Fórum - Téma


Ethanol E85 a CA18


Fórum Technický koutek Ethanol E85 a CA18



Diskuze o článku

Jak to je s palivem E85 aneb debilizace společnosti pokračuje

Poděkování autor: Jiří Čech Děkujeme Jirko za tento úžasný článek. Věřím, že díky němu si mnoho lidí ušetří spoustu zbytečných trápení se svými vozidly. Motto „mládí je krásné, ale hloupé a bez peněz…“ Bludy o použití E85 v současných automobilech, o ekonomičnosti provozu, ekologii atd. mne vedly k tomu, abych zase cosi stvořil a dal ve známost… K nadměrné šetřivosti vede mladé nedostatečný příjem...


1  2  3  4  5

2012-04-20 11:07:37

Obnovím téma. Kamarád co má benzinku od včera taky nabízí E85 a volal mi jestli bych to na primce nevyzkoušel a že by mi pořídil i nějakou předjednotku pro upravu map. Co myslíte? Mám to zkusit? Cena tý jednoutky je asi 5000 + práce v servisu

2012-04-20 11:47:31

Reseno mnohokrat. Co chces slyset, ze budes jezdit za 25kc/l? Ne, nebudes...

2012-04-24 21:08:13

No já ředím 50/50 ale to proto, že mám turbo a potřebuji zvýšit oktany a taky kvůli vyššímu tlaku plnění... Je otázka jak starou máš primu a jak dlouho ji chceš mít. Já zatím lítám v poho, ale jen čekám kdy to klekne(spíš vyletí ojnice), ale taky nemusí.. riziko poškození motoru tam vždycky bude... Jo a taky otázka zimního ježdění, o dost hůř to startuje...

2012-07-06 15:29:53

Tak E85 v me Primere nezafungoval. Jeste ze byl vyrobce natolik solidni a vratil za jednotku penize. Jen ten motala pres ktereho se zarizovala instalace a serizeni mi porad dluzi 3.000,- Kc, ale to se vyresi....Tot ma zkusenost.

2012-07-06 17:10:18

Me E85 v P11 funguje naprosto bez problemu... ale pouzivat tyhle UNI jednotky neni zrovna nejstasnejsi reseni. E85 bude fungovat v kazdem benzinovem aute, kdyz bude dobre vyresen palivovy managment. Co konkretne se ti neosvedcilo?

Momentalne posledni 3 nadrze spotreba do 10l, klima stale zapnuta a naloz stale 100-200kg. Hodne jezdeni po meste.

100 km mam za 250 kc. Na benzin bych za techto podminek jezdil za cca 8l, coz je zhruba 290 kc. Na nadrzi usetrim tedy okolo 200kc, coz neni moc, ale taky to jede na E85 lepe (do mesice bude snad i graf z brzdy, at je to cerne na bilem).

2012-07-07 09:46:27

ako riesite dlhodobe otazky, ako napr. neznasanlivost liehu s hlinikom ci gumou?

2012-07-07 11:24:14

Nijak, oni to tankují a neřeší, hlavně že ušetří 2 kila na nádrži

2012-07-07 11:28:12

Rika nekdo, kdo o tom vubec nic nevi.

Raddy: Jak skodi E85 hliniku? O hadicich samozrejme vim a je to minimalni polozka je vymenit.

Zajimave cteni:

http://www.pulstar.cz/news/otazky-a-opovedi/

http://www.pulstar.cz/news/odpovedi-ii/

http://www.pulstar.cz/news/faq-iii-/

2012-07-07 12:54:55

jagy,máš pravdu,o E85 sem se přestal zajímat po té,kdy jsem měl o toto zájem jako palovo pro centrálu. V hondě mi poradili at to nezkouším at se podívám na tu rozebranou co měli na stole,která na to jezdila. tím pro mne tema ethanolu zkončilo. V automobilovém motoru zkušenost nemám,ale nebude to po čase asi moc jiné.

2012-07-07 12:57:21

Ano, je hromada motoru, ktere nedopadlo dobre. Ale ve vetsine pripadu pouze spatnou manipulaci majitele. Nalit to do nadrze bez patricnych uprav a cekat, ze budu jezdit levneji a spolehlive je spatne.

2012-07-07 13:14:01

a jak chceš upravit hliníkovou hlavu? podívej se jak vypadají kanály pro chlazení ve kterých je pár let nemrznoucí směs s lihem

2012-07-07 18:38:30

Taky sem uvažoval o E85,ale je vhodnější spíše do starších litinových motorů 8v,třeba Opel,Vw,ale tam je spotřeba trochu jinde,a při provozu na E85 se ještě zvýší.

Takže já sem vyřešil ůsporu nákladů na provoz,koupí Primery 1,6 .A skutečně na dálku jezdí bez problémů za 6 l(bez klimy,či méně svižně by šlo i za mín)takže mě to vychází kolem 200 Kč/ 100 km.A ve smíšeném provozu(město+ couračky po okrese)kolem 250kč/100km,spotřeba 7,5.

Musím tedy uznat,že v dálničním stoupání,třeba zrychlovat(předjíždět)už motor 1,6 hůře zvládá(vytáčení naplno),a

na rychlé dalniční tahy je tedy 2,0 určitě vhodnější...Ale já už po dálnici jezdím mín a mín,a jak jí ted budou zase více spravovat,tak už asi vůbec.Trasy na Prahu,i Brno už mám nacvičený po státovkách,Pravda trvá to delší čas(ale zase nechytnu kolony)ale s měnší spotřebou.

