Fórum - Téma


Čistič vstřikování


Fórum Technický koutek Čistič vstřikování



1  2

2008-06-05 08:53:53

a z OMV sa este aj zbieraju samolepky na lopty. uz mam doma volejbalku a za chvilku budem mat dalsiu loptu ale ja nerobim reklamu

2008-06-05 09:26:19

Ja beru Carreru 100okt. Shell to ani 100vku nema a Benzina a jeji Verva 100 je o 2kc drahsi nez Carrera 100...

2008-06-05 09:33:53

a od Shellky V power racing neni 100okt? ozaj, co to spravi ked dam 100okt benzin do almery N15, 1.4 55kW?

2008-06-05 09:52:50

V power racing je 99 oktanovy. Pri slabsich motoroch ale nemas velku sancu poznat rozdiel. Pisem z vlastnej skusenosti:

Ked som mal 84kW, tak som rozdiel medzi 95 oktanovym a 99 oktanovym ledva spoznal.

Zaujimave je, ze od kedy mam 100kW a iridiove sviecky tak ten rozdiel citim dost.......pri 95ke to moc "nejede"

2008-06-05 09:59:04

Este dodam, ze kto tankuje na Jurki a podobnych cerpacich staniciach tak si nevazi svoje auto.....Kolkokrat vidim na tych najlacnejsich no name pumpach rozne pomerne drahe a nove auta a au mi rozum prestava stat

2008-06-05 10:01:50

ja tiez uprednostnujem OMV a ked nie je OMV alebo na shellke davaju klucenky za natankovanie, tak Shell ale ziadne ine

2008-06-05 10:13:56

Poznam aj takych ludi, ktori chodia tankovat len na Shell a pritom tankuju obycajnu 95ku. Asi nevedia, ze klasicka 95ka je skoro na vsetkych Slovenskych pumpach ta ista - zo Slovnaftu. Myslim, ze len JETka a Jurki dovaza benzin z Ciech. Ak by som tankoval klasicku 95ku, tak asi najskor na JETke - v testoch obstala velmi dobre

2008-06-05 10:14:21

Benzín od OMV moc neznám, ale jejich nafta mne dost zklamala a v laborce to bylo dost drsné zjištění, co v tom palivu bylo za sviňstvo. Takže se jim obloukem vyhýbám. Řešili jsme to i MC a celkem dost lidí mělo s jejich palivem problémy. Mimochodem, kolega má stejnou Mazdu 6 jako my, a tankuje benál na OMV, jezdí mu to solidně, ale motor je hlučnější než u té naší, která jezdí na Shell a je tichoučká a přitom velmi živá . U nás je to +/- za stejnou cenu, tak jestli si mám vybrat OMV nebo Shell, tak raději beru Shell. Jinak V-power Racing má 100okt.

http://www.shell.com/home...dir_paliva_0228_1307.html

2008-06-05 10:34:08

for ivoss -- jurki neeee , ani náhodou. Ja tankujem na ESSE a zatiaľ OK. Ale ten čo mal to moje Mitsu predtým tam lil boh vie čo. Ale každopádne tie moje vstriky sú na prd!

LPG - a je pokoj. Benzín mám prevažne len na štarty ale čas od času to musím prehnať aj na benál.

A čo sa týka toho benzínu od SHELL - je fakt dobrý. Člen z Mitsubishi Clubu to tankuje tiež a presne ako píše DORIS emise jedna báseň a motor čistý-ako nový.

http://www.mitsubishiclub..._posts.php?topic_id=17649

Takže to má dačo do seba len zas tá cena. U nás na SK ten benzín stojí tuším okolo 47 .- Sk a pri našich platoch cca 14 000.- tisíc je to bieda. Jasné že v novinách sa píše o priemerných platoch trochu inak-viac vraj máme(no kto ako) , ale všetci vieme ako to je s tými priemermi

2008-06-05 11:55:36

Ja jsem psal, ze u nas na Shell nemaji 100okt. ale 95okt.. a za cenu 95 Vpower radsi dam 100 Carreru.

2008-06-05 12:41:33

Tak to máš pravdu-nieje o čom.

2008-06-25 09:13:46

Omlouvám se že oživuji starý topic, ale chtěl bych se podělit i o své zkušenosti.

Nejprve o kvalitě benzínu jako takového:

Máte v zásadě uplně jedno u které značky pumpy ho tankujete. Všichni pro něj jezdí ke stejným distributorům, k pár rafineriím tady u nás v ČR, nebo někdy i do zahraničí. Takže můžete mít u OMV stejnou N95 jako u Shell nebo i no-name pumpě. Jediná jistota je asi u aditivovaných benzínů.

