Fórum - Téma


Felda vs Primera


Fórum Primera P11 Felda vs Primera

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2  3  4

2009-05-14 23:54:31

Nedávno se mi stala taková nemilá věc, jedu si takhle se svojí Primerou 2.0 TD z Ostravy do Brna, za sjezdem na hranice na krásné nové tříproudovce si říkám, že jsem ještě nevyzkoušel, co v sobě má. Kouknu dozadu, kouknu dopředu, nikde nikdo, silnice jenom pro mě, tak dávám plný plyn. Za chvíli jedu tachometrvých 180, říkám si paráda, něco to umí a ještě by jela. Tak začínám zpomalovat, že takhle ji trápit nebudu. Jenže z čeho nic, zpomalil jsem na 140 (tachometrových), kouknu do zpětnýho zrcátka a zjišťuju, že mě začíná předjíždět felda, říkám si, že to přece není možný. Slovo vzalo slovo (jel jsem s přítelkyní), že autíčko tedy ještě jednou potrápíme, dávám opět plný plyn, ovšem felda se dere přede mě. Najednou citím neuvěřitelný smrad v autě, jakoby dost silně přepálené nafty, začínám nadávat, že sem si zku.... 14 dní nové auto, pochopitelně ubírám plyn.

Ale co to nevidí očko mé bystré, felda je přede mnou, z výfuku se jí valí hustý černý dým, až si začínám myslet, že projíždím hořícím senem (její spz téměř nešla přečíst), charakter smradu v mém autě si jen potvrzuji podíváním se, že se opravdu jedná o 1.9D. Rázem opět dupu na plyn, vjíždím do levého pruhu a musím konstatovat, že felicie jede necelých 160 (dle mého tachometru)! Jak tak jedeme vedle sebe, tak že poťukám řidiči na čelo, že je magor, jenže při pohledu do jejich auta se mi svěsil. Seděli tam 4 lidé + dítě v autosedačce. Pustil jsem plyn, zpomalil na 110 a zapálil si cigaretu, abych vyvětral spálený naftový smrad. Felda mi za chvíli zmizela v kopci. Nevěřícně kroutím hlavou ještě teď, je vůbec možné, aby toto auto i bez jakéhokoliv nákladu mohlo jet takto rychle a pokud ano, je možné, aby byl někdo takový magor a jel takovým autem tak rychle a ještě k tomu s dítětem????

Kdyby zkoušel, co z toho vytáhne, tak neřeknu (při pohledu na výfuk možná teda řeknu), ale přece nejsme magoři, ne?

Proti ochcávce, bmwčku, mercedesu a podobných autech, které nás předjíždějí ve 200km/h, neřeknu ani slovo, zvykl jsem si, ale tohle jsem za svoji dvouletou řidičskou kariéru teda ještě neviděl, a že jsem toho najezdil.....

PS: feldu v benzínu jsem jednou řídil a víc než 150 jsem s ní nedokázal jet (a možná by ani nejela), měl jsem podobný pocit jako ve favoritu ve 130, kdo s ním někdy tak rychle jel, tak ví o čem mluvím....

PSS:vidět to ještě jednou, tak neváhám a natočím aspoň mobilem, i když přes ten dým spálené nafty by toho ani moc nešlo vidět....

PSSS: jestli někdo ví, o které feldě mluvím (což asi není moc pravděpodobné), rád bych věděl, co a kde tankuje a co k tomu přilívá, bylo to mezi prvním sjezdem na hranice (od ostravy) a druhým sjezdem na hranice.

2009-05-15 00:27:12

čo je na tom divné? ja som na favorite lietal 160 a traja ľudia na palube

2mato  
Mato
2009-05-15 00:33:43

co sa tyka bezpecnosti to je jedno pokial sa na tom vykotia v 160tke alebo v 120tke... A aj ty keby sa vykotis na primce v 180tke mas to za jedno, v tej rychlosti ta ani svatena voda neochrani, tak niekto si o tebe moze mysliet ze si taky isty blazen ako ist vo felde 160...ked je dialnica nech ide ked aj ja mozem

2009-05-15 00:38:35

to není možný, já se při 130 začal přehřívat, rádio nebylo schopno přeřvat zvuk motoru a stačil menší táhlý kopeček a byl jsem na 90, navíc při 110 se rozklepaly kola tak, že jsem měl takovou nepříjemnou masáž nohou a rukou..... Mě chceš říct, že tvoje cestovní rychlost s fávem a třema lidma na palubě byla fakt 160???? Jestli toho favorita ještě máš, tak přijedu a svezeš mě 160, chci to vidět, slyšet a močit strachem, abych uvěřil....

