Fórum - Téma


Dunivý zvuk motora


Fórum Primera P11 Dunivý zvuk motora

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2  3

2007-07-10 15:52:25

Jedná sa o P11 SR20De. Výfuk je OK, vzduchový filter sviečky, olej menené. Okolo 3000 ot/min to je v oblasti od 120 km/h-130km/h mi motor nepríjemne duní. Dunenie (hluk ) sa zmenší keď povolím plyn a keď pridám tak sa zase zväčší. Nad hranicou 3000 ot dunenie prestane a motor ma normálny jemný zvuk. Išiel som viackrát v inej P11 tiež 2.0 96KW a ten dunivý hluk z motorového priestoru sa vôbec nedostavil, bola tichšia. Nevie niekto v čom by to mohlo byť, pretože cca 120-130km/h je moja cestovná rýchlosť a vadí mi to aj z toho dôvodu že v tej inej p11 bolo ticho.

2007-07-10 16:09:14

podobny pocit som mal ja pri presadnuti z Lubosh-ovej P11 2,0 96kW do mojej P11 GT, usudzoval som spociatku ze ide o charakteristiku GT. Neskor mi v Nissane odhalil Serzino ze mam zadny tlmic paradne deravy. plus mi podfukuju zvody (tesnennie) a niekde je diera aj v strednom diely (to som ani nenasiel). "Pekne" je ze uvedene mi ani po 3 navstevach a dokonca "kontrole" vyfuku nezistili inak odporuceni "odbornici" z neznackoveho servisu. Lahni si pod auto a sahni zhora na hornu stranu vyfuku, resp ho prehmataj kde dociahnes, rovnako cely vyfuk. Tam kde je to vpredu zakrytovane to zial ale bez demontaze krytov sam ani nezistis. Presne v rovnakych otackach to paradne duni aj mne, casom sa to este zhorsuje - dierocky proste rastu ale uz sa tym netrapim lebo vyfuk budem snad v najblizssich dnoch menit komplet cely. Aspon nebude prechod za celionerezovy ladeny s vacsim priemerom hlukovo neprijemny Zaujimave je ze zadny tlmic nie je zvonku nikde skorodovany a dokonca pekne strieborny, zhora ma vsak paradnu skoro 15cm dlhu prasklinu (pozdlzne, korozia zvnutra a najake tie tlaky s tym asi robia svoje)

2007-07-10 16:24:13

Dik, aspoň viem že niesom jediný s týmto problémom. Z výfuku som menil zatiaľ len zadný tlmič a vlnovec. Zadný tlmič nebol úplna šupka ale aj tak na origo v tichosti nemá, ale čo už. ten zvuk ide buď z motorového priestoru alebo z pod auta. Ako je možne že ti to u profikov na výfuky neodhalili a serzino ano. Mal na to nejakú špecialnu metodu? Rád by som to odhalil, pretože fakt v ten druhej P11 je ticho a 120-130 kmh sa da isť bez toho že by motor obťažoval.

2007-07-10 16:44:34

"profici" som dal zamerne do uvodzoviek, uz im proste neverim aj ked su mili a ochotni. proste to odflakli tym ze na to pozreli z dvoch metrov za 5sekund. ked to mas nadhlavou na stlpovom dvihaku verim ze serzino s tym nemal problem to zistit za chvilu len tym ze tam proste rukou cahol a nebal sa ze sa umaze.

Podla mna to je len vyfukom s tymi dieramio co tam mam to ani iny zvuk mate nemoze, skor sa divim ze to neprdi jak stary rozheglany zigulak ale ma to taky "tuningovy" zvuk

2007-07-10 17:10:30

Me to takhle podezrele nad 3000 dunelo protoze sem mel ucpany vystup z vyfuku uvolnenou tlumici vatou .. zkus na to taky hodit oko ...

2007-07-10 18:36:01

To asi nie, zadný tlmič výfuku som nedávno menil, jedine že je ucpaný katalyzátor ale emise som mal OK, tak dufajme že nie.

