Fórum - Téma


ECU snov


Fórum Tuning a úpravy ECU snov




2009-02-27 01:44:58

Čo si myslíte o tomto? http://dta-motorsport.com/nistune.htm

2009-02-27 11:56:41

Nistune je jedna z dvoch najlepsich moznosti. Druha je Calum ECU - jagy o tom vie viac (o tej Calmu ECU kedze jednu z nich mal na svojom byvalom a fungovala vyborne). bez vymeny vaciek alebo zasadnejsich uprav ale nema zmysel ina ECU

2009-02-27 13:14:51

Ohledne ECU je to hodne slozite a rozsahle tema.

I se samotnou ECU jde udelat zazraky na seriovem motoru, ale stoji to hodne casu (a penez) na brzde a ladeni spolu s widebandem, apod. Napr. se standalone ECU AEM EMS dostali ze serioveho SR20DE + cca 40ps, coz je hodne vysoke cislo. Standalone bude vzdycky lepsi, ale ma dva problemy - stoji pres 1000 usd a ladeni je uz pro profiky.

Jinak Nistune je super, mozna krapet lepsi nez Calum Realtime.

Je to o tom, co z auta chce clovek dostat a kolik ma na to penez. Pokud mam *.bin mapy na urcity setup, ktery udelam, tak nepotrbuju laditelnou ECU, wideband a hromadu vic penez, kdyz staci mit Calum Basic ECU a usetrit cas i penize. Ale takovych plug & play map je na internetu dost malo hlavne na N/A motory..

Vsechno je o penezich a prioritach. Na kazdem dilu motoru muzu zistat strasne moc vykonu navrch..

Muzu napr. koupit SSAC svody a mit cca +10ps nebo koupit zakazkove a mit + 25ps, ale zaplatit 3x vic.

Stejne tak vacky.. muzu koupit levnejsi BC stg2, ktere maji narust az nekdy od 5500rpm nebo koupim 2x drahsi JWT S4, ktere maji narust od 3500rpm.

Na vse mi postaci levnejsi Calum Basic ECU a dostanu z toho dalsich 5ps nebo koupim AEM EMS a s danyma upravama dostanu + 40ps navrch, ale za 5x vetsi cenu.

2009-02-27 14:18:53

jagy to teraz vystihol uplne presne. Pri vsetkom si musi clovek uvedomit :

a)kolko ma penazi a je ochotny do toho ivestovat

b)a kam sa s tym chce dostat

Iba ladenie takej Nistune na brzde odhadujem na 350-450 EUR...

2009-02-27 14:55:15

bude to mimo temy ako vsetok odomna ale už hlavny nazov začal spatne ecu snov sny sa snivaju .. to je blbí pracuj na tom aby si ho mal a nesnivaj dufam že to taky smaže nejaky dobrak

2009-03-02 10:48:38

jagy to dobre popiosla j aby som len doplnil ze rozumne ladenie nie j ena maximalny vykon za kazdu cenu ale n ato co clovek chce. ak sa stavia zavodak tak sa pocita na zivotnost motora tak 5000tis km, preto j emozne vytlacit z atmo 2litra az 300hp. Ak clovek ladi auto ktore ma aj denne jazdit a chce byt pouzitelne aj na zavody tak takto daleko rozhodne nemozno ist. Ale lepsi setup ktory da sirsie maximum krutaku a zaroven ma max vykon posunuty do vyssich ako seriovych otacok (hovori sa tomu vacia momentova pruznost) - vtedy sa ziska realne vacsia dynamika prakticky za kazdych prevadzkovych podmienok. Je vyslovene nevhodne mat max krutak posunuty do velmi vyskokych otacok - blizko maximalneho vykonu-vtedy je tzv mala momentova pruznost-potom moze byt paradoxne papierovo s vyssim max vykonom) na trati pomalsie ako auto s vacou momentovou pruznostou. A aby to cele bolo este komplikovanejsie treba vykonove/mmomentove charaketristiky doladovat pre kazdy prevodovy stupen (pilovy diagram) v idealnom pripade mat moznost upravit potom aj prevodovku na dany setup (teda jednotlive prevodove pomery)


Odpovědět