Fórum - Téma


Dekarbonizace motoru


Fórum Technický koutek Dekarbonizace motoru



1  2

2007-05-03 13:35:31

Toto mi přišlo mailem a páč tomu ale vůbec nerozumím tak to sem dávám tak, jak mi to přišlo bez dalších komentářů. Zatím mi to přijde jenom zajímavé.

  • ------------------------------------------------------------------------------------

Jedine, co clovek potrebuje, je sroubovak, spray bottle (jako se pouziva treba pro nektere domaci cistici prostredky) a vodu. Ano, obycejnou vodu. Zahrejte ten motor do normalni teploty, pak sundejte tu hadici air filtru do sani, vytocte a drzte ten motor v okolo 3K RPM a zacnete strikat tu vodu primo do sani toho motoru. Ta tryska na te nadobe by mela byt nastavena tak, aby ten spray byl co nejjemnesi a rozdelil se tak v tom sani do vsech cylindru rovnomerne. Nebojte se strikat tu vodu do toho sani i velice rychle - az do toho okamziku, kdy ten motor je temer na hranici, kdy nechce bezet. Proste, drzte tu klapku otverenou, strikejte tu vodu do toho sani - a kdyz ten motor zacne mit snahu se zastavit, tak mu dejte malou pauzu, aby se dostal zpet do otacek. Jak a proc to pracuje? Ta voda se v tech spalovacich komorach meni v paru - a pokud nekdo ma zkusenosti s cistenim neco vodni parou, tak vi, jak velice dobre to na uplne cokoliv pracuje. Vyhodou dekarbonizace vodni parou je, ze ten motor u toho bezi a ten rozpusteny nanos carbonu je vytlacen vyfukovymi ventily primo do vyfuku. Na rozdil od nejakych chemikalii, ktere se nalejou do valcu, kde se nechaji sedet pres noc (zatimco jejich vypary leptaji tesneni a injectory) a soucasne taky stekaji s tim rozpustenym karbonem temy cylindry pres krouzky pistu dolu do oil pan, ten proces cisteni tech pistu a spalovacich komor konci ve chvili, kdy clovek prestane to tech valcu vstrikovat tu vodu - a nic neni nasledovne nijak negativne ovlivneno. I presto, clovek by mel po tom cisteni vymenit i olej - jen pro pripad, ze by se do neho nejaka mala cast vody anebo toho rozpusteneho karbonu nejak dostala (ale ty sance jsou velice male, protoze ty pistni krouzky tesni mnohem lepe, kdy ten motor bezi - a ten karbon a i voda, ktera se treba nepremenila na paru je vypuzena z toho motoru s vyfukovymi plyny a na ceste se stejne vypari). Jak dloho a kolik vody tam strikat? Tak dlouho, kolik to zabere vyprazdnit dve 1L spray bottles. Jak jsem rekl, nebojte se jit i velice rychle, ten motor vam da vedet kdy tam tu vodu strikate prilis rychle.

Tento levny proces je vhodny pro uplne kazdy motor - s karburatorem anebo EFI. Lidi s V8 s karburatory si ani nehrajou s nejakou spray bottle, ale primo lejou tu vodu do toho karburatoru z nejakeho kelimku.

Je tam nejaky dukaz, ze to opravdu pracuje? I presto, ze ja pouzivam water injection a pote, co jsem sundal hlavu toho motoru (abych ji vymenil za jinou) jsem zjistil, ze ty pisty a spalovaci komory te hlavy vypadaly uplne jako nove, tak jsem se sam chtel o tech ucincich te dekarbonizace vodou chtel presvedcit u jineho auta (Eagle Talon), ktere jsme koupili na soucastky a meli jsme v umyslu ten motor stejne rozebrat. Ja mel za ty roky desitky tech 4G63 motoru rozebranych, tak dobre vim, jak "normalni" hlava a pisty po nejakych 100 tisic mil vypadaji, ale po tom cisteni karbonu vodni parou a pote, co jsme sundali tu hlavu, ty pisty a spalovaci komory vypadaly, jako by na tom motoru bylo jen nejakych 10 mil. Takze ano, ono to opravdu pracuje - a velice dobre. Ja se mel o tom sam moznost presvedcit na vlastni oci.

