Fórum - Téma


Demontáž křídla P11sedan


Fórum Primera P11 Demontáž křídla P11sedan

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2

2007-10-18 13:05:28

Potřeboval bych poradit, jak šetrně zdemontovat křídlo na sedanu P11. Na každý straně je uvnitř víka kufru šroub, ten jsem povolil, ale křídlo pořád drží. Nerad bych to páčil násilím.....Důvod k demontáži je ten, že prostřední úchyt křídla je naopak volný a mezi křídlem a víkem kufru je mezera. Z tý mezery se mi podařilo vydolovat definitivně ztrouchnivělý těsnění, přes který prochází kabel pro třetí brzdový světlo. Teď bych potřeboval to křídlo sundat, abych a) utěsnil otvor kterým prochází kabeláž brzdovýho světla ( nerad bych měl vodu v kufru nebo vodou oddělal třetí brzdový světlo ) a za b) přidělal prostřední úchyt křídla tak, aby nebyl volný a nebyla mezi ním a víkem kufru mezera. Díky za případné rady a zkušenosti.

2007-10-18 13:39:57

Nemůže to být přilepené, eventuelně za ty roky "přirostlé"? Zkusila bycho to nahřát, aby lepidlo/guma změkly, jinak bych zkoušela na to tlačit zevnitř víka přes otvory pro šrouby.

2007-10-18 13:41:41

Jinak nevím, jak u této Primery, ale některá auta mají křídla kromě uchycení šrouby přilepená těsnícím tmelem.

2007-10-18 13:45:13

Přilepené ani přirostlé to není.....nedávno to bylo v lakovně a měli to dole ( možná tam budu muset nakonec zajet a zeptat se, jak to sundali ). Když povolím šrouby, tak je křídlo už hodně volný, ale nejde sundat dolů. Prostě ho tam ještě něco drží. Určitě to bude něco na principu: posunout dopředu a potom do leva apod . , ale když člověk neví jak, tak se s tím morduje zbytečně dlouho než na to přijde a většinou při tom ještě něco ulomí. A to bych právě nerad.

2007-10-18 13:56:48

V takovém případě bych jim to nechala i opravit, protože tam nesmí být vůle, zřejmě něco podcenili při montáži. Všimla jsem si, že u mnoha aut to má tendenci reznout v dotykových částech mezi křídlem a kapotou. Nesmí tam pronikat voda ani jiné látky.

2007-10-18 14:01:33

jj, ono to mělo vůli už předtím, než jsem to nechával lakovat. Trochu jsem doufal, že při montáži po lakování to bude v pořádku. Jenže to zůstalo přesně tak, jak jsem jim to předal já Takže vinit je z toho nemůžu. Jen bych to rád vyřešil.....bohužel nevím, jestli ten prostřední úchyt byl původně přilepený, nebo byl jen naražený na to těsnění.

2007-10-18 14:04:58

No zkusila bych tam dát nové těsnění, vyrobit šablonu a vystřihnou ho, pokud nechceš třeba origo. Mohlo by se to tak vytěsnit a vůle by zmizela. Je to lepší, než aby se tam dostávala voda a nečistoty.

A ještě jedna drobnost, pokud to dobře vidím z fotky, zřejmě Ti lakovali i levý zadní bok. Dej si pozor na zakončení laku kolem těsnění zadního okna - pokud to nejsou zbytky vosku apod. Může se to časem začít loupat, měli by to zaleštit a zakončit lépe. Vidávám to na mnoha autech.

2007-10-18 14:10:58

No to bych právě rád udělal......ale to těsnění má dost komplikovaný tvar ( pokud si na to vzpomenu v garáži, dodám foto ), takže výroba svépomocí je docela nereálná. A další problém je, že skrz to těsnění právě prochází kabely k brzdovému světlu, takže pro výměnu těsnění je třeba sundat křídlo a odpojit třetí brzdovku....a s demontáží křídla mám právě problém To původní těsnění jsem dostal ven jen proto, že se ta guma stářím jednoduše rozpadla.

