Fórum - Téma


DODATEK K ČLÁNKU


Fórum O článcích DODATEK K ČLÁNKU



Diskuze o článku

Ochrana auta před korozí II.

Odstranění koroze a její dlouhodobé omezení   Koroze na vnějším plášti karoserie Nejčastější příčiny vzniku koroze bývají dány poškozením ochranné vrstvy laku (oděrky, nárazy kamínků, popraskání laku vinou deformace plechů karoserie apod.) ne...


1  2

2009-06-16 18:53:49

Je to myslím velmi užitečný článek od Dorisky. Já jen dodávám, že nedávno jsem napsal i já něco o sajrajtu v podbězích a protože toto téma s tím přímo souvisí, tak sem dávám pro všechny odkaz. http://www.nissanclub.cz/...posts.php?topic_id=109088

2009-06-17 08:33:22

ALMERKA: Děkuji Ti! S těmi nečistotami v dutinách máš pravdu, dělá to neplechu. Taky jsem to kdysi řešila u P10, kde mne po sundání zástěrek a podběhů čekalo toto nemilé překvapení, avšak odstranila jsem to naštěstí brzo a zakonzervovala.

Jinak ohledně Vašich dotazů na výrobky Dinitrol - kde je lze koupit, přidávám odkaz:

http://www.a-c.cz/cz/sortiment/f111.htm

 Svobi
2009-06-17 22:13:51

Supr prace doris letos me cekaj 4 auta akorad me stve ze musim koupit dve pistole jednu na dutiny druhou na podvozek .

A kolik staci tak na nastrik podvozku jednoho auta ?

2009-06-18 09:07:21

Svobi: Děkuju! Co se týče množství barvy, tak hodně záleží samozřejmě na velikosti ošetřené plochy a taky v jakém je stavu. Když jsem stříkala PREVENTIVNĚ podvozek u Mazdy 6, kde byla skoro nulová koroze, postačily mi na plochu pod kabinou a nosníky i části podběhů dva velké spreje Dinitrol (bylo to myslím 2 X 800ml na celou tuto plochu) a na nápravy jeden Motip Stonechip v podobně velkém balení (v akci je tam někdy 25% grastis, což se vyplatí). Nástřik jsem dělala středně silný 1 - 2 vrstvy až na místa, kde ho výrobce neudělal vůbec - tam jsem dávala více silnějších vrstev a soustředila jsem se na ty části, kde jsem u obdobných aut viděla korozi. Pokud by se stříkal podvozek vydatněji a ne jen v preventivní formě, množství barvy bych odhadla minimálně na dvojnásobné.

 Svobi
2009-06-18 21:12:19

No a jeste premyslim ze ten podvozek vezmu Zinkovim sprejem a na to az tu barvu .

Nebo ten Dinitrol stabilizator rzi a pak antikorozni zaklad a na to ten na podvozek .

Pride mi to malo to dat rovnou na oholenej plech .

A tys to delala teda sprejema a ne tou pistoli na to ?

2009-06-18 21:28:12

Já dělám nejraději se spreji. Osobně jsem zinkovač přestala používat, mnohem víc se mi osvědčil ten stabilizátor rzi, pak základ určený na holý kov nebo přímo už ten pružný nástřik viz článek. Je to podle toho, co lakuji. Třeba Motip stone chip mám odzkoušený přímo na holém kovu a drží to perfektně.

 Svobi
2009-06-18 21:42:49

Ten motip nemuzu najit na zadnim Eshopu . A stima sprejema se bojim ze bych toho moc vycakal kdybych delal jedno auto ,ale potrebujou to vsechny

2009-06-18 21:50:15

http://www.motipdupli.cz/

2009-06-18 22:02:32

Pavel53: Príma odkaz! Konkrétně se jedná o tyto produkty:

http://www.motipdupli.cz/...rticleID=35&nLanguageID=1

Já je kupuji v OBI a nebo v mototechnách, občas bývají ve větším a ekonomičtějším balení.

 Svobi
2009-06-18 23:25:55

Tak jestli je maj v obi ci mototechne tak vpohode.

A jak jsem to tak pochopil tak by si spis na podvozek doporucila Dinitrol a na napravy ten Motip ?

Nebo toto vypada dobre http://www.motipdupli.cz/...rticleID=36&nLanguageID=1 ,ale lepsi ten prelakovatelnej jo ?

2009-06-19 07:59:18

Přesně tak, na velké plochy Dinitrol, který vytváří charakteristickou hrubou strukturu, a na nápravy Motip Stone chip, se kterým se dá docílit i krásně hladkého a velmi trvanlivého nástřiku, který chrání před korozí. Ten nepřelakovatelný nepoužívám. Místo toho dávám jako finální krycí a ochrannou vrstvu na podvozek další produkt od Dinitorlu, který vytváří odolný voskovitý film - viz článek. Popisuji osobní zkušenosti a produkty, se kterými jsem dlouhodobě spokojená, není v mých silách vyzkoušet vše, ale klidně můžou i jiné výrobky udělat tutéž službu.