2mato: no, jestli je felda stejné konstrukce jako favorit, tak je jedno, jestli bourá už v 60tce, ale je rozdíl v brzdné dráze ve 120 a ve 160, i když je pravda, zde se nic stát nemohlo, na druhou stranu nepředpokládám, že by po cestě do Brna někde zpomalil..... každopádně nesdílím názor jet kolik to dá, ať už z hlediska trápení motoru bo z hlediska bezpečnosti, ale každý svého štěstí strůjce.....

N16
Honza 23
2009-05-15 02:05:08

Tak já třeba jezdil kdysi dávno 2x týdně z Přerova do Brna felicií combi 1.9D a můžu říct že to auto nejelo vůbec špatně s maximálkou jsem se dostal na 180 km/h a hlavně záleží na technickém stavu vozidla pokud mám podvozek,pneumatiky,geometrii atd v pořádku tak i ta felicie ve 160 km/h se dá bez problému řídit a nic na tom nevidím...................Tady je třeba video Feldy 1.9 D jak jede lehce přes 170km/h http://www.youtube.com/wa...UKZU8SmI4&feature=related

2mato  
Mato
2009-05-15 03:09:43

ja som sa tiez viezol ked ju vodic nesetril a pocinala si velmi zivo na diesel a ten zvuk...vobec neklepala a mala pekny zvucny sound, doteraz to nechapem sice nad 80 bola prva meta kedy dochadzal dych a pri 110 uz kantare bez tahu, zato 1,2,3 boli super celkovo mi to k tomu autu pasovalo ten motor

2009-05-15 05:48:16

Velkou chybou je podcenit "nepřítele" (v tomto případě felicii). Dobře seřízený motor, lehce upravený podvozek, kvalitní gumy a za volantem šofér který umí a budeš koukat jako vejr.

2009-05-15 08:52:57

Prehrivat, rvat a klepat kola... Nuninku, Nuninku, ze ty jsi se o to auticko ale vubec nestaral??? Vyvazeni kol nema nic spolecneho s tim, na co je obujes, a chlazeni myslim, ze favority ani feldy zas tak spatne nemely.

Ja jsem zajel s feldou a stokilovym kolegou kdysi ze sluzebky Novy Jicin (motorest) -> Brno-Slatina za 1:10 hod, a to bylo v dobe, kdy se mezi Olomouci a Lipnikem jeste muselo po okresce pres vsecky ty uzasny dediny (jejichz jmena uz si nepamatuju - Daskabat? Praslavice? Ujezd?)

Favouse jsem druhdy take rozbesnil na 175 km/h z mirneho kopecka, ale svata pravda, to bylo skutecne jeho maximum.

BTW jak pises, ze kdyz te zacal predjizdet, dal jsi opet plny plyn - tak to je na ridicak (nebo minimalne na Chocholouska ) Tak se radej tolik nepredvadej pred tou svoji pritelkyni, at tvoje "dvouletá řidičská kariéra...a že jsi toho najezdil....." jeste par let vydrzi a par kilometru najezdis. Ahoj, m.

2009-05-15 09:07:41

Panove dalsi thread, kde se lidi udivuji nad silou "filcky" neni to nejaky svetoborny auto, ale je to poctiva ceska prace (jeste), je to zlaty auto, ano bezpecnost nulova, ale o tomhle to auto nebylo...

auta sem vlastnil nasledovne: Felicie rv 95 jeste BMM, felicie 98 MPi (kombajn) - obe 1.3, Honda Civic 1.4 LSi, nyni primera.

