Fórum - Téma


Elektrony - moment


Fórum Technický koutek Elektrony - moment



1  2  3

2008-03-30 09:08:27

Názor na mazání šroubů mě docela zajímá, já osobně je mažu grafitovou vazelínou ale názory se na to různí.Jinak čisté šrouby a dosedací plochy. Při dotažení s citem není problém a následným povolením.

2008-03-30 10:39:34

pavel53:grafitovka je myslím pro tento účel ideální.Než se při výměně kol anebo při defektu peklovat s povolováním,radši to také máznu grafitkou. Člověk by kolikrát nevěřil,jak blbě jdou povolit rezavé matice i když nejsou ani moc utažené.

2008-03-30 14:15:57

mazanie zavitov sa nerobi koli naslednemu povoleniu ake koli presnemu dotiahnutiu.Dotahovaci moment je len meratelnou velicinou,k dosiadnutiu presneho napnutia skrutkoveho spoja.Presnost tohoto napnutia je sporna v pripade vyssieho trenia v zavite napr skorodovana skrutka,ked dosiahnete pozadovany utahovaci moment ale matica sa este ani nedotkla dosadacej plochy. Napriklad hlavy velkych spalovacich motorov sa nedotahuju na moment ale na pomerne predlzenie,tzn matica sa dotahuje az dovtedy kym z nej netrci presne stanovena dlzka kotevnej skrutky.

PS;Lukike, mne je to jasne pouzivam v praci monterky...a dokazem zatiahnut presne aj z utahovackou.Napisal som to preto aby si kazdy uvedomil ze ked niekto nakoniec z momentakom obehne auto este neznamena ze su tie skrutky dotiahnute na presny moment

2008-03-30 15:57:14

ja tiez pouzivam monterky hihi...ja moc nesom s toho nadseny ked mi povie majster ze dotiahni to poriadne a potom este raz obehni takym tukesom (s pneumatickou pystolou) podla mna sa to dotiahne az moc ale tak podla neho nie ,ja sa snazim vzit aj do toho cloveka ktory si to auto zobere a jak musi bohovat ked mu treba vymenit koleso a ne a ne povolit...preto to vecsinou robim po svojom a kontrolujem to radsej klucom na koleso sice neni to nejaka vyhra ale aspon predsa skusim si to sam povolit a potom dotiahnut...majstra mam sikovneho nic proti nemu len stymi kolesami hm...ale to nevadi co uz...

2008-03-30 18:02:28

RS: já si myslím, že když průměrně inteligentní jedinec vyšroubuje šroub a je rezavý, tak něž ho zašroubuje zpátky, namaže ho vazelínou

Grafitová vazelína se používá pro vyšší teplotní zátěž, my tím mažeme šroubky, co drží plátky ve frézách

2008-03-30 18:07:17

no tak mi to nedalo a sel sem zkouset ten muj klic

myslim ze sem se uz naucil jak ho pouzivat, trocha sem prostudoval navod, a zjistil ze na nem se dalo i zamykat cili fungoval jako obyc. racna... tak sem posteloval a zkousel od 21 Nm do 120 Nm a opravdu funguje jeste sem to zkousel rucne povolovat s origo klicem .zkosel sem to na jednom kole... poznal sem rozdil mezi 40 a 120 nm ... tak ze sem to rucne povoloval, jinak 80 az 112,120 sem nepoznal ... no aspon vim ze funguje

2008-03-30 18:22:05

hehe no vidis stacilo prestudovat navod no ne?

2008-03-30 18:34:40

Návod se čte, až selžou všechny ostatní možnosti

2008-03-30 18:41:37

Alesh: presne tak

cely zivot se ucime a i tak umreme hlupi

2008-03-30 19:02:27

Tak a je to hotový.

Letní elektronky jsou na Primuši.Šrouby jsou dotažený na 120 Nm.

Zítra ráno to při cestě do práce otestuju.

Akorát mne rozladilo, že letní gumy mají před sebou poslední sezónu.

Hmm.Nevíte někdo o dobrých gumách ( myslím tím poměr - kvalita / výdrž / cena v rozměru : 215 / 50 / 17 ?

No a taky aby 1 guma nestála osmičku .

2008-03-30 19:29:48

Caso:ty máš na primuše 215/50/17? To jsou pane ale KOLA.. Omrkni klasiku www.dobrepneu.cz www.levnepneu.cz www.nejlevnejsipneu.cz .......

2008-03-30 19:32:45

Já mám 225/45R17 a to cítíš každý šutr na cestě

2008-03-30 21:07:21

mazanie zavitov sluzi aj na vymedzenie vole.

aa rs noo utahovanie zavitom sa robi aj tak ze zatiahnes rukou potom do stredu srobu hodis vyhrievacie teleso na 15 minut resp kym nie je urcena teplota potom zatiahnes zase co to da a nechas vychladnut (spoj turbiny a turbinoveho kolesa na vodnej elektrarni).povolenie opacny postup drubnes to dnu zohrejes a povolis.

2008-03-30 21:09:43

ještě jsem neviděl, aby vazelína vymezila vůli, ale jaxem už psal, nevím, školy nemám

2008-03-30 21:28:31

joj teraz si nepamatam presne ale tusim na ojnicne skrutky nas doc. varoval aby sme nedavali vazelinu bo to urobi viac zle ako dobre. takze len pekne olej motorvy aaa to nie som si 100% isty ci aj to nezakazal len na sucho.

aa nerezove skrutky a nerez sa nemaju radi tiez.

alesh a pokial ja viem kazdy zavit ma volu a ide o to aka sa predpise ITxxxx atd.

2008-03-30 21:48:38

miskus: nejde ani tak o předepsanou vůli(???), ale spíš o to, co ti po zakalení vznikne

ale vážně, předepisovat toleranci u závitů je nesmyl (pokud nejde o posuvové šrouby anebo tak, ale trapezáky už dneska neletí a kuličkové šrouby jsou z úplně jiné kategorie). A k třídám materiálu (nerez): když se mají posouvat dvě součástky po sobě, měly b mít jinou tvrdost, anebo alespoň by měly být z jiného materiálu

(ale nerozumím tomu, školy nemám )

2008-03-30 22:04:49

alesh ja mam skolu ale ta je k h... takze zivot ma uci nove veci.

ale pokial sa pamatam z praxe tak niekedy pri kresleni vykresov som pisal aj v akej presnosti maju byt skurtky

jednalo sa o skrutky pre hlavu tusim a vtedy som sa s tym stretol prvy a posledny krat.dovtedy som si myslel ze

je skrutka a matica a basta. no uz drzim hubu.

k rozdielnym tvrdostiam ano je to princip no niekedy sa vyzaduje pouzit nerez na nerez tak potom hlavne opatrne ako jezkovia pri...

2008-03-30 22:15:15

miskus: vidíš, kdybys školu neměl, mohls tu firmu vlastnit

(až tak špatné to se mnou není )


Odpovědět

1  2  3