Fórum - Téma


..,,dýchání motoru 1.8.....


Fórum Technický koutek ..,,dýchání motoru 1.8.....




2009-07-30 17:25:24

.....chtěl bych se zeptat těch,co mají motor QG 18 DE......když otevřu víčko na nalévání oleje při chodu motoru,tak to strašně dýchá-ven funí a lítají olejové kapky,je to normální? ..nebo je problém ?....u všech předešlých motorů byla nad ventily taková plechová clona,tady nic není.........

2009-07-30 18:12:19

ty si horsí než ja pruser by byl kdiby te kvapky letali ven když je motor chciplej ale je to normalny proto je to vičko od toho ...............

2009-07-30 19:52:05

Řeknu ti svůj názor, ale nemusí být úplně správnej. Dýchání motoru je normální, ale nesmí to být moc a neměly by být cítit výfukové plyny, pokud jsou kroužky dostatečně těsné. Setkal jsem se s motory, které funěly, olej nežraly, měly dobrou spotřebu a jely pěkně. Stejně tak jsem se setkal s motory, které nefučely skoro vůbec. To, že tam stříká olej je v pohodě, to cáká vačka a tlak vzduchu to bere nahoru. Mě to u Almery dělá taky a taky trošku funí. Zatím nejvíc ufuněný auto jsem zažil favorita a nejmíň 1.6 felicii, když nepočítám nějaký dvaapůlky, co najetých kilometrech nevěděly. Je to asi kus od kusu. Doufám, že jsem neplácnul něco mimo mísu....

2009-07-31 19:19:57

.....no jo,asi to tak nějak je,.............měl jsem už docela dost aut,ale u žádného (až na začátky se Škodovkou) jsem nemusel hlídat hladinu oleje,většinou jsem to kontroloval tak půl roku od koupě,a pak už většinou od výměny do výměny nebylo potřeba dolévat,..............tady dolévám,sice né moc,ale asi tak 2-4 dcl po 2tis.Km,ale myslím,že se zbytečně držím horní rysky na měrce,bude asi lepší se držet na poloviční úrovni a tady se mi zdá,že se tolik olej neztrácí,ale jak doleju na horní mez,tak se ztrácí rychleji,.........ale zatím to není nic dramatickýho.............myslím,že jsou asi špatná gufera na ventilech a tudy se olej ztrácí,za těch pět měsícú.co Tino mám,tak se mi dvakrát stalo,že se po delším stání a nastartování vyvalil z výfuku hodně světlý dým s vůní spáleného oleje.................

2009-08-02 11:16:21

Otázka úbytku oleje motorů 1,8 se tu řešila už mnohokrát. Pokud projdeš diskuze ,najdeš spoustu velmi dobrých odpovědí . Jinak tebou uváděná spotřeba 1-2 dcl na 1000 km ( t.j. 1,5 L mezi výměnami) není nijak kritická. Pří otevření víčka za chodu motoru samozřejmě tlakové pulzace působí, že nějaká kapka oleje vystříkne ven (pokud pod víčkem neni krycí plech) je to taky celkem normální. . Nad drobnými vadami staršího auta je nejlepší příliš nekoumat . Jednu opravíš, najdeš druhou a horší a zjistíš,že ta první byla vlastně zcela nepodstatná.

2009-08-02 13:18:44

...jo,jo,vše jsem si pročetl...............jenže Tino s 2.0 motorem neseženeš(a když,tak jedině s automatem-a to nechci a Diesela taky ne),měli jsme doma(syn) Primeru 2.0Gt,tak vím,jak to bylo výborný auto,bohužel v Tinu jedině ta proklatá 1.8...........ale jezdí se v tom mooooc super,tak ten olej,dokud to nebude víc žrát,nebudu zatím řešit...........nejsem vyhledávač vad,ale chci jezdit a to se zatím daří,.................

