Fórum - Téma


Čištění škrtící klapky P11-144


Fórum Návody Čištění škrtící klapky P11-144



1  2  3  4

2013-04-11 21:18:13

stan34: je tam více příčin. Tím, že to kolísá, by to teoreticky mohly dělat rozvody. A teoreticky stačí i pootočit rozdělovačem a předstih nastavit. Jen mám strach, jestli náhodou rozvodový řetěz nepřeskočil např. o zub. Takže to prvně zkontroluju a pak nastavím předstih. Snad už to konečně potom bude jezdit tak, jak má.

2013-04-11 21:29:25

rado4077: Neděs mě s rozvodama. Všem říkám, jak jsou bezůdržbový a na furt a teď bych je měnil? Rozvody by odhalila diagnostika, co? Snímač polohy by hlásil chybu jako u 1.8?

2013-04-11 21:31:37

stan34: teoreticky by mělo, kdoví jak je to prakticky . Já se toho taky děsím, nicméně, všude jsem se dočetl, že u 144-tek to bylo slabé místo. Uvidíme. Zatím jsem neměl čas nějak se tím pořádně zabývat. Začalo být konečně teplo a jdu se vyřádit na ryby . Tak až mě ten zápal přejde se do toho pustím.

2013-04-11 22:34:23

rado4077: Tak dávej postřehy. Samozřejmě, pokud něco zjistím já, tak budu informovat. Měj se...

2013-04-12 21:30:12

Tak dneska jsem absolvoval cestu do práce do Boskovic a potom do Prostějova, což je cca 60 km. Spotřeba mi sjela na plyn na 7,7 l podle počítače, před čištěním 8,7 dle pc, a jede to o poznání lépe, zvláště v nízkých otáčkách a lépe a plynuleji akceleruje. Ale ještě si to nesedlo, mám volnoběh v provozní teplotě na litru otáček. Tak snad to nebude dlouho trvat. Pokud by se omezilo to pocukávání, tak spokojenost. Nenáročná operace a takovej efekt, dobrý. Doufám, že nechválím předčasně.

2013-04-26 00:39:44

Když vyndám klapku u Primery 1.6 rv97 a vyčistím jí , jak potom načtu do ECU nové hodnoty ? Je to stejný postup jako napsaný tady pro P11 144 http://www.nissanclub.cz/...select=55868#message55868 ?? Díky za odpověď

2013-04-26 01:35:26

vojtoslav14: před tím než ji vyndáš odpoj baterku. Prošlápni brzdový pedál, tím jednotka nebude mít proud a vyresetuje se. Po vyčištění trvá cca 200 km co to je rozházené, než si jednotka načte nové hodnoty. Možná i déle. ECU má své základní hodnoty a zbytek si načítá během provozu.

2013-04-26 07:33:25

rado4077: Ok dík ;) jdu ji teda vytahnou holku jednu usatou :D

2013-06-21 00:02:50

Jelikož už nelze změnit komentář, píšu to sem. Změna u 3. bodu.

3) Snímač polohy škrtící klapky

Zapojíme zpět baterii, a postupujeme dle tohoto návodu: http://uloz.to/xuM3FTU8/serizeni-tps-p11-144-pdf

2013-08-21 16:29:05

Tak zase po čase tot tady trošku oživím. Byl jsem včera v Přerově v servisu Nissan skrz to moje pocukávání za studena a houpání zvýšených otáček za tepla. Přístup byl dobrej, žádná arogance, vstřícnost a taky si tam dáte docela kvalitní kafčo zadara. Popsal jsem závadu, auto si odvezli na dílnu a já se vyvalil do sedačky a popíjel kafe. Asi po hodině za mnou přišel jeden z přijímacích techniků, ať jdu za mechošem na dílnu, potřebuje se mnou mluvit. vlezu tam, mechoš-starší chlap tak k šedesátce, se mě ptal, co všechno se na tom měnilo, jak se nastavovalo tps atd. Taktéž on si na nic nehrál a mluvil zcela otevřeně a dokonce byl ochoten mi zodpovědět pár dotazů ohledně funkce různých konektorů, co jsme tady jejich úlohu neodhalili. Takže jsem o něco chytřejší,ale bohužel na jednoznačnou závadu se nepřišlo. Mechanik z toho byl evidentně rozhozenej, že se s takovou závadou ještě nesetkal, díval se ještě do nějakých manuálů od automobilky, dá se říct, že se mnou vše konzultoval s tím, že žádná z naměřených hodnot nijak nevybočuje z rozmezí, která jsou stanovená pro řídící jednotku a proto ta nehlásí žádnou chybu. Snad jen váha vzduchu je lehce nad hodnotami, ale nikdy se prý nesetkal s tím, že by se takhle projevovala. Hrál si s tím ještě hodinu a půl a nic nezjistil. Tak jsem zaplatil 4 kilča za diagnostiku a dvě a půl hodiny jeho času a jel jsem zase domů. Nastavil mi aspoň volnoběžné otáčky, byly mírně zvýšené po čištění klapky a nechtěly si sednout ani po x kilometrech a nebo postupu nastavení svépomocí. Takže jediná možnost je vyzkoušet ještě zaručeně dobrou váhu, ale to je tak poslední možnost, vše ostatní je už měněné. Pak půjde z domu, nedá se svítit. Takže mně nepomohl ani značkovej servis.

