Fórum - Téma


Domácí soustruh na šišaté pneumatiky


Fórum Návody Domácí soustruh na šišaté pneumatiky




2015-05-26 17:25:06

Domácí soustruh na šišaté pneumatiky.

Po nasazení nových pneumatik jsem delší dobu řešil neustálé třepání auta. Převážení nepomáhalo a pak jsem zjistil, že jedno kolo hází nahoru a dolů a tím se třepe celé auto.

Usoudil jsem že je naražené, dal ho na zadek a dojezdil letní sezónu.

Pak jsem vzal všechna kola na přerovnání, ale technik zjistil , že kola jsou v pořádku, ale je šišatá jedna pneu. Prý se to normálně stává i když je pneu nová a že s tím nejde nic dělat než dojezdit.

To jsem nehodlal akceptovat a tak jsem si vyrobil soustruh na pneu.

Použil jsem elektrický hoblík, vyvrtal do něj dvě rovnoběžné díry pro vodítka, ta jsem spojil dvěma deskami a třetí dal napříč dle foto.

To celé jsem přišrouboval na podstavec na kterém mám auto (pokud nemáte, bude nutné pro hoblík nějaký vyrobit).

Zadek jsem zvedl na dva hevery, vyrovnal do váhy, hoblík jsem si pomáhal fixovat v nastavené poloze destičkou přišroubovanou do podstavce a nahoře jen volně zapřenou, aby se dalo přidávat.

Kolem jsem otáčel jednou rukou a druhou posunoval pomalu hoblík ze strany na stranu.

Jde to naprosto lehce, jen se nesmí zabrat moc velká špona.

Nakonec jsem přerovnal všechny čtyři pneu a po novém vyvážení jede auto naprosto bez vibrací.

Počítejte však s tím, že nože v hoblíku se otupí, protože v pneu jsou malé kamínky.

2015-05-26 18:08:14

vincent: Dobrá práce teda... a reklamovat je nešlo?

2015-05-26 18:31:17

kajencik: bral jsem to z internetu a nemám ten doklad, a stejně by to bylo na dlohý lokte.

2015-05-26 18:42:48

Nebyl jsi na stáži v SSSR? Ale zkazit si nic nemohl a že se to povedlo je obdivuhodný

Fulda v jistých kritériích nedosahuje ani středního Barumu,zato cenou převyšuje,takže se ani nedivím. Já měl zase jednou Pirellku s větším průměrem než ostatní a pořád to plavalo v kolejích,než na to přišli na geometrii.

2015-05-26 18:47:10

vincent: stebe jeste neco bude nech si to patentovat

2015-05-26 18:54:25

romik: spíš se ten návod může hodit těm co nekupují nové pneu, ale berou už jeté, které bývají také šišaté

2015-05-26 19:27:55

vincent: jako to treba urcite ale jete pneu je sisate treba z toho duvodu ze mu praskla vazba nemusi to hnedka bit gumou

2015-05-28 06:46:48

bmarcellus: nesouhlasím s tebou, mám už třetí sadu letních a druhou sadu zimních vše Fulda a problém byl jen u jedné pneumatiky. Také se při testech pravidelně umísťují okolo pátého, šestého místa , podle rozměrů, kdežto Barumky se krčí někde vzadu.

2015-05-28 17:30:16

vincent: samozřejmě pro neznalé znovu připomínám,že je to v rámci kategorie Summer Touring (tam B. působí),kde jsou poslední produkty od barumu dostatečně vpohodě,když se od nich nečekají závodní vlastnosti.S tím mám letitý znalosti a dobrý zkušenosti zase já.

Jinak to vypovídá o samotným výrobci a jeho úloze na trhu,která se na netu dá vyčíst,potažmo o našem českým odpadkovým trhu svoje,že se zmetky dostanou přes výstupní digitální a laserovou kontrolu až k zákazníkovi...

Z mýho pohledu bych jí vyhodil než ultra šetřil a koupil jiný kus,protože bych měl podezření na defektní vnitřní strukturu.

2015-05-28 18:25:04

Taky jsem koupil podobně blbou gumu na dodavku . Už na vyvažovce šlo vidět jak guma hopsa . Poté v 70 kmh hruza jinak se to neprojevovalo tak jsem nejezdil 70 no :D .

Ale byla to nejlevnejsi Cčková guma co vypadala tak nějak normálně, na sněhu se chovala také OK , jen se rychleji sjíždějí a jsou šišaté .

Každopádně dobře ty

 Moris
2015-07-14 22:24:16

Já měl to samé s GOOD YEARama ( nakonec jsem tam našel Made in Turkey).


Odpovědět