Fórum - Téma


Funkce rozvodovky


Fórum X-Trail T30 Funkce rozvodovky

Informace o modelu: Nissan X-Trail T30 / Classic

Diskuze o vozidlu

2006 X-Trail T30 / Classic 2.2

1 fotek  |  16 diskuzí

Výkon motoru 100 kW (136 PS) . Točivý moment: 320 Nm (236 ft/lb) . Palivo diesel. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 184 ccm (133 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil.



2014-02-09 13:14:36

Zdravím kolegové!

Rád bych se ujistil o správném pochopení funkce rozvodovky.. Mám verzi bez ESP..

Podle toho, co Nissan uvádí by tenhle náš pohon i bez ESP měl při prokluzu jednoho z kol stále s autem hýbat za pomoci neprokluzující nápravy kupředu, je to tak? Nemám to tu moc kde vyzkoušet, jinak bych se hloupě neptal..:)

2014-02-09 15:36:35

yuri13: Rozvodovka je vpredu pri prevodovke ma staly pohon z prevodovky.Na zadnom diferenciali je elektromagneticka spojka,ktora aj ked nie je zopnuta či už cez auto alebo lock čiastočne taha zadnu napravu.

Vyskušat si to možeš ak dvihneš jednu stranu auta aj predne aj zadne koleso ,naštartuješ zaradiš rychlost bude sa točit aj predne aj zadne koleso ,daju sa tak vyskušat aj ložiska.

Ked dvihneš len predok tak šmykajuca spojka vzadu ti zadusi motor.

2014-04-24 19:31:36

sjaro: Ahoj, ještě mam jeden problém, potřebuji na xtrailu vyměnit rozvodovku, mužeš nebo někdo jiný poradit jak na to? Tak nějak postup, co odpojit a a tak.

Děkuji moc předem.

2014-04-24 23:24:36

petr2503: Zhodit prave koleso,odšrobovat matku na poloosy,odšrobovat rameno od napravnice,odšrobovat kost stabilizatora na strane ramena,rozdelit poloos 5 šrobov,vytiahnut vonkajšiu polku poloosy,vypustit olej z rozvodovky a prevodovky,3 šroby čo držia druhu polku poloosy-sekačikom oddelit a vytiahnut druhu polku,2 šroby čo držia riadenie o napravu su pristupne z bokov od kolies,spodna priečka 2 šroby vpredu 4 vzadu jeden predny silenblok, 4 šroby kardan od rozvodovky,priečny šrob zadneho silenbloku,dva šroby zospodu cez napravu do silenbloku,spustit nižšie napravnicu vzadu na každej strane matka a dva šroby,vpredu matky-dlhy nadstavec cez dieru v ramene,4 šroby zbytok silenbloku vzadu od prevodovky,6 šrobov rozvodovka od prevodovky 2 boli schovane za silenblokom zo strany prevodovky,4 od motora 2 hore a 2 dole.

Ja zhadzujem napravu dolu celu je to už len druhe rameno,kost stabilizatora a vyfuk ,je to lepšia robota,prevodovku treba vzadu podopriet lebo sa to bude prevracat,vzhladom na to že stredne silenbloky budu odpojene.

Na fotke vidno ako menim zotrvak a spojku

2014-04-25 18:02:25

sjaro: Děkuji za návod, snad není potřeba žádné specl nářadí a neutrhám nikde šrouby, Dík Petr

2014-06-14 16:18:12

sjaro: Ahoj Jaro,sleduji tvoje příspěvky a moc mi pomáhají rady na opravy X trail . Chtěl by jsem se zeptat mám T 30 - 84 KW 2002 výroba, dlouho hledám závadu - stále mi při akceleraci lehce cuká volant ,všechno již jsem zkusil -nové ložiska,kola,pneu,dobré poloosy atd. ale stále lehká vibrace do volantu .když zvednu přední nápravu roztočím kola a jedno zastavím,tak cítím jak cuká a je úplně jedno jestli levé nebo pravé ,dle tvého návodu jsem sundal převodovku,protože již nevím co by to mohlo být,ale převodovka jde rukou krásně lehce bez známky závady ,úhlový převod taky,jediné co jsem zjistil,že dvouhmotnostní setrvačník je trochu volný na ložisku a lehce se pohybuje směrem k a od motoru,myslíš že by to mohlo způsobit a přenášet vibrace až do podvozku ? Děkuji za odpověď Luboš

2014-06-14 17:43:54

lubos: Vybrace a cukani je asi rozdiel,pod slovom cukani si predstavujem mykanie volantu do stran,ktore by mohlo sposobovat riadenie alebo zla geometria.Ak ti auto pri zabere strpa a maš vybracie na celom aute tak by som hladal rozbity niektory silentblok na motore alebo prevodovke alebo niekde sa opiera pri zabere vyfuk o karoseriu,tiež so sa stretol s natlačenou hlinou pod silenblokom.

Ale taktiež može strpat motor ak turbo dava velmi vysoky tlak a silentbloky to nedokažu eliminovat.

2014-06-14 18:18:14

sjaro: Ahoj Jaro,dík za rady,cukání se projevuje,když držím kolo jak jsem psal,tak jako by pohon kola byl "rychle přerušovaný",a je pravda,že když jsem sundaval tu převodovku,tak přední a zadní silenblok na příčce motoru nejsou v nejlepším stavu -oba jsou popraskané,musím se poptat,kde je seženu co nejrychleji. dík Luboš

2014-06-14 18:26:51

lubos: Ale to s tymi kolami je ok ,tahaš to cez spojku v zadnom diferaku.Dvihni si cele auto a nič tam pri točeni citit nebudeš

2014-06-26 21:08:13

sjaro: Ahoj Jaro, tak jako vždy jsi měl asi pravdu,převodovka a spojka jsou v pořádku,vyměnil jsem přední spodní silentblok na motoru a vibrace jsou pryč. Díky moc za rady. Luboš


Odpovědět