Fórum - Téma


Generator vodika v aute, znizenie spotre


Fórum Návody Generator vodika v aute, znizenie spotre



1 ......... 6  7  8  9  10 ......... 11

2mato  
Mato
2011-04-18 09:55:26

to hej, kedze pri akceleraci idu na mapu , no tych 5 litrov pri ustalenej rychlosti je real na nejakej 1,6ke...napr pri 90km/h to nemoze byt problem pri chudobnej zmesi.... ale ist v lete pri 40stupnoch na slnku po ceste 120 ustalenou rychlostou na chudobnu zmes a otackach nad 3500 /co jen a1,6ke samozrejme/ = vypalenym piestom ja viem ako jazdi motor na chudobnu zmes ma hladky jemny chod a je slaby ako mucha nema ziaden krutiaci moment len to vysava...lenze oni to pri akceleracii nazistia kedze idu na mapu, tak jedine pri ustalenej rychlosti a konstantnom plyne ako vytiahne kopec...to je jedine co ma napada ako to zistia alebo po jazde bez akceleracie pozriet na sviecky ci nebudu biele - pripadne hrdzave :D

BSFC - nech si to nastuduju oni, ja tu ucinnost neriesim : ) podla nazvu mi to je ale jasne co to bude...

2011-04-18 09:59:21

no povedzme si rovno, pri 1.6l motore a 90km/h by mala byt spotreba okolo 5 litrov snad uplne normalna, alebo sa mylim? na to predsa nepotrebujes chudobnu zmes ani vodik....

2mato  
Mato
2011-04-18 10:08:24

vsak hej, ale predsa ta serena je vysoka nearodynamicka a tazsia nez nejaky sunny, takze tam to tych 5l pri 90km/h bude skorej rarita, bezne skorej okolo 6 a viac... teda to si len myslim, ked porovnavam spotreby aj sucastnich 1,6 v roznych autach a znackach za 5l chodi pri 90-100 malo ktora 1,6ka vo vacsom aute ako kompakt... ale to je jendo, kazdopadne som zvedavy ako sa to vsetko vyvrbi, snad si vazeni majitelia potrpia najblizsie na to aby zistili, ci chodia na chudobnu zmes alebo nie... ked chcu byt objektivni

2011-04-18 10:24:17

to co píšu o tom vysokokompresním motoru, je trošku z jiného soudku, a trošku jiná problematika, zatím to na zkušebním motoru dotáhla nejvýše honda, statická komprese 1/25, a paliva čtvrtinu, ale motor do výroby nedala, jinak v čechách jezdí jedna 1,6(atmosféra), která má tuším statiku 1/17 nebo 1/18 a stejný výkon možná o deset koní vyšší jak v serii a polovička paliva, ale s vodíkem to nemá nic společné, je to jen využití menšího množství paliva, které včas shoří, než začne detonovat, a díky vysoké kompresi má stejný výkon jako dvojnásobek paliva v běžných motorech, není to žádný zázrak první pokusy proběhly v roce cca 1980, a téměř žádné informace na běžném webu nenajdeš v čem je zakopán pes, ale funguje to narozdíl od vyvýječe vodíku v malém množství, a tím pádem že snížíš množství paliva, ale práce zůstane stejná zvyšuješ účinnost, a díky vyšší účinnosti je méně tepla, to je celé, a víc k tomu psát nebudu, sháním peníze, abych to jednou postavil, a není to žádný zázrak je to jen fyzika

která se dost těžko chápe, když nám 100 let tlučou do hlavy něco a ono to jde i jinak, a jen jako bonbonek, čím hůře promísíš směs, tím je nižší účinnost, pokud ji promísíš ideálně účinnost jde nahoru a můžeš použít i chudší směs a bez detonací i na běžném motoru který máš v autě, ale nedostaneš se na ty hodnoty které chci já dosáhnout tím vysokokompresním motorem, ale jak píšu na internetu to nenajdeš, sice to tam je, ale na stránkách pod heslem a ještě v angličtině, se kterou mám obrovské problémy a takto upravených aut už je ve světě strašně moc, u nás zatím jedno

