Fórum - Téma


Dulezite informace pro koupi Murana


Fórum Murano I Z50 Dulezite informace pro koupi Murana

Informace o modelu: Nissan Murano I Z50


1  2

2011-09-01 08:09:40

Uz par mesicu jsem ( respektive moje manzelka ) stastnym majitelem Murana prvni generace (Z50).Vzhledem mnozstvi muran na nasich cestach je informaci na foru minimum a jelikoz pred koupi jsem mel spoustu otazek a pochybnosti , nabral jsem informace hlavne ze zahranicnich diskuzi. A kdyz uz jsem to vsechno nastudoval, tak se s Vami podelim.

Zaroven to pojmu jako pruvodce pro pripadne zajemce o koupi tohoto skveleho auta z druhe ruky.Jelikoz vlastnich zkusenosti mam zatim malo a vetsina informaci je z druhe ruky , potesilo by mne kdyby soucasni nebo byvali majitele napsali sve pripominky k memu souhrnu.

Kazdy prispevek by mel obsahovat rok vyroby (pripadne i mesic) , najete km vcetne odhadu jejich verohodnosti a informaci jestli se jedna o USA model nebo evropskou verzi. Predem dekuji.

Murano Z50 (prvni generace ) se vyrabelo pouze s 3,5 litrovym benzinovym V6 motorem vzdy ve spojeni s automatickou CVT (continous variable transmission ) prevodovkou (variator). V evrope se dodavalo pouze s jedinou vybavou, ne tak v USA kde bylo vybav nekolik.

Prodeje Nissanu Murano zacaly v roce 2003 a prvni dva roky se Murano prodavalo pouze v USA a Japonsku. Kde se model pro USA vlastne vyrabel nevim, pokud ho nekdo mate , da se to zjistit z VIN, napiste to prosim. Nicmene vetsina zahranicnich aut v USA jsou vyrobeny v USA ( kvuli dovozni politice ) odhaduji ze v USA.

Evropska verze byla vyrabena v Japonsku a dovezena pres sklad ve Spanelsku ( ktere byva uvedeno v TP jako zeme puvodu ).

Americkou verzi od Evropske rozeznate hlavne podle jineho ramecku na SPZ a tachometru v milich .

Rocniky 2003, 2004 rozhodne nebrat a to z duvodu vysoke pravdepodobnosti zasadnich a velmi drahych oprav, a to:

2003 – nekolikanasobne selhani prevodovek CVT

2004 – poruchy pohonu 4x4 , vylamane ozubeni rozvodovky – tzv. transfer case (ktera pokud mate “stesti” znici i prevodovku ) a nekdy i zadniho differencialu z duvodu vadneho spinace a ridici jednotky pohonu 4x4 , kdy zadni kola zustala trvale pripojena. Dalsim problemem zpusobujicim selhani pohonu je unik oleje z rozvodovky a differencialu – toto zrejmne plati i pro pozdejsi rocniky. Dale taktez poruchy prevodovky jako v roce 2003.

2005 – Murano se zacalo dovazet do evropy a dle dostupnych informaci oproti US verzi je na nem nekolik set zmen.

Zasadni zmenou je pridavny chladic prevodovky, ktery ale EU verzi pripravil o predni mlhovky.

Otvory ktere po nich zbyly primo lakaji k zabudovani denniho sviceni, ale ja bych to nedelal, prave kvuli chlazeni prevodovky. Dalsi zmenou jsou napriklad posilene brzdy , ci dokonce silnejsi plechy karoserie plus jiny software prevodovky a pohonu 4x4.

Nevyhodou EU verze z roku 2005 je krome jiz zminenych mlhovek (drobnost) ,nedostupnost CZ & SK mapy pro vestavenou navigaci – jde pouze zapadni evropa.

Od roku vyroby 2006 je dostupna i CZ mapa, nicmene hlasove pokyny si muzete zvolit pouze nemecky ci anglicky.

Proste tak jako u kazde jine vestavene navigace ktera ma uz par let to stoji za ….. a prenosna navigace je lepsi.

Do US verze evropske mapy nedate – jina elektronika. Nektere US verze maji palubni pocitac misto navigace a tim padem nemaji ani couvaci kameru.

