Fórum - Téma


Čištění škrtící klapky P11-144


Fórum Návody Čištění škrtící klapky P11-144



1  2  3  4

2015-04-09 13:30:00

machy: Když budeš měnit váhu (i na zkoušku) trvá asi 200km než si sedne a když jí budeš kupovat, tak kup originál od boshe (je to sice pořádná pálka, ale máš na fůru času pokoj) s těmi ostatními bývají na c-čku potíže a ve výsledku se ti to stejně prodraží.

Teď jsem měnil preventivně i lambdu a nepoznal jsem žádný rozdíl, měla by fungovat i obyčejná universal, jenom se tuším musí přepinovat, někde tady je na to téma.

2015-04-09 15:46:46

glider: ja daval Denso lambadu. Stala do litru a konektor jsem si precvakal

a do nissanu nemusis, nastavis si to v pohode sam, nekde na foru jsem tu daval obrazek, kterej fungoval i na p12, tekze asi nejaky tema u p12

sponge: hlavni je resetnout behem vymeny ECU. Jinak se ti muze stat, se ani nova nechytne, protoze ECU ma nacteny hodnoty z ty spatny a klidne ti to na novou muze chcipat, protoze ECU najednou dostava spravny a bude zmatena. A rozdil pozna hned uz pri prvnim nastartovani, ze ta predesla byla KO

glider: http://www.nissanclub.cz/.../full/22385_bez-nazvu.jpg

http://www.nissanclub.cz/.../full/23239_bez-nazvu.jpg

http://www.nissanclub.cz/...full/23240_bez-nazvu2.jpg

=======================

** Edit NO_HITS ** - příspěvky sloučeny, příště to hoď do jednoho jinak ti to automaticky smažu

2015-04-09 16:39:08

tie linky mi nejdu

a objednam asi z DE z nemecka, uz som od nich bral poloos, ABS senzor a vsetko v pohode

http://www.ebay.com/itm/L...=item487cac2b2e#vi-ilComp

este musim pozret kolko pinovu mam

2015-04-09 16:55:01

glider: taky koukam ze nejdou, hodim to sem primo ty obazky.

No presna takovou jsem daval ja, cislo presne uz nevim, a tu tady muzes koupit do 1000, takze na SVK nejak taky tak v prepoctu. Je v tom vsechno potrebny. Kabel dlouhej jak krava, tekze ze stary ucvaknes konektor a prilozenejma spojkama ho pripojis. Neletovat!

NO_HITS: sorry odbihal jsem od toho a postupne me napadaly dalsi veci

2015-04-09 17:31:01

junqueira: Jo reset je jasny, to staci odpojit baterku. Ja jsem spis myslel volnobezne otacky, ikdyz jsem vytahnul ten hnedej kabel, presne podle toho posledniho obrazku, porad byly zvyseny, uz ne tak brutal ale porad okolo 900 pri zahratym aute a trvalo tak 200km nez si to samo sedlo. A myslim, ze by si postupne tu novou nacetla taky i bez resetu.

Hlavni myslenka, nebo spis postreh je, neexperimentovat s jinejma vahama a koupit boshe. Uretri to spoustu starosti.

2015-04-09 17:54:07

sponge: tak urcite ale kdyz je moznost to udelat Prave taky uz jsem premyslel, co bych dal za vahu az ta moje odejde. Fakt jen Bosh jo?

2015-04-09 19:31:40

junqueira: Ja koupil Boshe, sice mi to utrhlo kapsu, ale mam pokoj. Co vim Arteee koupil nejakou cinskou kopii, to nefungovalo ani minutu, Rado4077 koupil Nipparts a nebyl spokojen, tusim ze i Stan34. Chci rict, ze dat 6k za Boshe je sila, ale je to lepsi nez dat 2,5k za Cinu nebo 4k za Nipparts a pak za 6k stejne kupovat Boshe.

Mozna jezdi spousta lidi s jinou vahou a nemaji problemy, ale co vim ja, tak vsechny krome Boshe stoji za.....

Edit. Tady starsi tema: http://www.nissanclub.cz/...ri-vyrazeni-228312?kols=4

Edit2: Pochopitelně bavíme se tady o poFL tedy P144, předFL P120 ani netuší, že nějakou váhu vzduchu mají. Tam je tuším Hitachi, bohužel má úplně jiný signál a na naše c-čka se prostě nedá dopasovat.

2015-04-09 20:03:55

Jestli někdo nevěří, že Nipparts je k ničemu a že se nevyplatí koupil levnější napodobeninu, rád mu na vyzkoušení jednu Nipparts pošlu na vyzkoušení. Zkusím ji poslat na reklamaci. Uvidíme co mi na to řeknou

NO_HITS  
Laďa
2015-04-09 20:45:23

junqueira: stačí na příspěvku vpravo kliknout na T nebo editovat a připsat to do toho pro příště

2015-04-10 03:00:08

lambdu zoberem Delphi za 40 alebo Bosch za 60e

len problem ze musim ist uz zajtra na emisnu, tak skusim odpojit lambdu nech to ide podla default mapy, bo s lambdou to na volnobehu prekrocilo limit asi tak 100x

2015-04-13 22:46:45

ok ani odpojenie lambdy nepomohlo, emisie stale nahovno na volnobehu

2015-04-13 23:31:22

glider: 1.Zapni kluče do kontroliek(neštartuj motor),kontrolka check musi svietit.

2.Spoj piny 1a8 v diagnosticej zasuvke aspon na dve sekundy.