2007-07-11 10:45:14

Mne to tiez okolo 3000 zacne dunet, ale ked idem tych 130, je to zase lepsie a pri 140 uz uplne v pohode. Takze ked mam naladu ist pianko, drzim sa do 110-115 a ked nie, musim ist 130 a viac, pretoze dlhodobejsiu jazdu stodvadsiatkou doprevadzanu tym zvukom si neviem predstavit. Auto mi zospodu pozerali v servise (znackovom) hned ako som ho kupil a ich vyjadrenie bolo, ze zospodu je auto velmi zachovale a v poriadku. Navyse vyfuk by mal byt meneny, tak si velmi nie som isty, ci to dunenie moze ist odtial. Aj spoza volantu sa mi zda, ze to duni v motorovom priestore. Tak neviem.

2007-07-11 11:13:32

emisie ok by asi mohol hadzat aj pricpany katalizator. Stale viec sa tesim az bude stary kram od motora az dozadu prec

2007-08-06 20:35:21

Minuly tyzden som menil spojku a zistil som zaujimavu vec. Nielenze auto ide s novou spojko lepsie (logicke), ale dunenie motora okolo 3000 ot./min uz nie je take silne. Dokonca sa znizilo do tej miery, ze sa da cestovat rychlostou 120 km/h bez toho, aby to posadku nejako obtazovalo. Velmi ma to prekvapilo, ale za posledne 3 dni som nabezal cez 700 km a proste to uz tak neduni. Je to velmi zaujimave, co myslite?

2007-08-06 22:10:57

Je to zvláštne. Možno to fakt bolo tou spojkou, ale píšeš že ten dunivý zvuk sa len zmiernil a on by tam vôbec nemal byť, aspoň čo som išiel v inej P11 2.0 tak tam nič nedunelo. Mne sa zdá že mi to viac duní keď je motor zahriaty a tým pádom aj výfuk. Neviem, lamentovať sa asi neoplatí, keď budem mať čas začnem to riešiť tým že dám prezrieť poriadne výfuk. Inak čo by v tej spojke mohlo hučať? spojkové ložisko?

2007-08-06 22:53:46

Ja mam stejny problem u sve Almery 1.5 N16. Jiz jsem to sem do konfery daval. Mne to dela pri 3100 ot. Jsou citit i vibrace ve volantu. Dela to od zacatku, koupil jsem nove loni v dubnu. Daval jsem piezosnimace na ruzne casti motoru a karoserii v motorovem prostoru ale zdroj vibraci jsem nezjistil. Byl jsem s tim ve dvou autorizovanych servisech. V jednom uznali, ze je to problem, ale neznaji pricinu a doporucili jezdit dal, ze se to bud zhorsi nebo zlepsi. V druhem se vymlouvali, ze je to normalni protoze motor ma v tom rezimu nejvetsi zatez. Projevuje se to vyrazneji pri akceleraci nebo brzdeni motorem. Zeptal jsem se zda by si auto s takovymi projevy koupili v autobazaru a tak uznali ze to problem sice je ale resit to nebudou a mam jezdit dal jestli se to nezhorsi aby pricinu snadneji nalezli. Pak jsem byl u jednoho mechanika, ktery zkousel ohnout plech tepelneho stitu a trochu to na par dnu pomohlo. Pak jsem to zkusil jeste v Temposervisu kde to dali na valce a rikali ze zdroj vibraci je stredni dil vyfuku a jsou patrne zborcene prepazky katalyzatoru. V obou autorizovanych servisech jsem jim rikal ze vibrace jdou ze stredniho dilu vyfuku ale bez uspechu. Byl pry nekde v uchytu vypadly sroubek ale po 'oprave' problem trva dal. Zde v konfere se ozval jeden clen se stejnou zavadou a jezdil s ni ctryri roky a pak auto prodal. V servisech byl stejne 'uspesny' jako ja. Mohl by se nekde prisavat vzduch nebo netesnost. Mohl by to byt take gumovy dil na cem je vyfuk pripevneny. U Fordu Escort pomohla pri stejne zavade vymena i kdyz ten dil nebyl na pohled poskozeny. Mozna by to mohl byt i nejaky problem pri spalovani. Mne odesla po roce jezdeni lambda (15000 tis km). Zajimave bylo ze kontrolka motoru zacala svitit vzdy jen pri delsich jizdach nad 100 km. Pak po deseti startech vzdy zhasla 9jezdim hlavne kratke trasy ve meste). Jeste s tim zkusim po prazdninach neco podniknout.

Lubos

2007-08-06 23:22:14

no to je celkom neprijemne, ked to Nissan servis riesi takymto stylom. Aky subjektivny pocit vykonu ma auto. resp neskusal si maximalnu rychlost a zmerat akceleraciu na 0-100km/hod ci udaje koresponduju s vyrobcom udavanymi? To by mohol byt dovod na reklamaciu ak to nema vykon ako mat ma. Zbortene prepazky katalyzatora by vykon znizit mohli.

