Fórum - Téma


Čištění škrtící klapky P11-144


Fórum Návody Čištění škrtící klapky P11-144



1  2  3  4

2013-04-11 12:06:05

stan34: AAC ventil. Ten černý váleček co jsi odšrouboval, aby jsi viděl dovnitř

2013-04-11 12:20:57

rado4077: No počkej, možná jsem trošku natvrdlej. Ten černý váleček s konektorem je volnoběžný ventil, je to tak? pokud ano, tak jeho funkci chápu. Ale ne té plastové klapky, která ani neuzavírá úplně ten průchod vzduchu. jeví se mi jako nějaká vířivá a nebo klapka, která jen proud vzduchu směřuje do určitých míst. Ten plastový kužel se té plastové klapky ani nedotýká, ne?

2013-04-11 12:24:31

stan34: Ano, ten váleček je volnoběžný ventil. Ten ventil dle mého jakoby vyjíždí a tlačí na tu klapku. Nicméně, dle mého úsudku, když jsem ji rozebral, byla mokrá, takže je zaplavena asi chladící kapalinou. Nevím jak to přesně funguje a nikdy jsem po tom nepátral. Nicméně bez toho to nefunguje. Nastartuješ a hned to chcípne. Už jsem to zkoušel.

2013-04-11 12:42:15

Můj názor je takovej, že volnoběžný ventil si hlídá otáčky, ale na tu plastovou klapku nemá asi nijakej vliv. Ta klapka je vůči tomu ventilu naplocho, teda teď v době skládání. Teda pokud to tam dávám správně. A ta pružina asi reaguje na teplotu chladící kapaliny, co je tam tlačena těma hadicema. Ale ve vodě jako takové není, dělí ji stěna. Já jsem ji nakroutil tak, aby lehce dosedala na ten kolík a vůči volnoběžnýmu ventilu byla širší plochou. Ale myslím, že na volnoběh to mít moc vliv nebude. měl jsem ji volnou, štěrchala jak blbá a s volnoběhem jsem problém neměl. Jo a co EGR ventil? Nezaslepovals? Ten to sání zamrdává, tak jsem přemýšlel ho zaslepit, ale až na konci trubky u sání. O emise strach nemám a teoreticky by to neměla řídící jednotka poznat. Podle mě to čidlo za EGR ventilem reaguje na na teplotu zplodin a pokud se ohřeje po otevření EGRu, tak by neměla svítit kontrolka motoru. Tím zaslepením nenechám ale zplodiny dojít až do sání a nemusím to zase čistit. Co ty na to?

2013-04-11 12:45:02

stan34: mám zaslepeno. Tak jak píšeš hned u sání. Stačí tam dát plechovou destičku a navrtat díry pro šroubky. Viděl jsem to na E-bay a udělal podle toho (http://viewitem.eim.ebay....Primera/120933736982/item)

2013-04-11 12:47:59

rado4077: Jo, je to myslím dobrej nápad. Dělal jsem to i na Almeře N15, ale tam to nic nehlídalo. 144-ka je zbytečně nadrbaná skrz euro normu. Poznals rozdíl po čištění a nic nepoznala řj ohledně zaslepení?

2013-04-11 12:57:35

stan34: nesmíš odpojit kabel k EGR ventilu a nenahlásí nic. Já měl klapku úplně v prde*i, zasekával se plyn. Propadaly se hluboko otáčky k 300 a zase nahoru, nebo naopak držely pořád na 1300. Po vyčištění se to ustálilo, ale pořád se zasekával plyn, takže vše vyřešila nová. Píšu ještě zvlášť návod, kde se snažím popsat i co k čemu slouží. Až to bude hotovo tak to tu vložím. Přece jenom jsou tu určité nejasnosti. Hlavně co se týče nastavení TPS. Až ho budeš nastavovat tak to opravdu není odpor, ale jsou to Volty. Takže připojíš baterku, otočíš klíček, radši víckrát, ať si ECU načte nové hodnoty. Propíchneš černý a žlutý. Při zavřené musí mít hodnoty od 0,35 - 0,65 V (ideál je 0,5V) a při plně otevřené 4V. Čištění nepomáhá. Bohužel jen mi nejdou příspěvky změnit, abych to tam dopsal.

