin. kridlo bez homol? Na STK by slo dolu takze spis pro cajty.

2011-07-29 19:57:09

za prvé, na co křídlo? za druhé policajti to nejspíš řešit nebudou. za nehomologovanou úpravu je pokuta 25-50 tisíc, to dáš ne kdyžtak?

2011-07-29 20:02:10

Za třetí je to pěkně hnusný.

2011-07-29 21:00:10

křídlo je na nic, spíš si pořiď opravdu velký přední nárazník ať můžeš v zimě pomáhat až napadne sníh, to je daleko lepší investice.

2011-07-29 21:21:19

Wy umite cloweka podporit=oD.

Tak me darkine nakej naraznik na B12 sezen;o)

2011-07-29 21:45:10

Bendy: tady to máš dokonce v neprůstřelném provedení, budeš jezdit jako James Bond: http://prodej.slando.cz/p..._m_predni_P_17576070.html

2011-07-29 22:02:27

Temný jezdče ty seš vůl

2011-07-29 23:16:34

To abych si dal tenisaky do prednich pruzin=o/

2011-08-01 00:01:35

Jen ze zvědavosti. K čemu ti bude hliníkový křídlo na třiadvacet let starym 54kW-atovým Sunnym?

2011-08-01 00:26:51

tuniki woe ne, hlíny metla a pořádnej headcutter (tzv multifunkční křídlo)....

B12 je pekna tak jak je dej na to pekny retro kola pripadne nejaky JDM style a karka jak vino.

a tak nejak nevim kam bys ho chtel dát... namontovat do zadniho skla? pokud az za nej tak se vsadim že až poprvy pojedes rychleji nez 100 (stim kridlem to moc vic nedá) tak se ti ten kufr ohne a vysype se ti zadni sklo.

pokud chces aby to jelo tak se vyprdni na nejaky kraviny ktere sou leda nebezpecne a dej na to auto poradne brzdy a poradny motor např CA ktere tam bez problemu pasuje. dokonce i CA18DET (169HP) v serii.

pokud se chces zabyvat nejakym tuzingem tak tady ti pšenka ani jina zemedelska rostlina nepokvete.

k otazce homologovat nehomologovane kridlo možné je: tech kridel to chce aspon padesát porad je nejlepvnejsi varianta je v testech rozbíjet nez zaplatit lidi co to zpočítaji a namodelují pokud ti jde o jeden kus připrav si cca 50tisíc. schvalovat se bude i zpuso uchycení takze i pevnost kapoty jeich pantů, atd atd...

2011-08-01 12:32:31

když máš poháněnou přední nápravu tak opravdu zadní křídlo nepotřebuješ to by spíš bylo kontraproduktivní vůči předku. přeci jen když přitlačuju zadek tak zase zvedám předek na úkor ne? U primery se mi nikdy nestalo že by mě předbíhala prdel a ani na svém BMW se 175 koňma jsem neměl zadní křídlo takže se obejdeš bez něj určitě. ohledně co se křídel týká, jsou to jeden velký nesmysl pokud už to není z automobilky. a o některých křídel z automobilek mám taky pochybnosti, vypadá to prostě cool tak to tam dávaj za každou cenu, pochybuju že některá auta s tím někdy byla ve větrném tunelu

2011-08-01 13:04:28

b12 ma hodne slusnou aerodynamiku a hlavne v zadu ma dost pozvolne sklo a za nim spojler je a urcite funkční nicmene myslim ze nejaky vyznam bude it jen u 1,8GTi verze. rozhodne i u FWD aut to nejaky smysl má nicmene ne na seriovem aute kridlo ktere vymyslel narezal a sesrouboval nejaky cinan bambusovym sroubovakem nad misou rýže.

nemluvě o tom jak se podobná kridla efektně a rády odlamuji při nehodě a proleti interierem coby slusna hlinikova čepel... odtud engliš nejm "headcutter"...

2011-08-01 15:15:33

jako když se podívám na svoje GTčko liftback a taky jsem ho koupil s křídlem které se na něj normálně dělá, když se dívám na tu hranu toho auta pochybuju že nějaký vzduch vůbec přes to křídlo projde aby mělo byť minimální efekt. když se podívám na F1 či závodní auta ty křídla jsou mega velká aby šli nad auto nebo aspoň nad tu náběžnou hranu vzduchu která přes něj jde, u většiny aut nic takového není.