2mato  
Mato
2011-04-18 10:31:01

Ja viem o com je ten tvoj motor z toho co si uz pisal vo svojeje teme, teda aka je tvoja odhadovana ucinnost ? vychadza to na 40% cca nie ? samozrejme pomocou kompresie nie vodika... trocha OT no tu ucinnost mozes napisat

2011-04-18 10:58:27

kompresia ako nastroj na zvysenie efektivity spalovacieho motora nie je nic specialne, ani nove, ani tajne, je to uplne bezna a do podrobnosti preskumana vec. co je dolezite, je zavislost medzi kompresiou a ucinnostou.

nech sa paci, graf IDEALNEHO stavu:

http://www.tpub.com/conte...fuels02/2834/28340011.htm

ak je pri kompresii 8:1 ucinnost 52%, tak pri kompresii 16:1 je to 64%. kompresiu sme zvysili o 100%, ucinnost sme zvysili o 23% a to presne vyjadruje moznosti kompresie ako nastroja na zvysenie ucinnosti a to je len IDEALNY stav, v skutocnosti je zavislost horsia, realny motor s kompresiou 8:1 ma ucinnost tak 15%. samozrejme, daju sa do toho zamontovat rozne keby, aby, kdyby, ale pre mna ako cloveka uvazujuceho logicky viac netreba... takze motor s ucinnostou 50% a viac je pre mna osobne v rovine kdyby a keby, az do doby, kym neuvidim vysledky.... nehovoriac o tom, ze narast ucinnosti je s narastom kompresie nelinearny, cize v reale bude vysledna ucinnost este nizsia alebo potrebna staticka kompresia este vyssia....

v realnom zivote prinesie zvysenie kompresie o 1bod zvysenie vykonu o cca 3-4%..... detaily ako rychlost horenia zmesi versus oktanove cislo uz ani nebudem zahrnat do teorie, ale v praxi je to len dalsia prekazka k dosiahuntiu ciela zvysovanim kompresie.

co sa tyka zmiesania zmesi, tak samozrejme, ma vplyv na vysledny vykon/ucinnost, avsak moj nazor je ze v tejto oblasti bolo vymyslene snad vsetko, neviem si dost dobre predstavit nejaky revolucny sposob ako zmes zmiesat este lepsie ako to bolo dosiahnute bezpoctom roznych geometrii spalovacieho priestoru a swirl pots...ale znova, ak uvidm vysledky, uverim... ak takychto aut jazdi ( s 50% ucinnostou) po svete "strasne moc", nemal by byt ziadny problem dostat sa k tymto projektom na internete, neverim ze su to vsetko "tajne" veci. kludne mozes publikovat zaheslovane stranky, su ludia ktori s anglictinou nemaju vobec ziadny problem...

edit: napr. toto mi pride ako realna cesta zvysovania ucinnosti, akurat ze takychto motorov strasne moc nie je:

http://www.technologyreview.com/energy/24701/?a=f

http://www.rexresearch.com/transonic/transonic.htm

2011-04-18 18:15:49

bohužel ten člověk který na to přišel a má to na svých stránkách má používání této technologie něčím zavázané, a v podstatě v této republice, mají na ty stránky přístup dva lidé, a samo že se k něčemu zavázali, v podstatě se počítá teoreticky s tím že opravdu jeden kompresní bod jsou cca 3% účinnosti¨a jestliže teoreticky počítáme, ale opravdu těžce teoreticky že průměrný motor při kompresi 10/1 má účinnost 20%, tak při statice 20/1 jsme na 50%, libor zkouší motor se statikou 25/1, kde by se měl dostat nad účinnost 50% a teoreticky by mohl atakovat hranici 60%, jestli to vyjde, nevyjde je ve hvězdách, ale těch 60% je taková magická hranice, teoreticky vím jak to funguje, prakticky vím +- 90% věcí co si musím nechat udělat, abych to mohl zkusit, a mám tu ale stále minimálně 10 % které potřebuji dostat do hlavy, a psát o tom rozhodně nechci, raději to postavím a řeknu podařilo se, nebo řeknu že to neumím, že mé znalosti a možnosti jsou nedostatečné, ale k něčemu jsem se zavázal a nemíním to porušit