Aditiva se přidávají do paliv při stáčení do nádrží č.s. Cisterny jsou vybaveny nádržemi na aditiva a dávkovači.

PHM se k nám dostávají z různých směrů. Největší procento se vydá na terminálech Čepra, dále na terminálech jednotlivých rafinerií, pak existují po ČR i menší terminály pronajímané a vlastněné, ne vždy solidními firmami. No a nakonec se ještě jezdí do rafinarií a terminálů v zahraničí, vždy se bere podle momentální ceny. Distributoři PHM mají většinou smluvní možnost jezdit na všechny výše zmiňovaná místa. Tudíž OMV může jednu č.s. na Moravě zásobovat třeba ze Slovnaftu a druhou v čechách, třeba z Čepra. Je to jen o ceně. Pouze V-Power se skutečně vozí ze zahraničí vždy.

Moje zkušenost s jednou pumpou OMV v Pze 6 u Hornbachu je tak katastrofální že jsem u OMV přestal tankovat uplně. Čímž netrvrdím že mají špatný benzín, ale prostě u mě ztratili důvěru.

Poměrně dost jsem si asi zanesl palivovou soustavu, protože od té doby jsem měl celkem problémy s výkonem.

Ještě bych chtěl upozornit na jednu věc, a to je výběr benzínu pro váš motor podle octanového čísla. Oktanové číslo neudává výbušnost směsi ( nevím ted jestli třeba ne jen částečně ) ale hlavně rychlost jejího hoření. Proto třeba motory výkonných aut s vysokým kompresním poměrem nemohou brát N95 a musejí minimálně N98 nebo 100oktany. Naopak starší motory které mají většinou malý kompresní poměr by neměly brát vysokooktanový benzíny, alespon né nějak často. Jde o to že ve válci s malým k.poměrem nestačí ten benzín shořet a vzniká jistá hrozba podpálení ventilů... Proto se používá v nových motorech a hlavně v těch s tím vysokým k.poměrem, kde má ta směs "víc času" shořet... ( snad je to srozumitelné )

Dále k těm aditivům ( dokupovaným ). Docela dlouho jsem měl problémy se zdechlým výkonem u svého auta. Řešil jsem stále diagnostiky a pořád bádal kde by mohl být problém proč to tak nejede, je to líný, má to hrubej chod motoru atd. Už dlouho jsem tak pošilhával po jednom aditivu které mají v TESCO marketu značky STP. Konkrétně se jedná o to velké, myslim že 500ml balení na pročištění palivové soustavy a ventilů. Od začátku trochu skeptický ale řekl jsem si že až budu plánovat nějakou delší trasu po dálnici tak to koupím... Stálo to 750,- ( na netu jsem to našel někde za 550,- ) tak jsem to zkusil.

Nalil jsem celou láhvičku do nádrže a dotočil N95kou z Globusu. Po pár desítkách km se mi malinko zdálo že to líp jede ale pořád to nešlo za plynem tak jako když jsem si auto přivezl z Německa...

Protáhnul jsem to na prázdný dálnici pěkně v otáčkách až mi z toho ulítnul blinkr Pak jsem na polygonu trošku driftoval, asi trochu přepálil spojku a zdálo se mi druhý den že to vubec nejede...

Teď, po ujetí 3/4 nádrže se nestačim divit. Auto konečně zase táhne jako prase a to i s neodstíněným vzduchovým filtrem když to saje teplej vzduch. Jede to jak když to má o 50koní víc

Za chvíli mi dojde nádrž a zase budu muset natankovat N95ku, takže jsem zvědavej jestli a jak dlouho to tomu motoru vydrží... Takže můžu říct že výsledek je 100% ! a já jsem konečně zase šťastnej že mi to konečně jezdí jako dřív... Co mě ale nejvíc znechucuje, že si myslím že tady v ČR, kde i silnice se staví způsobem aby se za 2 roky dělala znova, jezdíme na neskutečně sračkový paliva Všechny tyhle problémy jsem začal pociťovat až po delším tankování tady v ČR a mám kamarády co mají stejné zkušenosti ( s klesajícím výkonem )

Tenhle efekt čištění ventilů způsobem vypalování částečně funguje i na obyčejný benzín ( třeba N95 ), stačí tomu dát dlouhodobější plnou zátěž a vyvinout v motoru vyší teplotu, ale doporučuju dělat jen při 99% jistotě o stavu motoru.

takže za mě - aditivum na čištění palivové soustavy ANO..

