Fórum - Téma


E12 - Nissan Note 1.2 59 Kw správná volba?


Fórum Note E12 - Nissan Note 1.2 59 Kw správná volba?

Informace o modelu: Nissan Note



2016-10-01 21:58:09

Zdravím Vás přátelé....

Za měsíc plánuji nákup nového vozu. Proto bych Vás poprosil o zkušenosti s tímto modelem...volil bych základní model - se sadou Comfort, základní bílá barva. Prosím vás o zkušenosti se základním motorem, především jeho spolehlivosti, případné korozi karoserie a dalších zkušeností, i zkušeností se servisem atd.... V autosalonu jsem si všiml, že podběhy nejsou zcela oplastované a část podběhu je natřena nějakým ochranným nátěrem, bojím se že by brzy mohlo dojít ke korozi....ale snad se jen pletu.

Budu rád za všechny postřehy a rady....chci si auto kupovat na delší dobu a tak bych nerad šáhl vedle. Ve výběru mám ještě další menší auta do cca 260 000.

Ještě jednou děkuji Všem, Marcel, Milovice

67e
Pavel
2016-10-01 22:54:33

Nazdárek!

Další adept na Nissan Note.

Takže moje zkušenosti s motorem, je to tříválec, na volnoběh je znát chvění ve volantu, jako by to byl nafťák. Ale když na něj šlápneš, je všechno v pořádku. Jezdí se ním trochu jinak než se čtyřválcem, musí si na něj člověk, nebo alespoň já, zvyknout. Řazení musí být klidnější, motor má těžký setrvačník, pomaleji padají otáčky, než u "klasických" motorů. Je to benziňák, myslím, že papírovou spotřebu nebere nikdo vážně, náš Noťas po městě jezdí za 6,5 l. Jeho 59 kW je podle mě naprosto v pohodě, jezdit se ním dá v provozu bez nejmenších problémů. Nemá turbodmychadlo, které se musí po jízdě dochlazovat, stačí mu normální, a proto o polovinu levnější olej. Po spolehlivosti motoru a jeho případných problémech jsem se pídil taky, ale nikde na internetech a různých fórech jsem o tom nenašel jedinou zmínku. A že jich jiné motory mají! Např. v našich končinách se jako folklór traduje celá plejáda problémů s tříválcem HTP, ale motor Nissan netrpí žádným z nich.

Ke korozi podběhů, jestli se to dá srovnávat, naše předchozí auto bylo taky Note, bylo 6 - 7 let, provedené to tam bylo stejně a bylo to v pořádku.

Postřehy: Note má jako výbornou věc vyšší sezení. Ale popravdě, když někdo bude chtět na auto balit roštěnky, obávám se, že k tomuto Note určený asi není. Naprosto vynikající je jeho obratnost v hustém provozu.

A jinak doporučuju rozsálejší dred na zdejším fóru: "Note 2013", tam je toho docela dost.

P.

2016-10-02 15:18:13

marcelius: zkouknul bych vlákno týkající se Juke - start/stop porucha. Tam měli s 1,2 problémy. Ale Juke má v nabídce asi jen vícekoňový motor DIG-T. (My máme diesel, tak o benzínu nemám přehled.) Na záčátku roku jsem četl v nějakém motoristickém časopisu, že přechod na novou emisní normu nissan u benzínových motorů 1,2 nezvládl. Už si nepamatuju, zda-li to byl DIG-T nebo ten slabší či oba. Vím jen, že jsem např. v HK musel na jaře čekat více 5 týdnů! než mě s banální opravou přijali v servisu. Dával jsem si to právě do souvislostí s tím článkem. Tak hodně štěstí. U toho 59 kW to může být O.K.

