Fórum - Téma


DPF off


Fórum Qashqai J10 DPF off

Informace o modelu: Nissan Qashqai J10


1  2  3  4

2013-03-07 13:34:01

ad potřeba: při vypalování DPF je noromální, že roste okamžitá spotřeba až o několik litrů

2013-04-07 21:35:02

Tak se mi dneska rozsvítila kontrolka DPF v centru Brna. Při dalším nastartování jsem prostě pomalu jel domů (okraj), po cca 3km, kdy jsem držel otáčky nad 2000 a myslím že jsem rozjel přes 60km (motor už se zahřál - mám na zimu zalepenej chladič) - započala regenerace (rapidní nárůst okamžité spotřeby). Následujícíh 8km jsem se ploužil 50km/h na 3, tempomatem, 2100 otáček, když sem viděl semafor, či potřeboval zpomalit, dal jsem 2ku a 2400 otáček. Za 10-11 minut, po ujetí 8km kontrolka zhasla, okamžittá spotřeba okamžitě klesla. Průměrná rychlost při regeneraci pod 50km/h,průměrná spotřeba během regenerace podle pp (čistě regenerace, bez ohřevu motoru) - 18l/100km - ujeto 8km - Takže - není problém regenerovat i jízdou po městě, na semaforu je dobré držet otáčky na 2000. cena regenerace - nafta za 55Kč, - a to jsem samozřejmě ještě dojel, takže reálně jsem přeplatil tak 35-40 Kč...

Rozhodně lepší, než v servisu

2013-07-08 06:56:55

tak 2.7. STK s odstranenyn DPF bez problemov - dymivost 0,34 mohla byt az 1,03

2013-10-07 18:40:24

Zdarec

Mám problém:

Rozsvítila se mi kontrolka DPF - ale měl jsem před sebou pár krátkých jízd a pak cestu na chatu. Řekl jsem si, že regenerace proběhne cestou na chatu. Nicméně, jak to bývá, když jsem ráno nastartoval, ukázalo na mě auto prostředníček (kontrolku motoru) a cestou na chatu, přes všechny splněné podmínky, regenerace již neproběhla.

Já vím, že jsem s autem jezdil záměrně pomaleji, aby se regenerace ani nezačala spouštět - před mou cestou na chatu.

Tedy otázka pro někoho, kdo do toho trochu vidí - podle mě by mělo stačit resetovat závadu, protože v DPF problém nemám, ten je jen způsoben záměrným odkládáním regenerace DPF - a pak zregenerovat normální jízdou. ?

Díky

2013-12-25 17:39:17

zdravím všechny majitele qq. mám tohoto nissana o února loňského roku a jsem spokojen. pročítám tu vaše zkušenosti a postřehy / nadávky a urážky vynechávám, ty prostě k internet forám bohužel patří / a rád bych taky přispěl svými postřehy. prvně mě hodně překvapuje spotřeba - pohybuji se dlouhodobě průměrně kolem 6,5 l na naftě dvoulitru dci a to to auto nijak nešetřím - proto mě překvapuje že čtu spotřeby kolem sedmi a osmi litry. není to jen z důvodu krátkodobých měření? častého zresetování měřiče spotřeby?

a samotný dpf filtr - loni v únoru auto mělo 112 tisíc. letos v prosinci jsem na nějakých 183 tisísích ujetých kilometrech. až do letošního prosince jsemkromě kontrolky nevěděl o tom že filtr existuje. no a jednou ráno po absolvování ranních kolon směr zaměstnání kontrolka blikla. okamžitě jsem se snažil vymotat z města na okresky a na klajdovce na kopcích jsem se snažil o vyvolání rekuperace.po půlhodinovém ježdění se mi to nepovedlo. od té doby se mi filtr zanáší a stojím před otázkou zda jej vybagrovat a přehrát softvare vozu či jít do výplachu dpf filtru. aktuálně stojí nový filtr 41 tisíc a to není ta cesta kterou chci jít. samozřejmě už mě to vyhodilo i kontrolku chyba motoru a nyní jsem i ve fázi snížení otáček motoru. - na základě mých zkušeností si myslím že se ještě několikrát dá vyvolat rekuperace dpf filtru ale není to řešení které bude fungovat neustále. u každého filtru pravděpodobně přijde den D kdy oznámí že dál nerekuperuje a řidiči poraď si. tento den D se dá oddálit prevencí v podobě jízd na delší vzdálenosti ,oleji v motoru podporující regeneraci dpf filtru. já nyní v následujících dnech vyzkouším vymontování dpf filtru a jeho výplach - inzerují 90 procent učinnosti této metody. pokud ani toto nezabere - tak jde ven....

2013-12-25 18:59:32

milan2b5: Odmeraj si termočlanok za filtrom,dost často odide a potom sa stale spušta regeneracia nevie sa bez neho ukončit.

2013-12-25 19:39:31

sjaro: zaměřím se v pondělí na to. jen tomu moc šancí nedávám protože podle výpisu z jednotky neustále sazí ve filtru přibývá a rekuperace je učinná jen minimálně. taky mě servisáci vysvětlují že pro vyvolání podmínek rekuperace nejsou primární otáčky a rychlost ale rychlost a zatížení motoru - logicky zahřátí na požadovaný teplotní rozsah. díky tomu prý rekuperace v zimním období bývají problém.

