Fórum - Téma


Dunivý zvuk motora


Fórum Primera P11 Dunivý zvuk motora

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2  3

2008-06-02 13:57:22

Když už probíráte to dunění, tak já mám problém spíše s chrastěním. Mám Primeru 2.0 (SR20DE). Za normálních podmínek (prakticky v 99,5%) nic divného slyšet nejde, ale když jedu do hodně prudkého kopce, začne z motoru jakoby něco chrastit. Trochu to zní jako šelest vzduchu při vysoké rychlosti s otevřeným oknem, ale tím to není Když člověk ubere plyn, šramocení v motoru přestane.

2008-06-03 14:43:19

Ahoj, s těma silentblokama je to zajímavej postřeh. To hned vyzkoušim. Mohl bys prosím jenom přesněji napsat, kde silentbloky jsou u N16 1,8? Díky

2008-06-03 23:37:19

To by bolo dobre ak máš možnosť to vyskušať. Tu je obrazok rozloženia silentblokov N16 1.8. Potom napíš či sa niečo zmenilo.

2008-06-04 08:40:01

jeden šroub je na převodovce pod baterkou, druhej je na pravým podběhu za expanzkou, jeden je vpředu hned za chladičem uprostřed a poslední je vzadu na převodovce u táhel řadící páky. (celkem 4 ks)

2008-06-04 15:58:56

mino skus odvzdusnit kurenie. nieco take robi pri zatazeni prave prudenie bubliniek v kureni (chladiacej sustave). overis si ci je to ono tak ze skus ked to budes pocut otvorit naplno kurenie, ak to prestane je to ono. (Potom to ale opat zacne ked stiahnes kurenie, cize treba to odvzdusnit)

2008-06-04 19:40:08

blesk666: Díky za radu. Už jsem začal mít strach, zda to není řetěz (při poslední prohlídce před 2500km byl shledán ve výborném stavu). Včera mě vezla kamarádka ve Felicii, kde něco podobného dělalo taky (ale jen při 2000-2200 rpm). Jenže to byl diesel a ten řetěz nemá, ale řemen. Dnes to ale kupodivu nedělalo, chápu-li to dobře, dělá to jen, když mám zavzdušněné topení a motor je opravdu hodně teplý? S problémem jsem se totiž setkal jen na hodně dlouhých trasách ve velkém horku do kopce. Dnes jsem jel sotva 5-7km než jsem přijel k opravdu velkému kopci a po pazvucích ani památky. Dokonce ani když jsem pak jel zpátky, to byl kopec ještě prudší.

2008-06-09 09:09:11

Tak jsem o víkendu povolil všechny 4 silentbloky, motor pořádně protočil i projel a zase je utáh a stav nezměněn. Myslím ale, že ty silentbloky by na to vliv mít mohly, protože když byly povolený tak auto dunělo víc a bylo jedno v jakých otáčkách. Jen doufam, že jsem povolil ty správný šrouby teda - povoloval jsem na každym silentbloku ten středovej dlouhej - klíč 14.

Je možný, že budou ty silentbloky špatný? Pokud jo tak všechny nebo jen některý? A dá se to vyměnit nějak normálně nebo musí motor ven?

Ještě zkusim to s tim topením, ale tomu moc nevěřím..

Výfuk jsem zatím detailně nezkoumal, to mě ještě čeká.

Taky mam diagnostikovaný vytahaný rozvodový řetěz, nemohlo by to být i tím?

2008-06-09 18:14:34

hnissanek: to s tym kurenim 100% nema nic s dunenim, to som pisal len minovy na to jeho chrastenie. Ono Mino to zavzdusnene kurenie skor splechotanie bubliniek v kureni, aj ked niekto hovori ze je to ako chrastenie

2008-06-13 10:00:25

Ahoj,

jak se prosim Tě pozná, že je silentblok špatnej? Jak jsem už psal, všechny 4 jsem povolil, motor protočil i auto projel, zase je utáh a nic se nezměnilo.

2008-06-13 10:50:29

silentbloky su spatne ked su potrhane, dost tazko sa to ale kontroluje priamo na aute. resp spolujazdcov sa da pozret za pomoci baterky a zrkadielka, alebo ako tak volne. ostatne len spod auta. treba hladat praskliny, pripadne uplne uthnutie. nenechat sa pomylit lebo silentblok neni vnutri plny ale ma vybranie - to neni ze je roztrhnuty

2008-06-13 17:18:29

Ja si myslím že silentblok môže už len starobou menej tlmiť hluk motora a vibracie, je to predsa len guma a ta stárne, takže na prvý pohľad to ani nemusí byť vidieť. Neskúšal si isť na to vylučovacou metodou a postupne doťahovať?

