Fórum - Téma


Evergreen-cukání motoru GA16DE


Fórum Serena Evergreen-cukání motoru GA16DE

Informace o modelu: Nissan Serena



2007-12-17 22:39:33

Jak vidím už jsem vás všechny v pokecu od boubika (který nissana nakonec prodal) asi omrzel a tak si zakládám nové téma na tuto známou písničku.

Jednoho krásného dne mi můj primerácký motor (v autě nissan serena) začal z ničehož nic cukat, prohlubovalo se to až nakonec přestal po otočení klíčkem naskakovat. Prostě jen vyletěl do otáček a zase zdechl. Když jsem při startování přidal plyn, auto se nakonec rozběhlo ale cukání bylo slyšitelné-cítitelné. Vyměnil jsem svíčky za Brisky(kvůli ceny), objevil prasklou hadičku podtlaku (jednu z mnoha zatím původních- na výměnu ostatních se chystám) Po této výměně se auto "stabilizovalo" jen občas motor jemně zakucknul a po nějaké době přestal po nastartování nabíhat na sytič.....tohle mě štvalo tak jsem začal dlubat do škrtící klapky- celou jsem ji vyčistil a po montáži zpět auto chvilku jelo vzorově ale po zahřátí začalo blbnout a už nepomohlo nic. Při novém startu za studena se projvila dřívější závada, auto nenaběhne do "sytičových otáček" ale taktak se převaluje pod hranicí volnoběhu.

Známý ze značkového servisu nissan navrhuje následující postup.....základem u tohoto motoru jsou podle něj svíčky. Ikdyž se mi to nechce přiznat, ten chlapík říkal že už vyřešili hromady naprvní oko vážných oprav jen tím že vyměnili svíčky, taky mu to hlava nebere, ale ať tomu věřím nebo ne, patří tam NGK nebo Densa. Já tomu přidám ještě další dvě výměny prozačátek- a to palec a víko rozdělovače, vypadají už za horizontem svých možností....a pokud v začátku nepomůže, přibydou ještě nové kabely. Prej zatím nemám jezdit na diagnostiku, prý by nic nezjistili, je to starý model, dokud nesvítí diagnostika motoru, tak auto necítí problém, že moc nefunguje, to je prej druhá věc.

Tak zatím toliko, začínám mít strach z katastrofických scénářů typu váha vzduchu apodobně.......no zítra tam fláknu avizované nové díly a uvidíme.

2007-12-18 00:24:23

K těm svíčkám, to je známá věc ,kdybi jsi četl zdejší odkazy tak bi tě to trklo A navíc jestli máš špatné podtlakové hadičky a jiné neváhej zainvestovat . Osobně jsem mněl potíže na stejném motoru a to by jsi zíral jak umí blbnout váha vzduchu.Jestli jsi ji ještě nečistil tak hurá na to,může bejt problém právě u ní.U mně stačilo pouhé umytí a motor de jak fík.koukni se do návodů a něco i diskuzeOmezovač na 5000ot.v sekci PRIMERA.

W10
W10
2007-12-18 07:33:50

No som mal podobny problem,... pisal som v inej teme vymenil som vsetky podtlakove hadicky a palivovy filter a je pokoj,... uz mi to cuka ked mi sviety rezerva na benzin Ale ked natankujem ide ako hodinky,..a mam tam sviecky NGK,....

2007-12-18 23:36:22

Tak jestli vás zajímá výsledek mých avizovaných pokusů a zjišťování záhadné závady, tak tady ho máte(ikdyž ještě se to musí potvrdit zítra na zkušební jízdě, dnes jsem testoval otáčky motoru jen v garáži, páč jsem si u toho mírně přihýbal z flašky likéru

Ke svíčkám.....samozřejmě nové brisky a nové NGK nejsou v zásadě žádný rozdíl, obojí je to svíčka a mezi elektrodama přeskakuje jiskra, tak zase blbí v tom brisku nejsou , tím to cukání nebylo (legrační je že ale už poslechově byl slyšet rozdíl hned po výměně, motor jel opravdu znatelně měkce, proti původnímu ....no řekněme obyčejnému chodu motoru.....bohužel cukání tu bylo furt .....cukání bylo způsobeno skutečně někde na palci nebo víčku rozdělovače, po jejich výměně už to šlapalo jako hodinky, teda přesněji motor už necukal ale jak jsem tak cvičně startoval, jednou to jelo a jednou ne........a když nejelo tak jsem tomu musel pomoct přidáním plynu na pedálu.

Známí v servisu mi už ráno poradili že bude stopro v hajzlu nějaký bazmek, který reguluje připouštění vzduchu když je škrtící klapa zavřená na volnoběh /to samozřejmě radili za předpokladu, že jsem prošel všechny podtlakové hadice/........a taky že jo....nastartoval jsem, motor se zase prozměnu tak nějak lenivě kolíbal na hranici volnoběhu, spíš pod ním a jemně jsem klepnul do cívky toho přidávání "volnoběžného vzduchu" a záhada byla odhalena......okamžitě se to rozběhlo do sytičových otáček, po zahřátí těsně pod hranici provozní teploty se otáčky snížily a držely na zřejmě dobré úrovni (nemám otáčkoměr tak nevím

A zase jsem tam slyšel taková občasná zaškobrtnutí ale byl to už jen takový náznak, autem už to netřepalo, do výfuku už to neblafalo, tak si spíš myslím že už mám přecitlivělý sluch....a taky ještě to nebylo úplně zahřáté.

Takže zdálo by se horor se šťastným koncem........no jak se říká nechval dne před večerem, zaprvé to zítra teprve otestuju v praxi, ještě je nutné zjistit co ta volovina bude stát (myslím ten elektrický ventil přívodu vzduchu) Ani po vyšrubování a pokusu o vyčištění /úplně čistého zařízení/ to nebylo stoprocentní....na pět nastartování bylo jedno kdy to nejelo jak by mělo.......No v nejhorším vždycky vyskočím, uchopím kladívko, klepnu a může se vyrazit na cesty

Takže závěrečná rada, komu cuká motor, pořádně do toho flákněte kladivem

2007-12-20 23:12:54

jestli jsem to dobře pochopil tak jsi klepal do váhy vzduchu?Velmi důležitá část při čištění je odpojení baterky ,protože po zpětné montáži a zapojení baterky ECU vyhodnocuje své obvody (něco jako reset)a ruší řekněme staré chyby v sistému.

2007-12-23 09:08:34

k cukání -

dofouk jsem pravou přední a necuká

po novem roce bude cukat všem ,,při tankování,,

ahoj vše nej v roce2008 danba

NO_HITS  
Laďa
2015-12-16 13:46:12

Trochu to oživím, když svíčky tak NGK, váha vzduchu pouze OEM, druhovýroba bývají šmejdy, dost problémů vyřeší vyčištění váhy. Pokud blbou otáčky u volnoběhu, je potřeba shodit klapku ,pročistit ji, odmontovat volnoběžnej AAC ventil, ideálně dat nový těsnění a napružit zpět pružinku, která už bude vymačkaná a bude mít vůli 1-2mm. Případné nedostatky lze vyřešit pomocí autodiagbostiky.

čištění AAC ventilu (volnoběžné otáčky) je zde, kromě motoru 2.0 jsem dával i obrázek pro GA motory, je na straně 5

http://www.nissanclub.cz/...l-video-z-datascanu-55741

Autodiagnostika ECU (řídící jednotky je zde:

http://www.nissanclub.cz/...ici-jednotky-motoru-49076


Odpovědět