Fórum - Téma


Chladící kapalina - únik při jízdě


Fórum Primera P11 Chladící kapalina - únik při jízdě

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2

2013-05-25 14:56:51

madmancz: kontroluje se za studena (za tepla můžeš taky, ale vždy stejně a kapalina je roztažená, takže bude nad ryskou MAX, pokud jsi měl dolito minimálně po MIN). Jinak, normálně se něco odpaří, ale 3 cm za 2 měsíce se mi zdají dost.

2013-05-25 15:04:56

janis: Bylo to dolito po rysku max za studena. Teď je to skutečně tak o ty 3cm níže, hladina je už pod tím zůžením nádobky. Klidně mohu vzít metr a jít to změřit Třeba jen zbytečně plaším, nikde žádné viditelné místo kudy by to sáklo není. Ale třeba jen koukám na špatná místa

2013-05-25 15:21:43

madmancz: Tak ono to nemusí utíkat jen ven, ale i dovnitř a bumbat (těsnění pod hlavou, trhlinka v ní nebo válci, atd.), ale to se pak projeví i jinak (přehřívání, vynechávání, voda v oleji nebo naopak). Nevím, mám GA16 a jen měním co 5 let náplň - a jestli za tu dobu doleju 2x cenťák, dva, je to všechno. Proto se mi to jeví dost - přece jen pařáky ještě nezačaly. Ale třeba to má P11 jinak a je to normálka.

2013-05-25 16:15:10

tiez mi to robilo na P11-144

dolial som MAX a zanedlho to opat bolo v tom zuzeni, ale nad MIN, tak som dolial znova a situacia sa opakovala

a potom tu niekto pisal, ze netreba dolievat naMAX, tak som prestal a drzi to

a to iste mam aj na Fave, uz polroka mierne nad MIN a drzi

2013-05-26 10:43:52

glider: ak tam dáte veľa môže sa stať že pri horúcom motore prejde z chladiča do tej vyrovnávacej nádobky toľko vody že vystrekne von má to hore odvzdušňovací otvor... Systém sa pri chladnutí automaticky dopĺňa vodou z nádobky takže preto je pri studenom vždy menej ako pri teplom....

2013-05-26 11:23:53

... ja len doplnim ze mame vyrovnavaciu nadrzku - vacsina aut ma expanznu pod tlakom - ak pri studenom motore mate pod vikom na chladici kapalinu az pod vrchnak tak je vsetko OK - od vika smerom k vyrovnavacke sa to uz netlakuje - nadobka len uskladnuje prebytocnu kvapalinu ....

2013-05-26 11:25:41

Ja mám P11 2.0TD a tiež v minulosti, ak som dolial kvapalinu do vyrovnávacej nádržky chladiča za studena po rysku MAX, tak po dlhšej jazde, keď motor vychladol, tak bola kvapalina v nádržke znovu na ryske MIN. Zrejme je to tak, ako hovorí chrener...

Ja odvtedy ako som to zistil už 3 roky NEDOLIEVAM do nádržky nič a hladina v nádržke sa mi stále drží na ryske MIN. Ak kontrolujem za tepla, tak je tesne pod MAX, ale ak motor vychladne, tak klesne na MIN...

Až ked v nádržke poklesne kvapalina pod rysku MIN, tak asi až vtedy začnem riešiť nejaké úniky...

2013-05-26 13:14:01

Tak asi je to u P11 normálka - každopádně pokud to klesání skončí u rysky MIN a dál už neklesá, tak bych se tím netrápil. Je to asi v konstrukci okruhu. Tu otevřenou soustavu má i N15 (vyrovnávací nádobka má přepad pro únik přebytečné kapaliny z okruhu mimo vůz), ale pokud i doleju na MAX a mám v pořádku víko chladiče (těsní), hladina drží jako přibitá a odpaří se maximálně milimetry v letních vedrech a po delším nájezdu. Větší pohyb mám jen po výměně kapaliny, než se opětně zaplní všechny prostory v bloku a hlavě - 1x doleju a zas to drží a drží.


Odpovědět

1  2