2007-05-03 14:13:57

no toto bolo veľmi zaujímavé čítanie. Len otázne je či sa to niekto odváži urobiť. Viem že to znie dobre ale predsa vždy sa tvrdilo aby sa voda nedostala do sania a teraz toto. Človeku sa to prieči logicky ale určite to má niečo do seba. Je tento zdroj nejako dôveryhodný to by chcelo vyskúšať na nejakom starom aftí a potom sa do toho vrhneme všetci. Ved nikto z nás určite nechce svojmu mazlovi ublížiť. Budeme tuho rozmýšlať.

2007-05-03 14:33:03

na tuningklube to niekto urobil a pohoda ale neviem ja osobne asi eee neviem nemam motor pre zomretim a za dalsie hm co na to katalyzator? a vsetko ten bordel ktory sa musi predrat az von cez cely vyfuk?

2007-05-03 15:00:01

kdyz ja jsem dekarbonizoval motor tak jsem to udelal jak mi rekli v servisu NISSAN....

koupil jsem si jakousi kapalinu kterou jsem nalil do oleje rano...natsratoval a jel do servisu cca. 30km a tam to vypustili a vymenily olej....

jinak to co tu je uvedene s tou vodou...ja bych do toho nesel ani omylem...

2007-05-03 15:05:46

Je toto tady vic:

http://www.autohificlub.c...-Průvodce%20dekarbonizace

2007-05-04 17:14:00

Ahoj, tak jakto, že nikdo nereaguje - všichni asi vyčkávaj, co ostatní na to.

No mě se to zdá teda dost brutální, nalejt do motoru 2 litry vody . Ale myslím si, že když se to tam nehrkne moc rychle, tak se motoru nic nestane. Jenom nejsem přesvědčenej o výsledku - nevěřím tomu, že to dokáže karbon odstranit.

To, že má někdo pocit, že po této operaci auto jede líp, nebo se zlepší volnoběh si myslím způsobuje jenom placebo efekt.

2007-05-04 17:37:31

Tak já a Almuša na to neříkáme nic páč nejprve mě chtěli nacpat Almušu rýží a teď zase by ji chtěli nachcat vodou tak to NE Když vodu, tak pro všechny (ale NE pro moji Almušku) Almuška má ráda JEN a POUZE power od Shellu fu

2007-05-04 17:56:39

Což o to,Primka ho má ráda taky ,ale kdyby jela na vodu,tak by mě to vůbec nevadilo

2007-05-04 18:05:03

mne dekarbonizaciu odporucal tu chemicku (nejaky sajrajt sa nelaje do oleja necha sa to postat do rana, a potom sa vymeni olej) znamemu to na GT vraj pomohlo ale Placebo je mocne. Su aj ine info ze to po vyplachu zacalo zrat olej. S vodou sa mi to moc nepaci, ale ak ma niekto seriozny este bude chvilu presvedcovat, mozno uverim a skusim

2007-05-04 20:02:09

Je všeobecne zname že ked sa otvorí motor na ktorom je prerazene tesnenie, je pekne vidiet do ktoreho valca tieklo, a to prave tak že je pekne čisty. Ale sam by som to osobne neskušal, snad rozprašovačom striekať do sania ????

2007-05-06 13:26:53

vsetci tu tocia o tom ze ked je tesnenie prerazene je tam pekne ciste miesto ale to nie je cista voda v chladiacom okruhu tak ako.

ja osobne som pocul a pridavani vody za ucelom potlacenia detonacii a este za ucelom zjemnenia chodu motora.

tolko kolko vody sa trvalo pridava si treba davat pozor pretoze je hranic po ktorej uz bude vsetko len korodvat.

co sa tyka liatia vody hmm mat stare auto tak to vyskusam ale nemam v zasade ak bude len rozprasovat myslim si ze nic zle se nemoze stat a pokial nedojde k zaduseniu auta to znaci ze voda sa cestou k valcom odparila

extra cistiacemu efektu neverim pokial neuvidim.ale teraz ma napadlo mam 4t motor z kosacky tak to vyskusam no nie?