S puvodni feldou (BMM) nebyla zabava, jen se dalo vyuzit pomerne zvlastne dobryho podvozku, sice je enormne vysoko, ale podvozek byl tuzsi, tedy s kratkou zatackou se dalo vyvadet typu "skandinavska zatacka" a pod, ale motorove to bylo dosti lenive auto. Na dalnici jela po rovince bez problemu 170 se silenou hlucnosti, prisel kopecek (povestny stoupak D1 smer brno) a byl sem rad za stalou 120. MPi je na tom podstatne lepe, sice kone zustali stejne, ale o dost se zvetsil kroutici moment, a hlavne se posunul otackove dost dolu, takze MPi ma cestovni rychlost tech 140tacho, nad timto motor da vedet lehkyma vibracema, neb asi ta vyvazovaci hridel proti klice uz nevyvazuje, a od toho mementu se stava motor hlucnejsi. S touhle feldou sem jel v DE na dalnici ve tri rano i 180, trvalo ji to, a trakce uz nebyla ruzova, ze bych mohl s klidnym svedomim rict, ze to auto mam v rukach.

Zalezi v jakym je stavu motor, a to i u nasich nissanu, nutne neplati ze JDM auti bude vzdy raketa. BMM motor se mi uz zacina odporoucet, zacal papat olej, koniky umiraji. MPi je stale jak nova, ma taky najeto jen 80tis, Civic bohuzel skoncil kvuli kokotovi ve strome, jinak to bylo zlaty auto.

To ze nekdo se o feldu nestara, a pise, ze od 140 se ti klepe volant, asi neni tim, ze je to "blby" auto, ale ze je blby uzivatel a neumi se o auto starat a neda ani vyvazit kola! Takez hazeni vlastni ignoraci a lenost na auto je dost ubohy.

Felicie budu hajit vzdy, uzitecnou hodnotu maji velkou, ano na jejich rocnik meli nissany daleko lepsi vybavu, komfort, ale o tom felda nikdy nebyla. Komplet cat-bak na feldu me stal origo 2500tis, na primeru skorem 12tis o tom je to auto.

2009-05-15 09:35:25

Jak píše Pavel,záleží přeci hodně na řidiči(jak to se svým autem umí...)a dobrém stavu auta...Já měl před rokem zimního(2 auto) Favorita 136.A jelikoš sem se o něj staral(srovnaná hlava,přetěsněný motor,seřízený karbec,a nové brzdy,čepy....)Tak taky docela seděl na silnici,a na státovkách sem předjížděl i Octavie....Vzhledem k bezpečnosti(kastle),a komfortu,to ale bylo dobrodružství...Jezdil na II. 80,na III. 120 ,jezdil v pohodě 150(ještě by šel..)

no ale srovnávat Primeru s Feldou....to je o několik tříd jinde .Ale abych jen Feldy nehanil,jsou lepší na pojíždky po městě(rychleji topí,větší rejd...)

2009-05-15 11:51:10

no mě by zajímalo kolik toho Nuninek najezdil že říká že hodně? v červnu tomu bude 6 let co mám řidičák a najel jsem takových 60.000 km, z toho cca 50 favorit a 10 teď nissan a stále se pokládám spíš za poučeného začátečníka (zejména po tom co jsem viděl videa s Pány řidiči, jako třeba (bohužel) byl Colin McRae)...

jinak tyhle rozdíly jsou velice subjetivní, jak už tady bylo někde řečeno, je to vidět třeba i na rallye - rozdíly v časech jsou velice malé i když rozdíly techniky a výkonů jsou veliké... takže i když by se zdálo že oproti SR20DE nemá favorit nebo felicie žádnou šanci (můj motor má cca v 2500 otáčkách výkon jako má favorit/felicii maximum a to ještě když je v dobrém stavu) Ale praxe mluvím jinak - teď nedávno se jeden favorit za mnou držel v dohledu na okresece (protože jet dlouhodobě víc než 120 byť i na silnici první třídy je moc i na mě) a předjel mě při odbočení do vesnice, protože odbočil zkratkou které jsem si nevšiml takže v reálném životě jsou si ty auta blíže než by se zdálo, zejména když za váma jede šílenec kterému je všecko jedno....

