Fórum - Téma


E85


Fórum Primera P11 E85

Informace o modelu: Nissan Primera P11


Diskuze o článku

Jak to je s palivem E85 aneb debilizace společnosti pokračuje

Poděkování autor: Jiří Čech Děkujeme Jirko za tento úžasný článek. Věřím, že díky němu si mnoho lidí ušetří spoustu zbytečných trápení se svými vozidly. Motto „mládí je krásné, ale hloupé a bez peněz…“ Bludy o použití E85 v současných automobilech, o ekonomičnosti provozu, ekologii atd. mne vedly k tomu, abych zase cosi stvořil a dal ve známost… K nadměrné šetřivosti vede mladé nedostatečný příjem...


1  2  3

2012-05-14 08:13:32

Kluci maji pravdu. Stoich pomer E85 je jiny. Pokud pojedes na cisty enatol, bude chuda smes a pro motor to bude otazka casu, nez umre. Pokud das reg. tlaku paliva a cca 4bar, tak budes mit o tech potrebnych cca 30% vic paliva. Logicky to bude zrat o cca 30% vic, takze usetreni bude minimalni, ale s poradnym odladenim to pojede lepe.

2012-05-14 11:26:41

A ještě nezapomeň na to, že když dáš tlak paliva na 4 bary, tak sice zvýšíš výkon vstřiků, ale při malý zátěži bude lambda pořád chtít regulovat na 14,7:1. Načeš knock senzor zjistí detonace a stáhne předstih. Pak bys musel tu lambdu odpojt a zkoušet si hrát s tlakem benzínu a předstihem. Jenomže takhle to nikdy nenaladíš a pro motor to není nic dobrýho. A taky jsem omylem chvíli jezdil 4 bary na sériovejch vstřikách, a rozhodně se ten motor necejtil dobře. Za studena se tomu moc nechtělo a ve vysokejch otáčkách to bylo moc bohatý.

Sice sem to nevyzkoušel, ale je snad jasný, že to nemá ani smysl zkoušet...

2012-05-14 13:42:04

Lorry, pristupujes k tomu dosti sebevrazedne. Pokud jednotka neni stavena na vice druhu paliva, tak pracuje podle predpokladu, ze pracuje na BA95/98, vlastnosti E85 jsou jinde, a nastane to, co kluci ti tu napsali uz 100x.

Asi takle, moje auto je trochu skladacka, mam WB, mam laditelny piggyback a snazim se furt doladovat turbo. Furt to neni idelani, a to jezdim stale na benzin.

U SR20DE nepoznas na chodu ani zvuku jestli mas AFR=10 (super bohaty) nebo 17.5 (super chudy), pricemz AFR 10 ti dlouhodobe jednak osmatuje spalovaci prostor, a pak degraduje olejovou napln, naopak chuda smes znamena umerne zvyseni teploty ve spalovacim prostoru a nasledna destrukce vetsinou pistu, ci neco v hlave.

Abych ti primo odpovedel, nezkousel jsem jsem E85, ale zkousim turbo, a proste kdyz pri pretlaku v sani se snazi jednotka udrzovat stale svou stoich. smes, tak to dobre neni, a vede to minimalne k detonacim, ci zvysovani EGT, coz vede k destrukci motoru. Jenze jednotka nevi, respektive neni programovana na to, ze ma pretlak v sani. To same je s E85. Jednotka pracuje tak, ze upravuje vstupy tak, aby na vystupech mela hodnoty, ktere ocekava, ale pro E85 jsou vystupy jine, takze jeji regulace vedou mimo.

Tedy pristupem, naliju to tam, a uvidim, bez dalsich senzoru, ktere te alespon navedou, co se uvnitr deje, dosti nezodpovedny. radsi bych mel v zaloze dalsi motor.

