Fórum - Téma


Ethanol E85 a CA18


Fórum Technický koutek Ethanol E85 a CA18



Diskuze o článku

Jak to je s palivem E85 aneb debilizace společnosti pokračuje

Poděkování autor: Jiří Čech Děkujeme Jirko za tento úžasný článek. Věřím, že díky němu si mnoho lidí ušetří spoustu zbytečných trápení se svými vozidly. Motto „mládí je krásné, ale hloupé a bez peněz…“ Bludy o použití E85 v současných automobilech, o ekonomičnosti provozu, ekologii atd. mne vedly k tomu, abych zase cosi stvořil a dal ve známost… K nadměrné šetřivosti vede mladé nedostatečný příjem...


1  2  3  4  5

2009-12-16 18:49:08

máte nekdo zkušenost?? občas to vidím na pumpě za cenu kolem nejakych 14korun by to nemuselo být marný. mam celkem chut to zkusit protože mam motor který stajne budu z auta vytahovat a tak si rikam ze za zkoušku by to stálo... na benzince sem potkal týpka co rikal ze na to jezdi bez jakychkoliv uprav tušim že měl megana 1.6ku... takze co by na to?

2009-12-16 19:11:23

Ted to resil mirek na 200sx foru . Nemyslim si ze je to spatna vec obyc motor by to mozna zkousl bez uprav ,ale nebude to idealni . Vyhoda je ze ma vice oktanu nejak 107 nebo kolik nevim presne ,ale zase mensi vyhrevnost prej tak se musi davat vic paliva jako u plynu .

2009-12-16 19:28:29

Davat to na serii je samozrejme blbost.. pokud auto dostava, tak je to otazka casu, nez motor umre. Na 200sx foru je diskuze, daval jsem tam odkaz na dalsi.. tam je to popsano.

E85 je treba brat jako palivo s vyssim okt. cislem, tj. ze to bude mit vetsi vykon a ne jako usetreni penez... je treba dat vetsi vstriky, vetsi pumpu, upravit jednotku (cca 30% vice paliva), takze ve vysledku je usetreni zanedbatelne. .vyhoda je tech 109okt. takze limit detonaci je dal, muzes dat vice timingu, u turba vetsi tlak, atd... ve svete (hlavne v USA) uz je to rozsirene vic.

2009-12-16 19:54:52

me slo spiš o to jestli to muze byt pro ten motor nahla smrt... nebo jestli si stím v mezich moznosti ECU poradí...

ted jezdím za 10,2 co se týče motoru s turbem tam bych etanol videl jako super vec.... vzhledem k oct cislu se tam daji nahnat koně a navic cena kolem 15-tikoruny za litr neni nic cemu by se clověk bránil. co treba studený startování a tak?

právě mě zaráží že nekteří na to jezdi uplne bez uprav a pak nekteri rikaji ze bez toho to nejde (hlavně ti co ty upravy dělají )

2009-12-16 20:01:47

potom bacha ked to budes tankovat lebo poskodzuje lak inak v niektorych krajinach sa etanol pridava do benzinu nie? v manuali od suzuki SX4 som cital ze sa nedoporucuje tankovat benzin s viac ako 10% obsahom etanolu. ktovie preco

2009-12-16 20:09:32

Ti co s tim jezdi bez uprav asi maji motory v zalohy a maji auto ciste na jezdeni.. nejake felicie apod. Asi jako lidi jezdi na oleje z Kauflandu apod. Jak jsem psal, smes bude chuda, takze bych to do serie nikdy nedal.. jinak si spravne naznacil - studene starty. Ty jsou s E85 horsi, ale chyti to prej vzdycky.

Ale jak rikam, do serie, kde to auto clovek vyuziva v otackach bych to fakt nedaval..

Jinak v E85 vidim budoucnost. Jediny duvod, proc uz to neresim je, ze v okoli zadna benzinka s E85 neni. Muzes napsat kde jsou ty benzinky s e85?

2009-12-16 20:21:27

no tak se na to vykašlu ale až budu delat nový motor tak bych to videl na ten ethanol případně obojetný system by byl asi idealni....

no unicorn v hodějicích což je vlastne mezi bučovicama a slavkovem u brna... tusim aji v brne sem to nekde videl budu se ted po tym dívat...

právě jezdit s favoritem tak bych to zkusil hnedle... motor co mam v aute ted ma asi 300tisic takze se snazim moc to nehonit aby jeste do leta vydržel ale občas to človeku neda no

2009-12-16 20:28:53

Brno je daleko... nebliz mam Olmik a to je taky 100+ km... Jinak muzes jezdit E85 i benzin. V tom neni problem.. jen tam dej vetsi vstriky (444cc), Walbro pumpu a Nistune ECU (vse muzu zaridit za peknej peniz).

