Fórum - Téma


Denní svícení DRL


Fórum Technický koutek Denní svícení DRL



1  2  3  4  5 ......... 21

2007-10-28 21:26:36

prinad alternator z regulaciou budenia nevyraba ziadny prebytok energie,takze ku kazdemu watu ktorym ho zatazis si musis pritatat aj jeho ucinnost. a dostanes prikon...

Jedine u alternatora z permanentnym magnetom je rovnaky prikon bez ohladu na zatazenie ajeho regulacia pri prekroceni napatia prebieha skratovanim statoroveho vinutia na kostru a produkuje "jalove" teplo.Ale tento alt sa pouziva takmer vyhradne len na motocykloch

2007-10-28 21:54:00

No jak napsal blesk na těch audinách to vypadá super, Možná by to šlo nahradit nějakým pásem diod a použít na naše autí ,,, otázka ovšem zůstává stále nezodpovězená ,.,, co na to strážci zákona

2007-10-28 22:32:27

RS955i: ted mi to je trosku jasne dik za vyvrateni mych milnych info tady

2007-10-28 22:50:41

Možná budou užiteční následující info:

Provedení a umístění světel pro denní svícení je dáno homologačním předpisem EHK/OSN č. 48, který předepisuje vyhláška č. 341/2002 Sb. a jejich používání se řídí zákonem č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích pozměněným zákonem č. 411/2005 Sb. Světla pro denní svícení se vyznačují silně rozptýleným tokem světla, který netvoří kužel jako u běžných reflektorů. Rozptýlené světlo svým charakterem neoslňuje protijedoucí řidiče ani neosvětluje vozovku, ale v dostatečné míře zajišťuje zásadní podmínku bezpečného provozu "být viděn". Hlavním přínosem těchto přídavných světel je úspora energie, neboť při jejich používání nesvítí obrysová, potkávací ani koncová světla vozidla. Úsporu přinese také prodloužení životnosti žárovek či výbojek, kterou pocítí především řidiči vozidel s xenonovými světlomety, jejichž výbojky mají sice delší životnost než běžné žárovky, ale jejich výměna je výrazně nákladnější. Montáž světel pro denní svícení není přestavbou vozidla ani změnou technických údajů, a proto jejich umístění na vozidlo nepodléhá žádnému dodatečnému schvalování ani zápisu. Základní pravidla pro dodatečnou montáž světel pro denní svícení: - na jedno vozidlo se montují dva kusy (jeden pár) světel - umísťují se ve vodorovné rovině ve výšce od 250 mm do 1500 mm na přední část vozidla - vzdálenost světel od bočního obrysu je max. 400 mm a vzájemně mezi světly min. 600 mm (u vozidel s šířkou menší než 1300 mm je povolena vzájemná vzdálenost 400 mm) - světla se rozsvítí automaticky po zapnutí zapalování (nastartování motoru) a zhasnou po jeho vypnutí - při rozsvícení obrysových světel musí světla pro denní svícení automaticky zhasnout

Z uvedeného je zřejmé, že jakékoliv kutilství ve formě domontování čehosi do stávajících reflektorů povede k problémům s policií.

2007-10-28 23:03:51

Já s toho mám právě opačný dojem .. a to že by problém být něměl když to nemusíš nijak schvalovat apod Prostě koupiš nějaké na to určené osvětlení namontuješ to podle udaných hodnot a strážci zákona si mužou leda tak záhrát s plácačkama pingpong ! Nebo se pletu ?

2007-10-28 23:22:14

Reagoval jsem na předchozí debatu o montáži čehosi do stávajícího reflektoru, to jsem měl na mysli jako problém. Také se domnívám, že při dodržení výše uvedených pravidel a montáži homologovaných světel nemůže být potíž. Mimochodem u prodejců se objevují i nehomologovaná světla pro denní svícení což bych asi neriskoval. Živě si umím představit, jak mě někdo nedá přednost trefim ho a posléze budou zkoumat jestli mě bylo nebo nebylo vidět. Zvlášť vezme-li si k tomu advokáta - kam čert nemůže pošle babu, když to nestačí pošle tam advokáta.

Dux
Radek
2007-10-28 23:28:11

nove Golfy maji denni sviceni uz z vyroby.

2007-10-29 09:02:58

Problémy jsem s nima ještě neměl. Od tý doby co je mám, tak mě stavěli jenom jednou, když sem jel z jarního srazu a to jenom kvůli tomu, že na cestě byla bouračka a že musím jet jinudy. A při tý příležitosti se mě zeptal, čím to svítím, jestli mlhovkama nebo pro denní svícení. Tak sem mu řek, že pro denní svícení a jel jsem. Jinak když potkávám cajty, tak po mě jenom koukaj, ale ještě nikdy mě kvůli světlům nestavěli.

2007-10-29 11:17:17

Duxi to si mě zklamal ,.,, teda spíš tvůj odkaz mě zklamal. Pokud ty jejich jediné homologované LED světla pro CZ jsou fakt jediné ,, tak je to slabota největší !

Ty vogo tyto ledky vypadají ještě líp a jen za 8kil ... MAZEC i s homologací (a odběr neuvěřitelná 1W) ! http://gsm-caraudio.vltav...t.asp?lngDepartmentID=568

No moc toho na trhnu není , ale pokud bude mít veřejnost o tyto produkdy zájem počítám se zlepšením . . . .

2007-10-29 12:09:05

Cena je sice pěkná, ale nejsou to světla pro denní svícení, ale pozičky. Ty pro denní svícení nemaj homologaci, jenom ty za 3 litry. Myslím tím ty diodový. A ty halogenový za 1350Kč maj moc velkej odběr. Moje stály 1600Kč a je tam halogenka H6 6W.

