Fórum - Téma


Generalka P11 - filtre, naplne


Fórum Primera P11 Generalka P11 - filtre, naplne

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2  3  4

2012-10-19 03:52:05

Kusok sa oneskorilo poslanie dielov od Jagyho, tak to dam spravit az buduci tyzden, ked to snad dojde. Budem musiet aj menit platnicky vzadu, dnes mi to jeden kamarat len tak zbezne omrkol, len netusim aky to je rozmer, ale to sa uz nejako vymysli...

Taktiez som dal kamaratovi kusok zajadit (svoje auto mazdu 323f rozobral do poslednej srubky takze sa vyzna) a hned si vsimol nedostatocne brzdy, tak to treba spravit cim skor... ale zistili sme potom horsiu vec, pri odstavenom aute sme rozpravali nieco o pneumatikach a tak nas napadlo skontrolovat tie moje. Vsetky fajn az na jednu, ktora sa zdala velmi mäkka. Zmerali sme tlak a mala 0,6 atmosfery . Isli sme to dofukat ale hned bolo pocut, ako odniekal fuci... ono mne hned doslo kedy sa mi spravil ten defekt - asi tak pred mesiacom som dal frajerke do ruk moju Primeru a podarilo sa jej vycuvat po obrubniku do mensej diery vedla obrubnika (lavym prednym aj lavym zadnym kolesom vysla na obrubnik a nasledne do velmi plytkej jamy lavou castou auta).

Narusilo mi to aj geometriu, co som si vsimol uz predtym. Aspon mam ponaucenie nepoziciavat auto. Jazdil som takto mesiac a nepostrehol som to, ze mam takmer vyfucanu pneumatiku (i ked som nenajazdil tak vela, odhadom asi 400km, nastastie som teraz moc nejazdil) uhm... Dam tam teda cim skor zimne pneumatiky a tu deravu letnu donesiem do pneuservisu, snad sa to bude dat opravit, nemam chut kupovat nove letne pneumatiky, mali este fajn dezen. Kazdopadne na pneumatike nevidiet ziadnu opticku vadu, preto som to ani nepostrehol. Takze ma caka minimalne geometria (20-25 €) + oprava pneumatiky v lepsom pripade, v horsom kupa novej/novych. Taktiez som nemal moznost pozriet auto odspodu, ci sa pri prejazde obrubnikom nepodarilo poskodit aj nieco ine, tak to zistime u Mirosa

Taktiez som si od zaciatku vsimol tuhy pedal spojky, neviem to dobre popisat, ale spojka sa stlaca pomerne tuhsie, pri pustani ide zo zaciatku pomaly a potom za bodom zaberu hodne "streli" smerom hore. Da sa nato zvyknut, co som si uz aj zvykol, ale zo zaciatku som sa citil ako keby som nemal ani autoskolu a obcas mi to zdochynalo, resp. este teraz ma to obcas prekvapi . Stretol sa niekto s podobnym problemom? Ako to vyriesit?

2012-10-19 18:25:47

No takto geometriu zatiaľ nerieš lebo ak ti auto ťahalo dostrany je kľudne dôsledok tej mäkkej pneumatiky... Tá ak nemá prerazený okraj/bok tak sa dá opraviť, kľudne môže byť aj krivý disk a tam fučí... Zadné brzdy treba rozobrať prečistiť premazať a brzdiče rozobrať vyčistiť a dať novú sadu gumičiek - nieje to drahé vôbec... Tuším si písal že máš vzadu kotúče... No a zadné dosky sú len jeden typ a veľkosť takže sa nemôžeš pomýliť... No a s tou tuhou spojkou je to tak že skús ju trošku poštelovať a uvidíš minimálne bude lepšie a plynulejšie zaberať alebo si na to proste musíš zvyknúť... Ak si nezvykneš tak ju daj vymeniť a pôjde úplne ľahúčko...