Levý bok nelakovali.......tedy aspoň né teď. Možná že ho nechával lakovat už minulý majitel. Zatím se nikde barva neloupe.

2007-10-18 14:13:55

Tak pak je ještě možnost použít a pomocí pistole tam vtlačit těsnící tmel, aby se to nemuselo dávat dolů. Ale máš pravdu, ono stejně asi nakonec bude muset jít dolů a bude to třeba udělat pořádně. Mimochodem, pod těmi bočními částmi křídla je nějaké těsnění nebo tmel?

Co se laku týče, tak jestli už vydržel tak dlouho, pak buď jen rád. Znám lakovny, které takto zakončily lak a během půl roku se začal loupat. Právě kolem těsnění, která se nedají jednoduše demontovat, to tak rádo dělá a mě trochu zaskočily ty bílé otřepy, nebo co to vlatně je, na té fotce. Jinak O.K, vypadá to pěkně.

2007-10-18 14:18:25

Nevypadá to, že by pod těmi bočními částmi byl nějaký tmel. Drží to jen šroub a pravděpodobně asi ještě nějaký úchyt. Možná že je pod tím šroubem taky těsnění......nevím. Především nevím, kolikrát už bylo křídlo dole a jak bylo vlastně původně z výroby přimontovaný ( tmel, lepidlo apod...)

2007-10-18 14:22:04

Hmm, něco na vytěsnění bych tam popravdě čekala, měla jsem za to, že při zpětné montáži tam mohli použít těsnící tmel, jenž křídlo přilepil, ale pokud se s ním dá po uvolnění šroubů cloumat, tak asi ne . No pokud ho budeš mít dole, možná by stalo za úvahu tam nějaký tmel dát. Z toho obrázku to vypadá, že na každé straně jsou dva úchyty, jeden se šoubem. Tipovala bych, že to křídlo tam bude nasunuté nebo nacvaknuté, jak jsi už zmínil. Mohla by ho jistit ta zadní větší součástka s konečným označením GA. Nic jiného tam není, aby to bránilo demontování.

2007-10-18 14:55:50

krupi..

na P10 GT jsem kridlo sundaval...bylo prisroubovany a ty bocni sloupky jsou ke kufru nacvaknuty...

je to nacvaknute jako treba prahy....v kufru jsem mel takovy umelohmotny "misky" a protikus do tech misej je v kridle...

tak to bylo na P10GT...tak sned ti to nejak pomuze

2007-10-18 19:16:44

mne tiez lakovali zadne veko je tam medzi kridlom a vekom nove tenke tesnenie, tiez som myslel ze to je chytene len tymi skrutkami po stranach, stred bol a je volny, len dostal nove tesnenie a netecie, predtym trochu tieklo

2007-10-18 23:02:28

Tak ještě doplňující informace: podle toho co jsem vypozoroval, tak by se i při absenci toho těsnění neměla dostat voda až do brzdového světla ( tak hodně po drátech snad vzlínat nemůže ). To co proteče kolem úchytu křídla, spadne neodvratně do kufru a zůstane kdesi u rezervního kola. Vzhledem k objemu kufru a průměrnému srážkovému úhrnu na našem území bude trvat dlouho, než se mi kufr po okraj naplní dešťovou vodou Ale i tak to budu muset asi řešit. PS: vypadá to, že střední úchyt křídla opravdu není nijak fixovaný a je ( nebo spíš byl ) jen naražený na to těsnění. Pro lepší představu přikládám obrázky. Na prvním je střední část křídla bez těsnění ( je vidět plastová průchodka pro kabel ), na druhém je těsnění ( nebo spíš to co z něj zbylo ).

2007-10-19 00:16:22

Krupi ak ti ide len utesnit aby cez to netieklo, nemusis to kridlo vobec demontovat, staci zvnutra na to natlacit okolo toho prechodu cez plech silikon, ja som to tak urobil pred lakovanim este a a fungovalo to.