2008-06-13 22:03:00

K tomu jsem se zatim nedostal, ale přijde to na řadu. Jakmile na něco přijdu tak napíšu. A když bych sehnal někde na vrakovišti náhradní silentbloky tak poznám jestli jsou OK? A dá se to vyměnit bez vyndání motoru? A ještě jedna nejapná otázka: když bych ze silentbloku vytáhnul ten středovej šroub (pokud to vůbec jde) dokážu jí tam potom v polních podmínkách vrátit? Jde mi o to, že bych vyzkoušel jeden silentblok po druhym vyřadit na chvíli z činnosti jak se to projeví v autě.

Díky.

2008-06-13 22:20:48

Podľa mňa ten šroub vytahnout nemôžeš pretože by motor vlastne nebol uchyceny. Vymeniť sa daju normalne bez vyberania motora ale treba pritom podložiť motor a to sa najlepšie robi na zdviháku pretože je k tomu blbý prístup. Silentblok skontroluješ len vizualne to či nie je vyťahaný ťažko zistiš. Uplne poškodený vidno hneď tam je potom prasknuta guma, ale dajme tomu prestarnuty asi ťažko spoznáš . Neviem chcelo by to objaviť (ak to vôbec silentblok robí) cez ktorý sa ten zvuk prenáša do karoserie a vymeniť len ten rovno za nový. Skus postupne povoľovať po jednom. Ak dôjde k zvýšeniu toho zvuku tak by to mal byť ten, ktorý si povolil posledný. Inak podľa mňa najskôr by to mohol byť ten zadný alebo prevodovkový.

2008-06-14 07:45:19

Jestli tomu dobře rozumim tak myslíš teda jeden z těch spodních, že? No, zaměřim se na ně nejdřív. Takže ale vymontovat to jde jo? Podložit motor a celej silentblok odšroubovat. Pokud si to vybavuju tak je tam nějakých asi 6 šroubů na každym. No uvidíme. Zas mam o zábavu postaráno.

2008-06-16 07:30:42

Já bychs nejprve zaměřil na tenco drží motor na pravým podběhu. Ten občas bývá uttrženej.

2008-06-16 09:53:43

Dobře. Ten půjde první. A ještě dotaz: dá se vyměnit jenom ta vnitřní gumová vložka, nebo se musí měnit celej? A v případě, že jde ven jen ta vložka tak jsou ty vložky na všech čtyřech silentblocích stejný, nebo se liší?

Že bych totiž zkusil sehnat jeden novej a postupně ho vyzkoušel na všech místech..

2008-06-16 11:49:26

Určitě je vše jiný, ale předpokládám, že ten zadní to nbude, ten jsem ještě špatnej neviděl. Já bych předpokládal tenpravej nebo ten přední. Ale zkontroluj i výfuk a jeho uložení, jestli tam nejsou ty silentbloky nějak moc naplý - jestkli tam není něco na výfuku ohnuté. Silentblok je každej jinej, kupuje se to celý, ale dá se to asi sehnet i samostatně - musí se to lisovat pod lisem a jsou tam šipky kam a jak to má směřovat, tak pozor na správné najisování - směr a pootočení!!

2008-06-16 12:04:03

HonzaBk a prevodovkový? Aj ten by to mohol byť nie? Pri výmene spojky sa prave ten musí povoliť nie? a jednemu členovy sa po výmene spojky ten zvuk znížil.

2008-06-16 13:46:24

Taky by to mohl být, ale co vím tak bývají utržený ty pravý na motoru.

2008-06-16 23:25:18

No kedze som vymenil almeru za primeru uz som sa bojujem z dunenim aj ja.Zatial mi velmi pomohlo uvolnenie silenblokov a znova zatiahnutie.Este lepsie bolo,ked som uvolnil pnutie vyfuku.Predna cast vyfuku tlacila do strany na jeden silenblok.Prednu cast som prihol presne do stredu aby boli rovnake vzdialenosti medzi silenblokmi vyfuku.Vyfum sa teraz hybe lahko a bez pnutia.Hluk pri 3000ot.sa rapidne zmensil.


Odpovědět

1  2  3