Fórum - Téma


Dekarbonizacia vstrekovanim vody


Fórum Technický koutek Dekarbonizacia vstrekovanim vody




2013-08-14 15:22:27

Len pre zaujimavost, toto je fotka mojej seriovej lambdy vybratej z vyfuku po nejakych 3 rokoch s odpojenym el. konektorom, sorry za kvalitu, ale myslim ze podstatne je poznat... rovnako sviecky su bielucke, elektrody aj izolator. Zmes pritom pouzivam relativne bohatu, v booste vzdy pod 12:1....

2013-08-14 15:30:21

raddy: a kolik tak vstřikuješ vody na tu jednu aplikaci?? nemůže to způsobit u starších motorů vyšší ztrátu oleje??

2013-08-14 19:14:32

meny: ideal je cca 20% voci mnozstvu paliva, ja som velkost trysiek zvolil len odhadom, kedze mam len jednoduchy system s fixnym prietokom vody. v praxi prebehne behom cca 50km ostrej jazdy po okreskach tak 1 liter zmesi voda/lieh. Za sezonu je to tak cca 25 litrov. osobne nevidim rozdiel medzi motorom starsim (ako moc starym mas na mysli, moj je z roku 91) a motorom modernym....

2013-08-14 20:21:26

raddy: to je zajímavý.. díky za popis..

nemyslel jsem ani tak přímo stáří motoru jako kolik má natočeno.. když zakarbonovaný motor co má třeba 300 000 najednou přijde o velkou část karbonu tak by pak mohl něco málo oleje propouštět .. nebo ne??

2013-08-15 12:56:20

no to je zaujimava otazka, osobne si nemyslim ze by mal karbon tesnit motor resp. piesty, karbon sa vyskytuje na korunke piestu a tam nic netesni... na druhej strane, dekarbonizacny ucinok sa prejavi az pri dlhsom pouzivani vstrekovania vody a to sa instaluje v ramci rozsiahlejsieho ladenia motora a to sa bezne robi na motore po go...

2013-08-15 14:05:13

i kdyz je fakt ze voda nebo vzniklá pára se dostane jen dovnitř válce a né kolem něj (prostor s olejem)..

tam karbon lehce vytěsňuje vůle kterými by pak sákl olej.. je to zajímavá úvaha.. zní to sice nelogicky přidávat vodu do zapalované směsi,ale vím že s čištěním vnitřku motoru to dokáže zázraky

2013-08-15 14:21:10

meny: no praveze ak je karbon okolo kruzkov, tak brani ich expanzii a prave ze sposobuje netesnosti. kazdopadne, cistiaci ucinok vody v motore je znacny a clovek by neveril ako je mozne ze su piesty, sviecky a ventily komplet bielucke....samozrejme, toto je len vedlajsi efekt, dovod vstrekovania vody je iny...

2013-08-15 14:41:39

jo jo,chápu že do závodních motorů se to přidává kvůli jinému efektu.. ale pokud chce někdo použít vodu na čištění vnitřku motoru tak to jde udělat i jednoduše.. sám se na to dlouho chystám efekt parního čističe funguje dokonale

ještě se zeptám jestli jsi slyšel něco o vodíkovém generátoru který štěpí vodu na vodík a ten se pak přidává do sání.. nedávno jsem zjistil že si to pořídil strejda a používá to na dieselovém Mondeu.. mělo by to přidávat výkon a bla bla bla,ale podle mě to je jen zlodějna..

2013-08-15 15:12:24

meny: prosim ta, zmaz to o tom vodiku, to snad nemyslis vazne

2013-08-15 15:18:00

raddy: asi tak já si o tom myslím své a do auta bych si to v životě nedal... něco podobného jako ty magnetické pásky které se dávají na palivové vedení aby porovnali molekuly v benzínu a ten lépe hořel prostě sra..ky

koukám že nám tady na ten generátor lítají i reklamy

2013-08-15 15:19:57

Rado, to je velmi zaujimave... Pri instalaciach s vysokou kompresiou a turboaplikaciach uplne idealny doplnok

2013-08-15 15:25:59

almeragt: iste, vstrekovanie vody prinasa uplne novy potencial pre motor, je vsak nutne mat naozaj dobry failsafe system pre pripad zlyhania... samozrejme, vyhodu to prinasa len vtedy, pokial ma stavajuca aplikacia (bez vody) obmedzenie predzapalu/tlaku turba kvoli detonaciam, resp. kvoli kvalite paliva. V atmo pripadoch sa to tyka len naozaj vysokej kompresie, v turbo pripadoch je to uz sirsie aplikovatelne, napr. v mojom pripade som sa sustredil na predzapal, ktory mam 28st akonahle sa zapne vstrek vody (pri 0.7bar boost) az do limitera (max. tlak mam 1.2bar), kdezto bez vody by som skoncil na cca 20-21st s 98 okt. benzinom.

2013-08-15 15:33:09

výhoda je že se dá do válce dostat víc směsi díky vodě která svou teplotou zmenší objem a dá se pracovat i s vyšším předstihem.. akorát správná funkčnost potřebuje mít stále motor ve vysokých otáčkách a v těch nízkých to nemá efekt.. takže vážně jen závodní účely..

2013-08-15 15:41:29

raddy: jasne, ma to zmysel len tam, kde si obmedzeny s predzapalom / tlakom turba. Mohol by niekto este vyskusat postavit aj tu v nasich koncinach SR20VE s N1 vackami a vysokokompresnymi piestami - napr. 12-12.5:1 a Xcessive sanim, 80 mm klapkou.

Mne sa do toho nechce a momentalne na to ani nemam... Ale bolo by zaujimave vidiet ako ma niekto 250-270 PS v atmo Primere alebo Almere, popripade Sunny . To by bolo s kratkou prevodovkou STI/EVO killer

2013-08-15 19:24:21

Pro zajímavost:

Škodovka před časem skončila s fabií WRC proto,že inženýři škody a audi nedokázali odladit systém vstřikování vody který se používal při akceleracích tak,aby měl v tu danou chvíly motor výkon ne jak si myslíme 300 koní - ale 380 koní! Hrozně tím ztrácely.Teď už je to o podvozcích a ne motorech.

2013-08-15 19:52:07

Tak ony WRC měly 300k naposledy někdy v roce 1999 a od té doby pouze v oficiálních materiálech


Odpovědět