Po výmene spojky EXEDY do P11 144 2.0 sa mi pri prvom zošľapnutí pedálu zdalo že je zavzdušnený valček a že spojka vôbec nefunguje tak ľahúčko išla skoro som prekopol podlahu... Majiteľ takisto

2012-10-21 03:40:09

Tak som bol teda v pneuservise, nastastie na pneumatike nebola ziadna diera, len sa tam dostali necistoty, pricom potom nepriliehal elektron k pneumatike. Vycistili to a uz to je ako nove . Ale vraj sa tam mohli dostat tie necistoty pri naraze, vtedy sa to moze posunut.

Geometria je teraz o hodne lepsia, i ked stale to trochu ostalo. Taktiez musim mat velmi maly kusok volant do strany, aby som siel rovno. Je to uplna prkotina, ktoru si bezne ani clovek na mojom aute nevsimne ak ho nato neupozornim, ale mam rad, ked je vsetko v uplnom poriadku. Takze potom neskor si mozno dam spravit aj tu geometriu pre istotu.

Stale cakam na diely od Jagyho, tak sme sa teda este do toho nepustili, potom chcem naraz spravit vymenu filtrov, oleja, brzdovky, stieracov a pozriet co s brzdami. Kamarat sa mi len tak narychlo pozrel na auto a zhodnotil, ze kotuce su este fajn na oboch kolesach, dosticky vpredu tiez fajn akurat vzadu su uz takmer uplne fuc. Tak teda premyslam, ci to pre istotu vymenit vsetko naraz (vsetky kotuce aj dosticky), alebo kupit len nove dosticky dozadu? Nechcem setrit par € na brzdach, ale zas zbytocne vyhadzovat tie veci, ktore su este plne funkcne. Zadne kotuce by sa samozrejme najprv prebrusili a az potom by sa na ne dali nove dosticky.

Moje tipy, ked tak dajte vediet, ktore zobrat:

http://www.ebay.de/itm/or...teile&hash=item257590068c

Textar za 33,90€

http://www.ebay.de/itm/AT...teile&hash=item3cc1107db6

ATE za 40,40€ , aj s nejakym vystraznym systemom, ktory sa zapaja cez nejaky kabel (?)

http://www.ebay.de/itm/AT...teile&hash=item484165a26f

ATE za 45€, bez toho kabla

Alebo ak odporucite to zobrat aj s kotucom, tak potom

http://www.ebay.de/itm/AT...teile&hash=item3cafb1d6c2

ATE sada dozadu za 110€

Chrener - uvidim este s tou spojkou, skusim postelovat, ak to nepomoze, tak mozno to aj vymenime...

2012-10-21 09:01:56

Nechceš meniť zadné disky??? lebo všetky odkazy čo si dal sú na predok...

ZADNÉ DOSKY: ETF 20EUR FERODO 23EUR OPTIMAL 25EUR JAKOPARTS 24EUR BREMBO 30EUR ATE 33EUR JURID 36EUR TEXTAR 38EUR cena je za sadu

Zdné kotúče: BOSCH 28E ATE 30E FERODO 17E OPTIMAL 22E JAKOPARTS 29E BREMBO 26E cena je za kus

2012-10-22 00:54:09

Chrener - no pise sa tam, ze su "hinten" co je predsa po nemecky vzadu, nie? Ale tak je to bezpredmetne, ak mi vies poskytnut taketo super ceny . Napisem ti PM a urcite sa dohodneme.

Inac, dnes som najazdil okolo 300 km a Primera nesklamala . Taktiez som dost vyuzil hmlovky, niektore oblasti boli fakt s minimalnou viditelnostou a pomahalo mi to (i ked som vzdy riesil dilemu, ci zapinat aj zadnu hmlovku, alebo nie...). Viackrat som musel poriadne zoslapnut brzdu, nastastie sa mi nic nestalo, ale ocenil by som poriadnejsie brzdenie, co sa dufam vyriesi opravou brzd. Stretol som sa napriklad so srnkou v strede cesty, ale ubrzdil som to, jedno stastie ze to bolo hore kopcom hned za obcou, tak som mal relativne nizku rychlost.

