Fórum - Téma


DPF off


Fórum Qashqai J10 DPF off

Informace o modelu: Nissan Qashqai J10


1  2  3  4

2012-10-02 20:35:16

Mám tiež DPF a zatiaľ som nepostrehol jeho činnosť ani nejaký negatívny vplyv na prevádzku. Auto po častých krátkych jazdách a po dlhšom jazdení po meste prebehnem dlhšou jazdou. O DPF viem len pri rozsvietení kontrolky pri štarte. Neviem či by to po odstránení dymilo ako môj starý Fiat JTD (česť jeho pamiatke ale každopádne to neplánujem skúšať, som rád že pri predbiehaní sa mi nezakalí výhľad v späťáku. A myslím že aj technologicky je na ten náš DPF dobre, teda bez prídavných aditív, bez post-vstreku nafty a riedenia motorového oleja, má vlastný vstrekovač a aj softwarovo je asi OK. Snáď mi ta moja spokojnosť vydrží.

2012-10-02 21:37:31

Ten smradlavej oblak modrošedýho dýmu se za nima line protože maj auta načipovaný od Pepi Tunera z kravína,díky tomu maj rozhozený a nekvalitní spalování. Když se podíváš například na nabídku od škodovky, DPF filtr byl součástí příplatkové výbavy,tudíž se vyrabí stejné motory,které pouze mají zařazený dpf filtr,nebo ho zařazený nemají, můj otec si koupil škodu octavii 2.0 tdi 103Kw bez dpf filtru a žádný černý mračna se za ním nelinou.

2012-10-02 21:51:52

Mě se ozval loni filtr DPF z zimě 3x,poprvé se mi ho podařilo delší jízdou vyčistit, podruhé se rosvítil o týden později kdy už delší jízda nepomohla, zajel jsem do Nissanu v Neugesdorfu, kde mi ho za 27 euro vyčistili přes diagnostiku,ale řekli mi že je vyčištěný z 60%,více už nejde.Asi o 3 měsíce pozdějí se rosvítil znovu ,delší jízdou směrem na liberec kontrolka regenerace zhasla.Přes jaro a léto se kontrolka už nerosvítila,ale počítám že s příchodem zimi se opět problémy vyskytnou.Takže když si spočítám zvýšení spotřeby, každou zimu min. jedno vyčištění v servisu za 27 euro a zlepšení pružnosti motoru,myslim že vyndání je v mém případě při najetých 130 tis km asi nejlepší volbou.

2012-11-15 10:23:25

Také přidám trochu info ohledně DPF.

Mám 2.0dCi 4WD, dovezeno letos v únoru z D s 120.00 km na tachometru, 3 roky staré. Po převozu do ˇCR jsem celou historii vozu kontroloval v autoriz. servise Nissan, takže tomu náběhu 100.000 km/ 3 roky celkem věřím. Tzn. to auto dodoslova lítalo po Německých dálnicích. Já teď mám na tachu 131.000 km. Kromě letní dovolené s 5.000 km jezdím denně do práce cca 12 km tam a 12 km zpět. Tzn. to je ten nejhorší provoz pro DPF, jaký může být (saze, saze a zase saze). Filtr DPF se mi poprvé ozval v březnu - tehdy jsem byl ještě panic v této oblasti. Servis mi to zregeneroval + nutná výměna oleje (dle předpisu Nissanu), cena cca 5.000 Kč. Tento týden opět kontrolka DPF. Po cca třech dnech, kdy jsem kontrolku ignoroval, ohhlásil display žlutou kontrolkou "porucha PC". Pochopitelně - neboť auto zkusilo zregenerovat filtr cca 25x, ani jednou se to nedokončilo, tak to hodilo do poruchy. Jel jsem zase do Nissanu - výměna oleje + regenerace=2hodiny práce =5.500,- Kč.

Vím, že je nutné auto občas protáhnout - 80 km/hod, cca 2.500 ot/min, cca 15 minut - tzn. dálnice. Ale bydlím 110 km od nejbližší dálnice. Takže jsem to při volbě auta prostě posr.l.

Již jsem poptal firmu z Prahy na demontáž DPF. Po demontáži za cca 6.500 Kč dávají 2letou záruku na emise, tzn. na technický bych měl projít. Ptal jsem se na to na STK - emise prý poté vždy vyjdou, jen nedostanu nálepku pro vjezd do nízkoemisních zón - v ČR zatím žádná není, já znám tyto zóny ze služebních cest do Kolína n. Rýnem a v Copenhagemu.

A pokud někdo říká, že moje plánovaná demontáž bude proti všem ekologickým pravidlům, tak má pravdu. Ale holt jsem zvolil blbě motorizaci vozu a jestli mám nyní platit každé tři měsíce cca 5,5 tis. Kč za servis a také možná po roce kupovat nový DPF filtr za 55.000,- Kč, který ale v mým provoze bohužel nic dlouhodobě neřeší, tak buď musím vyměnit auto za benzín anebo vyhodit DPF. A přitom mi Qashqai ze všech ostatních stránek maximálně vyhovuje.

