Fórum - Téma


Ethanol E85 a CA18


Fórum Technický koutek Ethanol E85 a CA18



Diskuze o článku

Jak to je s palivem E85 aneb debilizace společnosti pokračuje

Poděkování autor: Jiří Čech Děkujeme Jirko za tento úžasný článek. Věřím, že díky němu si mnoho lidí ušetří spoustu zbytečných trápení se svými vozidly. Motto „mládí je krásné, ale hloupé a bez peněz…“ Bludy o použití E85 v současných automobilech, o ekonomičnosti provozu, ekologii atd. mne vedly k tomu, abych zase cosi stvořil a dal ve známost… K nadměrné šetřivosti vede mladé nedostatečný příjem...


1  2  3  4  5

2012-07-07 22:22:47

Filtr propustnejsi je naprosta blbost. To nedava zadny smysl... Ostatne je to dobre popsane v tech odkazech, ktere jsem daval kousek vyse.

A zaklad pro prestavbu urcite neni externi jednotka. Je to jen jedna z moznosti a casto ta spatna (prodava se jich hodne a hodne jich je nepouzitelnych).

2012-07-08 12:41:45

Borec tu nás to předělává , napíchne vstřiky , lambdu, dá na vodu druhý čidlo teploty , nainstaluje jednotku ,,,do ní mapu ,zkalibruje i s lambda sondou !!jeden z mála to má v poho. i na zimní starty Jo a řídčí filtr rozhodně doporučuje . Samozřejmě úspora paliva žádná a návratnost financí do přestavby pomalá ALE méně trpí kat. , menší výhřevnost motoru , menší emise, větší krouťák (citelně). Mám už druhý auto na ethanol , předtím to byla 1.6 Serena a v poho . Žena má 1.2 , 16v Punto a příští tejden jde pod kudlu též ,,,,

Jsem zásadní odpůrce LPG nebo hnusu jako je DIESEL , bombu v kufru nebo čmoud opravdu NEEE!

2012-07-08 13:42:02

A v cem je ten filtr lepsi? Klidne se ho na to zeptej, protoze je to nepodlozena blbost...

2012-07-08 14:15:04

to z tym filtrom maš pravdu jagy je to skor o tom že športovy vyzera lepšie ale vykonovo je to fakt niekedy aj horšie zaleži čo za filter tam daš keby boli tie filtre lepšie tak ich davaju už od vyroby i ked su drahšie. Kto chce jazdit na etanol nech sa vyprdne na pridavne jednotky je to blbost. Zakladom je vysoka kompresia .čim vyšia tim lepšie. Preto vznikaju dohady o tom že niekomu to ide na E85 lepšie a niekomu to žerie aj travu pri ceste Takže každy kto rozmyšla o jazde na E85 nech si pozrie aku ma kompresiu motora čim nižšia tim viac to bude papatsamozrejme su potrebne aj večšie vstreky a uprava RJ ale to je druhorade až ked je kompesia aspon 12.1. vtedy sa ani spotreba tak drasticky nedvyhne a cele to ma zmysel

2012-07-08 17:22:46

diesel rád nemáš,ale já ti povím,že na E85 jezdit s dieslem nemusím a za poloviční spotřebu ti ujedu ..

jagy, 2012-07-06 17:10:18 napsal:

Me E85 v P11 funguje naprosto bez problemu... ale pouzivat tyhle UNI jednotky neni zrovna nejstasnejsi reseni. E85 bude fungovat v kazdem benzinovem aute, kdyz bude dobre vyresen palivovy managment. Co konkretne se ti neosvedcilo?

Momentalne posledni 3 nadrze spotreba do 10l, klima stale zapnuta a naloz stale 100-200kg. Hodne jezdeni po meste.

100 km mam za 250 kc. Na benzin bych za techto podminek jezdil za cca 8l, coz je zhruba 290 kc. Na nadrzi usetrim tedy okolo 200kc, coz neni moc, ale taky to jede na E85 lepe (do mesice bude snad i graf z brzdy, at je to cerne na bilem).