Placeny update pro mapy najdete zde:

http://www.navigation.com

Od roku 2005 klesa poruchovost prevodovek a pohonu ( i u US verzi ) na beznou uroven (srovnatelnou s jinymi automaty). Proste po…. se to muze ale uz to neni standart.

Nejake pripady jsou hlaseny az do roku 2007 kdy vyroba Murana Z50 konci, ale neni to horsi nez u jinych znacek / modelu.

Z toho co jsem vycetl by i tak EU verze mela byt v tomto ohledu spolehlivejsi (hlavne diky provednym zmenam ) ale mozna je to dano i vetsim mnozstvim Murana provozovanych v US nez v EU nebo vetsimi najezdy v US + pouzivani k tazeni vleku (“bezna” vybava US domacnosti vlek + lod ) v kombinaci s horsi udrzbou (kvalita oleju, nezkusenost s CVT prevodovkami v okamziku uvedeni na trh) .

Berte to jako namet do diskuse.

Rok 2003 – 2005 trpel na selhavajici alternatory – po rozsviceni kontrolky dobijeni se auto stane nepohybivym behem nekolika minut – diky automatu. Na toto ovsem byla svolavaci akce a dobre servisovane Murano ma jiz opraveny dil.

Dalsi svolavacka byla na spony drzici jednotlive dily sani pohromade – dochazi k uvolneni napriklad diky manipulaci s vzduchovym filtrem nebo otresy a naslednemu prapodivnemu chovani motoru a prevodovky (nahodna ztrata vykonu atd.).

Dale se dodatecne montoval plastovy kryt pred nadrz jelikoz odletavajici kameni poskozovalo benzinovou nadrz – pravdepodovne nehrozi na beznych cestach.

2006, 2007 , navigace ma jiz CZ & SK mapu, nicmene jazyk zustava je ENG & DEU

V roce 2008 nastupuje dalsi generace Murana oznacovana jako Z51 ktera ma opet 3,5l V6 benzinovy motor nebo 2,5l turbodiesel puvodem z Renaultu – coz trochu vyvolava pochybnosti jestli je diesel nejaka vyhra.

Dalsi “tezka” zavada ktera provazi Murana ( dle mych informaci jen US verze, mozna taky EU verze s LPG ) je zhrouceni struktury katalyzatoru vlivem prehrati . Keramicke mikrocastice se nasledne dostanou do spalovaciho prostoru motoru kde poskrabou steny valcu coz zpusobuje nadmernou spotrebu oleje ustici v GO motoru nebo jeho vymenu.

Pokud se vam tedy rozsviti kontrolka motoru / emisi – na nic necekat a resit. Pokud mate kod poruchy ukazujici na zavadu katalyzatoru ci lambda sondy – zkontrolovat katalyzatory v blizkosti vyfukovych svodu.

Pokud mate nekdo pristup do databaze Nissanu, stalo by za to vedet jestli maji originalni katalyzatory v US a EU ruzna objednaci cisla.

Trochu oleje pod zaparkovanym autem je taktez nutno resit okamzite - viz vyse zminene poruchy prevodovky / rozvodovky.

Vyrobce povazuje napln rozvodovky a differencialu povazuje za dozivotni a doporucuje pouze kontrolu hladiny, myslim ze preventivni vymena co 30 – 50 tkm neuskodi. Objem je to maly ( okolo 2x 0,5 l) a pro klid duse se to vyplati. Nezapominat pravidelne menit pozici kol (predni na zadni a zpet ) tak aby bylo zachovano priblizne stejne opotrebeni ( a obvod kola ) na vsech 4 kolech – snizi se tim namahani rozvodu 4x4. Vyvarujte se take pouzivani “4x4 lock” na nekluzkem povrchu (suchy asfalt).

Pro napln prevodovky je doporucena vymena podle diagnostiky Nissan (EU verze), pokud neni diagnostika k dispozici je interval vymeny 90 tkm. Tady bych asi nevahal a po 90 tkm napln vymenil i kdyz financni narocnost bude vysoka . Mela by se pouzit pouze original kapalina NS-2 coz kapalina jineho slozeni nez pro klasicke automaty, pricemz je ji potreba vice nez je objem prevodovky (kvuli vyplachnuti – vice nez 10 l) , pricemz 1l stoji pres 1000kc. Neoriginalni napln bych asi neriskoval, pokud mate nekdo jinou zkusenost , napiste.

