Fórum - Téma


čistenie škrtiacej klapky


Fórum Almera N16 čistenie škrtiacej klapky

Informace o modelu: Nissan Almera N16


1  2  3

2007-11-09 17:50:30

No já měl problém s váhou vzduchu.Kolísání otáček a chcípání na volnoběh.

Cukání v otáčkách do 2000 ot..

Tak sem váhu vzduchu čistil isopropylalkoholem.Normálně jsem to tam nalil,nechal působit a pak vylil.

Žádný výsledek se nedostavil.

Potom jsem použil Kontakt cleaner professional od Motipu.A v pohodě.Volnoběh drží ani to necuká.

Klapku vyčistil někdo předemnou.

2007-11-10 23:11:27

tak dneska se mi to podarilo sice sem ji nemel venku ( nemel sem klic 12 - pred tim sem menil zadni desticky, no na jednom sroubku sem zlamal 3 klice vse chrom vanadium ,takze budu asi odvrtavat zitra a delat novy zavit ) takze sem klapku nechal na aute,vzal sprej na cisteni brzd , nekolikrat nastrikal, kartackem vypucoval, hadrou ,bordel to pekne vyhnalo,sice se mi ji nepodarilo nalestit aby byla jak nova, ale drhnul sem ji jak se dalo,ale nanos i za ni se vyplavil,kdyz uz sem to mnel vse odmontene tak sem vycistil i potrubi co deve od filtru , vahu vzduchu sem taky vzal tim cisticem na brzdy ono to je vlastni nejaky benzin na odmastovani ,tak vse propucoval ,slozil .... a sel zkusti startnout , no tocilo tak 5-6 s pak naskocil otacky stouply na 1500 pak to malem chciplo na 500 ot/min , do 15 vterin se vse uklidnilo...testovaci jizda nasledovala ,predtim sem myslel ze to zadrhavani plynu hned na zacatku je vyreseno tim sroubkem nasatvenim,bylo vyreseno ale ted mi jde pedal plynu jako by lehceji ,jemneji ,na tom zacatku kdyz chci trosku zvednout otacky treba o 100 - 200 , tak jde jemnounce, predtim mi to trosku trhalo,takze test v poho hned pri te prilezitosti byl nahozen filtr KaN do boxu .... takze kdyz sem to zvladl i ja a nic nepokazil ani nic nemusel rezat , tak uz to musi zvladnout kazdy akorat pri pristim cisteni ji mozna sundam ,ale i tak trosku sem uvazoval je tam nejake tesneni ktere uz pak nemusi spravne dolehnout a aby to pak nekde nebralo falesny vzduch , tak nevim no , kazdopadne i na auta se da vycistit tak aby pozdeji fungovala jak mnela

foto vlevo pred cisteni, vpravo vycistena

2007-11-10 23:13:58

nedostal se ti naky bordel az do sani? To motoru moc nechutna..

2007-11-12 02:34:02

tak snad nedostal ,vse zatim funguje jak ma

vlastne sem to nastrikal hlavne pred ni hodne, za ni sem uz jen cistil malym kartackem namocenym v benzinu ,a hadrou , sice byl tam horsi pristup , ale kdyz tam celou dobu byl takovy nanos a motor to prezil tak snad se tam nic nepodelalo

2007-11-12 13:00:44

To brestino: tak se oblouvam, ale nic jsem nevycistil, jelokoz chcipam a nechtelo se mi hrabat se v te zime venku v aute. Snad se na to vrhnu do konce tydne.

2007-11-12 13:16:57

Naljepsie to je odmontovat a technickym benzim vycistit pomocou handricky alebo kefky poriadne vysusit, tiez podstatne je namazat klzne a trecie plochy, lebo tech.benzin vsetko odmastni a sup naspat.

Sam to tak robim ked vidim, ze je tam cierny bordel. Efekt je asi taky ze hlavne pri jemnom pridavani ide motor jemne do otacok.

Necakajte zazraky, ak to budete cistis pravidelne (cca 30 tis) , tak vlastne rozdiel ani neucitite.

Podstatne je ze ak ste to ste este nerobili tak rozdiel sa dostavi.