2012-05-14 15:11:16

... netušil jsem že tu rozpoutám takové peklo v každém případě názory na E85 se tu dosti různí. Ne nedával jsem do svého vozu tento kit jen tak že mne to prostě napadlo. Dosti pečlivě jsem projel všechna možná fóra a že jich bylo dost. Když jsem si to tak vše sesumarizoval, tak nejhorší co se dá udělat, je míchat benzín s ethanolem bez úprav. Ano, zde je riziko chudé směsi (když už to počítač nedokáže doladit podle lambda sondy a palivové mapy). Vzniká vyšší teplota na výstupu z motoru která může zničit katalyzátor, nebo podpálit sedla ventilů. Při tomto bypassu, kde se jen délka vstřiku prodlouží o tuším 12% se defakto posune možnost regulace a je zabezpečen správný poměr směsi ve všech otáčkách motoru. Četl jsem hodně teorií co by se mohlo zničit a jaká je to blbost. Pak jsem se ale zaměřil na praktické zkušenosti těch co kit aplikovali a to mne přesvědčilo. Zatím mohu s nimi jen souhlasit co se týče chování motoru. Na spotřebu si musím počkat. U většiny "ethanolistů" však stoupla spotřeba o 10-15% (ve městském provozu více) a palubní počítač ukazoval o něco nižší spotřebu paliva než na benzín (počítač průtoku neví že se mu vstřiky prodlužují o 12%). Při dalším tankování porovnám o kolik se u mne bude lišit spotřeba skutečná a udávaná palub.počítačem (ten mi ukazoval na benzín o 0,1-0,2 spotřebu nižší než byla reálná). A že s tím ethanolem riskuji? No co si budem namlouvat - mám 15let staré auto s 260 000km - to riziko podstoupím Pro mne tedy zatím jediná nevýhoda byla že jsem musel všechny konektory předělávat, protože na trhu nenabízí kit s konektory pro můj vstřikovací systém...

2012-05-14 15:58:37

šponovat s tím výkon u závodních aut je fajn, takže do závoďáku klidně, do obyčejného auta a na spotřebu? podle mě nesmysl, dyť se tu bavíme o korunách, případná rizika či investice za to snad nestojí ne. Pokud chci jezdit úsporně, koupím si scootera nebo nějakýho cipíska dieselového.

2012-05-14 16:02:28

Chmeldostav: To je blbost. Kdyz je to udelano spravne, je to dobre a neco malo se usetri + lepsi vykon jako bonus. Ale urcite to neni setreni jako LPG nebo diesel. Zase je to ale nejlevnejsi reseni a taky asi nejspolehlivejsi.

2012-05-14 17:45:42

trochu ušetří... podle toho co je to trochu. Při mėm ročním nájezdu 20 000km spotřebě 8l/100km a ceně 37kč za E95 to vychází na 59200,- . Při E85 by to bylo při 9l/100 a ceně 26.5,- /litr 47700,-. Tedy teoretická úspora 11500,- za rok. Mne se to tak bezvýznamné nezdá : -)

2012-05-14 19:51:10

Bejt tebou, koupím si aspoň tu lambdu. Protože nějakejch 12% na jednom motoru může fungovat, ale na jiným ne. A chudá směs ti nespálí ventily nebo katalyzátor, ale pošle po čase i takovej stroj, jako je SR20, do věčnejch lovišť.

2012-05-14 19:59:36

Tak za těch 11.000,- ročně je akorát další motor i z prací. Takže to výde na stejno

2012-05-17 22:15:35

tak kluci,mam prvni dojmy ze zkousky s E85,abch upresnil,jedna se o motor s jednobodovym vstrikem,pri vycucnuti nadrze do prazdna a naliti E85 auto jeste vcelku teple normalne chytlo,na volnobeh se chova uplne normalne,ale akcelerace v nizkych otackach uvada,kdyz rozjedu 1cku,pri prerazovani motor cuka,.....prste to jede spatne,druha zkouska byla doliti do cca 5litru E85 asi 3-4litry naturalu,jedine co se zhorsilo oproti normalnimu benzinu je start,auto nepatrne dele toci,ale jizdni vlastnosti jsou naopak lepsi,taha znatelne i v nizkych otackach.nechci sem psat co je to za auto,neni to nissan ale jako sluzebni postrkcelkem jde.