Napln se kontroluje za tepla, a ma mit naprosto cirou barvu (jako voda ). Pri znecisteni vodou bude mlecna, pri vysokem optrebeni prevodovky ztmavne. Kontaminaci jinou kapalinou poznate taktez dle barvy.

Dalsi castou zavadou je zlomena konstrukce ramu sedacky. Navod na opravu naleznte zde:

http://www.youtube.com/watch?v=IMSVbJqGvKw

Zastavba LPG

najit Murano prestavene na LPG neni zadna vzacnost, jak je to ale se spolehlivosti je otazka. Na forech lze najit nekolik majitelu kteri prestaveli Murano na LPG a motor byl po 30 tkm v haji. Jsou vsak i takovi co hlasi pres 100 tkm bez problemu. Muze to zaviset na kvalite prestavby a naladeni LPG systemu, nebo taky na tom jak kdo jezdi. Temer vsechna LPG auta bez rozdilu znacky trpi na zaklepavani ventilu do hlavy valcu at uz to firmy co se zivi prestavbami priznaji nebo ne . Nektere modely aut vice nektere mene. Muze byt, ze kdo jezdi s LPG v klidu a provadi pravidelnou udrzbu (vc. ventilovych vuli ) zazije bezproblemovy provoz. Kdo ale s LPG chce jezdit jako zavodnik , velmi pravdepodobne splace nad usporou.

Nekteri upravci jsou si toho vedomi a LPG prepina zpet na benzin po prekroceni 4000 ot/min. Ventilu je tam celkem 24 a jsou velmi teplotne namahany, zejmena pri vytocenem motoru .

Pokud mam spravne informace u Murana se situace jeste vice komplikuje tim ze ventily nemaji hydrostely a vule se musi pravidelne kontrolovat a serizovat – pokud to nedelate , na provozu na benzin si to motor necha libit dlouhou dobu, na LPG ovsem dochazi ke zvysenemu namahni ventilu a ventilovych sedel diky pomalejsimu horeni za vyssich teplot a prohorivani LPG pres ne zcela dovreny ventil.

Dalsi problem muze byt zvysene tepelne namahani katalyzatoru pri provozu na LPG vedouci k naslednemu zhrouceni keramicke vlozky a poskozeni motoru jejimi casticemi – viz vyse.

Vyrobce jednech z nejdraszich LPG systemu PRINS ma Murano na “cerne” listine kvuli zaklepani ventilu pri ujeti mene nez 100tkm: Odkaz zde:

http://www.motor-talk.de/....html?attachmentId=568175

Predpokladam ze kazdy kdo Murano provozuje o LPG aspon nekdy premyslel, takze kdo mate napiste svoje zkusenosti, vcetne poctu ujetych km na LPG, jakym jizdim stylem, kde udelali prestavbu , za pouziti jakych dilu, atd.

Kategorie N1

  • pozor pri koupi , nektera Murana prodana u nas byla v kategorii N1 a tudiz krome toho ze jsou homologovana jako nakladni maji vzadu jen 2 bezpecnostni pasy

.

.

.

Proc koupit a proc ne aneb plusy a minusy.

Vyse popsaneho se nelekejte, pokud clovek dobre hleda, daji se najit podobne katastroficke scenare temer o jekemkoliv aute.

Plus

Motor a prevodovka - nadherne sametovy chod a naprosto hladke razeni s dostatkem sily kdykoliv je potreba. Razeni je naprosto spickove.Srdce technika jasa. Pokud uvazujete o koupi, bezte se kousek projet – a budete rozhodnuti.

Ticho v interieru

Velmi pohodlne sedacky – nekdo si stezuje na slabe bocni vedeni , ale je treba si uvedomit ze Murano neni ani zavodak (i kdyz vykon k tomu laka) ani terenak (i kdyz ma 4x4 ) – je to proste crossover . Ja si vylozene uzivam faktu ze pri lehke noze a 90 km/h motor sumi okolo 1300 otacek ( a jsme zpet u motoru a prevodovky ). Pri tomto stylu se da jezdit i za 9,5 litru vcetme maleho podilu mestskeho provozu. Jinak pocitejte okolo 12 l.

