Fórum - Téma


Chrastí rozvodový řetěz - řešit ?


Fórum Almera N15 Chrastí rozvodový řetěz - řešit ?

Informace o modelu: Nissan Almera N15


1  2

2014-06-20 21:48:15

Ahoj, před pár dny jsem koupil Almeru 1.4 55 kW rok 99

Dovoz z rajchu, na tacho 189tis. Jestli tomu věřit nevím, ale vnitřek je jak nový, sedačky neprosezený, majitelka od nova jedna ženská.

Po přihlášení jsem vyměnil olej, filtry, svíčky, lanko spojky (drhlo), zaslepil egr ventil.

Všiml jsem si ale, že hlavně po startu a na volnoběh chrastí rozvodový řetěz ve vrchní části motoru u vaček.Řekl bych že tam bude nějaký šponovák tlačený olejem, ale evidentně asi vyběhaný.

Otázka je, zda mám s autem normálně jezdit protože ten zvuk jako takový mi nevadí...

A nebo hrozí defekt motoru ?

Nerad bych zůstal viset někde stovky kilometrů od domu

Díky, jinak pěkně udělaný Web.

Dan

2014-06-20 22:18:25

Když chrastí,tak je volný a mohl by přeskočit.A chrastí proto,že byl motor trápenej necitlivou jízdou.

Obecně co je špatný,má se bez oddalování vyměnit

2014-06-21 01:11:01

v tomto případě ale jezdit dokud to půjde a pak vyměnit motor, už je to cca 2 roky zpátky co jsem tu 1.4 viděl na prodej komplet asi za 1000 kč.....

2014-06-21 01:48:49

kajencik: Pokud je jinak motor v poradku, tak davat jiny je blbost... potka ho to same, co s puvodnim a co pak? Minimalne 10tis. vyhozenych... OEM dily rozvodu bral treb NO_HITS, muze se vyjadrit, az bude mit hotovo.

PS: GA14 za 1000 kc mam taky a nikdo ho nechce.

2014-06-21 09:40:16

Díky za odpovědi.

Rozhodl jsem se, že to nebudu řešit, ať si chrastí, že by přeskočil to by byla spíš vyjímka u tohodle motoru.

Navíc, sice chrastí, ale při zvýšení otáček už ne a je to jemné chrastění, žádnej lágr.

Stačí mi, že auto bude sloužit tak rok.

2014-06-21 15:10:29

Dneska jsem s tím jel a řetěz sice chrastí, ale je to opravdu nepatrně, slyšitelné až s hlavou s těch místech.Asi je to normální, že při volnoběžných otáčkách trošku ševelí - nízký tlak oleje, nebo nedodržovali pravidelné výměny oleje a jsou zasr.. kanálky ?

Jinak auto je pěkně vybavené, má i funkční klimu.Jsem spokojený.

Nevíte, kolik mě vyjde výměna spojky případně kontakt na někoho v Plzni a okolí?

2014-06-22 13:02:58

Ahoj,to chrastění řemenu po startu a někdy při volnoběhu mám taky,mrkni do tohohle tématu,kde se to řešilo

http://www.nissanclub.cz/...ti-kontrolky-oleje-139963

Já to"vyřešil" dvěma výměnama oleje s krátkým intervalem,aby se vypláchl sajrajt z motoru a pak jsem do toho nalil tu přísadu,která funguje tak že po ránu řetěz nechrastí,na volnoběh taky už ne,je slyšet jen pokud motor ohřeju,chcípnu nechám vystydnout a pak startuju,ale v ostatních režimech se uklidnil,třeba by to řešilo taky Tvůj problém

NO_HITS  
Laďa
2014-06-22 13:46:26

dělá to řetěz - je moc vytahanej a napínák ho potřebuje víc napnou, navíc jsem ztratil tak trochu důvěru v mann , S mannem mě svítí kontrolka oleje dýl, asi 2 vteřiny az studena. Od doby co používám filtry japanparts (itálie, stejnej výrobce jako ashika) tak kontrolka zhasne během 1. vteřiny. Oba filtry jsou stejně velký , co si pamatuju tak s championem to zhaslo docela rychle taky, ale není to úplně top filtr podle recenzí , olej měním po 8000, používám SAE 10w40, API SL, ACEA A3 momentálně asi 3. náplň eneos, teď jsem objednal vychvalovanej Mobil 1 2000 X1 10W40 tak su zvědavej jestli to bude stejný / lepší :D

Nicméně očekávám že to chrastění po startu zmizne až po výměně rozvodů, u mě už znatelně kovově zvoní i při lehčím přidání plynu v záběru ( řetěz už klouže po kovových částech napínáku - prodřenej napínák , zřejmě díky výměnám oleje po více než 20tis km kombinovaný s levným olejem - tomu by odpovídaly i původní úsady v motoru )

sedlacekpm: Nepíšeš kolik máš najeto, pokud to auto máš na rok a pak jde do šrotu nebo někomu na naučení po autoškole, tak ty rozvody smysl vzhledem k ceně nemají, pokud chceš mít auto dýl a motor se jeví jinak v pořádku tak bych ty rozvody udělal

2014-06-22 17:49:01

Najeto dle tacho 188tis. a skutečně to měla jen jedna majitelka od nova.

