Fórum - Téma


Článek o P11 na Dfens


Fórum Primera P11 Článek o P11 na Dfens

Informace o modelu: Nissan Primera P11



2010-10-19 06:58:46

Doufám, že to tu ještě nebylo. Myslím, že by autor mohl přispět článkem i na stránky klubu.

http://www.dfens-cz.com/v...hp?cisloclanku=2010101704

2010-10-19 12:39:15

Ještě článek na novinkách o GT-R http://www.novinky.cz/aut...tovniho-nissanu-gt-r.html

2010-10-20 09:11:28

takze despota kupil byvalu bleskovu GT ak sa nemylim

2010-10-20 13:24:09

Jo je to moj clanok :) Bohuzial na Nissanklub ho dat nemozem, pretoze na D-Fensovej stranke je jedno z pravidiel taketo...

(6. Politika exkluzivity: Autor odpovídá za to, že zaslané materiály nejsou zveřejněny jinde v tisku nebo na internetu, že jsou původní a nevznikly např. kopií nebo překladem jiného příspěvku. Pokud zjistíme, že to tak je, článek bude bez vysvětlení stažen a autorova registrace zrušena. V případě, že článek není originální a přesto je z nějakého důvodu hoden zveřejnění, musí redaktor znát od autora tuto skutečnost předem, autor pak v článku udá původní zdroj a přiloží souhlas původního autora se zveřejněním. )

...a to treba respektovat. Bud napisem este jeden - iny, alebo poziadam D-Fensa o povolenie. Uvidime

PS - Jo, je to byvala Bleskovka skoda ze som ju nedostal do ruk priamo od neho. Laco sa o nu moc nepostaral. Ale uz je v poriadku, este tlmice a bude jak nova.

PS-PS - Ospravedlnujem sa za technicke nezrovnalostiohladom SR20VE 20V - skusim to dat do poriadku dodatkom k textu....

2010-10-20 13:57:00

Take jsem se tam k paru vecem musel vyjadrit, protoze se tam pisi neskutecne hlouposti...

Tim myslim diskuzi, clanek je dobry.

2mato  
Mato
2010-10-20 18:18:03

podme si kupit A 156 2,5 v6 aby sme zistili, ze co sa tyka riadenia, podvozku a teda jazdnych vlastnosti sa neda primera v ziadnom pripade porovnavat - tohoto alfistu som stretol uz niekde na autoservere v diskusii o primere a nakladal mi tam to iste

alebo si kupme auto hociake, pretoze 90% aut z tych rokov su takmer rovnake a lisia sa len v detajloch :D ked porovname teda opel vectra A 2,0 8V a P10 2,0 De/Di je to to iste...

toto boli asi najvacsie perly

2010-10-21 08:59:26

Jagy, starik je jeden z mnoha internetovych valecniku, u kterych jejich hlasky poustim druhym uchem ven :) Pouziva klasicke zbrane internetoveho valecnika, ktery je s argumentaci v koncich. Ohani se vekem, i gramatikou (resp diakritikou).

Samozrejmne, nissan nebude investovat miliony, aby udelal v podstate uplne jine auto kvuli 30konim navic.

Jinak k clanku potazmo diskuzi (nechtel sem to davat tam, protoze by to vyvolalo zase silenou vlnu), nekdo tam psal o trapeni TDI. Ale me se nezda, ze primera i GT ma nejaky ambice potrapit TDI, maximalne na sprintu, ale kdo s vami regulerne sprintuje. Na dalnici proste TDI je daleko pruznejsi a v akceleraci jsme pro nej prekazkou (pokud nemluvim o uz snad se neprdavajicim 86KW). Treba proti TDI 2.0, ktery maji pasici (je to audi commonrail) jsme vylozene stojici vec... A i kdyz sem s GT nemel nikdy tu cest, tak pochybuju, ze tech 10koni ktere ma oproti me primere (kroutak mame stejny, sprevodovani na 5tce podle me uz taky) nejak vyrazne meni zrychleni od te dalnicni rychlosti 130km/h, ani podrazovani nema prilis ucinost proti pruzne akceleraci TDIcek...

Jedine TDI, ktere potrapite jsou ekozmrdi verze TDI, kdy jednotka davkuje palivo tak, aby neprekrocilo jistou miru. Bohuzel toto vozitko sem vyfasoval v nemecku jako sluzebak (FoFo 2010, TDCi 84KW) a ten jede jak felicie, kolega v praci ma FoFo 2004 taktez TDCi 74KW a proste na te dalnici akceleruje daleko vic, protoze maximalni aktualni spotreba zde leze k 30l/100km, kdezto v me sluzebce je maximum 15l/100km, vic se mi nepodarilo zobrazit, no proste ekozmrdismus vede.