A pokud strávíte studiem problematiky DPF tolik hodin, jako poslední měsíc já (a to nejen na českých webech, ale i UK a DK zkušenosti, kde takřka není dálnice), tak pochopíte, že obdobný problém mají Fordy, Fiaty, Hondy, BMW, VW (DPF filtr pro CR-V je za 112.000,- Kč) - DPF filtr je totiž od r. 2012 legislativně předepsaný pro všechny diesely. A dokonce dealeři v UK doporučují klientům v UK zvážení nákupu vozů jen s benzínovým motorem, neboť na některých ostrovech vůbec nejsou dálnice.

2012-11-15 10:26:39

A pokud již někdo z Vás má demontovaný DPF, uveďte zde prosím kontat na firmu, která Vám to demontovala(včetně úpravy SW). Jen prosím o ověřené kontakty,ať se to tu nestane inzertní fórum.

2012-11-15 14:21:29

Rakovinu vám a vašim deťom, všetci buzeranti čo si to dáte vymontovať! Čo oko nevidí to pľúca nebolí, že?!

Máte diesel, šetríte na nafte tak si pekne kúpte nový filter alebo iné auto, vhodnejšie na vaše jazdenie!

2012-11-15 17:04:33

PRO REGENERACI DPF DÁLNICE NENÍ POTŘEBA

DPF jde zregenerovat i jízdou po městě. Stačí udržovat otáčky nad cca 2000 - aby jelo turbo. Vyzkoušeno na QQ+2 2.0DCi 2008 M9R (4x4). To, že motor regeneruje se bohužel pozná jen podle rychlejšího zahřátí a vyšší okamžité spotřeby.

DPF není dobré regenerovat při stojícím autě, neb by mohlo dojít k přehřátí spodku, případně vznícení suchého hořlavého podkladu pod autem (tráva).

I v manuálu je napsáno něco o 80km/h ... Takže jízda v zimě 50km/h není žádný problém (při regeneraci). Pochopitelně je lepší rovina či do kopce (aby mohl motor konat nějakou práci) Čím rychleji auto jede, tím víc se DPF chladí a tím hůře se regeneruje.

Pokud vám v servisu neřekli, že jde regenerovat i mimo dálnici, tak jsou to buď debilové, nebo pěkně vychcaní zmrdi.

Fakt bych ocenil možnost o regeneraci rozhodnout sám (když vím, že zejtra jedu na chatu, tak aby se to neregenerovalo dnes cestou do garáže )

2012-11-15 17:18:40

Kdyby k regeneraci stačily jen ty otáčky motoru (nad 2.000 ot/min), tak by to bylo akceptovatelné. Ale právě že všude, i na stránkách UK jsem našel info, že je nutno udržovat minimálku na 70 km/hod. A při regenraci v autoservise jsem očumoval mechanikovi přes rameno a ten nastavil otáčky u stojícího auta 2000 ot/min a do počítače nastavil, že auto jede v tomto okamžiku 70,- km/hod. Máš nějak ověřeno, že regenerace probíhá i u stojícího auta?

2012-11-15 17:19:03

Takovou kupu zvratků co jste tady pane ,,Cico,, vypustil jsem dlouho nečetl...Dosud jste asi nepochopil skutečný význam filtru,DPF fitr jen obelhává stále se zvyšující EU normy, škodliviny se v něm jen dočasně zachytávají a při regeneraci a zvýšené teplotě se spalují a putují kam? Z výfuku do vzduchu.Jde v podstatě o to že automobil nevypouští škodliviny průběžně ale akumulují se ve filtru z něhož se uvolní najednou za určité situace jíž se říká regenerace.Tudíž automobil má při měření emisí nižší výsledky,ale škodlivin vypustí do vzduchu v konečném důsledku stejné.A jen pro zajímavost dopálením zachycených pevných částic ve filtru jejich škodlivost pro ovzduší neklesá.

2012-11-15 17:31:17

Mám ověřeno, že při stání na křižovatce a udržování 2000otáček to žralo jako kráva (a tudíž zahřívalo DPF, a tudíž regenerovalo). Není důvod u toho stát, auto nějaké to chlazení potřebuje. Já normálně dojel ze středu brna na okraj, vyjížděl jsem se svítící kontrolkou, parkoval taky, a ráno už nesvítila. Tzn. zaparkoval jsem těsně před koncem regenerace. A tudíš při dalším startu byl DPF změřen jako čistý, páč auto neregenerovalo (spotřeba), a kontrolka nesvítila(oko). Takže, když uděláš to co v servise (najdeš silnici, zařadíš 3ku, dáš 2000 otáček a pustíš tempomat, nemůžeš nic zkazit. Zpomalení, zastavení nevadí, jen u toho chladne DPF, které tedy neregeneruje a natahuje se doba... Takže lepší zastavit, než jet na červenou. Výměna oleje bude patrně kvůli horšímu chlazení při stání (a možná, aby si servisy vydělaly) takže bych u toho radši jel. Pochopitelně, když je venku +30, je třeba jet rychleji, než když je -15°C

Vidíš, to jsem odpozoroval na autě to, co Ty přes rameno servisáka.