NO_HITS  
Laďa
2011-04-19 18:21:27

zajímavý řešení, to se mě líbí

2011-04-25 14:56:33

absolvoval som cestu do FR 2500km a musim povedat že vobec som nesiel na chudobnej zmesi lebo sme boly v aute 4 chlapi aj z batožinou a plus ťahal som vozík z vercajgom a ušeril som cca 26litrou benzínu takže ma už nikto nepresvedči že to nefunguje .motor taha super tak netvrdte že je ta úspora chudobnou zmesou keď prídem domou v júly budem meniť agregát a ten čo mam rozoberiem už len koly tým piestom a kompletne pofotim.lebo ja tomu neverím ze možem použivanim vodíka ako prídavok k benzínu mu nejak uškodiť je lepšie 1x videt ako 100x počut. a spotreba sa zlepšila takže akokoľvek budete tvrdiť že to nieje možne tak vam budem oponovať že je.A asi najlepšom dôkazom by bolo keby si to každý vyskúšal sam.lepši dokaz asi neexistuje.

2011-04-25 16:03:47

to mi vychazi uspora cca litr na 100km...

jen mala technicka jak jsi poznal ze jsi nejel na chudou smes?

2011-04-25 17:27:03

takze uspora je 1l/100km...aka bola povodna spotreba z ktorej si nameral tuto usporu?

pokial si neochudobnil zmes, na co su potom spominane potenciometre ktore su sucastou vyvijaca a ktore si spominal?

pokial ponechas povodnu zmes a pridas vodik, seriova lambda sonda vyhodnoti zmes ako prilis chudobnu a nastavi vyssi fuel trim. Ochudobnenie zmesi je podmienkou vyuzitia pridavania vodika (pokial je ho dostatocne mnozstvo). Chudobnou zmesou v tomto pripade nehrozi poskodenie piestov, pretoze prave pritomny vodik (ak je ho dostatocne mnozstvo) zabezpeci bezpecny beh motora pri nizsom pomere benzinu. Kazdopadne, uspora 1l/100km pri 2500km dlhej trase mi nepride ako dokaz toho, ze vyvijac funguje, obvzlast ak si isiel s plne nalozenym autom a vozikom, pretoze v tomto pripade sa vyrazne prejavi vplyv vetra a aerodynamickeho odporu, typom a nahustenim pneu, pouzivanim klimy atd..ako pozitivne, tak negativne....takuto usporu dosiahnes uricte aj tym, ze si budes davat pozor na pravu nohu alebo ak dohustis pneu na mierne vyssi tlak... si si isty, ze pneu boli nahustene na presne rovnaky tlak ako pri rovnakej ceste predtym? si si isty, ze hmotnost auta bola pri tejto ceste presne rovnaka ako pri rovnakej ceste predtym? aka bola priemerna rychlost pri ceste bez vyvijaca a s nim, si si isty, ze je presne rovnaka?

pretoze uspora 1l/100km na spomenutom aute a motore je prilis mala aby sa dala prisudit len vyvijacu a nie spomenutym vplyvom...predsa len, pri 1.6 motore a plne nalozenom aute staci malo a rozdiel v spotrebe je velky, aj viac ako uvedenych 1l/100km...

2011-04-25 19:42:16

este raz na plyn som tlačil viac a nie menej musel som podraďovať častejšie lebo som mal vozík a úspora vyšla len preto taká nízka lebo som ho vôbec nešetril a poviem vam že keď budete mat na aute prejsť v kuse 2400km tak sa vyseriete na to aby ste dávali pozor na spotrebu keď šoferujete 20 hodín tak to chcete mat čim skôr za sebou tak som na to tlačil dost a +vozík inač by úspora bola vyšia. pneumatiky mam stale rovnaky tlak to kontrolujem aj počas cesty a klimu nepoužívam inač by bola uspora okolo 40 litrov benzínu ešte budem jazdiť tu asi 5-8000 km do jula a potom cesta domou2400km a uvidime či to motor vydrži. spotreba vody bola3,9 litra tie potenciometre su na to že sa prepína mestsky a diaľničný mod a ten dava signál vyvijaču vodíka na to kolko ma vodíka vyrobiť podla toho sa riadi odber prúdu z alternátora

