Fórum - Téma


Chyba 0420 - TW CATALYST SYS-B1


Fórum Primera P11 Chyba 0420 - TW CATALYST SYS-B1

Informace o modelu: Nissan Primera P11



2010-09-12 18:00:40

Zdravím,

asi před půl rokem se mi rozsvítila kontrolka CHECK. Způsobem uvedeným zde na fóru (perfektní, díky Janis!) jsem zjistil, že se jedná o 0420 - TW CATALYST SYS-B1. ECU jsem vyresetoval, nic jsem neřešil a čekal, co se bude dít. Nedělo se vůbec nic, kontrolka už se nerozsvítila, auťák jezdil OK.

Dnes se mi (tedy po půl roce) rozsvítila kontrolka CHECK znovu a zase to bylo 0420 - TW CATALYST SYS-B1.

Chtěl bych se zeptat znalejších na pár věcí:

1) Pokud se mi po posledním resetu kontrolka půl roku nerozsvítila, chápu dobře, že to byla nějaká náhoda? (špatné palivo, něco někde navlhlo, prostě náhodný vliv)

2) Jak to funguje? Pokud by závada trvala, rozsvítila by se kontrolka CHECK okamžitě?

3) Nebo to třeba funguje tak, že ECU zaznamenává tyto chyby a rozsvítí kontrolku třeba až po 20., 50., zkrátka x-tém výskytu?

Ono to vypadá jako tři otázky, ale je to v podstatě stále totéž - jde mi o celkový princip, na jakém to funguje.

Předem díky za každou odpověď.

2010-09-14 08:10:24

Nejsem v teto otazce nejaky guru, ale neco sem vypochopil z technickeho manualu k primere. Tedy, ECU (ECM) ma chyby rozdelene do nekolik skupin. Chyby v jedne skupine se detekuji a indikuji ihned, jine ne. Ty ktere se indikuji dele funguji nasledujicim zpusobem: ECU ma nekolik levelu na udrzovani vyskytu chyb, to co si ty vyblikas je ta nejvrchnejsi, a da se rict, ze to je level skutecnych zavad auta. Dale ECU uklada takzvany Freezeframe, coz je soubor hodnot senzoru ktere byly kdyz se vyskytl nejaky atypicky stav nektereho z cidla (podezreni na zavadu). Podle skupiny chyby se tento freeze frame drzi do doby, kdy se tento stav opakuje pri specifickych podminek ci poctu ujetych km. Pak se tento stav pretvori na chybu (rozsviceni kontrolky). Kdyz sem mluvil o specifickych podminkach, tak sem ti myslel, ze nektere chyby se treba nestaci detekovat nastartovani a ujetim treba jen 20km. Ty chyby ktere se takle nedetekuji se detekuji v ramci tzv long trip freezframe (podle me sem spadaji chyby kolem lambdy, protoze ta se detekuje zvlastne, i jeji uplne odpojeni).

Tohle je muj nazor, jak to funguje v primere OBD2 (tedy P11/144) toto sem vystudoval z technickeho manualu k ni a ruku do ohne za to nedam :)

2010-09-15 10:19:13

Díky za vysvětlení, zajímavé

Podle tvého názoru, jedná se tedy o náhodný výskyt, nebo o přetrvávající chybu, která se hromadí a po určitém čase nebo počtu ujetých km znovu vybublá na povrch ve formě rozsvícení kontrolky? Já vím, takhle na dálku asi těžko říct ...

2010-09-15 13:44:56

Vadu katalizatoru kontroluje lambda sonda ( u aut rv 2000+ jsou dve a jedna je jen na to). Jak funguje motor, tak spatne hodnoty kysliku nelze vyhodnotit ihned, protoze v nekterych rezimech motoru proste katalizator nestiha.. Takze zrovna u tohohle fault codu bych sazel na detekci skrze longtrip freeze frame... Pokud mas moznost diagnostiky originalnim consultem, tak ten umi cist freez framy, ty nejdou onboard vyblikat. U freeze framu je ulozena i milaz, proste se da identifikovat kdy chyba vznikla.

Kazdopadne vubec netusim, jak jsou jednotlive chyby kategorizovany a tedy jak jsou detekovany.

2010-09-16 15:23:54

Díky za reakci, zatím zvolím vyčkávací taktiku, neboli metodu vyhnití problému. Uvidím, co se bude dít, kdyžtak budu řešit.

2010-09-22 06:19:37

Ahoj mám stejný problém, auto jsem koupil před rokem a půl a kontrolka se rozsvítila, byl jsem u Nissana v Ústí n/L, chybu načetl řekl špatný výplach katu, ale lambda sondy OK. Tak jsem jezdil (auto jezdilo i rozsvícenou kontrolkou úplně normálně) po nějaké době znovu, nic jsem neřešil a jezdil, kontrolka zhasla a pak zase rozsvítila, v květnu jsem namontoval LPG a zhasla ihned po ujetí cca asi 300km, a od té doba jen jednou letos když jsem byl v Chorvatsku jsem natankoval v Rakousku lpg a kontrolka se zase rozsvítila, ale pak zase zhasla můj názor asi na to má vliv i palivo myslím tím kvalitu.


Odpovědět