2010-10-21 10:24:39

je uplne jedno ci je to TDI, alebo benzin. vykon je vykon. ked mas raz viac koni ako on tak ti to proste pojde lepsie, ale v tych otackach v ktorych ten vykon dosahujes. hp sa zmerat neda, je to len prepocet krutiaceho momentu na otacky. proste ked ma TDI 140 koni pri 4000 otackach a benzin 140 koni pri 6000 otackach, tak je to rovnaky vykon akurat , ze TDI ho ma skor, ale zase aj skor konci. zjednodusene povedane ked mas 200 Nm pri 2000 otackach, alebo 100 Nm pri 4000 otackach, tak je to tolko isto koni. pozri si hociktoru vykonovu krivku a narast vykonu presne kopiruje narast krutaku. kde je pokles vykonu, je pokles aj krutaku. napriklad benzin 3,0 V6 v maxime A33 ma krutak 200 Nm uz pri 800 otackach, ale vykon to niejo 150 koni .

2010-10-21 10:39:11

Takle zacina ta vlna, ktere sem se chtel vyhnout na Dfensu... Teroie me v tomto pripade nezajimala, ja mluvil o praxi, a to si prepocitavej jak chces, ale i kdy se budes snazit v pasmu otacek, kde mas nejlepsi charakteristiky motoru, to TDI te bude stale vytlacovat na dalnici, to je praxe.. Bohuzel tvoje cisla o onech konich nic nerikaji o konich na KOLECH (ne na motoru), kazde auto ma jine ztraty (prevodovky, diferaky, setrvak, kardan u zadohrabu, atd). A TDI se svym kroutakem v beznejsich otackach tyto ztraty proste neresi, jako si prilis nelame hlavu ze sve vahy a vahy nakladu, ktere veze (to jedine se mi na TDI libi, kdyz jezdim na sluzebky do nemecka, a nekdy vezu plne auto, a proste to jede furt stejne, u primery poznam kazdeho cloveka navic, ba i plnou nadrz).. Takze pretezka primera se ufunene snazi ujizdet pred unudenym TDI, ktery ale, jak spravne pises, skonci s akceleraci zahy a vic to nezrychluje, kdezto primera pomalu zrychluje stale, protoze ma vic koni. (v tom hraje roli i ono zprevodovani, ktere ti vykonove charakteristiky MOTORU nijak neodhali, ale zasadne ovlivni celkove chovani auta)...

No ne nadarmo se rika svata pravda uz leta letouci: Kone auta prodavaji, kroutak vyhrava zavody.

PS: Priklad za vsechny. Kolega ma Audi A4 S-Line s TDI 103KW, tedy stejnym poctem koni jako ma moje primera, vaha se lisi asi jen v 40kg a to jeste v muj prospech. I kdyz s motorem jedu v jeho nejoptimalnejsim pasmu (= kroutici moment mam v pasmu MAX +/- nejake spektrum nabehu) na dalnici me ujede o kategorii auta (na akceleraci). Na sprintech mam v prvni fazi hodne navrch (kratsi zprevodani audiny), ale od te 100km/hod uz me dozene a zacina mit prevahu, i kdyz je tezsi a ma stejny pocet koni NA MOTORU. Tak to jen tolik, co hovori cisla v praxi. Ma o jeden kvalt vic, tedy celkovy prevod ma kratsi nez ja, tedy nez se moje auto bez kroutaku rozjede, on je pryc se svym skorem trojnasobnym kroutakem... Moje osobni moudro rika, ze udaj o konich rika, jak auto umi jet rychle (maximalni rychlost), kroutici moment, jak rychle teto rychlosti dosahne.

2mato  
Mato
2010-10-21 12:44:27

Artee, mne zas skusenosti vravia trocha ine...mam len 89kw 166nm 1150kg a passat 96kw PDcko mi nestaci ked drzim na podlahe 2ku od 2800-6500 a 3ku od 80-140 ... tie 103kw co vravis 2,0TDi neboli CR, CR su az od roku 2009 aj to v polovici...to boli este stare chrochty...ja mam pruzne zruchlenie na 3ke 80-120 za 6sek ...vo vyssich rychlostiach je to otazne na 4ke mi to dobre ide po 170 a do tych 190 je to este stale dobre... to co som pisal mam zo skusenosti, tdi ta jednoznacne necha do kopca alebo ked si v situacii, ze ti nesadne ziaden kvalt, ale to sa da poriesit ked si pripraveny...samozrejme nove TDi CR co maju 320nm+ tak sa to uz neda je to MEGA narast nm, zalezi v akom tazkom aute to je no vo vacsine pripadov ti vyprasi kozuch + vyssie rychlosti - dialnica bez debaty

inac tu tvoju teroriu z praxe by som doplnil, ten vykon + otacky + prevody ti stacia ak neprekonavas moc velke zataze ...vaha, aerodynamika + ine sily...maly troska odlahceny swift Gti /r1998/ necha BMW 530d /2004/ 0-100 ! cize krutiak je potrebny na `neoblomnost` voci silam, ale bez vykonu ta nikdy nedozenie ani bez tocivosti atd...teda TDi a ich krutiak dohana vahu mozno tazke prevody..krutiak ti zabezpeci ze pri 2500ot neklesnu otacky ani do kopca ani + X kg atd ale stupanie do otaciek a tym padom zrychlovanie ma skorej vykon na starosti