2016-10-03 17:57:06

Pánové velmi děkuji za odpovědi a za reakce. Nejsem vyznavač žádné značky, myslím si, že každé auto má něco do sebe a každé má nějaké chyby. Jsem spíše pro dobrý mechanický základ a spolehlivost, než pro vozidlo nabité elektronikou.... Mé první auto byl Nissan Micra první generace na kterého velmi rád vzpomínám, dále Škoda Fabia II u které se mi jako nové po 2300km podpálily ventily a následovala degradace motoru , pak jsem mněl Suzuki Swift - r.v. 2008 - velmi povedené auto, super motor, mechanika byla cítit doslova všude, paráda, pak jsem ho ale musel musel prodat, potřeboval jsem větší kufr...následoval starší Ford Fusion s jednoduchým atmosférickým motorem 1.4 vyvinutým ve spolupráci s Yamahou, tedy Japonci - šlapal jako hodinky...a ted vracím Škodu Rapid Spaceback, měl jsem ji jako škodu bez starostí. Teď čekáme malého potomka, takže chci auto na délší dobu... Nepotřebuji mega kufr.... Do výběru tedy spadl Renault Clio Granturer se základním motorem 1.2 16V atmosféra - bez stop/start systému, Nissan Note, Škoda Fabia - ale po konzultaci s prodejcem, žádná sleva...prý mají zájemců spoústy a o cenové politice Škody netřeba mluvit...to mně odradilo úplně. Bojím se trochu toho autorizovaného servisu, četl jsem že je to právě hrůza....a taky co po záruce....prej šíleně drahé náhradní díly...nevím co je na tom pravdy.... budu rád, když to zhodnotíte...

Ještě jednou pánové díky za reakce....

djmj  
Michal
2016-10-03 18:21:22

marcelius: Máme doma od nova 2012. Ak 1,2 jazdí za 6,5 litra tak potom nevidím význam kupovať ten motor. Za 6,5 jazdí aj naša 1,4 a s väčším výkonom. Jedine ak poistka a u vás aj ekodaň či čo to máte. Viem, že nepotrebuješ auto na pretekanie, ale na pohodlné predbiehanie by som volil väčší motor. Viem, že ty už kupuješ E12, ale priestor bude isto podobný. Je to super auto čo sa týka priestoru. Veľa miesta vpredu aj vzadu. Posuvná lavica. Delené dno kufra s možnosťou si ho rozdeliť na dve časti (dúfam, že to je aj v E12). Za 3 roky sme nemali žiadne problémy. Len hneď prvú zimu nechcelo štartovať ale riešilo sa to reklamáciu a v záručnej dobe prehranie software v riadiacej jednotke. Inak nemám voči nemu žiadne výhrady. Koróziu ešte nebadáme takže ťažko povedať.

67e
Pavel
2016-10-03 20:04:28

Jak píše djmj, že 6,5 l je moc, tak vězte, že to je 99,9% městskýho provozu, ano, skutečně přískokama od křižovatky k přechodu pro chodce a zase ke křižovatce, pak nákupy, syna ze školy trasa z "bodu A do bodu B" je zřídkakdy delší než 6 km. V tomhle jezdil Note E11 s motorem 1,5 dCi, nafťákem za 5,2 l/100km, tedy žádných 3,1 nebo kolik to píšou v papírech. Š Felicia takhle 1,3 jezdila za asi 7,2 - 7,5. Ford Mondeo 1,8i za solidních skoro 10 l a navíc u něj se ani moc nedá mluvit o "dynamice jízdy". Upřímně, nedokážu si v reálných podmínkách přestavit s benziňákem jezdit za míň, nevím, co by to muselo být za motor nebo jak to dělat.

Pravda je, že spotřebu lze malinko snížit důsledným používáním tempomatu, ale musí se na to zvyknout.

A ještě si dovolím doplnit, posuvná zadní lavice byla u staršího Note E11 ve všech, ale u E12 je to součást family-packu za příplatek dnes 9 tis v provedení Accenta a vyšším, ale ne v základním provedení Visia. A co se týká porovnání E11 a E12, tak to jsem docela podrobně popsal už jinde.


Odpovědět