20 l/ 100 jak je popisovano v recenzi na autorevue je nesmysl, nebo maximalni vyuzivani potencialu motoru a brzd.

Skvele audio – patrne souvisi i s tichem v interieru, v diskuzich si obcas nekdo stezuje na kazetovou mechaniku – ze vypada obstarozne – ja jsem rad ze tam je , skvele doplnuje CD menic na 6 disku. Ten sice neumi mp3, da se ale dokoupit mp3 adapter.

Obrovsky ulozny prostor mezi prednimi sedadly.

Jiste jizdni vlastnosti .

Couvaci kamera

Velka nadrz

Minus

Prapodivna konfigurace EU vybavy – zejmena chybi vnejsi teplomer a hodiny (ty jsou sice na navigaci ale pokud mate vypnuty display je to k nicemu ). Nema automaticke zapnuti svetel a automaticke sterace

Nehezky klic bez sklapeni

Horsi parkovani ve meste

Celkove hodnoceni – velmi spokojen.

2011-09-06 21:31:58

Ahoj Miku, stejně jako Ty jsem (respektive moje žena je) stastným majitelem Murana. Díky za zajímavej článek. Spoustu věcí, co zde píšeš mohu potvrdit, i když jsem tak pečlivě nebádal před koupí jako Ty. Naše Murano je vyrobeno ve Francii. Trochu jsem se zhrozil, když jsem to zjistil, ale teď to něják neřeším. Kupoval jsem s 43 tis. km za zajímavou cenu. Nicméně doufám, že mělo opravdu jen těch 43 tis. Od dubna letošního roku jsem najel cca 6 tis km a spotřeba je kolem 13,5 l na 100km. I proto se rozmýšlím nad přestavbou na LPG. A popravdě mě trochu vystrašila informace o zničeném katalizátoru a keramice, která se může dostat až k válcům. To trochu nechápu, protože jsem myslel, že katalyzátor je až součástí výfukového potrubí a nevím, jak by se ty částice dostaly zpět "proti proudu" Ale možná se mýlím. Každopádně do přestavby na LPG asi na 90% půjdu. Psal jsi info o seřizování ventilů a stejně podstatnou informaci uvádí i majitel firmy, kde budu přestavbu dělat. Pokud Tě trochu LPG zajímá, je zde i skvělá diskuse a neúnavě odpovádající provozovatel www.autolpg.cz Myslíš, že seřízení ventilů je schopen provést i neautorizovaný servis? Jinak ve svém okolí mám známého s Nissanem Maxima (150 tis na LPG bez problémů) a Mondeo (zatím jen cca 30 tis. bez problémů) - oba třílitrové motory. Jaké máš zkušenosti se studeným motorem? Mám pocit, že když ho přišlápnu, tak mi dává najevo, abych se zklidnil a chvilku počkal, až se zahřeje. Další zkušenost byla s CVT - přidávám plyn podle zvuku motoru, slyším, že otáčky jsou nízké, tak ještě přišlápnu a vlítnu do zatáčky obvzlášť rychle. Asi po týdnu jsem si zvykl na vlastnosti variátoru, kdy se v jednom okamžiku snižují otáčky a auto zrychluje i při jízdě do kopce. Jinak ještě jeden poznatek. Ve velkém TP jsou zapsány pneumatiky s šíří 225. K muránu jsem dostal zimní 235, ale majitel je neměl zapsané v TP. Zapsání se mi podařilo, ale dalo to fušku. Kdyby někdo potřeboval info, poradím jak na to. Teď už letím, zatím ahoj, Petr

2011-09-07 20:03:59

To: Klinger

Myslim ze i tvoje Murano bylo vyrobeno v Japonsku, pokud VIN zacina JN1. To co pisou v technicaku jsou blbosti. Ja jsem mel driv Almeru, v technicaku napsano ze vyrobeno v Holandsku a pritom vyrobena v Anglii, ted Murano, napsano ze vyrobeno ve Spanelsku (a nebo snad taky Francie ??? – ted nevim ) a podle VIN z Japonska.