2013-09-14 09:41:31

Tak ještě poslední postřeh ohledně kolísání otáček. Vyměnil jsem váhu vzduchu za originál a odzkoušenej v jiné Primeře, kde byl chod motoru v pořádku a je fakt, že se chod motoru zklidnil v nízkých otáčkách, je takovej pěkně hladkej. Bohužel pocukávání za studena a kolísání otáček je tady furt, takže už není co měnit, leda auto..... Asi na to přijde, tady už zůstává rozum stát, fakt.

2014-09-15 14:28:30

Omlouvám se předem za další příspěvek za sebou, ale nejde to už editovat. Byl jsem po roce v Nissanu, protože to pocukávání mě už fakt sralo. Seřídil jsem snímač polohy škrtící klapky, návod tady je a frčel jsem tam. Kafe je furt zadara, paráda.... Test škrtící klapky proběhl tentokrát celý a bez problémů, klapka nastavena, cukání je pryč. Jediná závada zapsaná v řj byl knock senzor z toho pocukávání. Vymazáno a už se neobjevil. Chod motoru je takový jemnější nebo jak to říct, příjemnější odezva na přidání plynu, žádné váhání, cukání...nic. Ještě to vyzkouším za studena, to bylo nejhorší, snad to bude ok. Technik se srdečně zasmál tomu, že jsem zkoušel různé postupy samonastavení škrtící klapky, prý ne, jen diagnostikou. Tak ať je po jeho. Takže jsem o pětikilo lehčí, ale zatím se to jeví dobře. Škoda, že není v Přerově něco hezkého, kam se dá zajít. Všude jen tuny cikánů. Teď ještě zajedu na seřízení plynu, ať je to všechno v cajku. Jo a na ten řetěz, kdy mám starší typ napínáku na 4. zubu, říkal, že je to ještě dobré. Není nutné ho měnit, tak tohle ještě odložím. Tak, že bych byl konečně relativně spokojeným majitelem "céčka"?

2014-11-24 10:36:50

Ahoj, tak jsem se inspiroval návodem tady a taky návodem z tohoto odkazu http://www.zachowajto.pl/.../serizeni-tps-p11-144-pdf . Rozporuje se mi to v tom, že na odkazu na PDF je uvedené napětí které se má měnit na jezdci potenciometru, při zapnutém zapalování, zatímco tady autor uvádí odpor, který je multimetrem prakticky nenaměřitelný (0,5 Ohmu je odpor samotných kabelů bez zátěže). Domnívám se, že autor chtěl napsat napětí při zapnutém klíčku zapalování a toto napětí se má měřit mezi středním a horním pinem potenciometru TPS a má být od 0.5V do 4,5V až 5V.

Ale k věci - měl jsem nejspíš totálně rozhašené TPS, protože při 100% otevřené klapce mi TPS dával jenom 3,8Voltu. Natočením jsem to upravil na 5Voltů. A výsledek úplně super - auto přestalo za studena škubat a vynechávat, dále mi zmizela díra ve výkonu mezi 3500 až 4500 ot/min a ještě uvidím co to udělá se spotřebou. Po této úpravě mi strašně stoupl vonoběh, ze začátku až 2000ot/min, ale dnes když jsem jel do práce se ustálil někde na 900ot/min, takže to neřešim. Další nepříjemná věc, co mi zmizela, je chcípání motoru na volnoběh jak za studena, tak po delším stání na volnoběh i za tepla.

A následně uvidím až budu mít možnost to zkusit je maximálka. Dříve mi při 180km/h padl jakoby omezovač a auto se jakoby začalo dusit. Takovýto výpadek se děl i třeba ve 130km/h při konstantní rychlosti a přirovnal bych to k tomu, jako když zapne kompresor klimy a auto cuklo na chvíli a motor neměl ochotu se vytáčet.

2015-04-08 17:12:20

Chlapi, na volnobehu mam zle emisie - v otackach su dobre, plus kolise volnobeh.

Za volnobezne otacky je zodpovedny AAC ventil nie?

takze vycistit to aj s klapkou a dat nastavit v Nissane ?

dik

2015-04-08 20:42:50

glider: Mám to samý, už dvakrát mě nepustili dál. Čekám na váhu vzduchu. Pak už mě napadá jen lambda, ale ta dle diagnostiky má dobrý hodnoty.

NO_HITS  
Laďa
2015-04-08 21:21:12

Ja bych nejdriv sel po lambde a váhu bych resil jako další možnost

2015-04-08 21:41:36

no_hits: U mě kolísání volnoběhu dělala váha vzduchu.

Vadná váha vzduchu MAF

2015-04-09 09:36:41

rado4077: ale zaujimave ze v otackach je to dobre, len ten volnobeh

a lambdu myslis tu prvu, vo zvodoch ze?

sponge: no aj otacky mi kolisu

ma zmysel kupovat pouzitu lambdu?

cena novej sice nie je likvidacna, ale ta neistota, ze ci to pomoze

2015-04-09 11:55:30

glider: to co je na tom videu, je špatná váha. 99,9% dělalo mi to taky a po výměně přestalo. Dostal jsem použitou, tak bylo otázkou času, kdy se to projeví znovu. Teď jsem objednal u Iggysse, takže zase budu nějakou dobu jezdit normálně

2015-04-09 12:26:55

rado4077: A kolik tě stála váha od Iggysse? Mě to dělá nejspíš taky. Já si zkusim zapůjčit od kámoše z obchodu s autodílama fungl novou a dám vědět, jak to dopadlo .


Odpovědět

1  2  3  4