Nistune ma pak vystup na az 4mapy. Takze si upravis (nebo nechas upravit, kdo to umi) smes a budes mit normalne dve mapy. Jednu na E85, jednu na benzin.

2009-12-16 20:29:52

Jo bejt uz pumpy tak je to parada ve Svetsku na to jezdi skoro kazdej. Jenze tam ty auto to maj od vyroby a mozna i nejak rozpoznavaj co tam maj a podle toho davaj palivo.

2009-12-16 20:36:54

super kdyžtak pisni bud sem nebo do SZ kolik to tak vyjde abych mel ponětí kolik to vyjde až to bude aktualni...

2009-12-16 21:01:23

neviete či existuje takéto niečo aj na SK?ešte som to nikde neviedel

2009-12-17 08:32:21

takže to co vim ja o E85 je to co jste častečne psaly ale hlavní problemy jsou ty že studené starty ma vyšší viskožitu a hlavně při spalování vzniká mohem mín co2 ale spaliny jsou hodně agresivní a pry na to hodně trpí ventily jinak moje zkušenost na 1 nadrž mícháno 1:1 s benzinem změna žádna pouze jsem zpozoroval že spotřeba stoupla na 10.5 z nejakych 7-8 co jezdím a za cenu 22kč/l a 26.30/l za benzín se to neoplatí za tu zvýšenou spotřebu :(

2010-09-01 17:14:27

Taky jsem to prubnul,1 :1 a efekt je ten že cítím z výfuku ožralej odér a že to lépe táhne do kopců a motor není tak hlučnej o pár decibelů

Někde zase píšou že to neprospívá hadičkám a všemu těsnění co obsahuje změkčovadla, po zvolna je to rozpouští a čerpadlu,zejména uhlíkům to vadí nejvíc údajně vydrží tak 100 000 km a to si právě nějak nedokážu živě představit že by holé kontakty rotoru s uhlíkama jen tak plavaly v nádrži Fakt tohle je ještě pro mě velká neznámá jak to čerpadlo funguje,je to jako kdybych ponořil vrtačku do benzínu a zapnul, což je tak pro sebevrahy

Chápe tu někdo jak to myslí s těmi uhlíkami ???

2010-09-01 19:29:45

Takže jsem to taky zkusil.. abych jen nebyl kecálek... natankoval jsem to do své primči 1:1 s benzínem. A mno hodně to zkrátím. Už nikdy..

2010-09-06 13:22:10

já jezdím na ethanol 1:1 s benzinem a žádnej problém v tom u mě nevidím.motor trochu ztichl a nevšiml jsem si, že by almuša nějak víc žrala.Vzhledem k tomu, že u nás stojí E85 23,90, tak si myslím, že se mi to vyplatí.Starty zatím úplně normální, ale v zimě jsem na to ještě nejezil, takže uvidím.V zimě budu jezdit asi 1.5:1 (N95,E85), nebo ještě míň, to se uvidí.Znám hodně lidí, co na to jezdí a né každýmu autu to sedne.A hlavně to chce začínat po troškách a každej přidáváním pozná, v jakým množství ethanol dotyčnýmu autu sedne.

2010-09-06 14:15:29

cerpadlo je mazane a chlazene benzinem... a ano opradu to vsechno je v benzinu jestli aj uhliky to nevím. kazdopadne je pravda ze to ma trochu jine rozpouštěcí a korozivni ucinky nez BA95. najezdi 100t pak rozeber auto a podej reference

2010-09-06 17:04:45

cerpadlo je v benzine preto aby nezaiskrilo a nevznikol požiar, kedze je tam len benzin a ziadny vzduch tam nieje

2010-09-06 17:10:43

presne jak pises....

2010-09-14 14:27:44

Taky přidám jednu zkušenost s E85. Dal jsem ho zatím 2x do QQ 1,6 v poměru 1:1. Jede to lépe, více to žere. Pokud se budu krotit tak asi o 0,5 l/100km. Žádné problémy jsem nezaznamenal. Každý si asi musí spočítat jestli se mu to vyplatí. Já osobně vyjedu tak 1-2 nádrže před zimou na "vysušení" palivového systému a vyčištění motoru. Co mě snad jenom děsí, že se mi někde "vyčurá" na silnici nejlépe v cizině.

2010-09-14 14:42:50

Meli byste si uvedomit, ze s E85 mate jiny pomer paliva vs. vzduch. Smes je chudsi a tedy nebezpecna pro motor. Mnoho lidi rika "je to v pohode, jezdim na to a nic se nestalo". Ale kolik na to maji najeto? 50, 100 nebo 200tis. km? Ne, nikdo nema tolik najeto aby mohl rict, jestli to je nebo neni nebezpecne.


Odpovědět

1  2  3  4  5