Fórum - Téma


Emise - jak vyřešit


Fórum Almera N15 Emise - jak vyřešit

Informace o modelu: Nissan Almera N15



2012-04-13 09:43:20

Zdravím všechny. Mám 2 dotazy: a) Včera jsem byl na technické - technická bez jediného problému, ale emise jsem prošel z odřenýma ušima - mám najeto 224 000km (poctivých, od novoti v rodině), 1.4m3, 64kW, r.v. 98, LPG. Při volnoběhu to prostě nevyšlo do normy, při zvýšených otáčkách tak tak. Nemá někdo zkušenosti, co by to mohlo být (sonda, katalyzátor, ERG ventil - ale ten asi u této motorizace není). Je vyměněn palivový filtr, motorový olej bez dolívání, spotřeba na LPG při klidné jízdě velmi slušných 7 litrů (v zimě) - nejeto na LPG cca 50 tis. km, předpokládám, že na benzín o cca 10 až 20 % nižší spotřeba. Myslím, že motor plně funkční, stejný po celou dobu od novoti. Měl někdo podobnou zkušenost a jak ji vyřešil? Nevím, když se napojí v nissanu na jednotku, jestli to dokážou se 100% jistotou určit, kde je problém - nechci platit za neurčitou informaci. b) auto je zatím prakticky bez problémů, nikdy mě nezklamalo. Ale stáří je stáří. Uvažuji o změně. Ale jak se dívám a hledám kvalitu v dané kategorii aut, nenacházím. Uvažuji o Nissanu note (1,4 nebo i 1,6). Vím, že se dělá v Anglii a už to není čistý Japonec, motory podvozek asi japonec ostatní asi Renault. TUV testy nadprůměrné, ale není v první 20 aut, ADAC řadí auto v dané kategorii k nejvyšším příčkám jako velmi spolehlivé. TAk nevím. Dokážete někdo poradit (uvažoval jsem o Mazdě 3 - spolehlivé - myslím, že je ještě čistým Japoncem, ale rezne a má vysokou spotřebu)? Moc díky za jakoukoliv informaci. Krásný den. Petr Vojtíšek

2012-04-13 10:59:16

Jelikoz mas ted dva roky pokoj, tak bych to neresil. Takhle bezproblemove auto nenajdes, navic v nem mas LPG...

2012-04-13 16:49:01

Něměl jsi studenej motor?? nebo nenastavil si 55kW verzi?? to se mě taky stalo Asi bych to neřešil.. prošel jsi. Takovýhle auto už nekoupíš(kvalitka JAPAN), a máš tam plyn paráda ne. Dokud to jezdí asi bych to neřešil.

Měj se

2012-04-13 19:46:18

Tipnul bych katalyzátor, s tímhle nájezdem už má nárok, pokud nebyl měněný.

2012-04-14 08:51:12

Motor studený nebyl. Katalyzátor měněný nebyl - taky se k tomu přikláním. Jestli mi měřili na 64kw, nevím, ve zprávě je pouze uvedený rok výroby 97 (přelomový rok výroby motoru 55kw a 64kw), a typ motoru GA14DE (což myslím platí pro výkon 55kw i pro 64kw). Ve velkém techničáku 64 kw, ale v malém je sice překlem na 55kw, ale při měření emisí jsem jena to upozornňoval. Tak mohu jen doufat, že udělali měření na 64kw. Pořád se držím almery dokud šlape. Ale jednou to nastane a pak nvím jaké auto v podobné kvalitě nebo alespoň jen o něco horší - Honda civic r.v. 2004 až 2005 motor 1.5 LS nebo ten Nissan Note 1.6 první generace (druhá generace šla s jízdními vlastnostmi dolů)? Rád bych měl už vybranou zálohu. Mazda 3 1.6 kvalitní, ale rezne a vysoká spotřeba. Jiné auto s výbornými jízdními vlastnostmi a dobrým motorem neznám (nejde mi tak o zrychlení jako o jízdní vlastnosti, především v zatáčkách). Chci jednoznačně benzín. Do dieselu ani náhodou.