3.rozpoj(kontrolka check blika)

4.nevypinaj kluče naštartuj motor(nechaj ho 10 sekund bežat na volnobeh)

5.vypni kluče aspon na 9 sekund do OFF

6.zapni kluče do kontroliek

7.spoj piny 1a8 aspon na dve sekundy

8.rozpoj piny

9.vypni kluče

Mapa lambdy by mala byt vymazana

Odpojenie lambdy na reset nepomože skor by pomohlo odpojenie baterky na 24 hodin.

2015-07-13 09:38:00

Ahoj, tak jsem se konečně pustil do čištění té klapky a zjistil jsem, že jí mám zřejmě nekompletní. Kdoví co s tím ten přede mnou dělal, já jsem se na to zaměřil až teď, a porovnal jsem to s návodem zde a nestačím se divit. Úplně mi tam chybí ten bazmek (viz obrázek). Dole pod klapkou je nějaký nezapojený vstup/výstup asi podtlaku a není z toho žádná hadička (ještě pak dodám foto). Vůbec jsem tam nenašel onu zmiňovanou pružinku, kterou je třeba napnout.

Dále bych měl dotaz, jak nastavit výchozí polohu klapky po čištění? Je tam dorazový šroub, kterým jsem musel seřídit volnoběh, protože díky zmíněné absenci součástek mi to zřejmě jednotka neprovede podle nastavovacích procedur. Podle mě se ten šroub má nastavit tak, aby klapka nedrhla a o zbytek se postará AAC ventil a jednotka?

2015-07-13 10:45:28

machy: V tom bílém kroužku máš podtlak. Ten pootevře klapku v případě nízkých otáček a podtlaku v sání. Např. při startu nebo blbém rozjezdu, kdy ti klesnou hodně otáčky a je napojený hadičkou na sání. Když je motor zhasnutý, tak máš díky tomu pootevřenou klapku. V červeném je samotný volnoběžný ventil. Pochybuju, že se tam nějaká pružinka natahuje, to bylo u jiného ventilu u starší P11. Tento se vysouvá, zasouvá, různě vibruje a já nevím co......tam asi nic nenastavíš.

Jo a ještě, možná blbě vidím, ale máš tam dva konektory od snímače polohy škrtící klapky? Vidím jenom jeden na fotce.....

2015-07-13 12:41:50

stan34: Tak to by vysvětlovalo to moje věčné chcípání... Vyzkouším to někde tady na inzerci sehnat .

A k tomu konektoru TPS... Na klapce byly celkem 2 konektory. První je připojený na TPS, ten má 3 piny a druhý je připojený na ten motůrek co nastavuje volnoběh, a ten má asi 8 pinů. Nic víc... Oni k tomu TPS mají být dva konektory?

Edit: teď koukám do manuálu a tam jsou opravdu dva konektory na čidle TPS, to teda koukám jak blázen. Dělaji to zbytečně složitý... Chápu to, že hodnota otevření klapky je prezentovaná přírůstkem napětí na jezdci TPS. Na to stačí 2, max. 3 piny .

2015-07-13 18:26:12

dva jsou u automatu, jeden u manualu. Alespon ja to tam mam/mel

2015-07-14 01:45:24

To same u pred-facu... 2 konektory ma automat.

2015-07-14 05:39:23

jagy: Já automat nemám a mám dva konektory na škrtící klapce. Podle servisu Nissan je jeden pro řj jak je otevřená klapka a druhý pro volnoběžný ventil, tam jde buď 12V a nebo nic. Ale samozřejmě se mohly škrtící klapky lišit i u manuálů, ale co jsem viděl snímače tps u 144-ky, tak vždycky dva konektory.

machy: Podívej se, jestli tam nemáš na svazku volný konektor, pokud ne, tak se může klidně jednat o verzi s jedním konektorem. Kdo ví, kolik jakých verzí je....

2015-07-14 09:07:36

stan34: Tak jsem se díval a s největší pravděpodobností tam mám konektor jen jeden (i na kabelovém svazku). Co je ale další věc, které jsem si všiml (viz obrázek - pouze ilustrační pro naznačení polohy, lepší kvalitu v tuto chvíli nemám) bylo nezapojené vyústění asi nějakého podtlaku. Je to kovová trubičku cca 5mm v průměru s kónusem pro navlíknutí gumové hadičky. Zkusil jsem to zaslepit a v tu chvíli se mi tak krásně srovnal volnoběh, jak jsem to ještě nikdy neměl - krásně padá z vysokých otáček, nemá tendence chcípat jako předtím a drží krásně těch 800 ot/min. Předtím to bylo naprosto neseřiditelné, podle počasí to chcipalo nebo to drželo i 1200 ot/min.

Vyresetoval jsem jednotku tím že byla odpojená od baterky a když jsem zkoušel auto projet tak to totálně nejelo, Táhlo to jako 1,4 fábie a ne jako dvoulitr . Přitom předtím to jezdilo obstojně.

Tak nevím, jsou to ty moje metody pokus / omyl + to, že předchozí majitel byl těžkej tuner a měl tam K&N a z váhy vzduchu měl nějaký oblbovátko na lambdu 2. To jsem všechno uvedl do původního stavu, ale kdoví, co tam ještě vykuchal a právě tento podtlak může být jedna z věcí, která mu mohla z nějakého důvodu vadit. Jestli neuspěju, tak asi fakt už zkusim zajet do Nissanu, protože ty moje hokus pokusy jsou asi naprd .


Odpovědět

1  2  3  4