Fórum - Téma


Cistota motoroveho oleja...


Fórum X-Trail T30 Cistota motoroveho oleja...

Informace o modelu: Nissan X-Trail T30 / Classic



2009-09-19 06:36:32

Ked som naposledy menil olej v X-Traili /2.2dCi/ mimochodom najazdene 100tkm,dost ma prekvapilo ze zaolejovane ruky sli bezproblemov utriet do papierovej utierky...Ked som nalial novu napln,a nasledne na zohriatom motore kontroloval na mierke vysku hladiny ten olej takmer nebolo vidiet.Jeho farba sa dala porovnat z benzinovym motorom.

Doteraz som nikdy nejak zvlast nesledoval cistotu vypustaneho oleja,ale v praci sa nam nezriedka stava ,ze ked si zakaznik pri preberani auta skontroluje mierkou hladinu oleja tak na dieseloch maju vazne pochybnosti ci sme ten olej vobec vymenili,pretoze je takmer rovnako cierny ako ten stary...

Od predposlednej vymeny oleja co bolo niekedy v marci som tankoval takmer vyhradne naftu od AGIP /TechDiesel -alebo podobne oznacenie?/u ktorej vyrobca o.i. deklaruje aj znizenu dymivost,co ako tak premyslam moze byt "pricinou" horeuvedenej cistoty oleja...

Nemate niekto podobne skusenosti?????

2009-09-19 10:10:01

Ted kdyz jsem naposled menil mame olej v micre 1.5D tak to samy vypustil jsem ho nechal poradne vykapat i cvrknul jsem do starteru . Pak nalil Sunoco marathon 10w40 a taky jsem to na merce skoro nevidel a ani vylitej olej nebyl az takovej humac .

2009-09-19 11:00:16

ono s tím ztmavnutím oleje to není až tak jednoduché a neznanená to že olej co je celou dobu v motoru krásně čistej je kvalitní spíše naopak.Každej motor zajisté vyrábí více či méně toho sajrajtu s karbonu a pod.A ted jde o to jestli ten olej sice dobře ale jenom maže a na ten sajrajt kašle a nechá ho tam usazovat.Kvalitní olej to též umeje a ten sajrajt naváže na sebe čímž samozřejmě změní barvu ztmavne ale to neznamená že méně maže a je nekvalitni.

2009-09-19 11:23:40

Máme podobné zkušenosti, používáme kvalitní naftu + dodatečná aditivace od LM pro čistější spalování a lepší vlastnosti motorové nafty a olej nám vydrží podstatně déle čistý, než tomu bývalo kdysi. Používáme 10W-40 a i po 2-3000km ještě není černý. Když po cca 6000km dáváme nový olej, taky ho na měrce není skoro znát, jak je čisťounký. Podle mne, nejvíc nečistot se do oleje dostává právě ze zbytků po spálení paliva a to když je kvalitní, produkuje méně sazí a dalších nečistot, tudíž olej vydrží i déle čistý a motor se nezanáší.

2009-09-19 12:21:48

přesně záleží také na kvalitě paliva zpusobu jízdy a stavu motoru jeden čas jsme neměnily olej podle km ale podle stavu oleje určeného rozborem a některé vozy najeli i 5 krát více km na druhou stranu je nutné měnit olej i když nenajedeš žádné km časem se z něho ztratí ty přísady a také je hodně duležité kde jezdíš

2009-09-19 12:27:54

A taky na sebe olej stářím váže vodu, takže by se MĚL měnit jednou za rok. Alespoň tak to je doporučeno u mnoha automobilek. My jsme taky dělali rozbory olejů a u některých byl bez problémů i po 15000km ale našly se i vzorky, kde byl olej zdegradovaný už po 3000km. Vyloženě v tom hraje roli styl jízdy a kvalita paliva.

2009-09-19 13:03:54

Kdyz clovek slape motoru na krk, kdyz neni dostatecne zahraty na provozni teplotu (tedy nema pocitanou tesnost) dostava se do oleje mnozstvi spalin i paliva. Uz od praveku se olej dostava do spalovaich prostor, musi tomu byt i naopak, takze jizdni styl tomu hodne prida... Nemluve o kratkych trasach, kdy benzin do oleje primo pristi.... Ale tak logicky uvazuju, pokud se toto deje, a jako ze se to deje, proc neni olej spinavy? Kdysi mi nekdo rikal, ze kdyz ma olej po roce cisty, je neco spatne, protoze proste spalovanim se produkuje karbon a jine slouceniny, ktere do oleje pronikaji kolem trecich ploch, tak kam se dostanou kdyz nejsou soucasti oleje. Takze bud je motor 100% tesny, coz nemuze, jinak by to nefungovalo, nebo se uklada po povrchu motoru, misto toho, aby se vazal do oleje a stim odesel pryc z motoru... Tak, ted bych rad nekoho zasvedceneho, ktery mi potvrdi ci vyvrati mou teorii, ze proste uplne cisty olej po roce jezdeni neni dobre. Kdyz meju nadobi, tak ve vode je ten sajrajt, ktery umyvam... ;)

Kazdopadne sem ted presel na LM s MoS2, takze ja skutecne nepoznam, cistotu

2009-09-19 13:16:43

nějak takhle jsem to psal nahoře a tvrzení že olej co časem ztmavne je kvalitnější než ten co je čistej celou dobu není z mé hlavy takhle nějak nám to vysvětlovali na školeni lide z VU maziv.Samozřejmě ovlivnuje to i mnoho jiných faktoru kvalita paliva stav motoru zpusob jízdy a v neposlední řadě v jakém prostředí ten motor pracuje bude li jezdit třebas na poli při sklizni tak za měsíc je tak znehodnocen jako když bude jezdit rok někde v bezprašném prostředi

2009-09-19 19:56:43

Taky si myslím, že velkou měrou přispívá ke znečistění oleje právě palivo. Když jsem s favoritem přešel na plyn, tak jsem vypouštěl olej krásně čisťounkej. Provoz na lpg ho prostě nezasíral, alespoň ne viditelně.

2mato  
Mato
2009-09-19 21:02:25

U dieslov ma velky vplyv jazdny styl, kedze su silne dymive pri nahlej poziadavke na vykon ci tocivy moment.. aj ked sa niekomu zda, ze nove diesle nedymia tak dymia ale nie z vyfuku lebo to vychyta filter pevnych castic. Takze ako sa pise, ide aj o kvalitu paliva, jazdu aj stav motoru atd...kazdopadne uplne cisty olej po vela km nieje zdrava zalezitost prave preto ako pisali, ze ten olej iba maze a neviaze sajrajt...to ze vydrzi dlhsie cisty je + polial to nieje extrem lebo to asi odraza kvalitu paliva, dobry stav motora a setrny jazdny styl..

2009-09-21 09:32:45

DORIS to menite olej kazdych 6 tis km ? sak to by som menil olej 6x do roka si myslim, ze aj mojich 15tis v pohode staci :)

2009-09-21 10:13:28

Ja tiez menim tak okolo 7tis .. kdyz clovek jezdi kratke trasy, je to jedine dobre ... Kratke trasy = bordel v oleji, kratke trasy = kondenzace vody v oleji = koroze oleje (nedostatecne ohrati, rychle chladnuti vlivem studenejsiho okoli - motor prostor)... pak je lepsi ten olej tocit driv. Nehlede na to, ze Magnatec si zadal o vymenu u zvukove po tech 6500km, desnej kraval to byl, uz to tam lit nebudu, fuj


Odpovědět