2007-05-10 15:59:04

ja som to skusil po citani podobneho prispevku na mazdaklube.pre istotu na starsom mici colte.tam ale pisali ze motor ma bezat na volnobeh.ten hnus co liezol z vyfuku!mal som pocit ze to auto islo potom o nieco lepsie ale po 2 tyzdnoch som ho predal(nie kvoli dekarbonizacii ) takze dalsie skusenosti s tym nemam.na primeru to ale skusat asi nebudem,ak tak v original servise.na tom mazdaklube bol clovek ktory to robil profesionalne a boli tam chvalospevy na jeho pracu.

2012-06-29 08:51:27

zdravím,mám sice Citroena Xsaru Picasso 1.8 16v ,ale přispěju sem, jelikož jsem zkusil tu slavnou dekarbonizaci motoru vodou.Jak to probíhalo ? Při nastartovaném motoru jsem nemohl otevřít klapkU do více naž na 1/3,páč potom se motor vytáčel do nelidských otáček.Tak jsem do té škvíry stříkal z rozprašovače destilku,pak i opatrně lil.Výsledek ? NIC !! Žádná pára,žádný dým,žádný rozpuštěný karbon.Z výfuku foukal jen thorký vzduch.Jedině když jsem tomu dal plný plyn (bez vody),bčas se objevil lehounce černý kouř.To však přisuji spálenému oleji.Výsledek : PLACEBO

2012-06-29 09:31:46

darko nemas pravdu opravdu to funguje ,ale chce to dostatek vody a delsi dobu . staci kdyz mas tesneni pod hlavou vcudu a jeden valec si bere vodu tak je krasne cistej

2012-06-29 10:12:17

Presne tak, zpusob stary jak auto samo. Delali jsem to na nescetnem mnozstvi aut. Nevim co si cekal, ze tam caknes 1ml vody a z vyfuku ti vypadne karbonova kostka? to je postupny a temer nevidetelny ucinek na vyfuku. Stejne tak jsem cistili svody (saci) benzinem a ohnem Jednou to skoncilo kolegou bez oboci

2012-06-29 10:20:48

Používej motor v celym spektru otáček a nemusíš řešit carbon - to je má rada

2012-06-29 11:21:52

do motoru jsem celkem dostal 2 litry vody během deseti minut.Jak mi tedy vysvětlíte že nešla žádná pára ? Pak jsem se podíval na olej a žádná změna.Nečekal jsem samozřejmě žádnou karbonovou kostku,ale z výfuku šel opravdu jen horký vzduch bez nečistot a zápachu.Nejlepší dekarbonizace je podle mě pravidelná výměna oleje.Je možné že nebylo co "dekarbonizovat" .

2012-06-29 12:08:17

Treba jsi tam fakt nic nemel. A ja proto pouzivam olej Liqui Moly s MoS2 a tyhle veci neresim. Ono se to pri pravidelnych vymenach pripadne postupne procisti.

2012-06-29 12:34:12

darko, olej ti nejde do spalovaciho prostoru, a kdyz jo, tak ti prave vznika carbon. mohl si mit jeste studeny vyfuk, pak ta voda zkondenzuje cestou ven a z vyfuku viditelne nejde, ale ta para vznika ve spalovacim prostoru, a tam ji chces. Nic jineho to necisti. Proste si tu proceduru provedl, tak muzes byt klidny a naopak si muzes rikat, ze tvuj motor zataveny nebyl. Proste prevence, ktera neublizila.

2012-06-29 13:18:38

pani, 90% z toho vsetkeho, co ide von vyfukom je cista voda, vzdy a za kazdych okolnosti, to len na margo otazky, preco nesla vodna para pri aplikacie vodneho cistenia....isla, tak ako ide vzdy, akurat nebola vidiet. Skus to iste urobit na jesen, ked bude tak 5C a uvidis aj paru...

dekarbonizacia pomocou aplikacie vody naozaj funguje, akurat pri takejto rucnej aplikacii pri zvysenych otackach je problem s rovnomernostou distribucie vody medzi valcami. ja mam vstrekovanie vody instalovane trvalo a ak ho pouzivam, tak vycisti sviecky uplne dobiela.


Odpovědět

1  2