2007-11-12 13:42:35

to Segouš: to je v pohode tiez som si myslel ze sa na to pozriem v nedelu (vcera) miesto toho som 3 krat odhrabaval sneh na dome ale nevadi ked bude cas tak sa na to tiez chcem pozriet a ak zima nedovoli (nemam garaz) tak si to necham az na jar co uz a ono zdravie je prednejsie

2007-11-25 20:22:08

ja som akurat dnes vycistil skrtiacu klapku na mojej Primere P11 144 2,0 a myslim,ze to nieje az take zlozite.medzi skrtiacou klapkou a sacim potrubim je jedno kovove tesnenie,ktore sa pri demontazi neposkodi,takze toho sa netreba obavat.okrem styroch skrutie (12-stok) je potrebne odpojit 3 konektory,jeden zospodu a dva zvrchu a odspodu su tam dve hadicky z ktorych mi trocha vytiekla nejaka kvapalina,myslim ze chladiaca.to je asi vsetko.co treba poodpajat,aby sa cely ten blok v ktorom je skrtiaca klapka dal bez problemov vybrat.najprv som chcel klapku vycistit len tak bez odobratia (kedze som mal filter a to gumene potrubie dole z dovodu ze som vyberal starter,s preventivnych dovodov,vsetko bolo v poriadku mam 145000 km a uhliky ako nove,asi preto je starter dost blbo pristupny,lebo si boli konstruktery vedomy toho ze ma dost dlhu zivotnost,ale suchy bol dost tak som ho trocha premazal a startuje tichsie)ale ked som zistil hmatom ze na druhej strane klapky na ktoru nevidiet je to dost drsne a nepomohlo ani intenzivne cistenie tech.benzinom tak som to radsej odobral.po odobrati som videl ze som fakt urobil dobre.zo strany filtra bola klapka krasna cista ale z tej druhej tam bolo dost vela usadenin.neslo mi to dole tech.benzinom ani odobrate,tak som sa rozhodol pre radikalny krok,zoskrabal som to skrutkovacom,jemne to ide pekne dole aj bez poskrabanie samotnej klapky.vsetko ostatne vcetne sania(pokial som dociahol)som vicistil tech.benzinom a vytrel dosucha handrou.vsetko som poskladal a skusil nastartovat(este ani starter som nemal odskusany kontrole a premazani),tak som dufal ze bude vsetko v poriadku.Primera chytila ako nova,aj starter bol tichsi.Jediny problem mam ze sa mi znizil volnobeh asi o 150 otacok a druhy problem,ze mi svieti kontrolka motora,tak teraz neviem ze co mam od toho cakat ci to zhasne alebo nie.bol som sa previest okolo 50 km ci nezhasne a nic.motor ale ide bez akychkolvek problemov vratane spotreby.neviem ci to mohlo zapricinit to ze som mal dva dni odpojenu baterku,ale asi autu je jedno ci je odpojena dva dni alebo 2 minuty.nebal som sa ist s autom previest aj potom co mi svietila kontrolka,lebo mam skusenost,ze sme s otcom po ceste zo spanielska vo francuzsku natankovalido jeho maximy na esse a tiez nam asi po 5km zacala svietit kontrolka motora,tak sme zastali a volal som na slovensko znamemu do nissanu v martine a povedal ze mozme pokracovat kym kontrolka nezacne blikat,ze to by uz bol problem,ale ze sa mame zastavit ak nezhasne a po asi 450 km kontrolka zhasla a bolo po probleme,a taktiez auto pocas toho islo bez problemov,tak neviem.dufam ze aj mne to casom zhasne.ak mate niekto s tymto skusenost,tak napiste a ked mne zhasne tak napisem aby boli kludny ty co sa im to stane po vycisteni skrtiacej klapky.

2007-11-25 20:33:28

matne sa pamatam ze po vycisteni aj klapky mi v servise auto napichli a upravili aj volnobezne otacky tak to skus

2007-11-25 20:43:56

ja som na klapku pouzil specialny sprej, stal cca 300sk. Ma sa tam nastriekat a nechat 3min posobit. potom nastartovat a nechat prebehnut motor a potom este raz za behu motora a strednych otackach tam nastriekat ak je to mozne. mne sa spinava klapka prejavovala zhasinanim auta na volnobehu a nestabilnymi otackami na volnobehu.

teraz mi auto nejde, hned sa zachlasta ako otocim klucikom (odpali snad iba tak 5x a je zachlastane), tak si myslim, ze je problem s vahou vzduchu, je to taka krabicka, kde dole je filter a hore je nejaka klapka, ma sa aj ta klapka vycistit? a ako? pripadne ako vycistit vahu vzduchu?