2010-10-21 16:26:51

frajerka ma sluzobnu astru cdti, ktora ma o 10kW menej, ale o 100Nm viac a poviem ti, ze oproti primere je to ubohe. na astre nabeham viac kilometrov, kedze je sluzobna a jazdime v podstate zadarmo, takze mam na nej dost nabehane a nemusim hladiet na spotrebu cize tomu v pohode slapem a ked predbiehas kamion a musis 2 krat preradit aby si predbehol, tak to je smutne a nepohodlne. najazdil som velmi vela kilometrov aj za bratom ktory ma ML-ko ktore ma o 62kW a 330Nm viac ako primera a to cesta do Spanielska, Anglicka a tak a jazdi rychlo a slape tomu a ja takisto a nemal som taky problem sa za nim drzat. podla mna jedina vyhoda TDI je spotreba. a aj to ked sme isli s bratom na dovolenku, ja na spominanej astre a on na svojom ML, tak cesta do chorvatska a spat spotreba 8,1 litra, to by som mal skoro aj na primere. proste kazdy ma na to svoj nazor a ja mu ho neberiem. len obhajujem to co som pisal ja.

2010-10-23 01:17:17

Troska mimo mozno - moja Primera ma na kolach 131 koni, viz: http://www.nissanclub.cz/...15314_2564_primera-gt.jpg

  • Avsak neviem ci v dobe merania mala CAI AEM alebo seriovy box.... Teraz tam mam seriu. Zaujimave je ze na papieri bola teplota oleja 22 C - cize bol defakto studeny motor. No, LacoGT sa s GTckom moc nemaznal teda

2010-10-23 08:01:53

Myslim si, že tvůj výkon měřil ještě blesk666 a bylo to s CAI AEM. Ale na tyhle napsaný teploty bych moc nespoléhal

2010-10-23 10:44:20

Blesk by meranie za studena nepovolil to je pravda...

2010-10-23 10:54:17

podle me je ta teplota oleje blbost ani nevim jak by tam napojili merak leda nejak pres merku oleje a diagnostiku mit nebudou a ani to ta diagnostika neukazuje .

Jinak nevim ja mel 127 koni na kolech se serii ,ale kdo vi jak ta brzda merili . A dodnes mi neposlal ten graf

2010-10-25 09:07:47

130koni na kolech bych rekl, ze odpovida... udaje (skoro na 99%), ktere vyrobce uvadi jsou vzdy na motoru, a existuje nepsane pravidlo, ze 20% vykonu se ztrati cestou na kola (u predohrabu neco min, u zadohrabu s motorem vpredu neco vic). Takze pekny cislo.

2010-11-04 21:23:58

2mato - kupme si tu A 156 2,5 v6 na polovicu - rozrezeme ju a ja budem mat jednu polku a ty druhu ... inak jazdil som na A 156 2,5 v6 a uz to ze mam primeru svedci o mojom nazore ...

2010-11-05 16:24:56

to rspeed: Zkus to prosím víc rozvést co se Ti nelíbilo na AR156 2,5 V6 ? Než jsem si koupil primču, tak jsem o 156 přemejšlel, ale odradily mě poruchový motory 2.0 TS a 2,5 V6 mě na jízdu převážně po města přišlo zbytečný. Tak jen abych věděl o co jsem přišel nebo nepřišel Dík ...

2010-11-05 16:30:09

Kamos ma 166 2.5 V6 myslim 190 kon automat a co je fakt ze to jede lip nez primera .

A ted ma 166 2.0Turbo na 18 kolech a jede to tez paradne akorad tomu klepou hydrosteli obcas a spojka uz udelal papa a to to nema moc pres 100 000 km. ALe jinak zatim ani s jednou nemel vetsi problem .

2010-11-05 19:59:49

Tak to je snad logicke, ze to jede lepe (minimalne pocitove), kdyz to ma jiny vykon a kroutak ne? Nerikam, ze jsou t auta vylozene srot, ale zadna hitparada spolehlivosti ani sportovnich vykonu to neni.


Odpovědět