2013-12-25 20:08:48

milan2b5: Najvačši problem je že ho neodpali tak že preruši obvod ale posunie rozsah

2014-02-06 10:28:08

tak se chci ještě podělit o problému s filtrem DPF / FAP.

celý problém jsem si způsobil pravděpodobně sám když jsem v servise odkýval výměnu motor oleje který neměl klasifikaci C3.

důsledek. filtr nebyl schopen vypálit saze a i přes "vypalovací jízdy" došlo k přejití motoru do nouzového režimu.

řešení - vyříznutí filtru , jeho výplach , navaření zpět, výměna motor oleje a smazání chyb na diagnostice nissan.. náklady 13 000,- .....

ujety 4000 km bez problémů.

2014-02-06 20:24:57

milan2b5: zdar

K té spotřebě: Pokut počítáš spotřebu podle palubního počítače, může to být důvod, proč jezdíš za málo. Mě palubní počítač ukazuje běžně míň než je skutečnost. Je potřeba počítat podle tankování a ujetých km. klidně to může být i 0,5l/ 100km rozdíl.

Moje spotřeba je průměrně 7l v létě, a 8l v zimě - měřeno na nádrži a kilometrech, dlouhodobě to tak vychází (ale PP rád ukazuje méně).

Já jezdím dost město a kratší trasy.

Moje QQ je +2 a 4x4 ... tedy o cca 200kg těžší, než obvyklá krátká dvoukola s 2.0dci.

Když zohledníme nějaké ztráty v diferenciálu a podobně - tak když je auto o 12% těžší, tak zvětšit spotřebu o 12% z 6,5 je rázem 7,3, a když připočteme 0,5l za odpočet z palubního počítače, tak spotřeba těm mejm 8l/100 docela odpovídá .

Jinak k tomu oleji ... když jsme já a cico tvrdili, že není důležitá viskozita, ale třída oleje, tak jsme od některých dostali po tlamě. Takže děkujeme za potvrzení

2015-09-12 22:29:14

milan2b5: ahoj, myslim ze problem bude opravdu v te spotrebe 6,5l. Mel jsem stejny problem ale po rozsviceni kontrolky me v servisu rekli ze jezdim v nizkych otackach.proto sestku uz radim jen na dalnici a jezdim v otackach pres 2....od te doby klid a spotreba 7.1l dlouhodoba.Spis me trapi ze kdyz se sepne regenerace tak vubec nechce vypnout. Nevite nekdo po kolika km cca vypne? Me se vypne az po vypnuti motoru.....dekuji

2015-09-14 11:10:59

truhlar: Ahoj, mě se DPF kontolka rozsvěcuje cca 1x za 4 měsíce - většinou jezdím jen do práce 12km tam a 12km zpět. Občas nějaký ten výlet. V zimě a v létě dovolená v řádech tisíců km. Takže si jsem vědom, že můj režim jízdy není pro 2,0 s DPF to nejlepší.

Vždy, když se mi rozsvítí kontrolka, tak vynuluji počítadlo km a měřím si pro zajímavost ujetou vzdálenost, dokud mi kontrolka sama nezhasne. Snažím se vždy držet otáčky nad 2.000 km a rychlost pokud možno nad 60 km/hod. Samozřejmě že na křižovatce zastavím -:). Zatím mi vždy kontrolka sama zhasla do max. 25 km (někdy i jen 15 km). Jednou jsem dojel domů se svítící kontrolkou DPF - zaparkoval jsem, nechal jsem motor běžet na volnoběh a vykládal jsem zatím zavazadla. Když jsem usedl za volant, kontrolka DPF už nesvítila - tzn. cyklus vypalování doběhl i na běžné volnoběžné otáčky.

A ohledně té diskutované úplné demontáže filtru - moje stanovisko je takové, že tak jako nikde v přírodě nevyhazuji PET lahve a neleju olej do kanálu, tak ani nechci do ovzduší vypouštět z výfuku saze. DPF považuji za pěkně drahou a ne zrovna ideální vychytávku, ale svůj účel vzhledem k přírodě asi má.

2015-09-14 13:48:58

petr68: Ahoj,no je pravda že nissan qq na ježdění do práce fakt nebyla dobrá volba ale já to neřeším.Jinak také jsem pro šetrné prostředí ale ne na ukor nás co nás to stojí peníze atd.Když chtějí být eko....mají to vymyslet aby nás to nijak neotravovalo...

2015-09-14 16:00:51

Som za eko, ale aby ma to neotravovalo, lebo ja som JA a všetci sa zo mňa poserte

2015-09-14 20:22:58

cico:nějak jsem Tě nepochopil...

2015-09-14 20:26:23

Mňa? To bol len voľný preklad tvojho príspevku do ľudskej reči...

2015-09-14 20:48:47

cico: A ty jsi Tatar nebo Madar?......myslím Tím že klidně at je v autě 10 pdf filtrů ale ne na úkor nás,kteří za to platíme...Ještě něco k překladu?

2015-09-14 20:55:44

Ani nie, lebo by si to aj tak nepochopil...

2015-09-14 21:14:11

cico:

2015-09-14 21:22:53

To isté si myslím o tých čo si kúpia klepočmouda a jazdia s ním 80 % po meste a ešte sa sťažujú ako im výrobca sťažuje život a hľadajú spôsob ako s tým vychcať...


Odpovědět

1  2  3  4