Fórum - Téma


Co s Almerou do budoucna?


Fórum Almera N15 Co s Almerou do budoucna?

Informace o modelu: Nissan Almera N15



2011-10-19 09:22:27

Mám takový širší dotaz. Máme Almeru od novoti z r.98. Ze závad za celou dobu (dnes 215 tis.km): výměna spojky při 15 tis. Km, výměna palivového potrubí při 180 tis. km, výměna předních manžet poloos, výfuk poslední 2 díly při 200 tis.km poprvé, nové zadní tlumiče Kayaba při 200 tis.km, nástřik spodku + dutin nyní co cca 2 roky, zadní lemy a podběhy vyvařené + nástřik. Rád bych věděl, prosím, jestli měl někdo Almeru delší dobu, co se týče počtu km, a napsal, co nejčastěji po 200 tis. km odchází (kromě výše uvedeného) a jaké jsou případné náklady na opravu (kolik Amlera snese, co se týče km? bez větších nákladů?). A co se vyplatí udělat preventivně dopředu, abych tomu předešel? Jsem s Almerou pořád dost spokojený, jezdím i deší cesty do Chorvatska, a zatím bez nějakých vážnějších problémů, nemám zatím důvod měnit. Nebo bych po těchto km měl měnit (vím, že jen bezpečnost je už někde jinde - oproti dnešním autům, jinak mě nic nechybí). Díky moc. Petr Vojtíšek

2011-10-19 09:38:13

Pokud jsi spokojen, vse funguje a nemas duvod menit, tak nemen. Proste jezdi a jezdi a az se neco pos... nebo az Te omrzi, tak premyslej o necem jinem. Je to jeste stare kvalitni auto, v dnesni dobe je to vyrazne horsi s vyberem

2011-10-19 13:18:55

největší bolest těhle aut je koroze.... ale pokud Ti to nerezne tak je to super.Když se o motor dobře staráš tak ani půl milionu km není problém.

a co se týče nových aut,tak tam by si musel výše uvedené věci měnit už asi tak 3x....bohužel kvalita ustoupila kvantitě a ziskům...i v případě Renaultu , pardon Nissanu....

2011-10-19 20:32:36

opravdu je Almera ještě kvalitní auto ze staré školy,prý je dokonce méně poruchová než Primera.A já měl Primery a vždycky spokojenost.Jinak viděl jsem,i mluvil s majiteli dvou Almer,co měli najeto 300 a 350 tis,a pořád motor tichý,výkonný,bez spotřeby oleje...takže bych taky věřil že není problém,zvlášt když se o to sám dobře staráš ujet 500 tis.

A to nejen motor,ale i celé auto...hrozí ti jen běžné spotřební věci...jako brzdy,kotouče,desky(dnes už je to levné..),nebo náké čepy na nápravě,od řízení,třeba časem i přední tlumiče....ale nic drahého a zásadního(co by mohlo ukončit provoz).Takže bud rád že máš tak skvělé auto...takové už se dnes nevyrábí...

2011-10-20 09:11:54

Díky za potvrzení mého dojmu. Můžete mi tady někdo napsat, jak se dobře starat o toto auto. Jsem spíše laik a nerad bych něco podceňoval. Nevím třeba, jak s chladičem, dloubat do něho a měnit chladící kapalinu ,či jen doplňovat po změření (kvůli korozi, nemizí protikorozní složka po více letech chl. kapaliny v chladiči?)? Jak převodovka, cítím v pedálu plynu (auto máme již od novoti), že při 5.kvaltu a při nižších otáčkách (cca kolem 2,5 tis.) se objevují mírné vibrace. Je to problém, mám mu předejít (neměnil jsem ještě olej v převodovce - jsou totiž 2 odborné protichůdné názory na výměnu oleje v převodovce). Díky moc. Petr Vojtíšek

2011-10-20 09:22:37

Já se o tu svou Almeru (N15 sedan, do provozu 12/1999) dobře staral tak, že víc než 11 let parkovala venku před barákem. Občas jsem ji umyl a dodržoval jsem servisní intervaly, při kterých jsem tu a tam nechal navíc zkontrolovat brzdy, geometrii a světla. Chvilku před koncem záruky mi odešla vodní pumpa a někdy loni jsem měnil hrdlo palivového potrubí od blatníku k nádrži. Zrezlo. Koroze byla v zadních částech obou prahů a trochu na dveřích. Vzhledem k ustájení docela snesitelné. Jinak jen spotřební věci. Než jsem ji dal v květnu pryč měla něco přes 192000 km.

2011-10-20 09:40:04

Mám najeto přes 215 tis. km, palivové potrubí odešlo celé, ne jen hrdlo (bylo téměř celé prorezlé) u cca 180 tis. Km (kdo má nejeto už tolik km, tak pokud ještě neměnil, tak se na to podívejte, i u garážovaných většinou prorezle) a zadní prahy a lemy blatníku už 2 x vyspravené a nastříkané - to jsou největší slabiny u Almer (četl jsem už spoustu příspěvků ohledně těchto slabin).

2011-10-20 09:43:42

Chladicí kapalina by se měla měnit po čase . Některé maj 2 roky ,jiné 5 let. Proste cas od casu . Dulezity je taky vymena brzdovky co 2 roky DOT4. Nevytacet extremne za studena , olej menit po 10 000km a proste driv chcipne kastle nez motor. Jestli ty lemy nemas vyvarene ,ale jenom opravovane tak pocitej ze to zase vyrezne . A nekdy i po vyvareni ,kdyz neudelaj dobre antikorozni ochranu.

Ty vibrace budou ze uz motor proste nema silu vtich ot. nebo nejaky silenblok .


Odpovědět