Ale samozřejmě mi přijde nájezd dost málo na to že auto má 15 let ...

Olej jsem z toho vypustil černej jak bota, tak o pravidelných výměnách v posledních letech nemůže být řeč.

Svíčky byly taky daleko za životnostní, divím se že to vůbec jelo.

Olej na výměnu jsem použil Castrol GTX 10w-40 A3/B4 litr v kelly 184,-

Filtr FILTRON, má zpětný ventil.

Svíčky NGK BKR5E

Zaslepil jsem EGR

Po tomto servisu zmizela taková díra v plynu při zrychlování.

Dám na radu a olej s filtrem vyměním tak za 5000 km plus přidám nějakou tu přísadu na rozpuštění usazenin.

Jinak po studeným startu chrastí 2 vteřiny a pak jen občas na volnoběh - jemně ševelí.

Při zvýšení otáček není slyšet nic.

A auto mám skutečně max. do skončení stk 2016, pak zas poskočím na novější

NO_HITS  
Laďa
2014-06-22 17:56:16

sedlacekpm: aditivum na proplach tam pak nedávej, stačí když ten olej i s filtrem po 5000km vyměníš jak píšeš , ale radši ten olej třeba po 500km sleduj a kdyby zčernal nebo znatelně ztmavnul dřív jak za těch 5000km tak ho vyměň dřív, ať to neudělá víc sškody jak užitku , další olej už by měl těch 8-10tis vydržet

2014-06-25 08:48:24

Já vyměnil první olej po 1000km,druhý po cca 3000,a a další už normálně vyměním při 10 000tkm

NO_HITS  
Laďa
2014-06-25 11:12:34

jiray:

NO_HITS  
Laďa
2014-07-14 16:45:16

Kdyby někdo chtěl měnit rozvody na GA14 / GA16 , tak mám 2 sady viz inzerce , platí do smazání - http://www.nissanclub.cz/...6-dokuji-jedna-se-o-19403

2015-06-09 13:16:58

Pěkně zdravím.

Almera 1.6...73kw

Občas je po nastartování slyšet 1-2s rozvodový řetěz, A nejsem si úplně jist, ale 2x jsem zaregistroval při jízdě cca od 2500ot při akceleraci a plynulé jízdě lehké chrastění, které po pár kilometrech přestalo. Mohlo to být cokoliv, třeba krycí plechy,

Jinak je motor tichoučký. Ale intuice mě radí vyměnit rozvody. (přec jen nevím co s tím původní majitel prováděl)

Neboť je spousta druhů druhovýroby, nerad bych investoval do něčeho, co se rozsype.

A tak bych Vás chtěl požádat o radu,

Na Elit, kde obvykle nakupuji jsem rozvody nenašel, či tam nejsou, takže bych rád znal Váš názor.

Předem děkuji. Tomík.

2015-06-09 13:20:27

tomiket: při startu je to úplně normální, měň včas nebo i o něco dřív olej. Takhle chrastit to může klidně dalších 100tis km.

2015-06-09 14:08:19

kajencik: Pro výměnu jsem rozhodnutý, Snažím se najít nejlepší poměr cena / kvalita. Nebo Almíka odvézt do Nissanu kde za to chtějí 8tis. druhovýrobu nebo originální 17tis. což za 2 řetězy, pár ozubených koleček, a 2 lišty mě přijde opravdu přehnaný.

Taky můžu nějakou sadu koupit za 2500,- automechanikovi za práci 1000,- Jde mě o to, že nevím. Nechci zadělat na problémy.

Nevyznám se v kvalitě různých výrobců. doufám ve Vaše zkušenosti.

2015-06-09 16:52:51

tomiket: pokud chceš opravdu měnit rozvod, i když to podle mě není nutné, tak doporučuju originál od jagyho, cena bude rozumná a cokoliv jiného tam ve výsledku můžeš mít horší kvalitu a vydržet to kratší dobu než i ten už použitý originál co tam máš teď.

2015-06-09 17:53:48

kajencik: S řetězovým rozvodem nemám žádné zkušenosti, beru to tak, že pokud je slyšet, je to špatně. Byť je to jen občas při nastartování.

Nemám žádné relevantní informace, s nimiž bych mohl pracovat. Almík má dle tachometru najeto 192tis. dle prodejce jen 97tis. dušuje se výměnou tachometru ale věř tomu. Řetězové rozvody je dobré dle informací měnit v 200-220tis, které se mě podařilo dohledat, ale také v tom nemám jistotu.

  • --

Takže bez podstatných informací, zkušeností se řídím selským rozumem, pokud je slyšet něco co by slyšet být nemělo, je to špatně, a tedy otázkou času, než se to rozsype.

  • --

Však děkuji ti ;) zkusím Jagymu písnout. ;)

2015-06-09 22:36:50

tomiket: otázkou času to je, ale tyhle motory vydrží se správnou údržbou (zejména včasná výměna oleje) přes 500 tis km, takže to budeš měnit nejspíš zbytečně.

2015-06-09 23:03:12

kajencik:SZ ať tu nespamuji.


Odpovědět

1  2