Taky mensi postreh - skoda, ze sa do Primer nemontoval tempomat, ku koncu cesty ma uz bolela kusok noha, nic hrozne, ale pri takej ceste napr. do Chorvatska to musi byt neprijemne...

2012-10-22 09:30:21

Nič neriešiteľné: http://www.nissanclub.cz/...-popis-navod-na-montaz-75

2012-10-28 02:33:01

Uz si moja Primera jazdi s novymi filtrami, olejom, stieracmi, zimnymi pneumatikami a opravenymi brzdami, zaco patri vdaka Mirosovi .

Co este planujem

  • vymenit vzadu kotuce a platnicky za nove od firmy ATE. Vpredu su este velmi dobre, tak ich nechavame tak. Spolu s tym vymenime aj brzdovu kvapalinu (ate)
  • vymenit spojkove lanko, ak sa ho podari zohnat, mozno pojde potom spojka kusok lahsie. Ale nie je to nic hrozne, mozno to ani menit nebudem.
  • naplnit klimu
  • dat spravit geometriu
  • preventivne vymenit sviecky, ked uz som teda menil vsetko
  • A vsimol som si este jednu vadu, resp. ta bola uz od zaciatku, len som sa nou nejako nezaoberal - predne stierace mi funguju nejako zvlastne. Ak podrzim packu smerom hore, tak stierace sa pohybuju len dovtedy, kym drzim packu hore. Akonahle ju pustim, tak stierace ihned zastanu, co moze byt aj v strede celneho skla... To iste robia aj v prvej polohe smerom dole (pomale/obcasne stieranie alebo ako to nazvat). Stieraju, ale vzdy zastavia niekde inde - raz dobre, raz hore atd. V druhej polohe (rychlejsie stieranie) funguju normalne. Zadny stierac je v poriadku. Neviete co s tym?

2012-10-28 20:35:02

dobehový spínač v motorčeku... resp. signalizácia... rozobrať vyčistiť pozrieť kontakty opraviť a ak nie vymeniť - motorčeky mám asi 2 alebo 3...

2012-10-30 16:02:40

Omylom sa mi podarilo kupit sviecky "BKR5EY-11" miesto odporucanych "BKR5E". Co s tym? Da sa to pouzit, alebo je to do 1,6 primery nepouzitelne/problemove? Ak mi ich neodporucate davat, tak ich predam za 2,5€ kus ak ma niekto zaujem... A kupim spravne od Chrenera potom :)

2012-11-02 13:32:14

K tym svieckam neviete? Neriskovat a nedavat ich tam radsej, alebo ano?

Kazdopadne dnes mi dosiel balik od Chrenera - platnicky (ATE) a kotuce (Bosch) na zadnu napravu. Povodne som chcel aj kotuce ATE, ale kedze neboli dostupne a vraj to je to iste, tak mi to nevadi.

Ale s inym som sa chcel pochvalit - vcera som dostal defekt, ktovie ako dlho som na tom jazdil, kedze pneumatika bola uz takmer uplne vyfucana... nastastie mi to opravili a primera si uz jazdi spokojne dalej. Kazdopadne ma akosi tie pneumatiky nejako prenasleduju, na letnych mi jedna fucala (kvoli špine), teraz na zimnej hned defekt... Rozmyslam, ze si objednam taketo nieco http://www.ebay.co.uk/itm...ain_3&hash=item460894f15e aby som hned videl, ci mam dobry tlak v pneu, kedze mam take stastie na to .

2012-11-02 14:01:02

Y v kódu značí (pokud se nepletu) V-drážku ve střední elektrodě, tepelná hodnota i závit jsou u obou typů stejné, tak bych se nebál.

2012-11-02 14:24:51

Svicky nech. Kotouc ATE a Bosch sice stejny neni, ale ja zastavam nazor, ze u kotouce je to jedno. Radsi si priplatit za desku, coz jsi udelal.

2012-11-02 14:40:51

Je to jedno a vzadu zvlášť...