VIN dekoder zde :

http://nissanhelp.com/diy/common/nissan_vin.htm

Rozbita keramika z katalyzatoru se proti proudu dostane tak ze v motorovem cyklu je moment kdy jsou castecne otevreny zaroven saci i vyfukove ventily – je to takovy “vnitrni EGR ventil” – kvuli snizeni emisi a recirkulaci spalin. Vzduch proudici ze sani do valce tak strhava zpet i cast spalin z vyfukoveho potrubi .

Je ale mozne ze mame jiny katalyzator nez americke verze – chtelo by to nekoho kdo ma pristup do katalogu ND, pro overeni.

Ventilove vule urcite seridi i sikovny garaznik a s velkou pravdepodobnosti pecliveji nez

v autorizovanem servisu – servisni manual se da stahnout na netu , ale nastaveni vuli jsem jeste teda jeste nestudoval.

LPG jsem jeste zcela nevyloucil – jdu si precist diskusi z tveho odkazu. Mas od nich nejakou cenovou nabidku ?

Jeste mi vrta hlavou jezdeni ( prestavba )na E85 (ethanol) – maji ho u nas na pumpe o 10kc lacinejsi nez natural.

Teplota horeni je nizsi nez na benal ( bezpecne pro motor a katalyzator ),prestavba nekomplikovana , ma to (E85) ale mensi “energetickou” hodnotu nez benzin, tak ze to urcite bude vic zrat – otazka je o kolik- jestli se to vubec vyplati.

Navic starty za mrazu jsou asi problem.

Nejake odkazy zde:

http://www.automedik.cz/palivo-prestavby-e85.html

http://www.bioethanole85....-o-e85-aneb-kde-je-pravda

http://hmfuel.cz/e85.html

Murano prestavene na E85 k videni zde:

http://www.youtube.com/wa...wO6qTx370&feature=related

V Brazilii na to jezdi vetsina aut – jenze jim tam nemrzne ze?

Dve prestavene Murana na LPG jsou tady v galerii (mam to k nim kousek ) :

http://www.auto-plyn-lpg.cz/

K dotazu na jizdu se studenym motorem a tezkou nohou na plynu ti asi nic nereknu, ja s tim jezdim skoro porad ( kdyz mi to manzelka pujci ) jenom na zvyseny volnobeh

Tezkou nohu si nechavam do turbodieslu v druhem aute.

2011-11-14 21:39:27

Zdar Miku, tak naše Murano dostalo LPG. Jak jsem psal, nechal jsem si instalaci provést u pana Čadka v Brně. Není to extra příjemný pán (možná podle toho jak se vyspí), ale ti jeho kluci na dílně to mají v ruce a instalace, dle mého pohledu, je precizní. Našel jsem pár detailů, které by jinde možná neřešili. Cena 38.000,- včetně Flash Lube. Nechal jsem si ho tam dát i když mi p. Čadek říkal, že je to zbytečné. Kluci na dílně mně ale naopak FL doporučovali. Na výkonu je provoz na LPG poznat minimálně. Spotřeba na benzin byla 13,7 l a po instalaci LPG byla spotřeba 20! To jsem myslel, že omdlím. Ale pak stačilo vyměnit vzduchový filtr, který snad nikdy nikdo neměnil a spotřeba šla na 15l, což je už super a jsem fakt hodně spokojen. Mám nádrž 54l, do které se vejde cca 43l. Mohla být i větší cca 62l. Svíčky zůstaly původní. Tankování je ukryto pod víčkem nádrže benzinu. Plyn v interiéru cítit není. Jen pokud něco upustí přetlakový ventil a stojíš venku, je něco málo cítit. Ale jen vyjímečně.

A k ethanolu : Kamrád ho načerpal do Pajera 3,5l, ale bez jakéhokoliv přenastavení motoru. Autu se ztratil hodně výkon, jak jsi psal a vzrostla spotřeba. Z ekologického hlediska by mě ještě lákalo CNG. Pouze jsem zaslechl, že celé zařízení je dost těžké a prodražuje se tím provoz auta. Měj se, ať se daří, Petr

PS: kontroloval jsi už mazání převodovky?

2011-11-14 22:23:12

Tak at to jezdi. Cena dobra, co to je za zarizeni (vyrobce prestavbovych dilu pro LPG) ?