2012-11-15 17:36:45

2 DonPello:

To cos napsal není pravda, protože:

Filtr DPF je mechanický, zachycuje částečky, protože jeho strukturou neprojdou.

Při regeneraci tyto částečky shoří, tudíž zmizí. Nezachycuje škodliviny (to si pleteš s katem), ale zjednodušeně uhlíkové saze. A ty zmizí shořením na CO2 - a toho se bojí jen ekoločtí pošuci. Uhlíkové saze jsou škodlivé právě svoji velikostí (plíce). Není moc způsob, jak při regeneraci saze uvolnit... prostě neprojdou a hotovo. To okecat nejde.

2012-11-15 17:42:00

Toto chci právě příště zkusit - jsem z Vrchlabí, takže až se to příště rozsvítí, vydám se směrem na Prahu, pokud kontrolka nezhasne, pokračuji na Plzeň, pak na Rozvadov, Mnichov, Paříž, .... a pak už to maximálně shodím ze skály.

Prostě chci zkusit všechny možnosti před tím, než bych to auto jakkoliv znehodnocoval demontáží DPF. Přece jen nejsem takový ekologický dobytek, jak to píše nejmenovaný uživatel tohoto fóra výše.

Jinak ten olej se mění (vyčteno ze zahraničních webů a i vysvětleno v servisu) proto, že při stacionární regeneraci se obohacuje směs natolik, že část nafty se dostává do motorového oleje a znehodnocuje ho, proto se má vyměnit. Např. kolega má ASX a ten zase má problém s DPF filtrem takový, že vlivem regenerace mu přibývá olejová náplň (vlivem průnikem nafty) a musí se pak vyměnit také.

2012-11-15 17:46:00

Na tvém místě bych se vydal směrem někam, a po 10min bych se otočil a jel zpátky během 20min by to mělo proběhnout na tuti, v nejhorším zase otočit a tak :) pak už budeš vědět jak dlouho to trvá, a ujedeš polovinu:).

To s tou naftou možný je... to sem neřešil, každopádně za jízdy by to neměl být problém. Navíc M9R má přes 7 litrů oleje, a to než naředíš

2012-11-15 20:51:58

DonPello, zjavne to máš perfektne naštudované...

2013-02-23 20:09:41

Taka otazka pre tych, ktori uz mate 6-ciferne cislo na tachometri: Kolko km ste (doteraz) najazdili z originalnym DPF filtrom od kupy auta? Ja mam momentalne 116 tisic, zatial bez problemov, ale vsade sa pise, ze zivotnost filtra je tak max 150 tisic. Takze, kto z vas je rekorderom?

2013-02-24 13:22:23

Ahoj, mám na tachu 134.000 km. Filtr je původní. Můj problém je bohužel v délce denních jízd. Dojíždím do firmy 12km a ještě k tomu přes samé vesnice.

Ale když se mi DPF rozsvítí, tak jak jsem psal výše, nasměřuji to ven z Města a jedu stálou rychlostí cca 70km/hod směrem na "rychlejší" úsek. Jakmile DPF zhasne (po cca 20km), otočím to a jedu domů. Bývá to jednou za dva měsíce až dva, takže je to furt levnější než servis v Nissanu.

Samozřejmě, pokud mám cestu typu zimní nebo letní dovolená, rodinný výlet a pod., tak o filrtu nevím třeba 3 měsíce.

2013-02-24 21:35:09

Jezdím 4 x 2km denně a jednou za týden 30km k rodině. Kontrolka regenerace se mi rozsvítila v 37tis.km.

Po tomto procesu mi klesla spotřeba o 1litr. na 7.2.

QQ+2 2.0DCi

2013-03-07 07:37:45

Ahoj, tak právě včera se mi opět rozsvítila kontrolka potřeby regenrace DPF (ne ta havarijní, pouze ta informativní, že se má jet stálou rychlostí a td.........). Od minulé signalizace jsem najel cca 430 km. Tak jsem jel cca 10km rychlostí mezi 50-70km/h, přijel jsem domu pro náklad, auto jsem s rozsvícenou kontrolkou nechal běžet. Po naložení sednu za volant a hle: kontrolka nesvítí. Tak to opravdu doběhlo i na volnoběh anebo tedy nevím.

No hlavně že zhasla.

A ještě pro info: při rozsvícení kontrolky jsem vynuloval průměrnou spotřebu a po zhasnutí kontrolky mi na těch cca 10km jízdy s kontrolkou ukazovala prům. spotřeba 14,4 l/100km. Po zhasnití kontrolky jsem opět vynuloval a hned je spotřeba opět mezi 6-7 l.

2013-03-07 13:14:32

Petr68: Ahoj,pozri ci nemas zvysenu hladinu oleja a ci nesmrdi naftou.Ak ano mozes ho vymenit.

2013-03-07 13:23:02

ad spotřeba: je obvyklé a normální, že po dobu vypalování DPF roste až o několik litrů spotřeba.


Odpovědět

1  2  3  4