2012-04-14 09:28:22

Nebo mě napadla ještě varianta Almery N16 (vím,že má problémy s převodovkami), je to ještě pořád slušná volba oproti Hondě civic 1.5 nebo nissan note 1.6? Pravděpodobně je asi opět lépe motor 1.5 než 1.8. Jak případně poznat problém s převodovkou při koupi 1.5? Díky moc.

2012-04-14 09:55:46

55kW verze se dělala pro Německo právě zkrz emise. Možná že to fakt bude kat.

2012-04-14 13:08:45

Vůbec bych to neřešil. Kdybys natankoval jinej benzín, mohlo to dopadnout jinak. U plynu to platí dvojnásobně. Důležitý je, že auto funguje jak má

2012-04-14 13:11:17

Budu-li upřímnej, tak snad nevím o případu, kdy člověk nedostal známku o provedení emisí na benzíňáku tak,že jak tu píšou dokud auto slouží tak v pořádku a neřešit

2012-04-14 13:57:29

Můžeš se podívat do protokolu z emisí, co přesně bylo na hraně - oxid dusíku, nespálené uhlovodíky nebo CO2?

Jinak - podle mě slabší verze vyráběli pro Německo ne kvůli emisím, ale nižší sazbě za povinné ručení, kterou Němci platí podle výkonu motoru a ne podle kubatury, jako my.

A opravte mě, pokud se pletu, ale motor musí splňovat nějakou normu podle homologace, ať je jakékoliv kubatury - takže jestli má GA14DE plnit EURO2, má stanovené limity obsahu škodlivin ve výfukových plynech při určitých otáčkách a přes ty nesmí přelézt ani 55, ani 64 kW verze (a stejný limit platí i např. pro GA16DE 66 a 73 kW, protože i ty plní pouze EURO2). Liší se jen limity škodlivin podle typu paliva, podle obsahu ani výkonu ne.

2012-04-14 15:50:57

já třeba známku na W10 (motor GA16DS) nedostal kvůli lambdě. emise na plyn v normě a na benzín mimo tabulky

2012-04-15 09:08:50

to Janis. Na hraně bylo hlavně CO2. Předpkládám, že výměnu auta neřešit dokud šlape a opravy - investice (kromě běžného opotřebování) za rok nepřesáhne 10 tis. Kč (novější auto cca za 150 tis. Kč ztrácí už jen za počet roků stáří a najetých km = cca ročně by to bylo 20 tis. Kč + případné opravy, moje Almera už klesat nemá za stáří a km téměř kam), a není to častý problém 1x až 2x za rok, ať mě to neomezuje. Takže Almeru N16 motor 1.5 nedoporučujete vyměnit za mou N15. A počkat na to až rez nebude solidně řešitelná nebo se začnou sypat motor, převodovka, řízení a jiné podstatné na autě. Jinak zatím díky za předešlé odpovědi. Almerám zdar.

2012-04-15 12:34:01

CO2 vzniká hlavně při chudé směsi (přebytek vzduchu), takže pokud uvažuju logicky:

1) na vině může být lambda, která špatně měří a poskytuje falešné údaje pro ECU, která tak dávkuje míň paliva do vstřiků. Tady je pomoc snadná - proměřit lambdu, která musí oscilovat v předepsaném rozmezí (to ti udělají v servisu nebo kdokoliv s oscilometrem). Voltmetrem to nechytíš. Pokud dosud nebyla měněná, je to pravděpodobná možnost.

2) je vyčerpaná vložka katalyzátoru, která už nestíhá reagovat a rozkládat prvky ve zplodinách, takže uniká víc CO2

Nepodezíral bych váhu vzduchu (zanesená vede ke směsi bohaté a má vliv spíš na spotřebu) a EGR (ten má za úkol právě snižovat obsah kyslíku ve směsi a snižovat tak teplotu hoření, která má vliv na vznik O2, ale při volnoběhu je ze hry a pokud by byl ucpaný a nefunkční, ovlivňoval by obsah CO2 až při vyšších otáčkách, kdy se okruh zapojuje).


Odpovědět