2007-08-07 13:09:52

to martin.sofi: Tiez si myslim, ze by to tak duniet nemalo, ale duni. Aj ked po vymene spojky vazne o dost menej. Mechanik co mi to robil hovoril, ze to bolo riadne zaprasene (co cakat ked auto ma 11 rokov), tak mu dalo pracu, kym to vycistil. Takze mozno sa dunenie zmiernilo vdaka tomu, ze sa vycistilo nieco v okoli spojky, a mozno vdaka samotnej vymene. Fakt neviem, automechanik rozhodne nie som.

2007-08-07 17:38:57

Dunieť to nemá na 100%. Bežne jazdím v inej P11 a fakt tam žiadne dunenie. Motor je tichý a vôbec neobťažuje. Ide o štandartnú verziu, nebola nijako dodatočne tlmená nič. Mne to robí niekedy viac a niekedy menej, keď sa motor zahreje tak to duní viac. Myslím že tieto dunenia, ktoré tu viacerý popisujeme nemusia mať to samé riešenie, to dunenie fakt môže spôsobovať všeličo. Ja som sa ešte ani nepokúsil zisťovať čo to je, namám čas ale dúfam že je to výfukom.

2007-08-07 19:38:24

to martin.sofi: Urcite vyfuk je jedna z moznosti. Mne sa zda, ze na mojej P11 to dunenie nezavisi od teploty motora. Kazdopadne ked zistis pricinu, urcite napis, bo ma to velmi zaujima.

2007-08-07 20:23:07

Jasne, napíšem...

2008-05-30 17:54:44

Ahoj,

tak co? Je něco nového ohledně dunivého problému?

Já mam Almeru 1,8 a příznaky jsou stejný: od cca 2700 ot/min do 3100 ot/min (na pětku mezi 100 a 110 km/h) to prostě duní. A to tak že hodně. Jsou cítit i vibrace ve volantu a v řadicí páce. Projevuje se to při jízdě na jakýkoliv rychlostní stupeň. Je to dost nepříjemný a chtěl bych se toho zbavit. Četl jsem tady, že to může bejt prasklina na výfuku tak ho zkusim prohmatat až bude kde.

2008-05-30 19:55:18

No indicie trocha naznačuju na silentbloky (uloženie motora) Výfukom to podľa mňa nebude ten som pozeral 100 krát. Zvonku dieru predsa počuť, a už som počul deravý výfuk, to by som spoznal. Zaujímave že na to trpí viacero nissanov išiel som aj v iných a v niektorých absolutne nič ticho a v iných sa to prejavovalo, nechápem. Tiež mi je divné že to ešte nikto neporiešil. Niekomu to možno nevadí alebo si to ani neuvedomuje. Marek007 menil spojku a dunenie a vibrace sa potlačili, pri výmene spojky sa musia povoliť silentbloky motora. Ďalšia vec podľa mňa to akože "dunenie" spôsouje prave ta vibracia ktorú je pritom cítiť aj napr. v pedáloch, to by tiež ukazovalo asi na to uloženie motora. Na renault cluboch podobné čosi už niektorý riešili a fakt bol často navine prave silentblok, podľa mňa nemusí byť hneď utrhnutý stačí ak je už proste povolený alebo jednoducho prestarnutý. Problém je v tom že silentbloky su na Primeru (podobné to bude určite aj s Almerou riadne drahé. Poriešiť to ale treba pretože to fakt nemá byť. Raz Serzino spomínal že na Almere sa niekto bol sťažovať na vibrácie a vraj povolili silentbloky a pomohlo to. Fakt neviem a som prekvapený že to tu ešte nikto neporiešil. Dufam že sa nam to podarí.

2008-06-01 18:39:46

serzino riesil aj take cosi ze povolil a znovu zatiahol

2008-06-02 07:21:28

OPřesně takl povolit všechny 4 silentbloky, nastartovat motor, parkrát prošlápnout, ons etrošku jinak usadí a zase dotáhnout. Samozřejmě zkontrolovat, jestli není některej uttrženej (hlavně ten na motoru an pravým podběhu). Pokdu s eto nezlepší tak hledat dál.


Odpovědět

1  2  3