Fórum - Téma


Dotaz ohledne vetsich brzd


Fórum Technický koutek Dotaz ohledne vetsich brzd



1  2

2008-07-24 11:22:25

Tak ze chtel bych se zeptat zdali nekdo nevi jak velky vliv by mela zmena brzd u GTcka na 4 pistkove brzdice a 305mm kotouce. Jedna se mi o rozlozeni sily brzdneho ucinku jestli pak treba nebude brzdit jen predek nebo jestli to zvladne ten brzdovej valec a posilovac. Diky za odpoved.

2008-07-24 11:29:47

Kdyz meni amici do Sentry brzdy a davaj z s14/300zx 4pistky, tak meni i brzdovy valec za vetsi (z nejake altimy). Je tam na to cely navod, co je potreba, atd. Ale je to pro tebe bohuzel na Sentru. Mozna mikyc bude vedet, neco takoveho maji urcite sepsano i na g20.net pro Primery. Dozadu davaji jednopistky tusim z Maximy.. zkusim najit aspon ten navod na Sentru a rict vic..

2008-07-24 13:48:17

podla mna zadok netreba davat nic ine, alebo si zohnat brzdice a kotuce z novsej P11 od 5/98 vyssie maju 278mm kotuc, dovtedy maju 260mm

predok ma Mashina z Z32 ale bolo treb astocit kotuce z 280mm na 278mm aby to sadlo, brzdi to podl amna solidne a myslim ze nemenil brzdovy valec

2008-07-24 16:42:59

Blesku moc to prave nebrzdilo.

2008-07-24 17:16:05

no ja neviem co cakas, japonci tak brzdia ziadne preposilovane brzdy, ale musis na to silnejsie tlacit ked chces aby to brzdilo. Viac ti ale ako vacsie brzdy pomoze dat dobre platne a kotuce ja som momentalne maximalne spokojny. vacsi kotuc bude zas vacsia neodpuzena hmota na kolo. dal by platne s vyssim koeficientom trenia (EBC Green stuff, Red stuff, Pagid, ferodo DS2500...), ktory si udrzia aj pri vysokej teplote a bud zakladne Bremba kotuce alebo drahsie Zimmermann (to mam ja) pripadne OMP drazka/dierka, pripadne EBC turbo grove (dost uz drahe),

2008-07-24 21:41:52

tak tohle by tam mohlo sedet

2008-07-24 22:29:53

osobně podle mě, je podstatně lepší vyměnit kotouče a třmeny za kvalitnější, řekněme sportovní, než zvětšovat kotouč a dát ho obyčejný i s obyč destičkama, a další věc, myslím si že není důvod měnit hlavní brzdový válec při výměně jednopístku za čtyřpístky a to proto

1, čistě matematicky, řekněme že jednopístek má průměr 50mm a tudíž jeho tlačná plocha je 3,14x50x50 a to se rovná7850

2. dejme tomu že pístek ze čtyřpístku má průměr 30mm a tudíž jeho tlačná plocha je 3,14x30x30 a to se rovná 2826 a protože jsou pístky 4 tak 4*2826 = 11304

takže nám vychází že čtyřpístku je potřeba téměř dvakrát tolik kapaliny na stejné vyjetí pístku, ale jelikož jednopístek se pracuje za obě strany najednou (za píst i třmínek) tak se musí téměř dvakrát více uvolnit po zabrždění, aby kotouč byl opět volný a tím pádem nám vychází že v tomto případě není nutno měnit hlavní brzdový válec

závěr, jelikož jsem čísla (průměry pístků) vytahoval z paty, tak je potřeba si pístky změřit, aby se to dalo přesně spočítat, ale chytřejší se podívá na hlavní brzdový válec který je požíván u čtyřpístků a u jednopístků a pokud budou mít oba stejnou tlačnou délku a stejný průměr (jakožto, že to většina nissan brzd má stejné) tak to opět měnit nemusí

2008-07-24 22:50:37

http://sr20-forum.com/showthread.php?t=256

tady navod na prestavbu brzd B13 Sentry na Z32 brzdy..

2008-07-24 23:07:14

Diky Kentoyo, Jagy. Ty brzdy jsou z EVO10 premejslel jsem sehnat kotouce o stejne tlousce aby pasoval mezi brzdice to bude asi orisek o velikost, prumer kotoucu mi zas tolik nejde. Jednalo se mi o to aby se neco nestalo a hlavne to fungovalo. Jagy budu muset zjistit jestli by pasly kotouce z tech 4 pistku od tech amiku to by bylo super a dost by to vyresilo. Snad to na tech strankach nekde najdu (jestli najdu ten odkaz safra).