2008-06-28 14:29:29

A co si myslite o benzina blue octans 99 ?ja tady nic lepsiho a blizsiho nemam tak tankuju tohle.Ma to taky nejake aditivacni prisady?Problem s cukanim motoru se mi vratil tak sem to zacal tankovat a je to opravdu lepsi.Sice mi tted auto zere 12+ ,ale nic s tim nenadelam kdyz nevite cim by to mohlo byt ;P

2008-06-28 15:09:33

Pred chvili sem vysteloval predstih a skubani je uplne pryc :P

Ted uz jen ta spoteba...:(

2008-06-30 14:16:42

Jen trochu upřesním Castra:

Oktanové číslo udává odolnost vůči samozápalu,respektive detonačnímu hoření (a tím i klepání) - pravdu máš v tom,že motory s vyšší kompresí směsi vyžadují palivo s vyšším OČ,jelikož při prudkém stlačení se směs pochopitelně zahřívá a v horkém spalovacím prostoru by mohlo docházet k předčasným samozápalům nikoliv od jiskry svíčky,ale samovznícením vlivem vysokých teplot.

O tom,že by benzín s vyšším OČ "nestačil shořet" v motoru s nízkým kompresním poměrem,slyším opravdu poprvé a moc se mi to nezdá.Výrobcem motoru je doporučeno palivo s minimálním OČ,směrem vzhůru omezení daná nejsou - jen zkrátka malokompresní motor nevyužije účel vysokooktanového paliva (totiž odolnost proti samozápalům),protože v jeho pracovních podmínkách by k samozápalu nemohlo dojít.

Podpálení ventilů mívá na svědomí jiná skutečnost - a sice jejich nesprávná vůle,kdy zůstávají nedovřené,nechladí se předáváním tepla z talířku do sedla a jejich okraje se rozžhaví a poškodí utavením materiálu.U starších škodovek (případně jiných motorů se sedly ventilů vyfrézovanými přímo v litinové hlavě) býval ještě příčinou podpálení mimo nesprávné (malé) vůle i provoz na bezolovnatý benzin nebo LPG,kdy bez mazací přísady v benzínu (náhrady tetraethylolova v olovnatém) se nemazala sedla ventilů a docházelo k jejich postupnému zaklepávání a tím i vzniku netěsností a deformací sedla s následkem podpálení ventilu.

2008-07-01 09:26:16

tak máš pravdu já si tim nebyl uplně jist... něco jsem takového slyšel...

každopádně, když natankuju V-Power a podobný tak na autě nic nepoznám...

2008-07-01 09:53:51

Mas na mysli Carrera 95 , alebo 100 ? Standarne tankujem Carrera 95. Ma cistiace prisady, no jedno tankovanie urcite nic neriesi. Treba to pouzivat dlhodobo. Minule som pred dlhsou cestou plne obsadenym autom zvazoval aj Carreru 100 , ta ma mat vplyv aj na zlepsenie vykonu. Je tam ale poznamka " bezsirny " , tak som si nebol celkom isty, aky to ma vplyv. A otazne je , ci je vhodne pouzivat 100 oktanovy benzin, ked je predpisany 95 oktanovy ... ???

2008-07-01 10:04:09

to že jsi neslyšel o délce hoření vysooktanového paliva, neznamená že tomu tak není, přesvědčovat nebudu, ale zamysli se, pokud dáš 100 oktan do shade, tak máš červené trubky od výfuku, proč? - protože benzín hoří ještě ve výfuku, a proč hoří ve výfuku? - no protože hoří déle, příklad 2, proč když jezdím na 95 a předstih 15, když natankuji 100 oktan je potřeba posunout předstih na cca 18 ? - řekl bych že pro to, že 100 oktan déle hoří a aby se využilo jeho maximální energie, tak je nutno posunout předstih, vysvětlil jsem to laicky, aby to každý pochopil, ale smrtelně vážně, palivo s vyšším oktanovým číslem déle hoří, anebo aby shořelo za stejnou dobu, je potřeba vyššího tlaku dosaženého za 1 vyšším statickým poměrem (snížená hlava, vyšší písty) nebo 2 vyšším dynamickým poměrem (větší plnící tlak turba popř kompresoru)

2008-07-01 10:27:59

edward: síra je shit a některým motorům nedělá vubec dobře.... Mé druhé auto je na to hodně citlivé, takže bych měl tankovat asi ten... Ruská ropa je obecně dost sirnatá, a tvrzením že ji umějí dobře odstranit nevěřim uplně na 100%.

2008-07-02 09:48:21

jak je na tom vubec NISSAN s motorama? má nějaké nikasil motory háklivé na síru nebo je vše alusil?


Odpovědět

1  2