V prevodovce jsem jenom kontroloval jestli tam je kapaliny dost a manzelka dostala instrukce ihned hlasit pripadny unik jakekoli kapaliny. ( Popravde, ona by stejne olej na betonove dlazbe odhalila ihned a zadost o okamzitou napravu by byla pripojena ).

Pry se s LPG musi jeste na nejake doserizeni po 1500km, rikali ti to taky ?

Dik za info.

2011-11-24 23:00:52

Ahoj Miku, zařízení je sekvent s přístřikem benzinu (u mě nastaveno od 4000 otáček), výrobce, resp. dodavatel Elpigaz, Původně jsem byl zapálený pro holandské výrobce, třeba Prins, ale Italové prý tyto systémy umějí nejlépe. Seřízení je po 1500 km, jak píšeš, ale pokud v autě nic vyloženě nezlobí, tak se provede jen kontrola, zda vše těsní jak má a asi si i přečtou řídící jednotku. Petr

2011-12-28 10:36:05

Hello Mike!

Vaše info o vozidlu Murano jsou opravdu pravdivé a já jsem názorná ukázka. V roce 2004 jsem koupil Murano v USA a letos jsem si ho dopravil do Čech. V roce 2010 jsem měl velký problém s převodovkou a i když už nebylo vozidlo v garanci, dostal jsem novou aniž by mě to něco stálo. Rád bych se Vás ale na něco konkrětního zeptal.

Snažím se totiž toto vozidlo přihlásit a obdržet české značky. Je to horror. Obdržel jsem od zástupce Nissan sales pro Českou Republiku Výpis technických údajů ale bohužel tam chybí klíčová info v podobě:

pod kolonkou Emise: Předpis EHK OSN č. ....... a nebo Směrnice EHS/ ES č. ......

Marně se snažím tuto info získat abych se mohl podrobit technické prohlidce . Pokud je toto info veřejně dostupné, kde bych to mohl získat. Ani Dekra Praha mi nebyla nápomocná a u technického ústavu v Praze prej drží vozidla i 6 týdnů a chtějí majlant peněz. Pokud máte nějaké info na koho se obrátit budu Vám velice vděčen.

S pozdravem a přáním úspěšného roku 2012, Jaroslav G.

2011-12-28 11:40:07

Udaje z meho TP:

Emise:

Předpis EHK OSN č. .......kolonka nevyplnena

Směrnice EHS/ ES č. ......2002/80A

Snad to pomuze

2011-12-28 17:12:07

Ahoj Miku,

prosím Tě, teď v zimě řeším záležitost 4WD. Kolik máš prosím Tě aktivních režimů, resp. kolik jich můžeš přepínat? Po stisknutí tlačítka Lock se mi rozsvítí kontrolka 4WD a s autem to malinko škubne. To je ok. V manuálu ale píší o automatickém rozkládání pohonu mezi přední a zadní nápravou. To se děje zcela automaticky bez jakéhokoliv zapínání? Pokud při rozložení pohonu mezi zadkem a předkem dochází, tak mi tam chybí kontrolka, která mi oznamuje, že se tak opravdu děje. Něco jako signalizace ESP.

Jinak jsem zkoušel vyjet všude možně po stráních smokrým sněhem a je to paráda. Na kluzké silnici zase tak spokojený nejsem s tím, jak ulítává zadek, ale možná mám strach a chtělo by to občas v zatáčce víc plynu, aby se krom ESP projevila asistence 4WD. Bohužel mám širší zimní pneu, než by mělo být, což je asi také znát. Mám najeto přes 400tis na osobácích ala Octavie, C-Max, ale hledám to kouzlo tzv "čtyřkolek" - zajímalo by mě, zda naše 4WD je ekvivalentem pohonu quattro u Audi. Měj se, Petr

2011-12-28 18:52:08

Mam to jako ty, automaticke pripnuti zadniho nahonu v pripade prokluzu bez moznosti vypnuti a bez indikace = 4WD prepinac v poloze vypnuto a 4WD trvale zapnuto - to ale funguje jen do nejake nizke rychlosti ( viz navod ) i kdyz kontrolka sviti dal.