2012-11-11 22:45:24

Kedze sa vymena brzd opozdila o jeden tyzden, tak som premyslal nad tym, ze co dalsieho by som este v aute vymenil. Vazne rozmyslam nad vymenou oleja v prevodovke, ale sam si nie som uplne isty tym, ci to je nutne. Radi vcelku normalne - neviem to ale porovnat so stavom, ked bola nova. Oproti fabii sa to ale porovnat neda, tam mi to ide uplne lahucko, na primere tazko. Ale to bude asi samotnou konstrukciou prevodovky nez olejom, ze? Jedine co som si obcas vsimol je to, ze sa mi nepodari obcas na prvykrat zaradit spiatocku, ako keby ostane zaseknuta v strede drahy. Pomohla by vymena oleja?

Auto si chcem nechat na 1-2 max 3 roky, tak neviem, ci to nebudu pre mna vyhodene peniaze, resp. tvrdia mi to ludia, co olej v prevodovke nikdy nemenili. Povodne som to chcel vymenit hned, ale takto som momentalne na pochybach. Takze jednoducha otazka - ma zmysel menit ten prevodovy olej za cca. 50€, alebo je to zbytocnost?

Auto ma +-252 000km.

2012-11-11 22:53:32

Skús porozmýšľať koľko asi z pôvodných vlastností zostalo tomu oleju po toľkých rokoch a kilometroch a koľko je asi tých 50€ v porovnaní s ostatnými výdavkami za ten čas čo ho budeš mať a zariaď sa podľa toho...

2012-11-12 01:02:27

len niekedy byva napln z vyroby ovela kvalitnejsia ako neskor kt. tam das, tolko som pocul od mechanika neviem co je natom pravdy...

tiez som uvazoval o vymene oleja lebo obcas tam horsie ide spiatocka alebo 1ka..

2012-11-12 01:08:42

Ja sa tam chystam dat CASTROL MANUAL TAF-X 75W-90 na odporucanie Mirosa. Nakoniec som sa rozhodol, ze to vymenim, potom dam ked tak vediet ako sa to prejavilo.

2012-11-12 09:27:35

Na znacky se nehraje... hlavne at to splnuje specifikaci 75w90. Koupis ten olej i levneji...

2012-11-12 20:20:31

adno: presne tak... máš vzkaz

2012-11-23 12:56:41

Uz mam cca tyzden odjazdene na novom oleji v prevodovke a spokojnost. Prevodovka ide celkovo lahsie, i ked zas automaticka prevodovka sa z toho nestala , ale odporucam.

Okrem toho sme vymenili este aj sviecky, napriek kusok inemu typu ide vsetko v poriadku. Ku stieracom sme sa nedostali, kedze obal k motorceku bol zaisteny nitami a nemali sme poruke vhodne naradie. To spravime nabuduce.

Väcsi problem bol to, ze nam nezapasovali kotuce. Mal som so sebou 258mm a boli male . Vzadu mam 278mm kotuce a to mam 1,6 primeru, s cim sme absolutne neratali. Musela to dat spravit povodna majitelka v Nemecku... Nic no, kotuce som uz zaslal Chrenerovi na vymenu a na poste ma caka spravny rozmer. Sice od mne neznamej znacky CAR, ale ako ma viacero ludi uistilo aj tu vramci temy, tak je to asi absolutne jedno.

Inac, taky postreh - este sice nemam vymenenu brzdovu kvapalinu (ktovie kedy bola menena naposledy, mozno mam aj kusocek zazvzdusnene brzdy, ale to len teoretizujem), no kazdopadne po tych par mesiacoch jazdenia na primere musim skonstatovat, ze to auto ma vcelku slabe brzdy. Teda hlavne ak si sadnete do novsieho auta a stlacite brzdu, tak vas to az katapultuje na predne sklo, na primere na dosiahnutie rovnakeho efektu je potrebna ovela väcsia sila na pedal... Myslel som si, ci to nie je len mojim konkretnym kusom ale po precitani vedlajsej temy o brzdach na primere to asi bude na kazdej rovnako... holt, asi to ma slaby posilovac brzd.


Odpovědět

1  2  3  4