 Svobi
2009-06-19 11:48:38

Jo prave kdyz vidim ze tvoje auto je krasne a ze jsou snimi dobry zkusenosti tak zkusim je pac jiny neznam.

A ten Dinitrol jak snim delas velky plochy v sobe asi nema zadnou antikorozni ochranu co ,ale tak jestli to dobre uzavre tak to je jedno a tu ochranu udelam asi tim stabilizatorem rzi akorad je docela drahej a malej tak asi jen kde je hodne koroze jinak dam nejakej antikorozni zaklad nebo ten zinkovej

2009-06-19 13:56:39

Doris, již Tvůj první článek o údržbě laku je super.Já se přiznám:své dosavadní auta jsem nechával vždy cca 2xročně čistit v Mercedesu v Ostravě.Ale takto šlechtěné auto mě láká to vyzkoušet taky a sám.Mám tendenci Ti auto zavést a můžeš se na něm "vyřádit" Na toto opravdu klobouk dolů.Zkusím to sám,zřejmě asi neděláš pro jiné,nebo jo?Zkuisím to a už se moc těším.....jakmile objevím problém,budu moc rád, kdybys mi poradila.Zkusim zfanatizovat více lidí do toho (a není jich málo) a budu pokračovat v krášlení vozů by DORIS.Ještě jednou díky, a pokud můžu, ještě se ozvu a doufám, že se pak uvidíme na nějakém srazu a pokecáme.

 Svobi
2009-06-19 15:55:01

Dnes jsem nakoupil na rezavi vrata u Daihatsu tohle klasickej cernej nemeli tak jsem vzal bilej a caknu to cernou ve spreji co tu mam a uvidime . Je tam rezava ta spodni lista zadnich dveri teda mistama uz kaput . Jednou uz nam to z lemama cakli body ,ale tak supacky ze to akorad zrezlo jeste vic.

2009-06-19 19:09:40

Svobi: Dinitrol, který používám na velké plochy (např. http://www.a-c.cz/cz/sortiment/p1475.htm ), má i antikorozní účinky, takže je to v poho. Samozřejmě účelem ochrany proti korozi je zamezení přístupu agresivních látek a kyslíku, který oxidaci způsobuje, rez je vlastně oxid železa. Stabilizátor rzi používám jen na místa, která nemám jak vybrousit od stávající koroze kvůli nemožnému přístupu (třeba vnitřky dutin) nebo tam, kde koroze pronikla více do hloubky . Ono když se vybrušuje rez, ubírá se i okolní zdravý materiál, což při větším rozsahu koroze může docela oslabit opravovaný díl.

Pami:Díky moc , to mne těší! Klidně mi sem napiš, pokud budeš potřebovat s čímkoliv poradit. Údržbu dělám jen na našich autech, kvůli zdraví a časovým možnostem bohužel nemám moc prostor toto provádět ve větším rozsahu, avšak když se údržba provádí pravidelně, je s tím pak mnohem méně práce a člověka to docela baví, když si sám dokáže vylepšit a zkrášlit svůj vůz. Není však problém třeba názorně cokoliv ukázat, klientům, kteří si ke mně jezdí pro směs na voskování auta, vždy ukážu, jak s tím pracovat, aby dosáhli co nejlepšího výsledku.

2009-06-20 22:11:07

Zdravim všechny tak taky jsem se zabýval rzí a zkouším na časti bez laku podvozek a spodek karoserie Bitumenový tmel což je trvale vláčny asfaltový tmel zatím je s nim spokojenost je to tam od zimy a jeví se mě to jako lepší varianta jako tlumex

 Svobi
2009-06-20 22:53:12

Ja si dneska hral se zadnima vratama Daihatsu pekne rezavi .

Foto jsou akorad jeste po vyriznuti jednoho kousku a neobrouseny pak jsem to obrousil na cistej plech jak to slo byl to fuska na cely odpoledne a pak jsem to striknul tim Motipem ,aby mi to zase nezrezlo zejtra vymyslet jak tam soupnou novej plech vykitovat a striknou jeste jednou Motipem a pak cernou . A ten Motip supr vyrovnava tam kde se brousilo a neni doura nebudu muset ani kitovat.

Snad to hned zase nevyleze ,ale vystrikal jsem to i ze vnitr kam jsem se dostal a pak to tam caknu jeste cernou a pak vosk a snad to da pokoj a kdyz ne tak novy vrata

2009-06-24 10:40:09

dobrý proti koroc¨zi podvozku je natřít to TLUMEX PLASTEM ten sajrajt vydrzi hodne dlohou a jen tak to nezrezne

2009-07-10 20:40:34

A úplně nejlepší ochrana proti korozi je si co tři nebo čtyři roky koupit novýho nissana.

2009-07-10 20:46:39

Rommeo ty máš roupy Tohle mi zavání nějakou provokací


Odpovědět

1  2