Myslel jsem ze odjezdime zimu na univerzalnich pneu, ale nepujde to, na zmrzle ceste to taky klouze jak cert (pri brzdeni a zataceni) , objednal jsem dneska zimni gumy.

2012-06-19 18:06:07

Miku, jeden dotaz off-topic - nejsi náhodou z Dobříše?

A teď k tématu poškození motoru částicemi z katalyzátoru - mně se bez zjevné příčiny rozsvítila kontrolka motoru při cca 95000 km. Byl jsem ve značkovém Nissan servisu, tam to píchli na počítač a řekli, že hlásí chybu katalyzátoru. Nebyli schopni říct, kterého, což mne překvapilo, prý se to musí rozebrat. Ale zároveň mi řekli, že pokud se smířím s trochu vyšší spotřebou, klidně s tím můžu dál jezdit. Najel jsem od té doby skoro 10000 km a když jsem si včera náhodou přečetl tvůj příspěvek, tak mne polilo horko. Hned jsem běžel zkontrolovat hladinu oleje, ale ta se zdá ok. Nicméně začínám pociťovat silné nutkání ten vadný kat vyměnit...

Je možné, že takovou zásadní informaci ve značkovém servisu nevědí??? Asi naivní otázka, že. Originál katalyzátory jsou drahá hračka, v US se dají sehnat daleko levněji, ale zase se bojím, aby tam nebyly třeba o 2 mm posunutý díry a už to nepůjde namontovat. Nemáte s tím někdo zkušenost?

2012-06-20 12:06:52

Ne z Dobrise nejsem (jsem na druhem konci republiky), vlastni zkusenost s katalyzatorem taky nemam, to co jsem tady napsal je souhrn toho co jsem vycetl na jinych forech (PL,D, US). Zkus jeste podivat na polske aukro (allegro.pl) jestli kat nesezenes tam - je tam spousta dilu.

2012-06-20 22:52:54

Nechapem,ako ti nemohli urcit o ktory vadny cat sa jedna.Pri zavade cat pri kode zavady je napisane ci sa jedna o bank 1 ,alebo 2. Bank1 je cat zadnych valcov a cat 2 je cat pri chladici.Ked,odide cat na 90% je to cat1.zadny.

2013-05-19 11:01:37

Aká je vlastne záruka na CVT? Podľa zahraničných for je predlžená na 10 rokov resp. 120 000 míľ. je to tak aj v EU? Možno preto Vám ju vymenili zadarmo " po záruke "...

http://www.nissanassist.c...ProgramDetails.php?menu=2

2013-11-06 20:20:23

klinger: Ahoj Klingere,chtěl jsem tě požádat o radu a hlavě o tvé zkušenosti s LPG.

mám možnost si koupit Nissana Murano ,samozřejmé 3,5 l,r.v. 2005.NAJETO 118000km.

Mám ho momentálně doma na vyzkoušení a mám najeto s tímto Muranem cca. 1500km.

Vše co tady popisujete za prožitky s tímto autem je pravda-jsem stejně nadšen jako vy.A to jsem nezažil zimu s tímto vozem.Měl jsem už čtyřkolky-4matic -mercedesa a A6,takže nějaké zážitky mám, ale toto je něco jiného.

Jediná možnost pro mě ale je ,toto auto postavit na LPG,najed

u dost asi 40 -50 tis. za rok,tak to nemůžu živit s benzinem.Chtěl jsem tě poprosit ( nebo kohokoliv na tomto blogu) o zkušenosti s LPG ( i negativní!?), budu vděčen za vše.

Děkuji za pomoc a informace.

