Fórum - Téma


D22 - Jde pouze na volnoběh


Fórum Navara D22 - Jde pouze na volnoběh

Informace o modelu: Nissan Navara


1  2

2015-12-06 12:29:50

Kolega se místo na 1st. rozjel na 3st., auto mu chcíplo a od té doby jde nastartovat pouze po dlouhém točení startérem. Po naskočení jde motor na volnoběh normálně do doby, než se přidá plyn a pak sebou začne házet, být hlučný. Otáčky se nedostanou ani k hranici 1000ot., někdy bliká i kontrolka motoru, po ubrání plynu se motor ustálí na volnoběžných otáčkách a jde normálně do sešlápnutí plynu. Na videu z youtube je vidět stejný problém s tím, že palivové potrubí je ok, filtr jsem vyměnil a stále stejný problém. Nevíte někdo co s tím? Děkuji

Nissan Navara d22 trouble starting

Nissan Navara starting. 2006 d22 3ltr turbo diesel.

2015-12-06 15:02:22

jack007: A co píše ecu když bliká ta kontrolka ? Mohl přeskočit řetěz u tohodle motoru nezvykle ale může bejt

2015-12-06 16:43:43

jack007: Na videu sa to jednoznačne zavzdušnuje,maš motor 2,5TDI? Mohla skočit vrchna retaz,ale nejde mi do hlavy to blikanie kontrolky,ten motor nema snimač vačky,ma ho v čerpadle.Ak ti skočila retaz tak by som moc neštartoval a už vobec nepridaval,treba to skontrolovat,skor ako to ošklbe zuby na kolesach.

2015-12-06 18:33:26

svobi: v tuto chvilku už kontrolka zase nebliká, jak vyčtu chybu, když žádná diagnostika mi u tohoto auta nejde? Je to motor YD25DDTi, rok 2003 a má najeto cca 230.000km. Nějakou dobu po nastartování studeného motoru bylo slyšet pár vteřin chrastění, což jsem myslel, že je řetěz než se napne.

2015-12-06 18:37:41

sjaro: Na přeskočení řetězu jsem taky myslel, je někde postup rozebraní, případně výměny rozvodů na toto auto?

2015-12-06 18:38:51

jack007: Spojit piny 1a8 v diagnostickej zasuvke,su to krajne na širšej strane zasuvky ,zapnut kluče a piny rozpojit,kontrolka poruchy motora bude blikat kody,dlhe a kratke ,treba ich poratat.Je to tu v navodoch.

2015-12-06 18:44:27

jack007: rozvody su rovnake ako na N16 2,2,daj dolu vrchny dekel rozvodov a skontroluj vrchny rozvod,spodny nepreskoči.

http://www.nissanclub.cz/...rd/215501/full/rozvod.jpg

2015-12-06 21:20:03

Ahojte.Přikláním se také ke kontrole rozvodů. Vypadá to, že ti to přeskočilo. Odkud jsi?

2015-12-07 14:45:44

murphy: Jižní Čechy, až u Rakouských hranic

2015-12-07 17:01:07

jack007: No to je pěknej kousek. Já jsem od Teplic. Ty rozvody jsem už několikrát dělal, tak jsem myslel, že bych pomohl. Tak to určitě najdeš někoho poblíž.

2015-12-11 10:41:26

Jakou sadu rozvodového řetězu mi doporučíte, protože jsem četl, že některé dokonce praskají a jak vybrat správný typ, kde jsem našel simplex a duplex. Dalo by se dohledat např. podle VIN?

murphy: jak sundám řemenici na klice? jsou v ní 2x M6 závit, takže natočím šrouby, které se opřou a tím se stáhne, nebo něco rozepřu a dotahováním stahuju? Co se týče sady, tak tam mám oba řetězy duplex http://www.engine-team.co...l/RS0006/timing-chain-kit. Jsou to mé první rozvody, tak se zatím učím :-D

2015-12-11 19:09:34

jack007: hrubu pasovinu a niečo medzi kluku a pasovinu,ak nemaš org.stahovak.šrobky nešrobuj do dekla urobiš dieru.D22 ma obidve duplex.Najskor skontroluj ten vrch.Spodny dekel je založeny za olejovou vanou.

2015-12-11 21:17:59

jack007: Jo jo, souhlasím. Ty dva závity použij na přichycení silnější pásoviny a v jejím středu otvor na šroub, který opřeš o střed kliky a postupným utahováním stáhneš řemenici dolů. Ty dva řetězy duplex jsou správně. Opravdu začni nejdříve horní částí rozvodů. Je to jednodušší. Spodní část je založená olej. vanou kvůli propojení s olej čerpadlem, které je hnané klikovkou.

2015-12-12 15:33:28

Horní řetěz má na sobě pouze jednu žlutou značku. Když už to mám rozebrané, tak to vyměním komplet, protože se na to auto potřebuji spolehnout a toto je zatím první závada. Do této doby jsem dělal pouze normální údržbu, dokonce po 230.000km má stále orig. brzdy a ještě přední obložení vydrží min 50.000km Při montáži rozvodů se nastavuje válec č.1 do horní úvrati (která se dá nějak poznat na značce?) a potom se dává řetěz na značky (kolečka na ozub. kolech a požadovanou barvou na řetězu)?

2015-12-12 19:31:41

jack007: Jedna žlta a dve tmavo modre,toč motorom až pride žlta dole,modre pridu hore,nezda sa mi že by si to mal vytahane,kolko je ten šponovak vonku urob lepšiu fotku,na šponovak ale retaz musi byt v zabere,netoč dozadu,vždy v smere hodinovych ručiček.Hore na dekli nad ozbenymi kolesami su tiež kružkove značky natoč bodky na hornych kolesach k tym značkam a odfot.

2015-12-14 08:32:23

sjaro: žlutá značka je dole,ale značky na kolech neodpovídají.

2015-12-14 09:00:45

jack007: Pozri na tie obrazky,Na druhom obrazku, na pravej vačke je ta značka tam kde som dal šipku?Prvy obrazok, zatoč ešte motorom a daj tie značky na kolesach proti značkam na dekli pod nimi,a odfot.

Spodne kolo proti lavej vačke je ok, ale nevidim značku na pravej vačke.

To že nie su značky na kolach proti značkam na retazi je normalne ,musel by si točit motorom pokial tam nepridu.

2015-12-14 10:11:06

sjaro: Je víc dole proti šipce

2015-12-14 12:56:10

jack007: Maš tu pravu vačku,posunutu o zub,Daj dolu šponovak a daj to na miesto,retaz je ešte v norme menit ju nemusiš.Pozri obrazok takto si to možeš oratat ked nechceš točit dokola motorom pokial to pride na risky,všetky tri kolesa maju 19 zubov,takto si možeš oratat aj spodne,kde je žlta značka.Ke dzhodiš retaz daj si ju na značky.

Tušim každy 7 otočov retaze to pride na zakladne nadstavenie.

Edit.Možno by nebolo od veci na tej skočenej vačke zmerat ventilovou vuli.či nahodou nepoškodilo ventily cca 0,20-0,35,Ak je niektory krivy bude vola aj 1mm.

Ale ked pišeš že na volnobeh je OK tak nemusiš merat.

2015-12-14 14:30:08

sjaro: Máš pravdu, asi 7 otočení je nejlepší, ale 2 kola nesedí na značky (levá vačka a spodní ozubené kolo)


Odpovědět

1  2