Fórum - Téma


Demontaz prevodovky


Fórum Technický koutek Demontaz prevodovky




2008-10-30 09:06:36

u motoru ga16

zvladne to 1 clovek? pripadne na co si dat pozor? povoluji se jen srouby na "venci" + teda vyndat poloosu?

2008-10-30 18:21:42

No,jeden - jestli je šikovnej a silnej,tak jo: odpoj si baterku, sundej sací trubku k filtru vzduchu (ať máš lepší přístup k táhlu spojky a šroubům) a odpoj spojkové lanko.Vymontuj startér a poodpojuj konektory snímačů zpátečky,rychloměru,zařazeného neutrálu a ukostřovací kabel a vytáhni odvzdušňovací hadici.Pak odpoj táhlo a podpěrnou tyč táhla řazení - zase u převodovky.Vypusť si olej,jestli jsi to neudělal jako první.Pak můžeš vyndat poloosy z převodovky a uchytit je,aby nezavazely.

Jestli máš pod motorem lyžinu,můžeš ji využít - jestli nemáš,pomůže ti zvedák: přizvedni si motor i s převodovkou a pokud máš lyžinu,můžeš mezi ni a olejovou vanu vsunout prkno a spustit zvedák.Pokud lyžinu nemáš,musíš zvedák nechat nebo podložit stojku,hranol a pod.Podložíš a přizvedneš zlehka samotnou převodovku (motor zůstává podložený buď na lyžině nebo podpěře) a v držácích nalevo a vzadu povolíš a vytáhneš průchozí šroub.Pak odmontuješ i šrouby,upevňující samotné držáky a vyndáš je.Nakonec můžeš odmontovat upevňovací šrouby převodovky k motoru - bacha,jsou nestejně dlouhé,tak si pamatuj,který kam přijde.Pokud nikde nic nezavazí a nedrží,spustíš podpěru převodovky a vyndáš ji spodem ven (povysuneš ji doprava od motoru,aby vyklouzl spojkový hřídel).

Tohle je postup z Almery - nevím,jestli u Primer nebo Sunny je jiný,ale zhruba to asi bude podobný.

2008-11-03 09:06:14

jo jo postuzp je u všech nissanů shodný - je tam příčka pod motorem, tak já si dávám mezi motor a příčku prkýnka, tak aby motor neklesl až na tu příčku. Já ještě neavíc sundávám levej plast kolem poloosy co ej na karoserii, a sundávám podložku pod baterkou - je tam lepší přístup. při zpětné montáži jak budeš montovat ty 3 zadní šrouby na zadním silentbloku, tak velmi pečlivě a pouze rukou bez nářadí, aby jsi je nenašriouboval přes závit a pak neřešil co s tím když bys závit strhnul. je to k tomu odst náchylné!

Když budeš odšroubovávat ty táhla řazení, tak je třeba si podložit motor s převodovkou vzadu vedle táhel, jinak se ti celj zhoupně dopředu. Já mám kousek dřevečka, které dávám dopředu mezi motor a příčku pod chladičem, aby se motor nehoupal a následně šel dobře znovu namontovat.


Odpovědět