Fórum - Téma


Ethanol E85 a CA18


Fórum Technický koutek Ethanol E85 a CA18



Diskuze o článku

Jak to je s palivem E85 aneb debilizace společnosti pokračuje

Poděkování autor: Jiří Čech Děkujeme Jirko za tento úžasný článek. Věřím, že díky němu si mnoho lidí ušetří spoustu zbytečných trápení se svými vozidly. Motto „mládí je krásné, ale hloupé a bez peněz…“ Bludy o použití E85 v současných automobilech, o ekonomičnosti provozu, ekologii atd. mne vedly k tomu, abych zase cosi stvořil a dal ve známost… K nadměrné šetřivosti vede mladé nedostatečný příjem...


1  2  3  4  5

2010-09-14 15:51:28

dá se ten e85 pít ?

 Svobi
2010-09-14 16:30:11

No v americe se prej chlastal tak snim neco udelali a uz neda teda mozna jen jednou

2010-09-28 22:05:04

Dnes jsem to nalil v poměru 1:1 do P11/144 a spotřeba stoupla z 8l na cca 10l. můj pocit z jízdy je že v nižších otáčkách se to chová celkem lépe motor trošku tišší, v otáčkách kolem 4000 tam kde primera začíná konečně jet se témeř nic neděje jede to velmi pozvolna. Cena 24,20 (žatec km-prona) za litr.

Takže jsem to zkusil a tudy cesta nevede. U mě E85 nevyhrává. Tudíž to všechno vyjedu a dám tam klasiku BA95.

P.S.: zajímavá vůně při tankování a taky vůně z výfuku

Jinak kdo chce šetřit ať tam dá LPG.

2010-09-28 22:55:13

e85 se pit neda uz proto ze obsahuje i BA95 je to celkem logicke....

2010-10-08 07:00:49

Přehled benzíne, kde seženete na biolíh E85

AMBE, Bavorov AMBE, Loučovice

AMBE, Vlachovo Březí

Arcos, Újezd u Uničova

Arex, České Budějovice

Autorest, Úpice

Benzhor, Nezamyslice

Boxit, Kájov

Cargas, Moravská Chrastová

Čerpací Stanice Čerchovka, Klenčí pod Čerchovem

ETK, Praha

Fato Plus, Bechyně

FATO Plus, Bernartice

H&D oil s.r.o., Netvořice

HDB, České Meziříčí

HDB, Hradec Králové

HDB, Lično

HDB, Skuhrov nad Bělou

HDB, Vamberk

K+K Centrum, Drahanovice

KM Prona, Česká Lípa

KM Prona, Praha

KM Prona, Mladá Boleslav Koloc

OIL, Kařez

MK Oil, Strakonice

MK Oil, Volyně

Movita, Fryšták

MUSO, Karviná-Ráj

Oktan, Bechyně

PRIM, Urbanice u Praskačky

Q100, Praha

Tolosaner, Dolní Benešov

Tolosaner, Frýdlant nad Ostravicí

Tolosaner, Heřmanův Městec

Tolosaner, Kravaře

Tolosaner, Lanškroun

Tolosaner, Lysá nad Labem

Tolosaner, Moravská Třebová

Tolosaner, Neplachovice

Tolosaner, Osoblaha

Tolosaner, Uherské Hradiště

Trilobit, Tuklaty

Univel, Vodňany

Vena Trade, Bludov

Vena Trade, Lipovec

Vena Trade, Mohelnice

Vena Trade, Olomouc

Vena Trade, Protivanov

Vena Trade, Stará Ves u Rýmařova

Vena Trade, Uničov

Vena Trade, Valašské Meziříčí

VS Petrol, Davle u Prahy

Tolosaner, Benešov nad Ploučnicí

Ax-Oil, Olomouc

Českomoravská olejářská ČMO, Horní Vltavice

ETK, Liberec

Havex, Hořice

Janout, Jarošov nad Nežárkou

Josef Fric, Ročov

K - Oil, Kralupy nad Vltavou

KM Prona, Žatec

MAJA Oil, Žebrák

MUSO, Orlová

Pentaco, Boskovice

PNEU Černý-Šafránek, Poděbrady

Radius, Líbeznice

Radius, Kly

Tolosaner, Benešov nad Ploučnicí

WGW, Rožany

WGW, Rumburk

Zena, Dobrovice

2010-10-11 13:35:32

Caute lidi, jakou mate vseobecnou zkusenost s E85, ja to dal do Sunnyho N14 1991 2,0GTi zhruba 2x mixoval sem to 50/50 ze zacatku slo o zvyk a zastudena to kuckalo, za tepla a pri vyssich otackach to jelo suprove, ale nedal buh a auticko je nemocne, uz jezdim jenom na NATURAL 95 cisty nicim neredeny, a kucka to furt, vykon se stratil, predjet nejde ani fazola, vsecko sem vymenil filtry vzduchove, benzinove, cistil jsem sani, klapku, vahu ... dokonce menil (a mala zmena k lepsimu se dostavila), kontroloval sem vstriky rozprasuji dobre, komprese na valcich je na vsech stejna 10,3 plus minus 0,2, uz si nevim fakt rady. Pokud by to bylo zapricineno nejak tim ethanolem a dalo by se to nejak napravit (mozna se pridrelo cerpadlo) tak bych byl rad, diky

2010-10-11 14:22:52

Psal jsem to tu mockrat.. do serie NIKDY. Bez uprav jednotky je to nebezpecne.

2010-10-11 18:14:52

kofpak: v žatci maj E85,jo.To mám kousek.Tak to já do toho pujdu.si odladím Mapu na BA95 a na E85.

