Fórum - Téma


diagnostika pise - vada cidla vacky


Fórum Micra K12 diagnostika pise - vada cidla vacky

Informace o modelu: Nissan Micra III K12



2013-11-14 18:11:34

Cidlo jsem koupil novy ale nemuzu ho zaboha najit ... Víte nekdo kde je schovany?

2013-11-14 18:27:21

sid6.7: Aky motor?

2013-11-15 07:27:52

sjaro: Pokud K12 píše čidlo vačky a je to 1,2 motor, tak je čidlo vačky OK a je potřeba vyměnit rozvodový řetěz. Pokud vyměníš čidlo vačky, začne ti to psát čidlo Klikovky a tak pořád dokola. Tuto závadu to píše, pokud právě nedávají obě čidla impuls v souladu (ne že je vadný) a ten impuls nedávají v souladu proto, že je řetěz už moc vytahanej a napínák řetězu už to nestíhá - tím je značka na klikovce a na vačce pootočený proti sobě. (dlouhodobá zkušenost)

2013-11-16 21:26:15

sjaro: cr-12 1200ccm. Zajímavý je spíš to že jsem koupil nový čidlo vačky, to bylo z výroby zmetek a jak jsem to tam supl tak to nešlo ani nastartovat. Takze nový čidlo vráceno a to starý je teda ok! Kromě této chyby na diag drží motor po ohrati na můj vkus vysoké otáčky na volnobeh(cca 1030ot/min). To je vše ..

2013-11-16 21:28:27

honzabk: aha ... To je slovo do pranice aspoň Napadlo mě ze budou rozhaseny rozvody jenže ten motor krasne pravidelně jde, krasne startuje a jede to velice slušně ... :-/

2013-11-18 07:39:28

sid6.7: tok pokud je vše další Ok tak se na tu kontrolku nedívej ajezdi dál a jen sleduj jestli němáš velkou spotřebu.

2013-11-18 08:30:28

Spotřebu jsme ještě neresili ale zaměřím se na to. A meni se jen řetěz bo i kola a napinaky a tak? Tohle je auto mladé, ja měl vždycky bavoraky jak naftu tak benzín (hnany řetězem) a i při vysokým nájezdu km jsem rozvody nikdy neresil .. tak proto se ptám

2013-11-19 07:20:56

sid6.7: mění se jen řetěz a ěnkdy jeden napínák, podle opotřebení. Je to problém jen K12 a některých dalších modelů - asi někde soudruzi z japonska udělali chybu - nový řetězy už bývají OK my používáme řetězy Tsubaki nebo Tsubaky.

2016-11-22 17:26:45

Ahoj vsetci. Velakrat sa tu pise, ze ak vyhadzuje diagnostika DTC P0340, teda chybu cidla vackovky nie je to cidlo, ale vytahane rozvody. Aj ja som sa nechal najprv "zblbnut" a stresoval som sa ze bude treba menit retaz, kedze ma motor 150 000 km. Ale predsa len som kupil nove cidlo vacky, vymenil za 5 minut a s malou dusickou zastartoval. A ono to chytilo a krasne bezí.

Zavada sa prejavila bez akychkolvek predoslych potiazi. Motor za jazdy zhasol a koniec. Uz sa nedal natocit.

Zdeno

2016-11-22 18:42:53

zdenik: Může to být obojí, samozřejmě i to čidlo. Na P11-144, N16 a V10 byla na vadnou sérii čidel svolávačka. Tím vytahaným řetězem ale nechtěl nikdo nikoho oblbnout, vytahaný řetěz se opravdu projevuje chybovou hláškou o vadném čidlu (vačky nebo kliky). Proto se doporučuje u motorů se 2 čidly prohodit je - pokud předtím hlásila kontrolka vadu čidla vačky a je vadné, po prohození bude hlásit vadu čidla kliky. Pokud trvá dál na vačce, je dost pravděpodobně vytahaný ten řetěz a rozchází se signály od kroužků. A příkladně u motorů QG15 a 18 se řetězy někdy vytahovaly překvapivě brzy oproti starším čepovým typům.

2016-11-24 07:53:01

janis: ...ano, ano. Nemyslel som to v zlom. Jasne ze mi informacie ktore tu chlapci popisali velmi pomohli. Na tu retaz som sa spociatku zameral najmä preto, lebo sa u mna jednalo o motor CR12, kde je vraj vytahana retaz bezne uz po 60 000 km.


Odpovědět