LP69

2014-04-25 13:51:39

mike72: Kluci, katalyzátory jsou stejné, jako na amerických. Kontroloval jsem čísla. Mně začala svítit kontrolka, už při provozu i na benzín. (180 000 km) Motor měl malý výkon, převodovka často podřazovala. Tak jsem tu zasranou keramiku rozbil tyčí a vysypal ven . Lidé si myslí, že jim odchází převodovka, že ty variátory jsou špatné, ale příčina je v katalyzátorech. Dal jsem LPG, Lovato, JLM přimazávání ventilů a najel jsem 20 000 km. Vše OK. Jo, velká spotřeba oleje při provozu na LPG, od začátku, motorového. To máš tak, každé auto žere olej, čím více válců, tím větší spotřeba. Při provozu na tekutá paliva se ti část paliva při kompresi dostává do olejového prostoru a úbytek se zčásti kompenzuje palivem. Ale u plynu? Tam se nic nekompenzuje, tam olej v Muranu ubývá 2x více na plyn, než na benzín. Jinak jsem v autě divoch, když jedu v naší Alfě, ale Murano s variatorem mne svádí k velmi plynulé jízdě. Spotřeba LPG 14 l/100 km. To je jakoby 6,5 l nafty? Je to tak, že jo? (cenově) Kamarádi mají Tuaregy, tam to žere 9-10 l nafty a ty benzínové 14-15 l. Murano je takový svižný luxusní stále mladý "sporák"

aaares, 2014-04-25 13:51:39 napsal:

mike72: Kluci, katalyzátory jsou stejné, jako na amerických. Kontroloval jsem čísla. Mně začala svítit kontrolka, už při provozu i na benzín. (180 000 km) Motor měl malý výkon, převodovka často podřazovala. Tak jsem tu zasranou keramiku rozbil tyčí a vysypal ven .. . Lidé si myslí, že jim odchází převodovka, že ty variátory jsou špatné, ale příčina je v katalyzátorech. Dal jsem LPG, Lovato, JLM přimazávání ventilů a najel jsem 20 000 km. Vše OK. Jo, velká spotřeba oleje při provozu na LPG, od začátku, motorového. To máš tak, každé auto žere olej, čím více válců, tím větší spotřeba. Při provozu na tekutá paliva se ti část paliva při kompresi dostává do olejového prostoru a úbytek se zčásti kompenzuje palivem. Ale u plynu? Tam se nic nekompenzuje, tam olej v Muranu ubývá 2x více na plyn, než na benzín. Jinak jsem v autě divoch, když jedu v naší Alfě, ale Murano s variatorem mne svádí k velmi plynulé jízdě. Spotřeba LPG 14 l/100 km. To je jakoby 6,5 l nafty? Je to tak, že jo? (cenově) Kamarádi mají Tuaregy, tam to žere 9-10 l nafty a ty benzínové 14-15 l. Murano je takový svižný luxusní stále mladý "sporák" ..

2014-05-04 13:53:48

aaares: Dobrý den prajem, chcem sa spýtať, že ktorý katalizátor treba rozbyť, predný aktývny alebo zadný pasívny.

2014-05-04 18:51:37

Mně ta kontrolka někdy svítí a někdy zase ne, podle toho, kde beru benzín. Poprvé se rozsvítila po načerpání Supertech 95 u Agipu, pak občas zhasla a zase rozsvítila, nedávno jsem párkrát čerpal u těch samoobslužných pump, které jsou u Ikey, a kontrolka na delší dobu zhasla. Teď jsem vzal ten Supertech 95 u Agipu a zase svítí. Zatím to neřeším.

petr69, 2014-05-04 18:51:37 napsal:

Mně ta kontrolka někdy svítí a někdy zase ne, podle toho, kde beru benzín. Poprvé se rozsvítila po načerpání Supertech 95 u Agipu, pak občas zhasla a zase rozsvítila, nedávno jsem párkrát čerpal u těch samoobslužných pump, které jsou u Ikey, a kontrolka na delší dobu zhasla. Teď jsem vzal ten Supertech 95 u Agipu a zase svítí. Zatím to neřeším.

2014-05-04 19:01:14

petr69: Ja som len nedávno kúpil Muráno, má už najazdených198000 km, a o týžden mi donho idú montovať plyn Landy Renzo, zatial mi žiadna kontrolka nesvietí, prevodovka radí pekne, len by som chcel obíjst ten problém s katalizátorem, preto by som chcel dopredu vykuchať, le neviem, ktorý mám vykuchať, či obidve alebo stačí len jeden z nich,

2014-05-04 19:22:45

petriko3: A není lepší ta přestavba na ethanol? Někdo to tady v diskusi chválil. Uvažoval jsi o tom? Pokud ano, proč jsi se nakonec rozhodl pro plyn?


Odpovědět

1  2