2007-11-25 22:16:08

ja som vahu vzduchu na almere cistil papierovym servitkom a pred tym som to oblial tech.benzinom,ale len koncekom a tak ze som tu servitku drzal asi 5 cm od toho konca ktorym som to cistil,aby som mmoc netlacil,aby sa radsej ohla servitka ako znicili tie drotiky co to vlastne snimaju.ale fakt treba dat bacha aby sa snimac neposkodil.s tym zvyskom otazky ti asi neporadim. miskus : dik za radu uz som nad tym rozmyslal,ze skocim pre istotu do servisu nech mi to napichnu aj ked auto bolo napichnute pred 25000 km(7mesiacov) ked som ho kupil,lebo som ho kupoval cez nissan a na skusobnej jazde sa mi nieco nezdalo a potom mi na krizovatke aj zdochlo tak to hodili na pocitac a vymenili tam nejaky snimac.ani neviem aky ale nemam s tym ziadne problemy az doteraz.moja chyba.co uz,dufam ze do zajtra zhasne.mozno lambda zaznamenava divne splodiny ktore tam mozu byt este od vyparov z tech.benzinu.

2007-11-26 15:07:36

tak volnobeh sa upravil auto ide bez problemov,v celom rozsahu otacok,ale kontrolka svieti stale.nechapem.

2007-11-27 12:12:54

to tomaid: ako to pokracuje s kontrolkou? uz je vsetko ok?

2007-11-27 20:06:24

uz je to ok.koho by to napadlo(mna nie).uz viem kde som spravil chybu.ja som cistil a mazal aj starter a aj tu skrtiacu klapku.ako prvy som spravil starter a len som ho skusal,cize som startoval a to bola chyba.nastartoval som bez zapojenej vahy vzduchu a riadiaca jednotka si ulozila ze je chybna,preto ta kontrolka .aj ked trocha nechapem ze ked som to vsetko zlozil tak preco nezhasla ked to bolo uz v poriadku,naco to vlastne tak je ze nezhasne.kedze u nas v L.Mikulasi nemame nissan a najblizsi je v Martine,tak som skocil do hondy kde som to dal napichnut a hned zobrazilo ze vaha vzduchu.chlapik mi to z pamate jednotky vymazal a je po probleme.este pre istotu hodil ci vaha pracuje a bol som konecne spokojny.padol mi kamen zo srdca.takze tym cistenim skrtiacej klapky sa asi fakt neda nic pokazit.netreba sa toho az tak moc bat.

2007-11-28 07:42:49

to tomaid: takze by som to mohol zvladnut aj ja :o) to kovove tesnenie je v pohode netreba sa bat ze tam nieco po..riem?

2007-11-28 08:44:33

vobec je dost pevne na to,aby sa mu nic nestalo.len ked ho budes potom pritahovat naspat,tak si to dotahuj do kriza a postupne nech ti to dobre sadne.

2011-09-29 18:16:20

neviete poradit ja som si dnes demontoval skrtiacu klapku ze si ju vycistim tak aj sa mi to podarilo bez problemov az nato ze ked som to poskladal vsetko a nastartoval som tak otacky boli ze 2000 a po chvilke klesly na 1500 ale menej uz nejdu co by som mal teraz urobit podla vas ??? predtym ako som klapku demotoval tak som mal otacky na volnobehu okolo 1000 a po vycisteni mam 1500 da sa to niak spravit aby este klesly ??

mam almeru N16 1.5 16V 66kw 2004

vopred diki

2011-09-29 19:12:00

Jezdi ono si to dosteluje podle me .

2011-09-29 19:24:35

som sa bol povozit spravil som cca 30km a tom som tomu daval skoro furt plny a nic stale to iste otacky 1500

ale auto ide ako raketa :) lenze radsej by som bol keby boli tie otacky nizsie sak 1500 na volnobehu je strasne vela nie? nemam ist na diagnostiku nech mi to skusia znizit cez PC ??

2011-09-29 19:29:54

Zkus ho jeste nastartovat studene a nechat ho klapat tak pul hodky nez se ohreje . V otackach je mu to k nicemu nesteluje klapku , popojizdecka by byla lepsi nez honeni . A nebo pak na toho consulta ,ale nejdriv zkus toto . Nebo nevim zda u tohodle auta se da dostelovat i sroubkem .


Odpovědět

1  2  3