2011-04-25 19:53:48

poznal som to podla toho ze ja nemám oblbovak na lamba sondu ale na škrtiacu klapku .a je to na to aby vodik doplnil chýbajúci benzín ktorý by bol potrebný bez vodíka. takže asi tak dúfam že sa nemilym ak ano tak sa ospravedlňujem

2011-04-26 16:55:27

slavomir: mohol by si prosim pre mna urobit nasledujuci maly pokus:

ked pojdes na aute ustalenou rychlostou s vypnutym vyvijacom, zapni ho a davaj pozor aby si pritom nezmenil polohu plynoveho pedala. napis mi prosim co sa udeje po zapnuti vyvijaca, tym myslim ci auto zrychli alebo spomaly a o kolko...

nasledne, stale pri rovnakej polohe plynu, vyvijac vypni a pozri ako sa zmeni rychlost...

obdobne, nechaj bezat motor na volnobehu a zapni vyvijac a napis, ako sa zmenia volnobezne otacky motora.

urob prosim oba pokusy s nastavenim vyvijaca pre nizky a vysoky vykon...

dakujem za vykonanie pokusu

co sa tyka tohoto:

"a je to na to aby vodik doplnil chýbajúci benzín ktorý by bol potrebný bez vodíka."

sorry ale to sme zase pri perpetuum mobile, nehovoriac o tom, ze pri ustalenej jazde nie je snimac polohy skrtiacej klapky vobec potrebny, ECU na riadenie zmesi pouziva lambda sondu v closed loop rezime a na zaklade jej signalu upravuje kratkodoby fuel trim. Snimac polohy klapky sa pouziva vyhradne na kalkulaciu akceleracneho obohatenia (zmena odporu snimaca v case uda rychlost a mieru stlacenia pedalu a podla toho sa nastavi miera akceleracneho obohatenia, ECU ma pre tento ucel tabulku).

2011-04-26 19:48:51

pokus spravím ale az cez víkend lebo už potrebujem aj vymenit celu kvapalinu v reaktore.OK výsledky az v nedeľu cez tyžden chodím do prace a nestíham

2011-04-26 23:57:27

Přepínáním nic nepozná.To je to stejné jako když přepínám za jízdy benzín a lpg.Zkoušel jsem to několikrát při ustálené rychlosti na rovince a jede to naprosto stejně,ani nezrychlí ani nezpomalí.V reálu je ale spotřeba na lpg vyšší asi o 0,8-1l.

2011-04-27 00:04:21

to je vec jina... lpg funguje jako plnohodnotna nahrada... nelze srovnavat s timto pripadem...

2011-04-27 00:07:05

a třeba o tom to je že nic nepozná, pokud to funguje mělo by to něco udělat, ale co to nenapíšu, možná se budeš divit

2011-04-27 07:47:52

Nejlepším ukazatelem zda zařízení funguje nebo ne je dlouhodobá spotřeba.Podle mne to funguje.Pokud vyjde dlouhodobá spotřeba lepe než na benzín tak stejně se najde hodně kritiků že si autor jen vymýšlí a dělá výrobci reklamu nebo dilera.Takže kdo nevěří ať si to pořídí a hotovo.

2011-04-27 08:00:54

ale především záleží na tom jak dlouho to ten motor vydrží? spotřebu snížíš o litr i bez vodíku, ale určitě ten motor pak nevydrží třeba 100 tis, takže až s tím ujedete 50 tis km, dlouhodobá spotřeba bude o litr nižší a motor bude v pořádku tak to bude teprve směrodatné, a pak se budeme moct začít bavit o tom snížení spotřeby, ale po pár stovkách km s výhledem na zničení motoru po pár tisících to nemá absolutně význam


Odpovědět

1 ......... 6  7  8  9  10 ......... 11