2008-07-24 23:15:48

ještě zde není akorát započten koeficient tření větší plochy destiček, kde však nepanuje přímá úměra, že pokud jsou destičky o 10% větší tak že by to mělo mít i o 10% větší účinek,, a dále není bráno v úvahu že stejné tření na větším kotouči má vyšší brzdný účinek, snažil jsem se pouze rozepsat jak je to se záměnou jedno pístku za vícepístek, jak si to spočítat, jestli vůbec hlavní válec stačí

2008-07-24 23:39:21

EVO ma jak tlusty kotouc?

Tam pise, ze Z32 N/A ma kotouce 280mm x 26mm a U13 Altima 280mm x 22mm.

Kdyz jsem se podival na to, co ma Primera P11, tak jsem nasel taky 280mm x 22mm, takze bys mohl klidne pouzit klasicky Primeracky kotouc bez problemu.

Vic by mohl vedet Mikyc, ktery tohle delal... nejaky navod na P11 urcite bude, ale ja na Primeracke fora nechodim, takze nevim poradit.

2008-07-25 14:15:34

podle vseho je to tak, ze vsechny fwd sr nissany maji uchyty na trmeny v takove pozici, ze kdyz se na ne daji z32/s14 tremny, tak je potreba mit ne 280mm kotouc, ale zmensit ho 276mm. to samy tam pise tenhle s tou sentrou Unfortunately, is not that easy, while bolting everything in, we found that due to the B15 knuckle, the rotor needs to be reduced in diameter 4 milimeters, or otherwise it will hit the caliper. So you have to take the rotors to a machine shop before bolting everything in.

2008-07-25 14:50:08

Ty jo pokud tam tyhle brzdy narves jsem zvedavej za jak dlouho ti nekdo vleti do kufru . Ale predpokladam ze evo ma i silnejsi posilovac takze to tak asi brzdit nebude ,ale i tak to bude pekny. A mimo tema co tam nekdo nacpal za brzdy ze by ti tyhle nechal ? .

2008-07-25 15:27:12

D2 8 pistky a je to tedy opravdu jina liga jen to lehce polechta a stoji musi si ted davat pozor pri brzdeni. Ale na to nemam penize jinak bych si je taky koupil .

2008-07-25 15:45:50

Zjistil si, jak tlusty je kotouc u EVA? Teoreticky by ti teda melo staci stocit kotouce, aby byly 276mm a ne 280mm.

2008-07-26 01:00:07

jenže Z32 má pětidíru a tlouštku 28, s14 má taky pštidíru a tlouštku 28, s13 je čtyřdíra a tlouštka 22, ale favoritem asi bude kotouč z řady 240až280Z, nevím přesně který, ale je to čtyřdíra a tlouštka tuším 26

2008-07-27 20:54:13

No tak panove je to v prd.... to tam nedam . Ty kotouce jsou 350mmx 36mm komplet i s brzdicem maj zhruba 420mm. Teoreticky se vejdou pod 17" kola ty maj 470 prumer vnitrku zalezi podle kola samozrejme. Pres vejkend jsme nad tim sedeli a da s eto tam dat ale je tu jedna otazka co s stane s napravou kdyz nani nalozite na kazdou stranu zhruba 3kg navic. Jinak by to byl obrovskej extrem fakt je to velky mooc velky.

2008-07-27 21:06:21

At ti je da a prodej je

A kup d2 za 30-39 ted nvm

2008-07-27 21:41:06

No me bylo od zacatku jasne, ze EVO kotouce tam nedas... ja jsem myslel, ze tam necha ty Primeracke nebo das nejake jine.

Nejjednodussi je tam dat ze Z32 brzdice.. s tim bude nejmin prace.

2008-07-27 21:59:30

Ja je tam dam v tom nevidim zas takovej problem ale nevim co udela ta vaha z tim predkem napravou loziskama abych ji pak "nevyrval" :o) kdyz na to dupnu.

Mensi kotouc by s edal sehnat jen problem ze pak to nesedne na ten brzdi nejmin tam muze bejt 305mm.

D2 stojej tusim 26000,- ale to je nesmysl tyhle ty mam skorem zadarmo proto to zvazuju kazda jina varianta me prijde o dost draz .


Odpovědět

1  2