2007-10-29 16:25:08

NJN já jsem slepej jak patron ,... v afektu jsem si toho nevšiml.

2007-10-29 17:57:22

Ako sa tu uz pisalo, v ČR je homologované len:

http://www.stualarm.cz/pr...sviceni-s-led-homologace/

ale treba pozerat napriklad to ze klasicke Halogenove ziarovky H4 vydrzia cca 600 hodin,

take tie silno bielo svietiace halogeny H4 +50% maju zivotost cca 300 hodin,

Pretavba na HID Bi xenony H4 zivotnost výbojky cca 3 000 hodin

A tieto LED maju zivotnost minimalne 50 000 hodin,

Je ti ale jedno velke ALE:

Zoberme si cenu led svietidiel 3500,-

Vyhoda LED: Velka zivotnost, minimalne opotrebenie odrazovych ploch.

Nevyhoda: Ako hlavne svetlo je to slabé, neporovnatelne s original svetlom.

Takze aj tak treba svietit za tmy s normalnymi svetlami, tie LED sa daju pouzit len za dna.

A pri cene replik hlavnych svetliel DEPO cca 1200,- (motorcek si prehodime z povodnych) nie je co riesit.

Svetiti s normalnymi svetlami je najlacnejsie.

A co sa tyka Wattaze tak ak chce niekto usetit par Wattov tak treba kupit Xenony a tie maju iba 35Wattov

Dux
Radek
2007-10-29 18:36:05

od Hella jsou snad taky homologovany, ne? http://www.aci.cz/default...p?cls=stoitem&stiid=19375

2007-10-29 18:47:34

neviem co zase riesite proste zapnem svetla a basta mne sa teraz po roku vypalila ziarovka druha bola tam tungsram na druhej strane som male este starsiu a svieti a svietim furt hned po starte. spotreba hmm nezbadal som ak sa ti vidi vela tak si nezapinaj v lete klimu mas potom usetrene aj na zimu kedy budete svietit

dnes o 16:50 som stretol dilina co mal zapnute parkovacky a pri tom je sychravo a hmla hm co dodat. setrit sa da aj inaksie a emisie nech zacnu setrit v amerike.

nebudem pridavat ziadne ine svetla atd momentalne svietim tak cca hodinu denne tolko aj jazdim to nema ani vyznam cosi kupovat.ludia ved ak chcete setrit tak hop na bicykel a je to. ak chcete ziskat peniaze tak kupte pozemok ale s autom sa len preraba.

Dux
Radek
2007-10-29 18:53:18

miskus: nejde o zadny penize. Jde proste o to, ze cim mene spalin, tim lepe pro vsechny.

2007-10-29 19:04:10

dux ty si taky solidarny voci zivotnemu prostrediu?

tak mi povedz co produkuje menej spalin a je lepsie pre zivotne prostredie. elektricka alebo auto?

hmm ak elektricka skus porozmyslat z kadial sa vyraba elek. a za dalsie to co sa vyprodukuje je nech nezerem tak 30 percent dalsich min 30 je priemysel a potom zivocisna vyroba

takze ja radsej zapnem svetla aby do mna nenarazil nejaky magor a nemusel som cuchat hnoj nad mojim hrobom

Dux
Radek
2007-11-01 14:31:23

miskus: lehce mimo tema, ne?

Rakousko ruší povinné svícení aut ve dne jako neúčelné

http://auto.idnes.cz/rako...71101_124505_automoto_fdv

Podle některých názorů také celodenní svícení zvyšuje nároky na provoz alternátoru v autech, a tím zvyšuje jak spotřebu, tak emise skleníkových plynů. Významným argumentem proti svícení se také staly výrazně zhoršené statistiky úmrtnosti na rakouských silnicích za poslední období.

2007-11-01 16:35:51

Mě se to zdá z hlediska bezpečnosti užitečné .,,, ale stojí to groše to je fakt ! Já osobně bych to ale nerušil , a myslím si že nějaké ty Ledky na předu zas tolik nezeřerou ! Auto je pak mnohem lépe vidě ! časem to zase zavedou z5

Mimo téma to není když to obhajují ekologii,emisema, spotřebou. Mě taky pěkně štvou , zachvilu abych se bál že s 2.0 neprojdu přes technickou kvuli emisím ! Měli by to řešit v americe a né tady ! Pche v americe by nikdo s 1.4 nejel ani na nákup a mi v tom dokážeme uplně normálně jezdit a v pohodě. Štve mě že mi se tady budeme snažit žít ekologicky a na druhé straně budou jezdit v 5litrech do práce! Sice i v evropě Např : němci poblbaní co sportovní auto tomu narvou 4-5 litrovej motor aby to trochu jelo. Ale oproti Americe je to ve zlatě moc takových aut tu nejezdí ! Zlatí japonci Micáky Suba apd ,, s těch ať si berou příklad! Malé obsahy a jede jím to lepší než kdejakej americke DODGE nebo MUSTA! ,,, ale kdo chce zapálit musí hořet a někdo s tím asi musí začít ,,, jen se bojím abych neměl pak na technické s těma emisema problém!

Dux
Radek
2008-06-06 00:15:25

Tak mam teda dotaz .... asi vykoopnu mlhovky a dam tam denni sviceni.

Zajimalo by me, zda muze byt prekryte tahokovem?

2008-06-06 06:58:53

Stifi - jenže v americe jsou jiné a přísnější emise než v Evropě a dělají se 1x za rok a Evropské auto by tam neprošlo ani jedno to si piš. a to mluvím o benzínu ...... a Diesel ?? no to už vůbec ne. Ty velkoobsahové auta o kterých mluvíš mají tak čistý provoz, že ani Tvoje Primka nebo moje Almuša se nemůže k tomu ani srovnat


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 21