2010-10-11 18:35:44

Pokud mas moznost prepinani treba mezi dvema (ci vice) mapama, tak je to ideal.

2010-10-12 17:05:19

Akorát nevím,kolik teda má být ideální AFR taky 14,7:1 jako u BA.

2010-10-12 17:20:10

Stoich pomer pro benzin je 14.7, pro E85 je to 9.76.

To plati na bezne jezdeni na 1/4 plynu. S pribyvajicima otackama/zataezi by mel byt benzin okolo 12 AFR. U E85 je to pak cca 6.5 AFR.

2010-10-12 17:45:01

Jo dík za info.Tak to je na pikaču.Mě ukazuje budík 20 až 10 AFR

Leda,že to risknu a všude přidám cca 30%

2010-10-12 17:51:51

Odladil bych to poradne na benzin a pak zkusit pridat tech 30% ikdyz to idealni asi nebude.

AFR budik by mel mit vystup do PC. Kdyz mas treba Nistune, staci ti AFR lambda bez budiku a Nistune ti primo loguje AFR. V tvem pripade by to snad taky nejak melo jit.

2011-12-20 09:24:23

Ahoj, rad bych se podelil o svou dosavadni zkusenost s E85. Prestavba obsahovala ridici jednotku s manualnim prepinanim vstrikovacich map (http://www.bioethanole85....85-mpi-4-valec-etanol-ffv), nove kabely ke vstrikum, palivovy filtr a svicky (BOSCH FR6DC+).

Nejdrive tedy ke spotrebe. Pokud jedu na E85 pohybuje se spotreba v beznem provozu mesto/mimo mesto 50:50 okolo 10l. Pri dlouhe pohodove (do tachometrovych 140 km/h) dalnicni jizde do Vidne a zpet jsem pak po dotankovani nameril 8,4l. Auto je pocitove urcite zivejsi. Palubni pocitac ukazoval spotrebu 6,5l (real 8,4).

Po prestavbe jsem na cisty Natural 95 vyjel zatim pouze jednu nadrz. Opet delsi dalnicni jizda s vyslednou spotrebou 7,4l (Podle pocitace 5,4l ()). Rozdil ve spotrebe jak na E85 tak i na klasicky benzin je mezi palubnim pocitacem a realem mezi 30-40%! Co se tedy spotreby tyce, nejsem s aktualnim stavem spokojen.

Dalsi kapitolou jsou starty. Po prestavbe v zari 2011 auto trochu hure startovalo (nekdy jsem nastartoval az napodruhe), coz se s klesajici teplotou dale jen zhorsovalo. Po uprave jednotky na tzv. zimni provoz se starty s E85 zlepsily, k idealu vsak maji stale daleko a obavam se ze cokoliv pod -10 stupnu bude pro me neprekonatelny problem. Co me ovsem zarazilo je fakt, ze starty s cistym Naturalem jsou jeste mnohem horsi a dnes rano jsem startoval na 5x!

Tot me dosavadni zkusenost. Dalsim krokem bude vymena svicek za NGK NG PFR6G-11. Za jakekoliv rady a postrehy budu vdecny!

2011-12-20 10:08:36

No jo, jenze to je vse bohuzel naprosto normalni... takhle E85 proste funguje, tam nelze cekat zadne usetrene penize. Jedina vyhoda je pouzivat E85 jako levny zavodni benzin.

2011-12-20 14:59:35

Rozdil mezi realnou spotrebou a tim co hlasi pocitac se mi zda az nezdrave extremni. Pred upravou to bylo okolo 2 dcl a ted to jsou 2 litry . Navic pokud prepnu na benzin mela by vstrikovani ridit puvodni RJ. Muzou delat takovyto rozdil jine svicky, pripadne jine kabely vstriku?

2011-12-20 15:24:11

Obavam se, ze to je taky normalni... E85 potrebuje cca 30% paliva navic, aby fungovalo, tak jak ma. A pocitam, ze tyhle prestavby nejak osuli originalni jednotku a nejakym stylem prodlouzi delku vstriku...

Svicky a kabely za to podle me nemuzou.

Osobne si myslim, ze tyhle E85 prestavbove kity jsou jeden velky podvod... Lakaji lidi na neco, co neni snad ani teoreticky mozne. Resp. usetrit s tim neco jde, ale vetsinou ne to, co slibuji. A bohuzel je tam jedna velka neprijemnost a to jiz zminene studene starty.

2011-12-20 15:40:43

Citace z webu vyrobce:

"Mezi řídící jednotku motoru a vstřikovače umístíme za pomoci originálních konektorů Bosch naši jednotku EuropeconFlex. Dále jednotku propojíme s lambda sondou a namontujeme teplotní čidlo na některou ohřívanou část motoru - zpravidla se jedná o hadici chladícího systemu. Jednotka je napájena z elektrické instalace vozidla. Vlastní funkce jednotky spočívá ve vyhodnocování stavu lambda sondy, teploty motoru a ze vzniklé kombinace jsou nastavovány průběžně ideální podmínky pro chod motoru na jakýkoliv poměr mixu bioethanolu a benzínu v palivové nádrži."

Otazka je jaka je realita...

2011-12-22 22:04:09

jezdím na ethanol už 2 roky ,spotřeba o litr/100km nahoru jinak pohoda ,,,mám celou tu přestavbu - relativně spokojen

2011-12-24 10:29:17

Mas prestavbu od Europeconu, nebo jine firmy? Muj problem je zrejme ve vadne RJ ethanolu. Firma mi nabila vymenu za novy kus, tak snad to muj problem konecne vyresi...


Odpovědět

1  2  3  4  5