Fórum - Téma


CRUISE CONTROL (Tempomat )


Fórum Návody CRUISE CONTROL (Tempomat )



1  2

2007-06-03 14:05:34

Inspirován článkem od ALMERKY, jsem začal hledat vhodný CC. Nakonec jsem našel na ebay.com AUDIOVOX CCS100 (ten samý o kterém psal ALMERKA). Cena 125 USD + 26 USD poštovné. Objednáno 12.5., 14.5. odesláno, 21.5. balíček dorazil na vyclívací poštu Praha 120. Jelikož odesílatel byla firma, musel sem zaslat celní prohlášení, na základě kterého mi byla vyměřena daň 614 Kč. Ve středu 30.5. mi balíček přišel . Hned v pátek jsem začal CC montovat do auta.

Myslel jsem si, že to udělám jako ALMERKA, ale na stejné místo to dát nešlo Po chvilce přemýšlení a prvotního zklamání jsem nakonec našel místo kousek vedle, viz foto Zapojení jsem se trochu bál, ale návod byl vcelku srozumitelnej a taky mi pomohly manuály, které tu jsou. Ovládací panel jsem nakonec dal na středovou konzolu nad ovládání topení. Barevně to sice nesedí, ale jinam to fakt nešlo. K zapojení jsem použil přiložené klipsy, nic jsem neletoval.

Nakonec jsem vše ještě jednou překontroloval a vyrazil jsem na zkušební jízdu. Ani si neumíte představit jakou jsem měl radost, když jsem zjistil, že to funguje

V sobotu jsem jel do Plzně, cca 200 km, většinou po dálnici a i když mám manuální převodovku, musím říct, že je to fakt skvělá věc. Díky ALMERKO

PS: Přikládám pár fotek, jak to všechno vypadá

2007-06-03 18:38:15

Supééér ani si nedovedeš představit jakou mám radost, že můj članek byl k něčemu a někomu prospěšný mám radost, že se Ti to povedlo, páč je to věcička která by měla bejt v každým autě samozřejmá Petr Pistulka je prostě šikulka. A ostatní do toho, tak šup šup fu

Tak a zde to máte : http://www.nissanclub.cz/article_detail.php?id=75

2007-06-03 18:45:43

Tak a ted se červenám jak rak

2007-06-03 18:52:48

Nemáš za co se červenat zvládl jsi to perfektně, a i ovladač tam dobře pasuje, možná ho trochu barevně uspůsobit interieru, ale to už je detail. Využil jsi místo, které já k dispozici neměl. Co se týká přiložených samosvorných klipsů na kablíky, já je nepoužívám už jim nevěřím, páč po čase se mi na předchozím autě zoxidoval spoj na něm a začaly blikat světla. (Použil jsem je na "automatické rozvěcení světel") Proto je na 100% lepší spoj propájet cínem a zaizolovat. fu

2007-06-03 19:05:29

A opravdu se to da rozumne pouzit i u nas, kdyz po dalnici jezdim minimalne?

2007-06-03 19:15:13

Wong - ano dá a všude tam, kde si musíš hlídat rychlost na rychloměru, aby jsi nepřekročil povolenou maximální rychlost a je to jednoduché na ovládaní - jen si na to zvyknout ale na pohodlí (cruis) si zvykneš rychle. Není to jen o dálnicích, jezdíš často úseky, kde by jsi mohl přišlápnout ale nemůžeš je tam omezená rychlost a ty jedeš třeba jen pár Km a musíš čučet na rychloměr a "hlídat se" (páč body za rychlost hrozí) - no a právě to děla za Tebe CC a Ty můžeš čučet po kočkách fu

2007-06-03 19:31:21

he zacinam taky o tom uvazovat, dost casto budu jezdit po dalnicich , takze mohlo by to usetrit nejake to palivo a pohodli taky, jenze kde tu pravou nohu pak dam ,aby nebyla dost opozdena reakce na brzdu, nez ji kajsi vysmatram .... toho se prave bojim ,takle kdyz pojedu bez CC tak je to docela reflex ubrat plyn a hned po brzde ale takhle nevim , to by mne docela zajimalo jak vam tohle vadi... jeste aby se to pokazilo behem jizdy a porad pridavalo plyn , no nevim preci jenom neni to od vyroby

2007-06-03 19:55:45

I když nejezdíš po dálnicích, tak se to určitě vyplatí. CC funguje od cca 50km/h, takže i ve velkých městech to využiješ a na normálních silnicích taky. Ta noha sundaná z plynu je tak trochu divný, to máš pravdu, ale časem si určitě zvyknu

ADM. ALM funkce je od cca 43 Km/hod.

Dux
Radek
2007-06-03 20:01:21

Sel by i do meho?