2007-10-19 07:37:23

Též bych se přiklonila k řešení Belska 666, jen s jednou výhradou. Silikon na to není vhodný, na slunku postupně degraduje. Osobně bych použila těsnící tmel s odolností proti UV, výborný dělá třeba DINITROL. Utěsnil nám i netěsnosti na plechové střeše hospodářské budovy a je naprosto odolný. Po vyzrání se mění na tvrdou gumu a je ho možné i přelakovat. Silikonový tmel vydržel necelý rok, pak zhnědnul a začal se odlupovat.

2007-10-19 07:38:02

Přes víko kufru by se to snad do kufru nemělo dostat. nevím jakby to tamnateklo. Je to totéž jako když ti teče voda do dveří kolem skla. Vyteče to spodníhranou víka kufru ven.

2007-10-19 09:02:31

HonzaBK: Právě že přes víko to teče přímo do kufru. Kolem té plastové průchodky to proteče pod víko a po plechu to stejká pod kobercema kolem zámku kufru až k rezervnímu kolu. Jj, cesty vody jsou nevyzpytatelné . Trochu jsem po tom pátral a na německých stránkách o Nissanech je tohle dokonce uváděný jako jeden z nejčastějších problémů P11GT.

Heckspoiler Si, SRi und GT 4türer

Bei den genannten Modellen löst sich nach mehrere Jahren häufig die Verklebung des mittleren Spoilerstegs- und Wasser kann in den Kofferraum eindringen.

Also sicherheitshalber nach Aquarien in der Reserveradmulde schauen.

2007-10-19 09:24:42

keby len to bol problem tak sme najstastnejsi majitelia aut ale jasne ked to trapi tak to moze zobrat trochu casu to vyriesit. Mna teraz sere ze ako bolo po vytlmeni palubky a potom vytlmeni snad vsetkeho sotatneho pri ozvucovani ticho, tak na tych blbych cestach sa mi zas zacinaju ozyvat nejake drobne zvuky. jazdim stale s vypnutym radiom a pocuvam, som proste magor

Doris to je asi dobra pripomienka s tym silikonom Som nevedel ze dokaze tak zvetrat. Co by si odporucila na fixaciu napr kablov ku karoserii, tiez ten denetrol? (ake to ma prosim ta oznacenie a kde to kupujes?). ja som totiz pouzil pri demontazi stropneho tapacirungu na dokonalejsiu fixaciu kabelaze a vystuh o plech strechy horuci Patex a zda sa ze v malych ploskach (na tie kable) vplyvom horka v lete a nasich rozbitych ciest to niekde povolilo

2007-10-19 09:37:33

blesk666: Jasně, je to celkem prkotina......ale člověk se vždycky na něco upne a pak ho to štve . Blesku, pazvuky v interiéru nejsou jen Tvůj problém.....vlastně už od koupě auta mě to čas od času chytne, vypnu rádio a poslouchám co kde rezonuje a vrže. A nikdy se mi nepodaří vychytat všechno, protože jakmile se změní venkovní teplota, začne drnčet zase něco jinýho Takže jsem postupně odstranil vrzání sedačky řidiče, rámečku autorádia, přístrojů ( to byla největší pakárna, protože to jemně cvrlikalo a jen při venkovní teplotě pod nulou - musel jsem vymontovat budíky a po zpětné montáži je zatím ticho ), zbývá mi drnčení bovdenu pro otvírání přední kapoty, vrzání mřížek ventilace pod předním sklem ( to trvá jen chvíli, než se trochu ohřeje interiér - měl jsem tu mřížku snad desetkrát venku a pokaždý to po čase začne vrzat znovu ) a cvakání pantů dveří při jízdě po nerovnostech.....no, kdybych chvíli přemýšlel, určitě bych si vzpomněl na další. Tomu auto to snad ani nezazlívám......prostě není stavěný zrovna na naše silnice. Jo, teď jsem si vzpomněl : chvíli po nastartování, než se ohřeje výfuk, drnčí krycí plech katalyzátoru....to je taky fajn zvuk


Odpovědět

1  2