Fórum - Téma


Filtr pevnych castic pro 2,0 dCi


Fórum Qashqai J10 Filtr pevnych castic pro 2,0 dCi

Informace o modelu: Nissan Qashqai J10



2009-09-14 14:44:51

Koupil jsem QQ v lednu 2008 a behem prvniho roku se ustalila spotreba na cca 8,5 l/100 km (2,0 dCi s automatem). To nebylo vubec spatne. Na jare 2009 se zacala spotreba pomalu zvysovat a v srpnu uz jsem nebyl schopny jezdit pod 10 l/100 km. Mezitim jsem dokonce nahodil nove gumy, ktere mely udajne snizovat spotrebu a porad nic. Teprve v sobotu pri 91.000 km se mi behem jizdy rozsvitila kontrolka filtru pevnych castic, spotreba vyletela na 13 l/100 km, ale po cca 50 km zhasla a od te doby jsem divak. Spotreba 7,5-8,0 l a auto podstatne lepe reaguje na plynovy pedal. Je mi jasne, ze filtr prodelal proceduru vypalovani (cisteni), ale divim se proc tak pozde. Nema nekdo zkusenosti, jak zpusobit, aby se filtr vypalil napriklad kazdych 40.000 km?

Otazkou zadavam zde, protoze servis kam jezdim umi akorat menit olej za tezke prachy - brzdove desticky uz ne, tam je treba mit stesti - a na muj dotaz mi sdelili, ze ten typ to tak ma nastavene a hotovo. Spocital jsem ale, ze tech poslednich cca 20.000 km me stalo na nafte v prepoctu temer 10.000 CZK vic, nez by melo.

2009-09-14 15:37:13

Len na upresnenie, zasvietenie kontrolky signalizuje, ze proces regeneracie DPF nemohol a teda nebol dokonceny. Automaticky proces regeneracie prebieha kontinualne priblizne kazdych tisic km.

riesenie tohto stavu som tu uz raz popisal, preto Ti odporucam precitat si vlakno "Kontrolka"

http://www.nissanclub.cz/...posts.php?topic_id=102326

Mne osobne kontrolka nezasvietila este ani jedenkrat, ale okrem mesta jazdim aj dlhsie trasy. Predpokladam, ze ak nemas problemovu verziu software v riadiacej jednotke, co by uz QQ r.v. 2008 nemal mat, tak je to len o dodrziavani nasledovnych dvoch bodov:

1. ak sa da tankovat naftu bez siry, pripadne pridavat aditivum najlepsie VIP

2. ak jazdis prevazne v meste a kratke vzdialenosti, tak svojho QQ obcas prevetrat na dlhsi usek pri vacsej rychlosti / dosiahnes vyssiu teplotu v DPF a sadze sa bez problemov vypalia

Este ma napadlo, bol si uz na garancke ? Dufam ze ti dali vhodny olej.

2009-09-14 16:06:58

Dekuji za odpoved. Je to sice logicke, ale v mem pripade to nesedi. Tankuji pouze na BP naftu Ultimate a podil tras 200 km a vice je cca 70% z celkovych najetych kilometru. Na garancky jezdim pravidelne (vzhledem k poctu najetych kilometru kazde 4-5 mesicu). Mozna ze to byla nahoda, ale rozdil v chovani auta a spotrebe pred kontrolkou a po kontrolce je tak velky, ze se musi jednat o neco komplikovanejsiho. Protoze muj servis stoji za h...o, tak na to asi neprijdu. V kazdem pripade uz jen 60.000 km a budu moci koupit neco jineho nez NISSAN (klidne hazejte kameny). Pristi tyden jedu do Frankfurtu omrknout novinky (NISSAN pry nevystavuje, protoze kvuli svolavacim akcim jim nezustalo na stanek )

2009-09-14 19:43:20

BP Ultimate Diesel je podla mna asi ta najkvalitnejsia nafta, aku mozes v Europe kupit. Ja osobne by som ti odporucal skusit inu znacku nafty, napr. Shell V-Power Diesel. Pokial budes tankovat v Nemecku alebo Rakusku, kvalita Shell je porovnatelna s BP. Za skusku nic nedas.

2009-09-14 23:46:50

To mates: teda čumim na ty kilometry toje vic než druhy domov klobouk dolu

2010-11-12 11:23:22

narazil som na celkom zaujimavy clanok :

http://www.automagazin.sk/am2010_10/pa_04.php

ohladom oleja v diesli s DPF. Narazil niekto uz realne na tento problem?

2010-11-18 22:50:46

Podla mna mas stary SW v ECM.Starsia verzia mala obcasne problemy s regeneraciou.Po prehrani ECM treba vykonat staticku regeneraciu a vymenit olej.Preto je najvyhodnejsie zajst na prehranie tesne pred vymenou oleja.


Odpovědět