2007-06-03 20:09:07

Prinad - je to o zvyku s tou nohou, ale popravdě kde ji máš když dojíždíš např. ke křižovatce a nebrzdíš ani nepřidáváš plyn ? A reakce na rychlé zabrzdění je myslím rychlejší jak přehodit nohu z "plynu" na brzdu. Co se týká bezpečnosti tak nemusíš mít strach, že by to nějak "samo" začalo přidávat na rychlosti. To je právě sledováno výstupem VSS a TACHO aby k tomu nedošlo, stejně jako aby nedošlo třeba u náhodnému sešlapnutí spojky (já ji nemám ) a vytočení motoru do nedovolených otáček. Proto je tam navíc mag. spínač spojky !! A co se týká Tvé nadůvěry, musím Ti říci, že to nevyrábí nikdo na koleně - je to z "výroby" a je to naprosto stejné jako v milionech a stamilionech aut . fu

Dux - je to univerzální jde to do každého autíka

2007-06-03 20:10:16

no jeste spravny dotaz sel by do P11C -manual ??? bud pujde alarm nebo CC ... tak se musim rozhodnout

2007-06-03 20:15:34

Prinad - když si pročteš můj článek tak zjistíš, že sady se dělají univerzálně http://www.nissanclub.cz/article_detail.php?id=75

Apropo Pista2, jak vidno nahoře z obrázků, si to namontil právě do P11 manual.

2007-06-03 20:17:06

Takže to funguje stejně jako origo montované tempomaty?

2007-06-03 20:34:35

Pavel53 ano aj přesně tak funkce je naprosto stejná a tyto sady jsou určeny právě na doplnění pro starší autíka. Ve světě je to dnes teměř standart v autech. Pořád ale nevím proč je to na celém světě cruis control a u nás jakýsi "tempomat" zase jedna skomolenina slova, někdo to tak kdysi nazval a všichni to opakují, nemá to ani s překladem nic společného. Mno to je vedlejší. Stejně tak nepochopím proč někteří lidi říkají rychloměru - tachometr když je odjakživa tachometr otáčkoměr fu

2007-06-03 20:43:36

Dík za info. A ještě jeden dotaz. Tobě auti i samo podřadí když máš automat a je třeba udržet nastavenou rychlost (třeba do kopce)?

2007-06-03 20:55:43

Pavel53 - ano a je to jen v tom případě do nějakého prudšího kopce, kdy už nestíhá CC udržet tu min. rychlost, tak si podřadí a "dohoní" to cca nad 1 Km/hod. nad to, co máš nadstaveno. Tak např. když tam máš nadstaveno (podle rychloměru) třeba 50Km/hod. tak Ti to tu rychlost udržuje + - 1 Km/hod. Pokud se dostaneš pod cca 49Km/hod. (např. kůli kopci), tak CC si sám přitáhne lanko a přidá si "plyn" a pokud to nestíhá dohonit, tak u automatické převodovky si jednoduše podřadí a po dosažené rychlosti zase zařadí. U manualu pokud do kopce nebude stíhat ten který kvalt, tak prostě se CC samočinně odpojí. To je ten rozdíl mezi aut. a man. ale jsou to opravdu jen extremní situace v nerovnosti terénu a jsou zřídka kdy. Daly by se počítat na prstech. Je tam i mnoho jiných funkcí, třeba např. když potřebuji zrychlit na krátkou vzdálenost a potom se zase vrátit na nadstavenou rychlost, tak jednoduše přišlápnu plyn (CC ale neodpojuji) a po ujetí určitého useku odstavím nohu z "plynu" a až poklesne rychlost na nadstavenou, sám si zase CC udržuje tuto rychlost. Tento manevr ale např. nejde u manualu, protože když budeš chtít podřadit, automaticky odpojíš CC. V běžném provozu a zejména na dálnici je jízda ale hladká jak u automatu tak u manualu, a bez přerušování a řazení či podřazování fu

2007-06-04 18:06:37

Teda pánové, když vidím, co Vy všechno do toho Nissana nedáte, tak smekám. Tempomat bych si tam dal z fleku hned, ale obávám se, že rozebrání by bylo to poslední, co bych zvládl. Fakt jste kabrňáci (jako "kabrňáci", ne "ka-brňáci" . Denny

2007-06-04 19:00:25

Denny - Noj jo holt musíme tam dát, co si doba žádá když to tam výrobce "zapoměl" dát. To za velkou louží nemusíš nic doplňovat, v této třídě to tam autíka mají standartně, ale zase nás to baví víš tak to musíš holt brát fu

Dux
Radek
2008-01-14 21:33:05

cena sla dolu US $86.99 + $13

http://cgi.ebay.com/ebaym...40QQrdZ1QQsspagenameZWDVW

2008-01-14 22:12:30

Hezkej odkaz milý Duxi za ty prachy nekup to, zvláště když je $ pod 20 korun.


Odpovědět

1  2