2012-05-17 23:10:56

Nic proti, ale tohle neni nic noveho... Je to chude, proto to nejede a cuka. Nevim, proc se nekdy lidi snazi zbourat hlavou zed, ale budiz, jsou to vase motory.

2012-05-17 23:24:22

Tak aby nebylo jen u polemik,chvíle přemlouvání a zařídil jsem u auto belda v jablonci instalaci na dacii pro provoz na e85.stojí to kolem 7 tisíc a bude se jezdit čistě na chlast.najedeme kolem 70 tisíc ročně s každým autem tak uvidíme jestli to po roce dáme i do dalšího auta.ale je to přímo od prodejce takže se zárukou,uvidíme.

2012-05-18 10:33:02

Lorry, popisujes to co jsem ti ja a ostatni psali. Cukani = chuda smes = niceni motoru, gratuluji, sam si overil, ze si tvoje ECU stim neporadi a dlouhodobe pouzivani E85 bez uprav rizeni spalovani povede k destrukci motoru. A nebo to taky vyzkousis v praxi, nez tady klukum uveris?

2012-05-18 11:27:21

Však to bylo služební auto, np

2012-05-18 13:05:17

ty voe Tofi, to je typicky Cesky pristup neni to moje, tak to muzu znicit.... Pak kupuj ojeta auta, ze

2012-05-18 13:27:27

Ojety ano, ale ne s takto dodelanym E85 Ale je fakt ze je to vzdy pekna sazka do loterie...

2012-05-18 13:33:40

Arteee : bohužel to neplatí jen pro ojetý auta, ale i pro nový...

2012-05-20 22:18:30

vlastnikem sluzebniho auta jsem osobne ja kluci...,konktretne jde o renault 19,presne je to 1991 rok vyroby,auto je ve firme na dojezdeni,karoserie je absolutne zdrava,co se tyka poadvozku,je take v pohode a motor ma kolem 200tisic,ale jelikoz je to neprodejne auto a do srotu je ho skoda,jezdi se s nim na firme dokud ne neco nevysere....staci vam to?

2012-05-25 11:59:22

Tak jsem konečně vyjel celou nádrž a chci se podělit o své poznatky. Takže nejdříve pozitiva:

1/ cena ethanolu je víc jak o 10kč/l nižší

2/ auto opravdu lepe táhne a to hlavně v nižších otáčkách. Tam kde jsem musel podřazovat v kopci tak již nemusím

3/ auto startuje úplně stejně jako na benzín

negativa:

1/ cena přestavby 2800,-

2/ nedostatek čerpacích stanic na E85

3/ vyšší spotřeba a tím kratší dojezd na nádrž

4/ počítač spotřeby ukazuje úplný nesmysy

O kolik je vyšší spotřeba se těžko určuje. Ujel jsem asi 70km po městě (Třebíč - jen do kopce na 3 a nebo z kopce), 80km státovek, 50km po Praze a asi 300km po dálnici (120-140 tachometrových) ve třech lidech a polovinu s klimatizací. Taky jsem si někdy tak trochu zkoušel "jak to jede". Odhadem na benzín bych měl spotřebu mezi 7,5 - 8l/100. Počítač mi ukazoval 5,6 a skutečnou jsem naměřil 9,2. Uvidím jak se bude spotřeba vyvíjet dál

2012-05-25 13:32:59

my teda měli cenu přestavby 7990 kč. můžeš si to mísit jak chceš. zatím málo najeto tak uvidíme pak taky něco napíšu. hlavně jsem zvědavej na zimu protože se pišněj že to má makat do -30 stupňů

http://www.autobelda.cz/c...by-vozidel-na-ethanol-e85


Odpovědět

1  2  3