Fórum - Téma


go motora - urobiť výbrus?


Fórum Primera P11 go motora - urobiť výbrus?

Informace o modelu: Nissan Primera P11



2014-02-06 10:09:28

Ahojte, robím GO sr20de motora a potrebujem poradiť v takejto veci:

Valce motora (po jemnom prehonovaní) majú rozmery 86.05 dole a 86.07 hore.

Piesty majú priemer 85.97 (hodnota "A" podľa EM-174).

Podľa manuálu pre sr20de má byť medzera medzi piestom a valcom v rozsahu 0.01 - 0.03mm, v mojom prípade by to bolo až 0.08mm - 0.1mm.

Čo by bolo najlepšie spraviť v tejto situácii? Spraviť výbrus alebo nechať tak?

Keď je už motor rozobraný bol by som rád keby sa to spraví poriadne aby sa to nemuselo opravovať po pár tisíc km znovu.

Poraďte aj aké piesty+krúžky kúpiť a odkiaľ ak je to na výbrus.

2014-02-06 10:21:05

sb452: Tak jasne vidis, ze jsi mimo tovarni toleranci z manualu. Takze radsi vybrus.

86.5mm pisty mam skladem, krouzky take.

2014-02-06 11:16:04

Jagy, presná hodnota výbrusu pre jednotlivé valce sa potom robí na základe rozmerov nových piestov, tak aby výsledná medzera medzi piestom a valcom bola v rozsahu podľa manuálu?

Alebo je k piestom daná presná hodnota od výrobcu na akú spraviť výbrus?

Akú zn. piestov a krúžkov máš skladom? Cena?

2014-02-06 11:19:08

sb452: Na to se mrkni do manualu nebo se domluv s clovekem, co ti GO nebo vybrus dela.

Posilam SZ.

2014-02-06 19:35:57

Jedna hodnota z manuálu ktorá mi nie je celkom jasná je hodnota opotrebovania valcov Wear limit = 0.20mm

Znamená to, že až do tejto hodnoty môžu byť valce opotrebované voči základnej hodnote 86.00mm a dovtedy je možné použiť štandardné piesty so štandardnými krúžkami?

Lebo v tom prípade som ešte v limite a nemusel by som robiť výbrus.

Ale čo potom udávaná hodnota vzdialenosti valec - piest ktorá je iba 0.01 - 0.03mm? Podľa tejto hodnoty som už dosť mimo toleranciu, ako som písal vyššie.

Viete toto niekto vysvetliť?

2014-02-06 20:38:53

sb452: podľa mňa je hodnota vzdialenosti piest valec neudávaná na priemere ale na špáru to znamená na priemer to je dvojnásobok tejto hodnoty a to znamená si tolerancii...

2014-02-06 21:34:13

No normálně se udává limitní 0.1 válec vs. píst. Ono to bude makat ,ale časem to může bejt na shit

2014-02-07 11:35:59

chrener: to počítáš jak? 86,05-85,97 = 0,08 realita a max teoreticky 0,03*2 = 0,06 ?

2014-02-08 14:31:56

Ak by bola hodnota vzdialenosti valec-piest udávaná na špáru potom limit čo píše svobi 0.1mm x 2 by sedel s hodnotou 0.2mm podľa manuálu.

Čo som sa pýtal ľudí čo robia výbrusy tak vraveli že hodnoty 0.01-0.03mm sú veľmi natesno. Takých 0.04mm je už reálnejšie, tak neviem či je problém technicky dosiahnuť takú presnosť pri vŕtaní/honovaní alebo s takou presnosťou sa to robí ale iba vo výrobe...

Ak ste niekto robili go motora a nerobili ste výbrus, napíšte aké hodnoty opotrebenia mal motor, čo sa vymenilo a ako motor ide po zložení. Pomôže mi to pri rozhodovaní a možno aj iným.

2014-02-09 11:07:52

sb452: ja som menil len krúžky a motor ide ako hodinky výbrus som nerobil nebolo treba... Jediné čo sa meralo bola ovalita tolerancie sa neriešili... Opakujem motor ide ako hodinky...

Menili sa krúžky NPR STD a hlavné a ojničné ložiská STD... Výbrus som nerobil nikde...

Ešte si môžeš dať prevážiť ojnice ale ani to nebude myslím si treba...

2014-02-09 11:21:42

Já měl viditelné krásně tovární honování tak jsem taky jen vyměnil kroužky a ložiska . Olej nežere a běží parádně už 70 tkm . Tim honováním ses možná dostal na hranu . Já o tom přemýšlel taky ,ale vzhledem k pěknému stavu válce a pak možné zvětšené vůle i když o málo tak jsem to neudělal


Odpovědět