2009-05-15 12:08:52

Tak já před 10 lety koupil Felicii novou ...1.9D(ano byl jsem asi blazen)Maximální rychlost 172km/h-pamatuju si to jak dneska..lítal jsem takřka furt dálnice...okolo 150-160..spotřeba 7l,,,na dálnici když se to rozjelo tak to šlo...okresky??Ty voe předjet favouše byl problem...to auto je líný jak prase...no ale ona i dobře zajetá skoda 120 jezdila 160...teda rjen rokpak motor umřelNo jízdní vlastnosti felicie=děs běs...pamatuju jak při každé střeji projeté zatáčce pískala kolafakt je že z motorem 1.6 to bejvalo celkem letadloJo a brzdy....to byl mazec

2009-05-16 06:38:05

Kuci kdyz sme jeli z Mimone tak jel znamej s feliciii, kdyz uz sme byli skoro doma tak sme se mezi varama a ostrovem trosku projeli na dvouproudove silnici, a mohu za sebe rict ze ten znamej s felicii se me drzel do 190km/h bez problemu, pak se zacala ztracet ale to rucicka na mem budiku dosahovala koncoveho cisla ... kazdopadne si myslim ze rozjeta felicie uz v tehle rychlostech je pojizdna rakev, no ono se da polemizovat i o jinych autech, ale treba nedavno kdyz melo prijit na rovnani A sloupku u STW tak mi bylo receno ze to auto je mnohem pevnejsi nez Audi a BMW v jednom ....

2009-05-16 09:27:20

Jo stou feldou to muzu potvrdit blazen jeden ,ale rozjel se z kopecka a podle me tam bylo min nez 190 rekl bych spis 170. Ale to me az tak neprekvapilo to umi rozkulit za dlouhou dobu a z kopce i nase Daihatsu 0.8 3 valec na 160kmh .

ME spis dostalo jak nalitl do ty zatacky kdyz jsem videl co mu delaj ty zadni kola fuj

2009-05-16 12:17:13

nevím teda čemu se divíš asi toho moc neznáš ale nevím co je na tom divného aby felda jela plně obsazená 140 sice dodržuju rychlost ale po dálnici 140 toleruji a ten smrad no přepálenej fritovací olej.A povím ti jedno tajemstvi ono 14o nejede jen nisan ale jákejkoliv starej vrak i favorit mimo nisana mám ješte tico obsah 800 a přesto 140 zvládne i když tak s ním nejezdím ani po dálnici

2009-05-16 12:24:46

Jo tak 140 zvladne skoro kazdy auto jen jde o to za jak dlouho .

Minule jsme jeli z brachou s Almerou a najednou typek s Formanem asi 150 prolitl okolo nas ,ale to jsme nepripustili a brali ho hned zpatky ,ale jelo mu to slusne tich 160 tam mel

2009-05-16 12:32:24

favo jeste s karbecem byla raketa, jela lip nez strikacka, jen to mit dobre sestelovany... mam jeste nekde fotku, jak s timto favem se jelo 190 (ja v tom nastesti nesedel, a nebylo to tady v CR, kvuli temto ucelum se jezdilo v noci do DE, testovat maximalku u nas na dalnicich je sebevrazda/vrazda)... ale je fakt, ze se za nim nedalo jet, protoze to byl doslova prutokac, ten motor to nestacil palit, clovek mel potom jeste benzinovej smrad tejden v aute, kdyz se za nim jelo Nakonec nase slavna noc skoncila tim, ze prerval plynove lanko :)

2009-05-16 12:32:53

svobi máš pravdu 140 zvládne cokoliv ale trvá mu to déle ale to tico je mnohem svižnější než celej muj nisan upozornuji mám suny 2 litr bez turba

2009-05-16 13:25:16

Artee: to je pravda, ale myslím že to nebylo ani tak kvůli tomu že měl karburátor, ale protože ještě neměl katalyzátor... to už měly všechny ty co měly vstřikování.....

aumirek: ve srovnatelných otáčkách bych souhlasil, ale když ten dvoulitr dostaneš do úrovně kdy opravdu jede, tzn. 4000+ rpm, tak nevěřím že by to tico sneslo srovnání s ním i při běžných rychlostech ve městě.

2009-05-16 14:01:41

kajenčik ono to tico jede max 145 a je opravdu mnohem živější ale samozřejmě tak do té 100 max110 pak už mu to trvá déle ale třebas pro jízdu po městě ten nisan v axeleraci nemá na to tico ani náhodou a nakonec nevím ale je možné že tico má větší výkon na kg takže se není co divit a jak říkám sunny 2 litr nafta bez turba je sice pracant ale ne sprinter


Odpovědět

1  2  3  4