2009-08-02 18:26:29

A víš, že já bych ten automat docela bral . Už nám není dvacet a ježdění s automatem je pohodlíčko . Ale ono to Tino je i s 1,8 pěknej kočár pro rodinu. A s neduhy toho motoru to není tak horké. Každý se zaměřuje na olej a sleduje ho, protože se o tom mluví,

2009-08-02 18:57:08

........no jo,asi máš pravdu............ježděníčko to je opravdu krásný,.......zítra odjíždím na Šumavu,kola pěkně v autě,žádný nosiče,žádný hlídání kol,.........paráda,............vyndané zadní sedačky,místo nich mám nasazené držáky s rychloupínačem na přední vidlici,kola se ani nehnou,uvidím po delší jízdě,ale myslím bude pohoda,...........

2009-08-05 19:22:25

Japonci jsou vyhlášený na papání oleje, Asi to mysleli s tím mazáním vážně všude tak se maže i výfuk a na závadu to není jen se musí jak píšeš hlídat hladina To foukání je normální jev, určitý procento projde skrze kroužky at je máš sebetěsněší, tak to neřeš.

Nic méně , pokud tomu sám nepomůžeš tak se ti maximálně rozsype auto pod zadkem ,ale motor bude furt jak hodinky

2009-08-09 10:17:03

....Mirindo,.....máš to krásně vypulírováný,ten motor,.......hele,máš přisávání vzduchu pod víko ventilů přes ten filtřík,ale jak máš vyřešený odsávání?...nějak tam na fotce není vidět jestli tam máš tu hadici na odsávání,........

2009-08-10 08:21:50

to neni prisavani, ale jen vyreseny odvetravani, misto odvetravani do sani ma odvetravani pres filtr do vzduchu... tam se nema co a proc prisavat.

2009-08-15 09:17:13

......tak si zkus profouknout ty dvě hadice,co vedou do víka ventilů............obě mají zpětnou záklopku!,ta napravo dovolí jít vzduchu od sání pod víko ventilů-(tedy přisávání vzduchu do prostoru nad ventily) a ta druhá,vzadu,dovolí směr vzduchu z motoru do sání-tedy odsávání z prostoru nad ventily.......

2009-09-03 15:23:19

Přes ten filtřík se vzduch převážně nasává pokud je to v běhu, když to stojí tak se ty výpary zase derou ven.

Jinak druhý odsávání mám funkční, šlo mě totiž jen o to aby to nezanášelo škrtící klapku karbonem a mastným vzduchem

2009-09-04 18:36:04

hosi hosi uz to tu bolo pisane viac krat

to ako motor funi a kadial zavisi od vela veci ale dve podstatne veci

pri nizsich otackach to funi inokadial ako pri vyssich

jedna sa hlavne o to aby klukova skrina bola odvetrana takze je prepojena klukova skrina s hlavou pred skriacu alebo

za skrtiacu klapku.

papanie oleja je normalna vec a treba to brat triezvo je lepsie udrziavat hladinu v strede resp ak viem ze idem na

dlhsiu cestu a bude to zaberak napr dialnica tak olej po hornu rysku ak je to posuvanie po meste tak spodna ryska staci.

2009-09-04 18:54:44

.....to miskus:...jo,jo,máš asi pravdu,když držím hladinu oleje na spodní rysce nebo těsně nad ní,tak se olej ztrácí podstatně míň...................

.....to Mirinda :....jo,máš krásnej motorek,ale já jsem zkoušel průchodnost těch odvětrávacích hadic z víka motoru a na tý,co Ty máš filtřík,je zpětná záklopka a dovolí jít vzduchu z prostoru před klapkou sání jen směrem pod víko ventilů a né pod klapku sání a ta zadní hadice má taky zpětnou klapku a ta dovolí odsávat olejové páry z pod víka ventilů přímo do sacího potrubí-tedy snad tudy by se mohl odsávat mot.olej...........???!

2009-09-05 21:15:09

Tak to je divný at jsem skoušel co jsem mohl tak je to průchozí na obě strany žádnou záklopku tam nemám, ale to je jedno jak už jsem psal , hlavně že je čistá klapka sání... Nějak si na tu čistotu potrpím to mám asi po mámě .To druhou stranou to odsává výpary taky i s troškou toho oleje , ale je to jen olejová mlha tak že úbytek je zanedbatelný .


Odpovědět