2012-07-08 18:50:22

to Jagy: Auto jsem musel startovat na několikrát, spotřeba podle pocitace poklesla, ale v realu stoupla o minimalne 20%. Nakonec mi RJ zahlasila chybu motoru - bohata smes. Po druhem opakovani chyby mi dosla trpelivost a jednotka putovala ven. Od te doby jezdim zase bez problemu

2012-07-08 19:15:30

je to problem lebo niektore RJ nespolupracuju s tou pridavnou to už som čital že to jednoducho blbne lepšie je dat origo ale programovatelnu i ked je to velka investicia ale vrati sa to nieje najhoršie ked začnu blikat kontrolky na pristrojovke a hlavne ked je človek niekde v zahraniči a nema šajnu čo tomu je

2012-07-09 22:23:21

Já teda na , SERENĚ ani PRIMEŘE ani jednou problém s kontrolkama neměl,ani chudá,ani bohatá směs ,,nic takového , maká to dobře , borec si od něj nechal upravit celé rodině auta a vše naprosto ok . Asi kupujete nějaký dreky či co . Spotřeba jde vždy nahoru víme proč , psalo se to tu "stokrát"

2012-07-09 22:28:08

Tím vzducháčem se už nějak ohrnovat nebudu ,,,, slyšel jsem 100x ne, 100x jo , každý pozná sám , pravda je ta že to málokdy poznáme .....

2012-07-09 22:35:14

Ne, nikdo nepsal ze vzduchovy filtr nema napr. lepsi vykon/kroutici moment. Jen je naprosta blbost, ze je jakkoli potrebny pro E85. To je jen vymyslena vec, jak vic prodat...

Taky by me zajimalo, jak muzes vedet, jestli mas bohatou ci chudou smes? Nic proti, ja taky E85 testuju a vidim jeho potencial, ale tohle jsou nepodlozene informace typu "slysel jsem, nekdo rikal, prej to tak je"...

2012-07-10 11:56:55

to s tou bohatou a chudou směsí jsi mě blbě chápal ,,,ne že ji poznám ,,ale nikdy jsem neměl na testru chybu tohoto znění , vše ok , ten filtr vzduchu jsou to názory lidí kolem mě ne na foooru.

2012-07-10 12:35:03

sportovní filtr není potřeba pro E85, naopak může to působit i kontraproduktivně. E85 samo o sobě v sobě má dost kyslíku, kdybys dal sportovní filtr s daleko lepší průchodností tak to musíš vynahradit i množstvím paliva jinak bys měl teoreticky přespříliš vzduchu a málo paliva. sportovní filtr pro E85 pro ekonomické ježdění není vůbec potřebný ba možná i nežádoucí.

2012-07-10 13:11:18

Presne tak. Vice vzduchu = chudsi smes. Proste je to blbost, ze je pro E85 potreba. Jestli ano, at to lidi okolo tebe popisi, proc...

2012-08-09 15:22:03

Takže dnes namontovaná nová řídicí jednotka http://www.bioetun.com/ (doživotní záruka,certifikát a mohu si ji i doladovat pokud tomu rozumíte :) )je pravdou ,že jednotky které nejdou doladit přes PC mají velké problémy.Co se tyče toho filtru naprostá kravina měnit (čím víc vzduchu horší spalování) jedinou věc co budu měnit jsou svíčky a po 500 km pal filtr.

2012-08-09 15:33:29

Kazdych 500km pal. filtr?

2012-08-09 15:40:27

ne jen při přechodu na E85 a najeti cca 500 km se pročistí nádrž a potrubí (mohlo by hrozit ucpání filtru ,proto se doporučuje výměna )

2012-08-09 15:41:28

Nejezdim sice na cistej e85 ale redim ho 1ku2, mam timhle stylem michani najeto pres 2000km a nevidim duvod cokoliv menit. Dokonce mam pocit, ze auto jede lip a neni to vyssi oktanovym cislem. Driv cukalo pri nizkejch rychlostech a ted jede krasne.

2012-08-09 15:45:43

při tom ředěni asi moc neušetříš

2012-08-09 15:50:24

Kubik: bylo to tu receno mnohokrat. Je to zaprve naprosto zbytecne redit, nic neusetris. Ale predevsim nebezpecne. Bez upravy mnozstvi paliva je smes chuda a muzes znicit motor. Pritom prestavba se da udelat tak levne...

Pak uz to ma smysl - jede to lip a neco usetris (ja mam cca 200 kc / nadrz).

2012-08-09 15:51:50

Hlavne to neni zrovna dobra volba... To ze to "zatim" funguje neznamena, ze s tim najezdis treba desetitisice kilometru.


Odpovědět

1  2  3  4  5