Pro mě tedy jednoduché,našel jsem vhodnější auto

2012-07-07 18:39:26

jagy: lieh je agresivny voci hliniku, gume a plastickym hmotam, toto vsetko musi byt kompatibilne s liehom, v skutocnosti je to pomerne vela veci co sa musi osetrit pre dlhodobu prevadzku na E85, specialne ak je rec o starsich autach.... aby som nezabudol, je tu este jeden fakt, lieh je na rozdiel od benzinu elektricky vodivy, co moze byt problem pre urcite typy palivovych cerpadiel, ktore su konstruovane prave s ohladom na elektricku nevodivost benzinu...

2012-07-07 18:55:24

A co to hlinku udela? Protoze jsem toho cetl uz dost, ale o hliniku jsem nic necetl. A co auta, ktere jsou pro E85 uzpusobena z vyroby, jak maji tento problem (dle tebe) osetren?

2012-07-07 18:59:27

mozes mi verit, ze lieh robi hliniku hodne velky problem...ako to maju usposobnene auta od vyroby neviem, ale som si isty ze je na to viacero bezne pouzivanych sposobov....

Aluminum Fuel Tanks

In the case of aluminum tanks, aluminum is a highly conductive metal that relies on an oxide layer for its corrosion protection properties. Low levels of ethanol, such as E10 (10%), are usually not a problem in aluminum tanks because the oxide layer provides a good measure of protection. The problem occurs when the ethanol content is increased.

There are two mechanisms that occur with ethanol. Both mechanisms are a result of the hydroscopic property of ethanol, meaning it absorbs water. The more ethanol in the fuel, the more water there will be in the fuel tank. Water not only causes the tank to corrode, it also causes the corrosion particles to clog fuel filters, fuel systems, and damage engine components. The corrosion rate can be accelerated under a number of conditions if other contaminating metals are present such as copper which may be picked up from brass fittings or as a low level contaminant in the aluminum alloy. Chloride, which is a chemical found in salt water, will also accelerate corrosion. In the long term, corrosion can perforate the aluminum to produce leaks that would cause fuel to spill into the bilge and end up in the environment. In the worse case it could cause a fire and/or explosion hazard. Boat fuel tanks are often located under the deck next to the engine where the operator might not be aware of a leak until it was too late. .

The second mechanism that can occurs with the increased use of ethanol based fuel in aluminum tanks is galvanic corrosion. Gasoline fuel is not conductive, but the presence of ethanol or ethanol and water will conduct electricity. The galvanic process that occurs to aluminum trim tabs, stern drives, shaft couplings, etc. will occur within the aluminum fuel tank. Boat builders are able to protect exterior aluminum boat equipment with sacrificial anodes known as zincs. Sacrificial anodes are not a feasible option for the interior of a fuel tank.

2012-07-07 19:10:01

To je pekne, hlinikove nadrze... ale nic nepisou o hlinkovem motoru/hlave. A to bude mozna ten rozdil.... protoze v motoru se E85 nijak nezdrzuje, narozdil od nadrze.

2012-07-07 19:13:16

to je len priklad na vysvetlenie mechanizmu posobenia, rovnako to posobi na vsetky hlinikove casti. kazdopadne, staci si zistit, ci obsahuje e85 predavany u vas inhibitory korozie, ktore toto do znacnej miery riesia, napr. v USA je tato prisada povinna

2012-07-07 19:21:18

Chapu. Na to se budu informovat.

Jeste obecna poznamka - nikomu to necpu, testuju to sam na svem aute, jestli to ma nejaky dlouhodoby vyznam. Zatim zadny problem neni, cimz nerikam, ze se nemuze neco objevit. Ale proto E85 testuju na aute za par korun a bral jsem to tak, ze to risknu, ikdyby se melo neco stat...

A ty narazky o setreni si kazdy muze nechat pro sebe, ja to zkousim kvuli jinym duvodum. Nejradeji bych to zkousel na vysokokompresnim N/A motoru nebo turbo motoru. Tam jsou vysledky skvele.

2012-07-07 21:17:13

Jezdím na E85 už třetím rokem """""""NO problem""""" absolutně v pohodě ,spotřebu nemohu už bohužel asi ani vylepšit ,ono p12 a 2.0 něco popapá. spotřeba cca10% nahoru ,výkon cca 10% nahoru - hlavně spodek kroutí lépe. Zimní starty funguji u mne asi takhle : nastartuji na brnk nechám 5minutek brblat ...oškrabu fáro ,rozhycuju sedadlo,voklepu boty a jedu ,,,,pokud do fara vletíma hned jedu jooo tak je opravdu pomalinkej rozjezd.

Jo a v zimě je lepší tam frknout malinko bentelu . Ethanol je hodneě chladnokrevnej pomaleji se zahřívá a hoří.... Jo a bacha u hybrida v zimě ,,,, vubec na to pod nulou nepojede ,,nerozběhne se ,,,, nemelu z vody .

2012-07-07 21:24:42

Jo pánové ,ještě jedna věc ,pokud tady někteří ,,,ala 50/50 bez úpravy (jednotky) atd,NEUSPOŘÍTE...

Zákled přestavby je jednotka , pak jsou tu "iridiové" svíčky A řídčí vzduchový filtr, mám jej v origo airboxu .

Třeba KN,GREEN,SIMOTA ...........


Odpovědět

1  2  3  4  5