2013-04-11 13:25:59

rado4077: Po odpojení baterky to ukazuje i odpor v Ohmech. Nastavovat TPS nebudu, neměl jsem to odšroubovaný, možná jen změřím pro jistotu. EGR zaslepený, jdu nahodit klapku. Teoreticky by se nic nastavovat nemělo, mělo by to mít základní hodnoty, tak uvidím. Dík za pomoc.

2013-04-11 13:31:30

stan34: nz .. nicméně takových 200 km to bude celé rozházené, tak se nelekni. Pak bude mít ECU nové hodnoty načtené a začne se to pěkně usazovat.

2013-04-11 16:42:07

rado4077: Mám trošku zvýšené otáčky na volnoběh, skoro tisíc. Ale to si sedne, jak píšeš. Nicméně to cukání kolem dvou tisíc až dvaapůl nezmizelo, škoda. Dost jsem na to spoléhal, protože už nevím na co sáhnout. Závady v řj žádné a jen to cukání, za studena víc, za tepla méně.

2013-04-11 17:19:19

stan34: cukání za studena řeším taky. Píchl jsem to na diagnostiku, sice takovou tu obyčejnou, ale přišel jsem na to, že je špatně nastavený předstih, a mám připravené nové teplotní čidlo. Zda to ještě není tím. Pak je tam ještě mnoho dalších věcí co to může způsobovat.

2013-04-11 18:35:09

rado4077: Teoreticky by ti měla ta diagnostika i ukázat jakou hodnotu dostává řj od čidla teploty. Na čidlo moc nevsázím. Startuje za všech teplot, otáčky za studena vyšší a postupně klesají, to by tak asi nebylo, kdyby dávalo blbé info. Navíc ta spotřeba taky není moc velká, mám 8,7 na lpg. A na BA to cuká taky, potvora. Ten předstih nevím, nikdo to moc neřeší, nastaví rozdělovač na cca půlku a pak už to nechá na jednotce.

2013-04-11 18:37:09

stan34: pak ještě možno přeměřit alternátor, kable a případně vyměnit svíčky

2013-04-11 18:55:09

rado4077: S dobíjením problém nemám, sice jsem to neměřil, ale nevidím žádné náznaky nedobíjení. Káble proměřené a svíčky nové, 3 kila za kus.

2013-04-11 19:09:00

stan34: tak bych proměřil ještě to TPS, jestli není vydřená dráha. To se dá pěkně když odpojíš kabel, a na černém a žlutém měříš odpor. A musí plynule stoupat. Na starém mi to šíleně škubalo a byl vydřený.

2013-04-11 19:15:48

rado4077: K tomu už jsem se dneska nedostal, přišel kámoš na návštěvu. Jak bude čas, tak se na to mrknu, ale tak mě napadá, že by to dělalo furt a ne výrazně za studena a po zahřátí už míň.

2013-04-11 19:32:44

stan34: nevím, ale až na to přijdu určitě napíšu. Už se tím zabývám 4 měsíc

2013-04-11 21:02:12

rado4077: Mě to taky sere, jak nemám auto v pořádku. Čeká mě technická včetně emisí, tak mrknem na ten předstih. Ani nevím, kolik má mít. Asi to bylo zbytečné tu klapku čistit, ale mám z toho dobrej pocit, že jsem pro auto něco zase po čase udělal.

2013-04-11 21:08:11

stan34: 15° má být dle příručky na SR20. Já jsem to měřil a padá mi to z 12° někdy až na 8°, bavil jsem se s Jagym, a říkal, že u starších aut je to normální, ale že je to nízko. Na STK jsem měl bohatou směs na volnoběh.

2013-04-11 21:14:04

rado4077: Já měl špatné emise, když padaly otáčky z vysokejch na volnoběh. Bylo hrozný CO. Po chvilce se to vrátilo do normálu, ustálené otáčky byly dobrý. Na plyn výborný ve všech otáčkách. Ten předstih je teda čím způsoben, když je malej? Stačí pootočit rozdělovačem a nebo je tam něco vadnýho?


Odpovědět

1  2  3  4