2011-08-01 22:14:49

pletes nekolik veci dohromady:

klasicke auto hatch ktery je dnes obvyklý ma za sebou vzduchový pytel jako kráva u sedanu je to lepší u liftu cím pozvolnější sklo tím lepší obtékání poznáš i podle toho jak se ti sviní zadek auta na mokré cestě... cim víc se víří vzduch tím víc se zasírá a tim horsi aerodynamika.

křídlo vzadu nemusi byt jen kvuli přítlaku ale i kvuli usměrnění proudění a nebo kvuli snižení aerodynamického hluku. který může na odtrhové hraně vznikat. (stejne jako hluk pootevřeného okýnka atd)... křídlo nebo přesneji spojler potom muže vytvářet neco co vypadá jako točící se vzduchový válec který je příznivý z hlediska obtékání a netrhají se tam proudový vlákna což delá ten kravál...

u formule je snaha o proudnicový tvar ("dokonalé obtékání") kvůli minimalizaci čelního odporu samozrejme kolem celeho auta je vetší tlak (vzduch jen neuhne ale taky se stlačí protože jako kazda hmota ma nejakou hybnost a setrvačnost) a aby křídlo fungovalo jak má je pro něj ideální když řeže "klidný" vzduch ze kterého je rovnoměrný přítlak, navic tady se bavíme o přítlaku v rádech nekolika set kilogramů a ne (když hodně a pokud vubec) pár desítek kilo na nejake paštice s čajna headcutterem.

problematika je to samozřejmě složitá nejvetsi problem je že to nelze modelovat jinak nez pomocí složitých empirických rovnic, až s nástupem compů lze auta solidne aerodynamicky otimalizovat říve se počítalo nejakych 6-8 bodů pokud 12 na celem aute tuž to bylo neco super jedina vyjimka je legendárni jaguar E-type kse se počítalo tuším okolo 50bodů což bylo na tehdejsí dobu a absenci jakekoliv vypocetni techniky neuvěřitelné díky tomu ma to auto např takovy ten pahrbek na kapotě atd...

2011-08-01 22:22:27

A kdo má jinej názor,tak tomu nerozumí.

2011-08-01 22:24:32

Tak napr. takova combi, Ty jsou zasrany vzadu hned jako svina, porad stiras a porad stejne nic nevidis.

A s Primusou hatch jsem max. spokojen, tam se nic neviri, auto vzadu cisty, sklo vzdy absolutne suchy i za silnyho deste. Parada.

No asi bych to nerozebiral tak moc dopodrobna. U nasich aut je kridlo opravdu jen kvuli designu, nemuze mit absolutne zadny vliv a pokud ano, tak opravdu hoodne minimalni, ze to nikdo nepozna. Zavodni auta, tam je to neco jineho, maji to ale spocitane a je to hodne slozity, vsichni vi, jiz vyse zminovana F1.

A hlinikove kridlo? Proste ptakovina, nedokazu si to ani predstavit. Bud origo a nebo se na to radsi vyflaknout. Tuzingu uz jsme vsude videli az az. A videt pak jeste pri ulitnuti toho kridla nejaky sťatý hlavy okolo silnice, o to nikdo asi nestoji.

2011-08-01 22:25:15

brouček: presne tak a pokud mi nevěříš neco si o tom nastuduj.

lukisek: nerikam ze to nefunguje ale urcite to nelze ocekavat ze kridlo z trznice bude fungovat... samozrejme jsou i funkční kousky s přítlakem treba 200kg ale to asi v provozu nevyuzijes už pro rychlos kde to kridlo zacina fungovat...

2011-08-01 22:25:32

Fizz : ti jim to vždy vysvětlíš tak že to stejně nepochopí . přesně jak píšeš ,aby to křídlo mělo nějakej význam tak musíš jet 100km/h+ a mít křídlo od TopSecret , APR , Cusco , Mine's , HKS....skrátka za 20000,- .

Chmeldoslav : co myslíš proč asi maj hatche zadní stěrač.... , u sedanu se díky tomu kufru nevíří vzduch tak moc.ikdyž GT-R má taky kufr a je ze zadu vždy zasraný jako kráva....hlavně od výfuků , tam to ale vyhání ten difuzor zase no...

2011-08-01 22:27:44

Asi mám nějaké jiné combi.Z dřívějších combíků jsem byl zvyklej,že při menším dešti a nebo mokru jsem musel stírat pořád.U WP11 jsem byl překvapen,že nemusím vůbec.

2011-08-01 23:06:26

a co to dokazuje krom toho ze to ma dobrou aerodynamiku?


Odpovědět

1  2